Huszonegy videojátékos cég kötelezte el magát az ENSZ kezdeményezése mellett, így a Microsoft, a Sony Interactive Entertainment, a Google Stadia, a Supercell, a Rovio, a Ubisoft, a Sports Interactive, a Twitch és a Niantic is beszáll a klímavédelembe a maga eszközeivel.
Az érintett vállalatok már meg is osztották a vállalásaikat, míg egyesek a gyártási folyamataik átalakítását ígérik - és így 2030-ig 30 millió tonnával csökkentik a széndioxid-kibocsátásukat -, mások figyelemfelhívó kampányokat indítanak majd - a cégek teljes közönsége egyébként megközelíti az egymilliárd főt.
Ahogy arról beszámoltunk, a Sports Interactive például maximálisan környezetbarát csomagolásba rejti majd az új Football Managert, és hozzájuk hasonlóan a Ubisoft is arra készül, hogy környezetbarát gyárakból szerzi be az alapanyagait.
A Sony és a Microsoft azon lesz, hogy csökkentse a szénlábnyomát, ami elsősorban a konzolok gyártási folyamatának átalakításával érhető majd el, emellett vállalást tettek arra, hogy edukálni és inspirálni fogják a játékosközösséget arra, hogy tegyenek a klímaváltozás ellen.
A Sony megígérte továbbá, hogy a következő generációs PlayStation alvó módban még kevesebb áramot fogyaszt majd, míg a Microsoft 825 ezer Xbox-konzolt készül karbonsemlegesként hitelesíteni.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.