Smart Delivery-támogatással jön a Cyberpunk 2077

  • Írta: sirdani
  • 2020. február 24.
  • Hír
Alig pár órája jelentette be a Microsoft, hogy az Xbox Series X érkezésével bevezeti az úgynevezett Smart Delivery opciót - a Cyberpunk 2077 máris csatlakozott a cross-buy-kompatibilis játékok listájához.

És hogy mit is jelent ez pontosan? Nos, az Xbox Series X-ről érkezett friss információk alapján a Smart Delivery lényege, hogy a játékokat elég lesz csupán egyszer megvennünk, és utána biztosak lehetünk abban, hogy bármelyik konzolon is indítjuk el a kedvencünket - legyen az akár Xbox One vagy Xbox Series X -, mindig azt a verziót kapjuk, amelyik a gépünk tulajdonságaihoz a leginkább passzol. A Smart Deliveryhez a külsős kiadók és fejlesztők számára opcionális a csatlakozás.

Ehhez a témához kapcsolódik a Cyberpunk 2077 készítőinek legújabb tweetje is. Ebben a fejlesztők arról írtak, hogy szerintük egyetlen játékost sem lenne szabad arra kényszeríteni, hogy bizonyos fejlesztésekért cserébe ugyanazt a játékot kétszer kelljen megvásárolniuk. Éppen ezért a Cyberpunk 2077 minden Xbox One-os vásárlója teljesen ingyen frissíthet majd az Xbox Series X-es verzióra, amint elrajtol az új konzolra szánt átirat.

A Cyberpunk 2077 szeptember 17-től lesz elérhető PC-n, PlayStation 4-en és Xbox One-on, de az imént leírtak fényében valószínűleg a next-gen konzolok sem maradnak majd ki később a buliból.

Ezek is érdekelhetnek

31.
Ultimate
#29: Nem azt mondtam hogy nem fejlődtek hanem hogy minimálisan. Itt már messze nincs arról szó hogy ki kell ismerni a gépet. Minimal a fejlődés mertkvázi pc-k. Csak fix hardverre kell optimalizálni. De nincs powerpc, nincs rémelbaszott cpu mint a ps3-ban... Az előző genek eleje és vége generációs ugrás volt szinte...ittez nemáll. És nem is fog.
30.
delphijos
#29: Azért ebben az is benne van hogy a fejlesztés esetleg még nem DIREKT az új gépre indult. De nem az hogy nem ismerik eléggé a hw-t....
29.
Marcus88
#28: Akkor szerinted 2013-14-ben olyan szép játékok jöttek mint 16-17-18-19-ben!
Az első igazán szép játék,amitől leesett az állunk az UC4-volt 2016 ban!
Aztán évről évre fokozták.
Kizárt dolog,hogy az év végén vagy jövőre megjelenők szebbek legyenek,mint majd a 4-5 év múlva érkezők!
28.
Ultimate
#21: Miért ne használnák ki...Ezek a konzolok már szinte mezei pc-k. Ez a gen is kihasználta már az elején, minimálisan tudtak fejlődni. Nextgen ugyan ez. Itt már messze nincs olyan ugrás sem mint ps3 kezdete és vége között.
27.
delphijos
#21: Ebben egyet is értünk, de attól még pont a CP kapcsán merült fel, hogy nnak ellenére hogy ebben a gen-ben megy a fejlesztés, a "sima" konzolokra ( nem pro és X ) nem olyan leányálom a fejlesztés. És azért benne van a pakliban hogy az ilyesminek áldozatául fog esni olyan feature amit "opcionálisként" ( ott menjen ami bírja ) csak macera lenne beletenni, így inkább kihagyják kompletten.
26.
Nyarlako
#18: Éppen te hisztizel ezzel a átlátszó troll böfögéssel és várod hogy a csökkent értélműek egyik fele habzó szájjal ugorjon, a bólogató Jánosok meg helyeseljenek úgy hogy leesik a fejük.
25.
tsulok
#20: Maximálisan nem fogják kihasználni, de most nincsen akkora eltérés az architektúrában mint a korábbi generáció váltásoknál. Szerintem most nem kell éveket várni arra, hogy kihasználják a hardvert.
A Spriderman egyébként nem UE-t használ, saját motorja van az Insomniac-nak.
24.
Kawada
#21: Ez teljesen igaz, de azt értsük már meg, hogy az alapkonzolok már most (elmúlt 1 évben mondjuk... ) kibaszott hasznavehetetlenek sok esetben... :)

Szerencsére hamar kiderül. Mert a Cyberpunk tuti megmutatja mi is a különbség. Nem fog kelleni 3-4 évet várni.
23.
Kawada
#20: Ebben van igazság, de azért abban szerintem egyetértünk, hogy pl. a Cyberpunk esetében köze nem lesz a bemutatókon látottaknak ahhoz, mint amilyen az lesz az alapkonzolok. Hiába kísérte át a komplett fejlesztési idő a generációt.

A plusz ösztönzést pedig meg fogják lépni. Akár hardveres, akár egyéb supporttal, mert hiába közhely, hogy a szoftver eladásokon van a lóvé, kurvára az az érdeke (főleg a Sonynak), hogy a hardvereladásokat felgyorsítsa, mert minél hamarabb tud jelentős mennyiséget eladni, és minél dinamikusabb a kereslet a szarja iránt, annál rohamosabban tudja a járulékos gyártási költségeket is csökkenteni, ami pedig nem mindegy. És 2 éve szálingóznak a hírek a kint levő ps5 devkitekről már, persze akkor még csak lehet, hogy 3 kiváltságosnál volt, amiből 1 Kutaragi volt... Könnyen előfordulhat.

És szerintem, van az a réteg, aki az eltolódás miatt már nem fogja erre a genre megvenni a Cyberpunkot, hanem "mert én teljes pompájában akarom látni" módon áll hozzá, inkább megveszi az új konzolokra majd. És a játékeladásoknál nem mindegy, hogy az első 1-2-3 hónapban mennyi megy el belőle. Az a baj, hogy az ezen való lamentáláshoz jó lenne tudni, hogy az eladásoknak milyen részét teszik ki az alapkonzolok, és mennyi a Pro és a One X vonal. És hiába 160 millió eladott konzol a mondjuk a 20 millió újjal szembe mondjuk az első 1-2 évben, az elmúlt 1-2 évben megjelenő címek közül már elég sok volt, ami herecsípkedés kategória volt inkább az alapkonzolokon. És nagyon elmúltak azok az idők, hogy mosolyogva szemet hunyjon a nép 900p meg 22-25 fps fölött.

Nyilván nem lesz az, hogy egyikünknek vagy másikunknak van kizárólag igaza. Szerintem az is teljesen valid amit te mondasz és nem gondolom túlzott félelemnek azt se, amit én gondolok erről.
22.
ADMlN
#21: Pontosan erről beszélek.
21.
Marcus88
#20: Szerintem meg az elején még semmi nem fogja kihasználni a konzolok erejét úgy ex úgy multis cím!Mire kiismerik és elérik a fejlesztők a határokat el fog telni 3-4 év is.
20.
ADMlN
#17: Ha az első 1-2 évben jön a HZD2 és a Spiderman 2 (aminek én szurkolok), akkor azok egész egyszerűen nem fogják maximálisan kihasználni a konzol képességeit. A HZD 2 valószínűleg a Decima engine-en fog egy kicsit csiszolni, ami eleve PS4-re lett tervezve és nagyon szépen optimalizálva, a Spiderman meg használja majd az aktuális Unreal engine-t. A Cyberpunk 2077 és a Halo Infinite meg eleve a jelenlegi generációt szem előtt tartva lett felépítve, így ott alapból adott a cross-gen kompatibilitás.

"Azért itt nem early adopter réteg van, hanem sok-sok millió ember aki már lanchkor új konzolt vesz."
A PS4-ből a megjelenést követő első évben 10 milliót adtak el és a második évben még 12 milliót. És ez egy rendkívül sikeres rajt volt. Mennyi PS4 is van jelenleg piacon? 100-110 millió? Szerintem nyugodtan kijelenthetjük, hogy plusz ösztönzés nélkül (egy kis zseton a Sony-tól) nincs az a stúdió aki szívesen korlátozná a potenciális eladásait a piac 10-20%-ára.
19.
Raizen25
Ha a Sony is csatlakozik , akkor a már ps5 ön játszani szándékozott játékokat akcióban majd megveszem mèg 4 re .
Pl.:halàlos strandolás
18.
user101
Nem értem a hisztit! A saját ostobaságotok gyümölcsét eszitek! :)
Ha lett volna annyi eszetek, 2013-ban ( amikor kvázi megszűntek létezni a konzolok ) hoztok egy felelős döntést, mára nem lenne miről beszélni és egy egységes 99%-ban visszafelé kompatibilis platformon, kényelmesebben, olcsóbban, jobb minőségben, mindenféle generációváltástól mentes ideális "gamer-világban" élhetnénk... :)))
17.
Kawada
#15: Ez igaz, hogy egy fokozatos folyamat, de itt viszont az első 1-2 évben is lőtávban lehet egy HZD2, egy Spiderman 2, lőtávban van egy Cyberpunk 2077, egy Halo Infinite egy God of war folytatás. Kétlem, hogy Sony olyan gyenge rajtot produkálna, ha már ennyi IP-t összelapátoltak.

"A 3rd party stúdiókat meg eddig sem kellett túl sokat győzködni, a korábbi gen váltásokkor is szívesen fejlesztettek az előző generációs gépekre is, ugyanis nekik jobban megéri ha nem csak a szűkös early-adopter réteghez tudják eljuttatni a játékaik."
Azért itt nem early adopter réteg van, hanem sok-sok millió ember aki már lanchkor új konzolt vesz. Nem olyan klasszikusan szűk réteg ez mint aki 600.000-ért vesz meg vga-t vagy egy vr headsetet.
16.
Ultimate
#14: Ps2 és ps3 között ordító különbségek vannak. Nem egy szimpla hw upgrade ugyan azokra az alapokra.
15.
ADMlN
#12: Nagyon rendes tőled, hogy ennyire aggódsz a fejlesztőkért, de én úgy gondolom az legyen az MS meg az érintett 3rd party fejlesztők gondja, hogy mennyire kell majd vért pisálniuk.
Amúgy szerintem túldramatizálod a dolgokat, a generáció váltáskor nem hirtelen, ugrásszerűen fognak jobbá válni a játékok, ez ennél egy lassabb folyamat. A PS4-nél is éveknek kellett eltelnie mire olyan pazar játékokat kaptunk mint az Uncharted 4, a HZD, vagy a God of War. Az MS 2 év cross-gen támogatása teljesen reális ennek fényében. A 3rd party stúdiókat meg eddig sem kellett túl sokat győzködni, a korábbi gen váltásokkor is szívesen fejlesztettek az előző generációs gépekre is, ugyanis nekik jobban megéri ha nem csak a szűkös early-adopter réteghez tudják eljuttatni a játékaik.
14.
Neotechtr
#13: Mindez már megtörtént egyszer a PS2- PS3 átállásnál.
13.
Ultimate
#11: Ellentétes vagy sem, így is úgyis hülyére veszik a vásárlót.:)
Nyilván nem fogják megtenni hogy a félgen gépekre is kijöjjön míg az alapokra nem,de nem azért mert pofánköpik a vásárlókat, szimplán mert kvázi a nextgen alatt vágnák a fát. Csak tényleg már nevetséges lesz amikor jönnek a nagy nextgen only játékok és közben pc-n egy több éves hardverrel vígan játszol miközben a Pro-ra meg majd jön a mese hogy az már nem vinné ehhez nextgen kell ez az első nextgen only játék.:)
12.
Kawada
#7: Ezt én tökéletesen értem, nem véletlen reagáltam Ultimate kommentjére amiben azt írja:
"Tényleg eleve röhejes már a következő genben csak nextgenre kiadni a játékokat.."

A "fícsör" amiről szó van rohadt korrekt, de az inkább üzletpolitika, az amiről én beszélek inkább a technikai része egy bizonyos játéknak, hogy azt miképpen lehetséges élvezetesen tálalni két konzolon, aminek a VGA teljesítménye 10-szeres különbséggel bír, a CPU és a HDD pedig összehasonlíthatatlan. És lényegében arról szól, hogy egy bizonyos, adott esetben baszott nagy költségvetéssel bíró játék, ami megmutatja nekünk miért is volt szükség generáció váltásra, egyarént leejti az állunkat a SEX-en és élvezhető szintű portot kapunk az alap One-ra is. És akkor abba bele se menjünk, hogy multiplayer. Ez még házon belül is baszott kemény meló lesz a Micronak, nemhogy third party fejlesztőket meggyőzzön, hogy bajlódjanak azzal, hogy a már előző generáció elején is korszerűtlen konzoljukra is elkészítsék az adott cuccot.
11.
Kawada
#9: Nincs ordító ugrás a félgenekhez képest, de azt meg nem léphetik meg, hogy a OneX-el és a Pro-val valami klappol, az alapokkal meg nem, mert kurvára ellentétes mindennel amit ígértek. És bizos kurva nagy különbség van egy OneX között, ami mondjuk ma is megállja a helyét kompromisszumokkal és es alap One között, ami megjelenése óta 900p-ket szállít nem kevés esetben. Ezt kell figyelembe venni. Hogy a fél gen, nem átléphető ugrás üzletpolitikailag, az az előző gen. Nem a Pro-val és a OneX-el vannak bajok.

Nyilván vannak olyanok, akik egy rx 470-el futnak neki még a következő gennek, de olyan rohadtul nem irigylem a játékélményüket. Már ma sem, nemhogy 6 év múlva. Persze, hw upgrade, csak épp képzelj egy egy már SSD-re és 8 magra optimalizált Spiderman 2-t mondjuk, milyen élményt nyújtana mondjuk egy alap PS4-en. Mert a Pro még hagyján. És ezek már olyan szintű "portolások", amik azért túlmutatnak egy grafikai options klikken. Vagy egy Halo Infinite. Már ebben a genben vért hugyoztak sokszor (Control, Fallen Order), hogy egy fél genes és egy alapkonzol közötti szakadékot valamelyest ki tudjanak tölteni...
10.
Ultimate
#8: És az előző generációk egymástól durván eltérő egyedi vasak voltak. Durván messze egy asztali géptől (avagy laptoptól)... Ez és a következő gen viszont a lehető legközelebb áll és egymással kvázi azonos alapokon nyugszik.
9.
Ultimate
#6: Ez maximu akkor állja meg a helyét ha 15-20 évnyi különbségről más alapokról más oprendszerről beszélsz.
A nextgen viszont annyi a mostani gennek mint a pro vagy a one x az alapgépeknek. Egy mezei hw upgrade. Aminek az alapjai megegyeznek, még ha jó nagy upgrade is, simán jöhetne minden se perc alatt a pro/onex gépekre.
Nem elvárható? Egy 6-8 éves gépen is jobb minőséget kapsz mint ps4/one gépeken... Egy ps pro szintű pc biztos lehetsz benne hogy a következő gen játékait is vinni fogja lazán,az más kérdés hogy már nem olyan graffal mint a nextgen vasak, de például 1080p-ben ott lesz a sarkukban...
Szimpla üzleti döntés, főleg hogy voltak félgen gépek amikhez képest nincs ordító ugrás. Ha minden jönne a félgen gépekre is, nem fogyna úgy a next gen ahogy kéne...Pedig jöhetne.
8.
adamsfamily
#6: Na jó,de az előző generációban nem voltak félgenerációs váltások.A Slim x360-on/ps3-on ugyanaz a játék futott,mint a régi dagikon.Most meg külön textúra pakkokat töltenek le a ráncfellvart gépek.Ami az egyikre 60 Gb az a másikra már 100 Gb.
7.
ADMlN
#6: Itt most alapvetően nem a visszafelé butításról van szó, hanem az előrefele kompatibilitásról. Tehát az olyan játékok mint pl a Cyberpunk (vagy anno a GTA 5) amik alapvetően a jelenlegi generációkra vannak tervezve és arra lesznek kiadva, de tervben van az új generációs változat, azok amennyiben támogatják a Smart Delivery-t, úgy a vásárlók akik megveszik One-ra, azok a Series X megjelenése után megkapják az arra optimalizált verziót.

De amúgy később a Smart Delivery fogja ellátni azt a visszafelé butítós funkciót is amire te gondolsz.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...