Ma nyergel fel a PC-s Red Dead Redemption II

  • Írta: sirdani
  • 2019. november 5.
  • Megjelenés
A délutáni rajthoz pedig egy friss NVIDIA-driver is érkezett, mely amellett, hogy felkészíti a videokártyánkat a játék hibátlan futtatására, még gyanús részleteket is elárul a játék PC-s optimalizációjáról.

Az már egy ideje nem kérdés, hogy a számítógépekre szánt Red Dead Redemption II igazán gyönyörű lesz, azt viszont még nem tudjuk, hogy mindezért pontosan milyen árat kell fizetnünk. Ugyan kaptunk már egy hivatalos gépigényt, amely nem sokkal licitálja túl a Grand Theft Auto V elvárásait, ám az NVIDIA belsős tesztjei alapján kiadott táblázat nem ad okot túlzott nyugalomra:

Az NVIDIA szakemberei a 60 fps-t próbálták kifacsarni a játékból 32 GB RAM és egy Intel i9-9900K processzor társaságában. Egy GeForce RTX 2060-nal a legmagasabb beállításokkal nem volt gond a full HD felbontás mellett, míg az RTX 2070 Super 1440p-ben is könnyen vette az akadályt, viszont 4K-ban még egy 2080 Ti sem volt képes maximum részletesség mellett stabilan futtatni a játékot.

Persze, hogy mindebből mi igaz, az hamarosan kiderül, ugyanis a Red Dead Redemption II PC-s verziója a mai nap délután, helyi idő szerint 14 órától lesz elérhető az Epic Games Store és a Rockstar Launcher felületén, míg a Steamre szánt változatra decemberig várnunk kell.

108.
Kawada
Mire kezdtem élvezni és beleélni magam, boldogan etetni a lovam, fésülgetni, körmömet vágom, virágot locsolok, növények leveleiről boldogan szedegetem le a tetveket és lovaglok velük 30 km-t, hogy eldobjam őket a jó helyen, belebotlok egy UFO-ba... Hát b@sszameg... Ez a játék mindent megtesz, hogy ne szeressem...
107.
Kawada
No... belepattintottam egy 3 órácskát PC-n. Az új AMD driver sokat javíott a dolgon, és talán a patch-ek is dolgoznak azért. Ryzen 5 2600, 16 gb ram, ssd, rx 5700 xt-vel majdnem minden ultrán, élsimításból nagyon alap van csak, és a 60 fps fölött mindig tartja 1080p-ben. Viszont azt kell mondjam, nem vagyok elájulva. Elég sok az apró grafikai gliccs, amiket pl. Ps4 prón nem tapasztaltam. Az irányítás botrányos továbbra is, bár személy szerint legalább a lövöldözés élvezetesebb lett számomra egérrel irányítva, és lényegesen élvezetesebb mint mondjuk a GTA-kat egérrel játszva. Haladok tovább, lássuk. Az eleje számomra rettenetesen kínkeserves, nem örülök, hogy ezeken a részeken megint át kell rágjam magam... Na de nemsoká elérek oda, ahol ps4-en abbahagytam és akkor meglátjuk. Sajnos addigra jön a Fallen Order, ami biztos háttérbe fogja tolni a Red Dead-et nálam. :)
98.
Ultimate
#97: Senki sem mondta viszont a 1080ti-nek adni kell.
97.
Obi Wan Kenobi
#96: Szóval akkor ezért fut a játék rosszul? ¯\_(ツ)_/¯
96.
Ultimate
#95: Azt ugye tudod hogy a 1080ti egy mocskosul alulórajelezett kártya..? :)
2ghz-t a legtöbb kibír lazán. Ott meg közel 2070super/2080 szint. Baromi sokat számit.
95.
FrankBlack
#94: base: 1506 Mhz, boost: 1620 Mhz.
94.
Ultimate
#91: Mennyin megy a kártya? 2-2.1ghz?:)
93.
Nyarlako
#90: Azzal a 60nal az volt a baj hogy nem stabil 60. De megnézed Gravity rush 1et ami stabil 60 aztán a 2-t ami meg 30 év kifolyik a szemed.
Gowban amúgy szepen megoldották és extra piros pont a motion blur-film grain kikapcsért, ebben a Soylentman is jó volt.
92.
FrankBlack
#90: Yanez. Tökéletesen igazad van. Soha nem gondoltam volna magamról, hogy konzolt veszek, és 30 fps-el fogok játszani, de mégis megtettem, és valóban egy idő után úgy hozzászokott a szemem a 30-hoz hogy nem volt annyira borzasztóan zavaró az RDR2 XOX-en.
91.
FrankBlack
#89: 1080 Ti, és sajnos csak 1080p monitor. Nincs különösebb bajom a teljesítménnyel, egészen jól tartja a 60-at, de engem inkább az AA okozta homályos kép zavar. Ha kikapcsolom sima 1080p-ben nagyon recés, zizegős a kép. Kéne neki jó sok resolution scale, de akkor már nem lesz 60 fps.
90.
Yanez
#85: Úgy van. Én pl látom a különbséget a 60 és 30 fps között, de nekem egyáltalán nem szükséges a 60. Amikor ps prón a GoW-t kipróbáltam 1080/60, még zavaró is volt a szememnek, így gyorsan visszapattintottam 4K/30-ra. Az MGS Ground Zero-ban viszont nagyonis élveztem a 60-at. Ebből azt szűrtem le, teljesen mindegy, hogy 30 vagy 60, az emberi szem gyorsan hozzászokik és rövid időn belül már nem is lesz zavaró. Akkor zavaró max, ha hirtelen váltunk az egyikről a másikra, de az is csak az elején.
89.
Ultimate
#88: Nem tudom milyen kártyád van, milyen felbontás, de 2070super/2080 esetében 4k-ban nem kell sok mindent levenni a 60-ért pláne ha reso scale-t leteszed 80-90 közé és rádobsz 30% sharpeninget nagyítóval mondod max meg hogy nem natív 4k vagy cserébe viszont nyersz egy rakás fps-t.:)
Pár patch, új driverek és lazán fog ez menni minimal butításokkal is a 60-ra vágyóknak 2080ti alatt is.
88.
FrankBlack
#87: +1 az előbb bocsi, de félreértelmeztem a kommented a fix30-ról. Én is azon agyalok, hogy ha beáldoznám az RDR2-ben a 60 fps-t, és lockolnám kevesebbre jobb grafot tudnék belőle kicsikarni. Majd kísérletezek vele.
87.
Ultimate
#86: Igen csak ott szerencsére mindig van lehetőséged a javításra, korlátozol 30-ra vagy valami graf opciót leveszel hogy legyen fixen 60.
Nagyjából ez a helyzet ennél a játéknál is már irogatják külföldi fórumokon mi az ami zabálja az erőforrást de ha egyel lejjebb teszed látványban szinte nulla a difi de rengeteg +fps-t nyerhetsz vele. A graf meg brutális, nem is értem miért gondolja bárki hogy ezt 2080ti-n ultrán fix 60-al kellene vinni mikor más játékokat sem mindig tud fix 6-al 4k max grafon. Viszont bőven 30 felett tudja az ultrát tehát vagy lejjebb kell venni élsimítást mondjuk a 60-ért vagy le kell korlátozni 30-ra ami oké konzol szint és ez sokak szemét szúrja de a grafika odaver durván.
86.
Nyarlako
#83: Sokszor pc-n is, stabil 30 mellett nekem jobb volt a resi2 remake meg a 7 is mint 35-60 közt pattogva.
85.
FrankBlack
#81: Nem vagyunk egyformák. Én is játszottam 200 órát konzolon az RDR2-vel 30 fps-el, de én meg a 60-hoz vagyok szokva, nekem az sokkal folyamatosabb, jobban szeretem.

Az emberi szem már 15 fps-től folyamatosnak látja a képet, de nem véletlenül találták ki már 1967-ben sem a tv adásoknál a váltott soros (interlace eljárást), mert a 25 (30) fps kevésnek bizonyult, ugyanis a villódzás miatt a képek egybeolvadási frekvenciája inkább 48 fps felett volt. Nem véletlen hogy Peter Jackson is ezért „erőltette” a 48 fps-t. A mozikban 24 fps-el mennek a filmek ugye, de az ott is kevés, ezért ott is sokféle trükköt találtak ki, hogy folyamatosabbnak lássuk a mozgást. Pl. hogy a vetítőből kilépő fénnyel egy „redőnyös” technológia segítségével amolyan stroboszkóp hatást keltettek, így minden képkocka gyors egymásutánban 2x villant fel a vásznon, tehát lényegében 48 FPS-el ment a film. Ehhez hasonló eljárást használtak a régebbi lcd tv-k is (BFI=Black Frame Insertion), amikor fekete képkockákat szúrtak be, amiket az agyunk kipótol (ez az ún. stroboszkópikus optikai csalódás). Aztán jöttek az interpolált képek beszúrásán alapuló technológiák, hogy növeljék a másodpercenként megjelenített képkockák számát (MCI=Motion Clarity index, stb.)

Ettől függetlenül van, aki észre sem veszi a különbséget a 30 és a 60 között, vagy számára alig észrevehető, elhanyagolható apróság. Ám ez szerintem attól még nem a rossz értelemben vett igénytelenség. Viszont vannak olyanok is, akiknek meg érzékenyebb a szeme az ilyenekre. Azonban ők sem feltétlenül mind sznob masterrace elitisták ;)
84.
FrankBlack
#83: Pc-n is lehet bármilyen fix fps-re lockolni, amit stabilan visz a gép.
83.
Ultimate
#82: Igen, sajnos annyira hogy durván megérzed ha a 60 beesik 50 alá. Sok játékban konzolon jobb választás is emiatt a fix30 mintsem az instabil 60..
82.
Nyarlako
#81: Ég és föld a különbség 30 és 60 közt. Össze se lehet hasonlítani.
81.
Hab
#78: Nem igazán értem, hogy miért mániája az embereknek a 60 fps, és itt most nem rád célzok.
Én 2006-ban az Oblivion megjelenése után eléggé hozzászoktam az FPS drop-okhoz, ezekután ha vmi eléri a stabil 30 fps-t már örülök. Nem az lenne a lényeg, hogy folyamatos képet lássunk? Persze lehet, hogy csak én vagyok ennyire igénytelen.

Nekem kb este 8-ra sikerült működésre bírnom. Kellett új driver, le kellett tiltani a vírusírtót, és minden adminként futtatni. Tegnap este a pokolba kívántam az Epic store-t is miután friss insall után is folyamatosan ellenőrizni akarta a fájlokat, ezt is adminként futtatással tudtam csak kiküszöbölni. A leckét megtanultam, de örülök hogy végre megy a játék, immár vírusírtó mellett is. Teljesen beszippantott, hajnali 2-ig toltam.
80.
hajbel
#78: CPU-val lesz a gond, már digitaly foundry videókban is volt róla példa, hogy ez a motor 6-8 magos cpu-kra lesz optimalizálva.
79.
hajbel
#77: HW unboxed szerint a Vega 56-om (64 es bios flashelve) sem droppol 30 fps alá 4K alap High preseten, amin még lehet javítani sok olyan beállítással, ami szinte nem is látszik, de zabálja az erőforrást. Majd összehasonlítom a látványt a PS4 Prommal, bár szerintem nincs sok értelme összehasonlítani. Ez a kártya most 65 ezer hardveraprón.
78.
FrankBlack
Saját tapasztalat pár óra játék után (chapter 2): indult rendesen, nem volt crash, black screen, menet közben egyszer sem fagyott le. Grafikai beállításokat teszteltem, néha apply után volt crash, de a legtöbb módosítás amúgy is igényli a játék újraindítását.

1080p-ben medium-high, és high-ultra beállítások mellett is ugyan olyan framerate-et produkált, csak előbbinél a gpu nem volt rendesen kihajtva (50-70%), utóbbinál pedig jobban (70-99%). Majdnem mindenhol megvan a 60 fps, csak néha fordul elő pár másodpercig hogy leesik 45-50 környékére. Érdekes módon jellemzően küldetés közben, olyan szituban, amikor nem történik amúgy semmi, ami ezt indokolná. Pl. lovaglás közbeni beszélgetés alatt, miközben a gpu sincs leterhelve (szóval nem gpu, cpu limit az oka). Na meg ingame átvezetők alatt.

Valentine, freeroam: direkt elkezdtem lövöldözni a főutcán, hogy teszteljem milyen a teljesítmény, ha rengeteg ember rohangál, nagy lövöldözés van, jön az erősítés lóháton, stb. Szinte végig megvolt a viszonylag stabil 60 fps.

DX12 és Vulkan között nem éreztem, nem láttam különbséget.

Alapjában véve így nálam a graf. hozza azt, amit konzolon csak épp dupla framerate-el. Megjegyzem XOX-en sem volt mindig stabil a 30 sem. De persze ugye pc-n lehet még följebb is venni a grafikát, felbontást, csak akkor persze esély sincs a 60 fps-re. Nekem meg egyelőre az is óriási felüdülés, hogy végre a konzolos motion blur-os 30 fps után 60-al játszhatom :)

Majd később azért még kísérletezek vele. Pl. Reshade, plusz resolution scale, és az fps-t pl. 40-45-re lockolni, amit még elbír a gép, stb. és akkor talán még egy vállalható fps érték mellett még szebb is lehet a játék. De most egyelőre félreteszem kicsit. Ráfér még egy kis optimalizálás, és várom a modokat :D

Ja, a konfig: i7-4770, 1080 Ti, 16 GB RAM.
77.
ollie92
#72: Neked jó véged van :D ONE X natív 4k tartja a 30 fpst. Nem droppol, nem szarakodik. A gagyi PC port miatt fognak sokan szívni ( GTA IV PC RELEASE FLASHBACKS :D )
76.
delphijos
#67: Egyfelől oké, de nézd a másik oldalról, szerinted honnan vehetnék úgy játékot hogy "hadd töltsem le most, de nincs lóvém, bírjátok már ki 2-3 hétig amig kapok fizut, és elküldöm....".

Az hogy nem döccenésmentes , és vannak bug-ok az még "oké", de akinek el se indul, azt azért megértem hogy pipa....
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...