A játékipar is beszáll a klímavédelembe

  • Írta: fojesz
  • 2019. szeptember 24.
  • Hír
Az ENSZ kezdeményezésére huszonegy játékipari cég, köztük a Sony, a Microsoft és a Ubisoft kötelezte el magát amellett, hogy felveszi a kesztyűt a klímaváltozással szemben. A vállalatok összesen közel egymilliárd játékost érnek el.

Huszonegy videojátékos cég kötelezte el magát az ENSZ kezdeményezése mellett, így a Microsoft, a Sony Interactive Entertainment, a Google Stadia, a Supercell, a Rovio, a Ubisoft, a Sports Interactive, a Twitch és a Niantic is beszáll a klímavédelembe a maga eszközeivel.

Az érintett vállalatok már meg is osztották a vállalásaikat, míg egyesek a gyártási folyamataik átalakítását ígérik - és így 2030-ig 30 millió tonnával csökkentik a széndioxid-kibocsátásukat -, mások figyelemfelhívó kampányokat indítanak majd - a cégek teljes közönsége egyébként megközelíti az egymilliárd főt.

Ahogy arról beszámoltunk, a Sports Interactive például maximálisan környezetbarát csomagolásba rejti majd az új Football Managert, és hozzájuk hasonlóan a Ubisoft is arra készül, hogy környezetbarát gyárakból szerzi be az alapanyagait.

A Sony és a Microsoft azon lesz, hogy csökkentse a szénlábnyomát, ami elsősorban a konzolok gyártási folyamatának átalakításával érhető majd el, emellett vállalást tettek arra, hogy edukálni és inspirálni fogják a játékosközösséget arra, hogy tegyenek a klímaváltozás ellen.

A Sony megígérte továbbá, hogy a következő generációs PlayStation alvó módban még kevesebb áramot fogyaszt majd, míg a Microsoft 825 ezer Xbox-konzolt készül karbonsemlegesként hitelesíteni.

2.
user101
Én vállalom, hogy egymillió tehén tenyésztésével, pár éven belül szétfingjuk az ózonlyukat ! :)
1.
Obi Wan Kenobi
Fantasztikus kezdeményezés, meglátjuk mi lesz belőle. Nekünk kell tenni hogy legalább a megoldásig kihúzzuk valahogy, hát tessék, hajrá! Optimista vagyok.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...