Take-Two: jön a fotórealisztikus játékok kora?

  • Írta: sirdani
  • 2019. augusztus 14.
  • Hír
A GTA és a Red Dead Redemption mögött álló vállalat ügyvezető igazgatója szerint a next-gen konzolokkal tényleg olyan látványt alkothatnak a fejlesztők, ami vetekedni fog a valósággal.

Ugyan már egészen sok részletet tudunk arról, hogy nagyjából mire számíthatunk a következő Xbox és PlayStation hardverével kapcsolatban, a szoftveres oldalról viszont még meglehetősen kevés az információnk. Akadnak közösségi készítésű videók, amelyek megpróbálják belőni, hogy milyen lesz a valós idejű sugárkövetéssel kiegészített következő generációs konzolokon futtatott játékok grafikája, azonban hivatalos anyagoknak igencsak híján vagyunk.

Talán éppen ezért is tűnik izgalmasnak a Take-Two CEO-jának, Strauss Zelnicknek a legutóbbi nyilatkozata, aki feltehetőleg már látta, hogy mire képesek az új masinák, és egészen lelkes a jövőt illetően - olyannyira, hogy a fotórealisztikus játékok korszakát vizionálja a következő évek során.

„Az újgenerációs konzolok érkezése előtt állunk, és ez lehetővé teszi a számunkra, hogy olyan dolgokat hozzunk létre, melyeket korábban még nem tudtunk volna kreatívan megoldani, és ez nagyon izgalmas. Ahogyan már korábban is mondtam, el fogjuk érni azt a pontot, ahol már nem leszünk képesek megállapítani a különbséget aközött, amit számítógéppel csináltak és ami valódi.”

Persze Zelnick rögtön hozzátette, hogy a Take-Two nem kezdi el az összes játékával vadul üldözni a valósággal összekeverhető látványvilágot, néhány játékuk esetében - mint például a Borderlands -, a jövőben is ragaszkodni fognak a sajátos grafikai stílusukhoz. Ugyanakkor az olyan címek esetében, mint például az NBA 2K, tényleg izgalmasan hangzik, ha a TV-ben látott élő közvetítéssel összekeverhető látványt kapunk.

Egyébként már nem is kell olyan sokat várnunk ahhoz, hogy a saját szobánkban is beléphessünk majd a fotórealisztikus játékok korába, ugyanis a tervek szerint mind a PlayStation 4, mind pedig az Xbox One még 2020 során megkapja a maga utódját.

32.
KopyAti
31.
VerIstvan
#30: Jo kis hazibarkacs.
Hasznos es meg idotoltesnek is penge.
30.
Oldman
Nyarlako!
Igen, elvileg a kèk fèny ha direktbe kapja az ember akkor szemrontò is lehet, viszont halvànyan a falra irànyìtva nekem bejött anno. Most vegyes zöld-sàrga verziòt hasznàlok, de csak amiatt, mert meguntam a kèkes hàtteret.

VerIstvan!
Tudod hogyan oldottam meg nàlam a legolcsòbban?
Vettem 1200 ft-èrt egy 1-mèteres fehèr led szalagot, mely tetszès szerint levàlaszthatò egyèbkènt az adott pontjain, ìgy most 8-db-os csìk vilàgìt ( trafò kell hozzà 12 v-os, volt otthon ) mely ledeket rajta befestettem üvegfestèkkel a megfelő színűre. Nem èg le mert alig van hőhatàs, plusz a szìnek sem irritàlò erőssègűek, amolyan pasztellek. Sok szìnt kipròbàltam, jelenleg az àltalam emlìtett zöld-sàrga tetszik a legjobban. ( vàltòkapcsolòval variàlhatò a db-szàmuk, meg a színük. Szeretek kìsèrletezgetni na! :) Kiskoromban pl mindig a tűzzel jàtszottam, piromàniàskènt volta szàmon tartva.
29.
Kawada
HDR és HDR között hatalmas különbség van. Készülék és játék szempontjából egyaránt. Van nekem is, amelyik játéknál nem jött be. De pl. a Detroit esetében a HDR pl. nagyon testzett. Megnéztem kikapcsolva és egy mosott rongy volt hozzá képest. Pl. Battlefieldekben viszont használhatatlan volt számomra. Semmilyen kalibrálással nem tudtam életképessé tenni.
28.
Nyarlako
#26: Pont a kék a legfaraszrobb a szemnek, én borostyán szint hasznalok.
27.
VerIstvan
#26: Nm.
En sem vagyok oda a hdr-ert, de jo mikusvakitasnak.
Az tok igaz, hogy nem jo ha csak a tv vilagit este nem tesz jot es nagyon elfarasztja a szemet.
Lehet kapni allithato fenyereju taviranyitos led izzot meg allithato szinut is.
Valami 2500ft.
Az csumara leveve mogottunk elhelyezve is teljesen ok.
26.
Oldman
Nyarlako!
Nem emlìtetted, csupàn megjegyeztem ezt a funkciòt, szebbè/elethűbbè tudja varàzsolni az adott làtvànyt.

VerIstvan!
Köszi a javìtàst, utòlag belegondolva valòban, a HDR nem a szìnek miatt olyan amilyen. Nekem egyèbkènt ( tudom jàtèkprogram függő ) nem jön be a hdr hatàs, làttatàs terèn tùl harsàny, kissè èletszerűtlen. Nappal vilàgos szobàban viszont pofàsan is mutathat. ( mindig sötètben este jàtszom, a tv mögött falra vetìtett LED hàttèrvilàgìtàs mellett. Mindenkinek ajànlom, a szemet pihenteti, ès nem tùlzàs a tv kèpe mèg szebben megmutatkozik. Zöld vagy kèk szìn a legjobb )
25.
VerIstvan
#19: Mar azt varom mikor talalja ki valami idota, hogy az fps-ek kepere ra kell rakni az ember szemen sokszor uszkalo kis fiszfaszokat .

https://m.youtube.com/watch?v=gV3fcWF88qI.
0:36
24.
VerIstvan
#19: Motion blur gyors mozgasnal eleve jelentkezik az emberi szem miatt nem tudom mi a fasznak eroltetik.
Olyan mint a lens flare.
Azt is csak a kamera lencsei csinaljak es egy fps-ben full faszsag.
A masik a chromatic aberration.
Agyfasz az is, foleg amikor tultoljak.
23.
VerIstvan
#21: A hdr nem a szinekkel operal.
Kb ugy kepzeld el mintja osszenyomnad a kontrasztot de megmarad a fekete meg a feher.
Es az amit addig fekete pacanak lattal pl egy sotet sarok nem csuma fekete lesz hanem latod a sarokban a targyakat.
Nehez leirni de kb ez.
22.
Nyarlako
#21: Nem tudom hol írtam bármit élsimításról, de a crt szintet még mindig nem sikerült megközelíteni se kontraszt, se elmosódás terén.
21.
Oldman
Nyarlako!
Van olyan kèpbeàllìtàsa a tv-nek, hogy az èlsimìtàst 4-variàciòban lehet àllìtani, ès mèg rengeteg funkcio van ezen kìvül benne. Haverok mikor meglàttàk plazmàn a RDR 2-t nem hittek a szemüknek, azt hittèk az ùj boxon jàtszom. Èrdekessèg, hogy minden jàtèknàl màs ès màs kèpi beàllìtàst kell eszközölnöm, hogy a megfelelő minősègi, szàmomra ideàlis kèpi hatàst làssam. A hdr sem hiànyzik ( nem tudja, 7-èves tv ) mert a színek ha akarom olyan èlènkek, ami teljessèggel pòtolja azt. Rettegek mikor adja be a tv az unalmast, nem szìvesen vàltanèk lcd tv-re, igaz az oled-ek màr profik, csak mèregdràgàk ugye. Milla körüli ami màr komoly.
20.
Oldman
Nyarlako!
Èn egy komolyabb plazmàn nèzem, annàl nagyon jò a gyorsmozgàsos megjelenìtèsi èrtèk, de ha gyàrilag a jàtèkokban adott ez a problèma mit sem èr a kìvàlò input lag èrtèk. Na ja lcd, egyik màsik gyatràn muzsikàl ez ügyben hallottam/tudom. Minden èrzèkèny szemű igènyes gamernek plazma tv-t javasolnèk a jàtèkhoz, a szìneket ès kontrasztokat amit ezen tv-k tudnak csak a minősègibb lcd-k közelìtik meg minősègben, vagy azok sem. Anno beszüntettèk a gyàrtàsukat mert sokat esznek hm... Attòl függ mennyi a vilàgos szìn csak akkor, igaz tèlen egèsz jòl fűt. :)
19.
Nyarlako
#18: Minden LCDnek eleve van elmosódása, azzal nem lehet mit kezdeni. De mikor erre még rá a motion blur na az gyalázatos tud lenni.
18.
Oldman
Nyarlakò!
Igen, többen àllìtottàk ezt hogy direkt van kèpelmosòdàs, szàmomra rohadt bosszantò, hiszen pl a shooter jàtèkoknàl a gyorsabb kameramozgàs ezt felerősìti, keresem az ellenfelet, de csak akkor vàlik làthatòvà, mikor megàllìtom a kameràt, addigra sok esetben nekem meszeltek. A gamer vilàg egyik legfeleslegesebb, legbosszantòbb megoldàsa szerintem, a szemet is ronthatja valòszìnűleg. Ahol kikapcsolhatò mègis ez a funkciò, ott sem teljesen szűnik meg sok esetben a mosòdàs.
17.
Sei89
Meg néhány játék esetén jó lenne ha a programozó megnézné a mellette ülő kollégát, hogyan is néz ki egy emberi lény :D
16.
Nyarlako
#13: A retek elmosódast direkt teszik ra és csak pár játékban kikapcsolható...
15.
VerIstvan
#12: Es minel fotorealiszzikusabb a grafika annal bosszantobb a szar ai, a 10-12 evvel ezelotti fapad fizika, es a gagyi animacios rendszerek.
Piszok illuzio rombolo tud lenni.
Terdig a palyaban a karakter aztan meg 20 centivel a talaj felett mert a collider egyszerubb mint a talaj es itt ott jo pontatlan.
Nagyon gaz.
13.
Oldman
A konzolok màr most is sokra kèpesek, viszont a jàtèkokat kèszìtők ezt kevèsbè hasznàljàk ki, kivètel a RDR 2-volt, ami megmutatta, hogy mit is lehet kihozni a mostani konzolokbòl.
Az ùjabb generàciòs konzoloknàl a stabil 60 fps, ( full hd ) megfelelő èlsimìtàs, a kèpelmosòdàs minimalizàlàsa ami fontos volna , mert hiàba szèp, ès rèszletgazdag egy jàtèk, ha kifolyik az ember szeme 10-perc utàn. A legtöbb jàtèkos ezt igènyelnè ahogy olvastam màr szàmtalanszor. Az okos AI egy màsik kèrdès, ez komplexebb dolog, szintèn fontos sokaknak.
12.
Sei89
A fotorealisztikus játékok úgynéznek ki számomra, mint a tech-demók. Inkább legyen 2D pixel art, meg akármilyen grafika, amíg a játékmenethez passzol a grafika nekem nem kell fotorealizmus. (úgy sem fogják tudni soha elérni)
11.
sanyikatarzan
#10: Nem, mert én heteró vagyok..
10.
kryszisz
#8: Mintha nem te böffentettél volna ide egy hsz-t csöcsökről...egy játékos oldalon. Érzed a hibát az egyenletben?
9.
ollie92
Heh, én már annak is orulnék, ha a játékot befejeznék mikor kiadják.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...