Ma nyergel fel a PC-s Red Dead Redemption II

  • Írta: sirdani
  • 2019. november 5.
  • Megjelenés
A délutáni rajthoz pedig egy friss NVIDIA-driver is érkezett, mely amellett, hogy felkészíti a videokártyánkat a játék hibátlan futtatására, még gyanús részleteket is elárul a játék PC-s optimalizációjáról.

Az már egy ideje nem kérdés, hogy a számítógépekre szánt Red Dead Redemption II igazán gyönyörű lesz, azt viszont még nem tudjuk, hogy mindezért pontosan milyen árat kell fizetnünk. Ugyan kaptunk már egy hivatalos gépigényt, amely nem sokkal licitálja túl a Grand Theft Auto V elvárásait, ám az NVIDIA belsős tesztjei alapján kiadott táblázat nem ad okot túlzott nyugalomra:

Az NVIDIA szakemberei a 60 fps-t próbálták kifacsarni a játékból 32 GB RAM és egy Intel i9-9900K processzor társaságában. Egy GeForce RTX 2060-nal a legmagasabb beállításokkal nem volt gond a full HD felbontás mellett, míg az RTX 2070 Super 1440p-ben is könnyen vette az akadályt, viszont 4K-ban még egy 2080 Ti sem volt képes maximum részletesség mellett stabilan futtatni a játékot.

Persze, hogy mindebből mi igaz, az hamarosan kiderül, ugyanis a Red Dead Redemption II PC-s verziója a mai nap délután, helyi idő szerint 14 órától lesz elérhető az Epic Games Store és a Rockstar Launcher felületén, míg a Steamre szánt változatra decemberig várnunk kell.

108.
Kawada
Mire kezdtem élvezni és beleélni magam, boldogan etetni a lovam, fésülgetni, körmömet vágom, virágot locsolok, növények leveleiről boldogan szedegetem le a tetveket és lovaglok velük 30 km-t, hogy eldobjam őket a jó helyen, belebotlok egy UFO-ba... Hát b@sszameg... Ez a játék mindent megtesz, hogy ne szeressem...
107.
Kawada
No... belepattintottam egy 3 órácskát PC-n. Az új AMD driver sokat javíott a dolgon, és talán a patch-ek is dolgoznak azért. Ryzen 5 2600, 16 gb ram, ssd, rx 5700 xt-vel majdnem minden ultrán, élsimításból nagyon alap van csak, és a 60 fps fölött mindig tartja 1080p-ben. Viszont azt kell mondjam, nem vagyok elájulva. Elég sok az apró grafikai gliccs, amiket pl. Ps4 prón nem tapasztaltam. Az irányítás botrányos továbbra is, bár személy szerint legalább a lövöldözés élvezetesebb lett számomra egérrel irányítva, és lényegesen élvezetesebb mint mondjuk a GTA-kat egérrel játszva. Haladok tovább, lássuk. Az eleje számomra rettenetesen kínkeserves, nem örülök, hogy ezeken a részeken megint át kell rágjam magam... Na de nemsoká elérek oda, ahol ps4-en abbahagytam és akkor meglátjuk. Sajnos addigra jön a Fallen Order, ami biztos háttérbe fogja tolni a Red Dead-et nálam. :)
92.
FrankBlack
#90: Yanez. Tökéletesen igazad van. Soha nem gondoltam volna magamról, hogy konzolt veszek, és 30 fps-el fogok játszani, de mégis megtettem, és valóban egy idő után úgy hozzászokott a szemem a 30-hoz hogy nem volt annyira borzasztóan zavaró az RDR2 XOX-en.
90.
Yanez
#85: Úgy van. Én pl látom a különbséget a 60 és 30 fps között, de nekem egyáltalán nem szükséges a 60. Amikor ps prón a GoW-t kipróbáltam 1080/60, még zavaró is volt a szememnek, így gyorsan visszapattintottam 4K/30-ra. Az MGS Ground Zero-ban viszont nagyonis élveztem a 60-at. Ebből azt szűrtem le, teljesen mindegy, hogy 30 vagy 60, az emberi szem gyorsan hozzászokik és rövid időn belül már nem is lesz zavaró. Akkor zavaró max, ha hirtelen váltunk az egyikről a másikra, de az is csak az elején.
85.
FrankBlack
#81: Nem vagyunk egyformák. Én is játszottam 200 órát konzolon az RDR2-vel 30 fps-el, de én meg a 60-hoz vagyok szokva, nekem az sokkal folyamatosabb, jobban szeretem.

Az emberi szem már 15 fps-től folyamatosnak látja a képet, de nem véletlenül találták ki már 1967-ben sem a tv adásoknál a váltott soros (interlace eljárást), mert a 25 (30) fps kevésnek bizonyult, ugyanis a villódzás miatt a képek egybeolvadási frekvenciája inkább 48 fps felett volt. Nem véletlen hogy Peter Jackson is ezért „erőltette” a 48 fps-t. A mozikban 24 fps-el mennek a filmek ugye, de az ott is kevés, ezért ott is sokféle trükköt találtak ki, hogy folyamatosabbnak lássuk a mozgást. Pl. hogy a vetítőből kilépő fénnyel egy „redőnyös” technológia segítségével amolyan stroboszkóp hatást keltettek, így minden képkocka gyors egymásutánban 2x villant fel a vásznon, tehát lényegében 48 FPS-el ment a film. Ehhez hasonló eljárást használtak a régebbi lcd tv-k is (BFI=Black Frame Insertion), amikor fekete képkockákat szúrtak be, amiket az agyunk kipótol (ez az ún. stroboszkópikus optikai csalódás). Aztán jöttek az interpolált képek beszúrásán alapuló technológiák, hogy növeljék a másodpercenként megjelenített képkockák számát (MCI=Motion Clarity index, stb.)

Ettől függetlenül van, aki észre sem veszi a különbséget a 30 és a 60 között, vagy számára alig észrevehető, elhanyagolható apróság. Ám ez szerintem attól még nem a rossz értelemben vett igénytelenség. Viszont vannak olyanok is, akiknek meg érzékenyebb a szeme az ilyenekre. Azonban ők sem feltétlenül mind sznob masterrace elitisták ;)
81.
Hab
#78: Nem igazán értem, hogy miért mániája az embereknek a 60 fps, és itt most nem rád célzok.
Én 2006-ban az Oblivion megjelenése után eléggé hozzászoktam az FPS drop-okhoz, ezekután ha vmi eléri a stabil 30 fps-t már örülök. Nem az lenne a lényeg, hogy folyamatos képet lássunk? Persze lehet, hogy csak én vagyok ennyire igénytelen.

Nekem kb este 8-ra sikerült működésre bírnom. Kellett új driver, le kellett tiltani a vírusírtót, és minden adminként futtatni. Tegnap este a pokolba kívántam az Epic store-t is miután friss insall után is folyamatosan ellenőrizni akarta a fájlokat, ezt is adminként futtatással tudtam csak kiküszöbölni. A leckét megtanultam, de örülök hogy végre megy a játék, immár vírusírtó mellett is. Teljesen beszippantott, hajnali 2-ig toltam.
80.
hajbel
#78: CPU-val lesz a gond, már digitaly foundry videókban is volt róla példa, hogy ez a motor 6-8 magos cpu-kra lesz optimalizálva.
79.
hajbel
#77: HW unboxed szerint a Vega 56-om (64 es bios flashelve) sem droppol 30 fps alá 4K alap High preseten, amin még lehet javítani sok olyan beállítással, ami szinte nem is látszik, de zabálja az erőforrást. Majd összehasonlítom a látványt a PS4 Prommal, bár szerintem nincs sok értelme összehasonlítani. Ez a kártya most 65 ezer hardveraprón.
78.
FrankBlack
Saját tapasztalat pár óra játék után (chapter 2): indult rendesen, nem volt crash, black screen, menet közben egyszer sem fagyott le. Grafikai beállításokat teszteltem, néha apply után volt crash, de a legtöbb módosítás amúgy is igényli a játék újraindítását.

1080p-ben medium-high, és high-ultra beállítások mellett is ugyan olyan framerate-et produkált, csak előbbinél a gpu nem volt rendesen kihajtva (50-70%), utóbbinál pedig jobban (70-99%). Majdnem mindenhol megvan a 60 fps, csak néha fordul elő pár másodpercig hogy leesik 45-50 környékére. Érdekes módon jellemzően küldetés közben, olyan szituban, amikor nem történik amúgy semmi, ami ezt indokolná. Pl. lovaglás közbeni beszélgetés alatt, miközben a gpu sincs leterhelve (szóval nem gpu, cpu limit az oka). Na meg ingame átvezetők alatt.

Valentine, freeroam: direkt elkezdtem lövöldözni a főutcán, hogy teszteljem milyen a teljesítmény, ha rengeteg ember rohangál, nagy lövöldözés van, jön az erősítés lóháton, stb. Szinte végig megvolt a viszonylag stabil 60 fps.

DX12 és Vulkan között nem éreztem, nem láttam különbséget.

Alapjában véve így nálam a graf. hozza azt, amit konzolon csak épp dupla framerate-el. Megjegyzem XOX-en sem volt mindig stabil a 30 sem. De persze ugye pc-n lehet még följebb is venni a grafikát, felbontást, csak akkor persze esély sincs a 60 fps-re. Nekem meg egyelőre az is óriási felüdülés, hogy végre a konzolos motion blur-os 30 fps után 60-al játszhatom :)

Majd később azért még kísérletezek vele. Pl. Reshade, plusz resolution scale, és az fps-t pl. 40-45-re lockolni, amit még elbír a gép, stb. és akkor talán még egy vállalható fps érték mellett még szebb is lehet a játék. De most egyelőre félreteszem kicsit. Ráfér még egy kis optimalizálás, és várom a modokat :D

Ja, a konfig: i7-4770, 1080 Ti, 16 GB RAM.
77.
ollie92
#72: Neked jó véged van :D ONE X natív 4k tartja a 30 fpst. Nem droppol, nem szarakodik. A gagyi PC port miatt fognak sokan szívni ( GTA IV PC RELEASE FLASHBACKS :D )
76.
delphijos
#67: Egyfelől oké, de nézd a másik oldalról, szerinted honnan vehetnék úgy játékot hogy "hadd töltsem le most, de nincs lóvém, bírjátok már ki 2-3 hétig amig kapok fizut, és elküldöm....".

Az hogy nem döccenésmentes , és vannak bug-ok az még "oké", de akinek el se indul, azt azért megértem hogy pipa....
75.
Gabesz0213
#74: Semmi gond, már vissza kértem a pénzem. Ha Decemberre kijavítják, majd lecsapok a Steamesre.
74.
RootKiskacsa
#62: Az NVidia drivereket átokként verik a Rockstar játékok. Lehetséges, hogy itt is memória túlcsordulás van mint a GTA 5-ben augusztus vége óta. Azóta javítják. Kíváncsi lennék hogy az AMD-sek tapasztalnak-e hasonlót.
73.
hajbel
#68: Nem szar a grafikája, a zene 3-4/5.
72.
hajbel
#67: Ebben az esetben érthető. Nyakunkon black friday, karácsonyi leárazások, Steam megjelenés. Azért rendelte valaki elő, mert a megjelenés napján akar vele játszani, nem hetek múlva.
#60: Ha PS-en játszottad, akkor tudod, hogy droppolt, mint állat és ki is fagyott a megjelenése után hetekig. Nekem PS4 pron nem jöttek be a csökkentett felbontású textúrák, néha szőrösek is voltak. Viszont legalább droppolt, mint állat. Majd ha egy értelmes ember beállítja a játékot normálisan egy 100 ezres kártyán, az körbe fogja hugyozni a One X-et is.
#57: Radeonnal Vulkannal jobban fog funtni.
71.
Hofi3
#69: Ezért nem kell megvenni semmit a megjelenésekor!
69.
Hanoi
#67: Nem szívesen nyomnék én sem refundot, pláne, hogy két hét alatt kell ezt megtenni (ha jól emlékszem), bár nem találok semmit arról, hogy rockstar melyik csatornán kommunikálná le azt, hogy legalább dolgozik a problémán.
Amúgy egyelőre várok. Úgy sincs most időm, majd hétvégén visszatérek rá.
68.
Neotechtr
Nem elég, hogy szar a játék, szar a grafikája, szar a története, még ugye szar a portja is? Kvázi már csak a zenéjéről kellene kiderülni, hogy az is szar és meg is kapnánk az 5/5 -ös játékot.
67.
Macifasz
#65: Ezt sohasem értettem ezt az azonnal refund-ot. Könyörgöm, nincs 24 órája, hogy megjelent a játék, eleve számítani lehetett rá, hogy nem lesz döccenőmentes a start, miért nem lehet türelmesnek lenni és várni még pár hetet, hogy rendbeszedjék a dolgokat? Mert ha teszem azt 1 hónap múlva is ilyen állapotban lesz, azt mondom ok, de azt azért senki nem gondolhatta komolyan, hogy majd még aznap, vagy maximum 1 nap alatt rendberaknak mindent. Türelem emberek, türelem.
65.
Hanoi
akkor asszem a rockstartól nem rendelünk elő többet semmit,
Az állandó crasheket egy nap alatt sem tudták kijavítani, bár tegnap este jött egy hotfix, de az kb nem javított semmit.
Valaki nyomott már Refund-ot?
63.
headhunter86
Azért komoly, hogy egy 430.000 HUF-os kártya már MEDIUM-HIGH-ban elviszi 4K-ban. :D
Ezért megéri tényleg PC-n tolni.
62.
Gabesz0213
Megvettem. :D...... Hiba volt. Remélem jönnek a javítások, mert ez így katasztrofálisan szar! 1. telepítés után szarakodok a beállításokkal, hogy legalább 1080p-ben meglegyen a 50-60 fps(high-medium) beállítással meglegyen az 50-60 fps. Miivel első beállításra crash.. 2. újratelepítés után meghagytam a default grafot. Úgy már so-so elfut, de a játék folyamatosan megáll másodpercekre és így élvezhetetlen. Egy 1070 OC, I5-7500 és 16G memória futtatta. Szerintem ez így ebben a formában szánalom.
60.
headhunter86
Kommenteket olvasva örülök, hogy PS4-en toltam ki. Még emlékszem ezekre a szenvedős időszakokra, hogy jól fog e futni, optimalizálatlan, stb. Most megveszem berakom a lemezt azt játszok. Nincs baszakodás.
Ráadásul meglepődtem mekkora a hype körülötte megint.
Jöhetnek a PC masterrace kommentek, nekem is van, de már nem igazán ülök le elé játszani.
59.
Kawada
#58: Hát még addig, amíg te megveszed.
58.
crytek
Ismét egy sikergyanús launchnak lehetünk a szemtanúi.
Tuti nem véletlen a steames mellőzés már kb 30-50k nyi user negativozta volna a game-et... Amit teljesen meg is értek. Ezen is látszik a pénz nagy úr már ki kellett adni.. Steames megjelenésig csak rendbe rakják majd..
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...