Felhasználói kereszttűz alatt a Stadia

  • Írta: szlav
  • 2019. november 25.
  • Hír
Link másolása
Döcögős rajtot vett a Google videojátékos streamingszolgáltatása, a Stadia. Meglepő módon elsősorban nem az ilyenkor várható input lag miatt háborognak a felhasználók, hanem más technikai hibák és a be nem teljesített ígéretek miatt.

Néhány külföldi országban már hivatalosan is szárnyra kelt a Google Stadia, de az eddigi visszajelzések eléggé felemás képet festenek. Habár számos felhasználó tökéletesen meg van elégedve a platformmal, egy jókora tábor mégis több fronton elégedetlenkedik a teljesítményével. Mindezt a 9to5Google beszámolója írja körül a legjobban.

A magazin gyakorlatilag hazugsággal vádolja az óriásvállalatot, hiszen a Stadia első bemutatóján 4K-s képminőséget és 60 fps-es sebességet ígértek. Habár ezt a teljesítményt csupán a drágább Stadia Pro-előfizetéssel érhetik el a felhasználók, az adatok sok esetben így is csalókák. A Google alelnöke, Phil Harrison korábban ismét megerősítette, hogy a Stadia kivétel nélkül minden játékot 4K-s felbontásban streamel majd a megjelenéskor, ez azonban téves információnak bizonyult. 

A szolgáltatás egyik zászlóshajójául szolgáló Destiny 2 például mindössze 1080p-s felbontást renderel, amit aztán a Stadia rendszere felskáláz, a végeredmény azonban még így sem éri el a 4K-s minőséget. A Digital Foundry tesztjei szerint a Red Dead Redemption 2 is 1080p-s vagy 1440p-s felbontáson fut (a használt sávszélességtől függően), amit aztán a Chromecast Ultra nyújt szét 4K-ra. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Stadiát a PlayStation 4 Pro is lekörözi a nyers felbontás tekintetében.

Azonban még mielőtt bekészítenénk a vasvillát, fussunk át a Google válaszán, a vállalat ugyanis egy levélben reagált a fenti észrevételekre. Elárulták, hogy a Stadia márpedig 4K-s felbontással és 60 fps-es teljesítménnyel sugároz egészen a szerverparkban dolgozó GPU-któl a Chromecast Ultráig, így a minőségbeli hiányosságokat nem a hardverben, hanem magukban a játékokban kell keresni. A levélben utalást tettek arra, hogy az egyéni játékfejlesztőkre bízzák azt, hogy a célzott minőséget miképp érik el a platformon, ezek szerint tehát a Rockstar és a Bungie lehet felelős a felskálázásért.

Bárhogy is legyen, azt azonban a Google sem tagadhatja, hogy magának a hardvernek is megvannak a maga defektjei. A VG247 több esetet is összegyűjtött, amelyek a Chromecast Ultra túlmelegedéséről számolnak be a Stadia használata közben. A felhasználók szerint az aprócska korong néhány esetben képes úgy felhevülni, hogy az a rendszer teljes leállásához és újraindulásához vezet játék közben.

51.
51.
https://wccftech.com/stadia-pro-games-december-2019-tomb-raider/
50.
50.
Neo1989
" ha erre állna rá a játékipar nagy hányada" Aha, egy szolgáltatás létjogosultságát mindig is a fogyasztok döntötték el (mert ők fizetnek). Nem pedig a gyártok. Ez pedig még mindig egy szolgáltatás.
48.
48.
Jhonyy
47.
47.
delphijos
Én megint csak azt mondom hogy még csak nem is a minőség a "lényeg", szerintem lenne olyan réteg akinek ez elég. Mindíg hangsúlyozom, nem azt mondom hogy ez mindenkinek való / jó. A fő gond ez a modell, hogy vedd meg mellé teljes áron a játékot... Az a casual aki heti pár órát játszana, szerintem fizetne ezért valami havidíjat, úgy hogy egy GP szerű játék könyvtárból válogat. De az a réteg szerintem elég vékony aki sajnál / nem tud / nem akar saját hw-t venni, de itt venne teljes áron játékokat.... és PLUSZ fizetné a havidíjat....
34.
34.
user101
#32: Szerinted a streaming miről szól ? Pontosan a drágulásról. Nem elég, hogy előfizetsz, még meg is veheted a játékot, amit aztán minden szempontból rosszabb minőségben játszol, mint natívon... Szopás... :)

Nézzél statisztikákat! Az átlag európai / amerikai gamer NEM költ annyit játékra / év, mint amennyibe MÁR MOST kerül egy bármilyen előfizetéses modell... Lesz itt még nagy szopás, ha ez a jövő és visszasírjátok a natív gamingot... ( Ja és aki szerint az átlag évente 500k -ért vesz játékra PC-t az szimplán hülye. Nyilván azért van az átlag gamernak 1060 vagy rosszabb kártyája 90+% a Steamen :)

#33: én minden esete tolok egy kis joint-ot és reggel boldogan kelek: Steam világuralom ! :))) Ja és nincsenek konzolok, vagy azokon is minden Steam van... Steam PC Masterrace ! Világbéke, Half Life 3, Eva Longoria ( szigorúan sminkben! :) ... ]:P
32.
32.
0Hagyma0
#31: Borzasztó lenne, ha csak egy boltból lehetne vásárolni... Az árak az egekig emelkednének...
31.
31.
user101
Az a baj, hogy túl sokan élősködnek a játékiparon ! Közvetlenül a fejlesztőtől kéne megvenni a játékot és akármennyi platform is van, az mind átjárható lenne. De platformonként csak egy áruházzal: Steam, PS-Store és MS-Store ( vagy ők végre integrálhatnák a Steam-et a Windows-ba és az X1-be :) A többiek menjenek kapálni, nincs rájuk szükség... :(((
25.
25.
DeKor
Első probléma:
A Google Stadia egy olyan platform, ahol havidíjat kell fizetni, majd a játékokat külön meg kell venni. Lefordítva érthetőre ez egy olyan Netflix, ahol havidíjat fizetsz, majd ha meg akarsz nézni egy sorozatot, azt "megveszed". Ezt az üzleti modellt ennél jobban már csak akkor lehetne elrontani, ha muszáj lenne a fotelt is tőlük bérelni, amin játszik az ember.

Második probléma:
Aki előfizet a szolgáltatásra, az nem mással, mint a Google Stadiával köt szerződést. Innentől az nem járja, hogy ha nem valósul meg az, amit a Stadia ígért szerződéskötés előtt, akkor áthárítja a felelősséget egy olyan cégre, akivel viszont nem kötött szerződést az előfizető. Mintha a Steam-en, vagy a Sony PS Store-on keresztül vásárolt játékod nem tetszene, de amikor vissza akarnád kérni a pénzedet, akkor átirányítanának a fejlesztő céghez, mivel a játékot nem ők készítették, így nem vállalnak felelősséget a tartalmáért. Ez nem így működik. Mivel a vevők a Steammel és a Sonyval kötnek szerződést a vásárláskor, így a vevő nekik adja vissza a játékot, tőlük kapja vissza a pénzt, a Steam és a Sony meg majd lemeccselik a fejlesztőcéggel, hogy nem eladható a termékük.
20.
20.
Heldengeist
#18: És az miért jó? Én például már most sem warezolok, viszont ha a streaming a most elérhető modellek helyébe lépne, én is felhagynék a játékkal.
19.
19.
#4: Jövőre lelövik, nem lesz itt 1-2 év.
18.
18.
zakkantlaci
Egyetlen szempontból érzem jónak ezt a stream szolgáltatást: háttérbe szorítaná a warezt, méghozzá jelentősen, mivel ha erre állna rá a játékipar nagy hányada, akár teljesen meg is szűnhetne, hiszen idővel úgy is nyugdíjazni szándékozzák a lemezes megjelenéseket. Lesz jövője a platformnak, csodákat ne várjunk, kezdeti fázisban van. Az, hogy melyik fog győztesen kikerülni, na az már más kérdés.
17.
17.
Heldengeist
#13: Lehet, hogy úgy is csak végfelhasználói licencet kapsz bizonyos feltételekkel, de azokkal a játékokkal nem fog például ilyen történni:
https://answers.ea.com/t5/EA-General-Questions/My-games-have-been-deleted-after-updating-origin/td-p/703240
14.
14.
salaxx
#13: Az, hogy a kor adottságainak megfelelően (mert nem volt elterjedve az internet) még inkább offline lehetett használni őket, ahhoz a szoftver tulajdonjogának semmi köze.
13.
13.
salaxx
#12: Ha elolvastál életedben egy EULAt, akkor a lemezes időkben sem volt tiéd a játék sosem.
12.
12.
Heldengeist
Az a baj, hogy ahol egy cég ellenőriz egy platformot, ott előbb-utóbb keresztül fogják nyomni az ilyen rendszereket és idővel kizárólagossá is teszik. Azóta ebbe az irányba sodródunk, mióta megvetette a lábát a digitális játékvásárlás. A kiadók üzleti érdeke nem az, hogy a fogyasztó bármit birtokoljon, hanem hogy ki legyen nekik szolgáltatva és lehetőleg a "kényelem" miatt önként áldozzák fel fogyasztói jogaikat.
9.
9.
Zuzmo
7.
7.
Őrnagy
Drága és szar, de sokaknak mégis bejön, tehát jó :D
5.
5.
adamsfamily
Ez a Google Stadia szerintem akkor halálra volt ítélve,amikor bejelentették.Pláne ilyen konkurencia mellett.A Sony-nak ott a ps now,a Microsoft oldalán pedig ott lesz az xcloud.
Átszámolva nagyjából 50 ezer körül van ez a Stadia ,plusz 10$ az előfizetés,ami szerintem elég húzós úgy hogy még játékot is kell venni rá.
4.
4.
Stranger
A játékok nem mennek csak kb. közepes grafikai beállításokkal. A generáció végére bedobták a felhőt, amikor a legkényelmesebben lehet őket futtatni. Majd meglátjuk 1-2 év múlva mi marad belőle, amikor ettől sokkal komolyabb gémek lesznek.
3.
3.
strike19
Én gusztustalannak találom ezt az egész felhő stream dolgot.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...