Activision Blizzard: élen a mobilos bevételek

  • Írta: sirdani
  • 2020. február 8.
  • Biznisz
A mobiltelefonok átvették a vezetést az Activision Blizzard bevételi forrásai között. A 2019-es év során az olyan címeknek köszönhetően, mint a Call of Duty: Mobile, még a PC-s és konzolos bevételeken is túltett a szegmens.

A vállalat ügyvezető igazgatója, vagyis Bobby Kotick a befektetőknek szánt tájékoztatóján jelentette be hivatalosan, hogy 2019-ben az Activision Blizzard a mobilos platformon teljesített a legsikeresebben. „A Call of Duty példájánál maradva, amikor bemutattuk a Call of Duty: Mobile-t, akkor a játékosbázisunkat 40 millióról 100 millió játékosra bővítettük alig egy év leforgása alatt.”

Ez egyébként a konkrét pénzügyi eredményeken is meglátszik; 2019. december 31-gyel bezárólag az előző év során 2,2 milliárd dolláros bevétel köthető a mobilos szegmenshez, míg a konzolos eladások 1,92 milliárd dollárt, a PC-s értékesítések pedig csupán 1,72 milliárd dollárt termeltek.

Ennek oka Kotick szerint az, hogy a Call of Duty: Mobile free-to-play üzleti modelljének köszönhetően hihetetlen gyorsasággal tudták megnövelni a játékon belül potenciálisan pénzt költő felhasználók számát, illetve a nagy játékosbázis a reklámokból érkező bevételekre is jótékony hatással bírt.

Mindezek hallatán talán nem is olyan meglepő, hogy az Activision Blizzard mobilos részlegével kapcsolatban pont a tegnapi napon érkezett a friss hír, miszerint mobiljátékként fog visszatérni a Crash Bandicoot.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...