Xbox Series X - 120 fps és HDR a régi játékokhoz is

  • Írta: Baloo
  • 2020. május 28.
  • Hír
Azt eddig sem titkolta a Microsoft, hogy a visszafelé kompatibilitásra nagy hangsúlyt fektetnek az Xbox Series X kapcsán, de a most érkezett hírek szerint ezt konzoloknál eddig soha nem látott minőségben szeretnék elhozni.

Azt már eddig is hallottuk a redmondiaktól, hogy az új Xbox Series X a megjelenésekor több ezer előző generációs címet fog tudni futtatni majd. Jason Ronald most azonban még azt is hozzáfűzte, hogy az új konzolon a visszafelé kompatibilis játékok natívan futnak majd, és akár HDR-támogatással, illetve dupla fps-számmal is élvezhetjük őket, ami egyes esetekben (gyors matek után) így elérheti a 120 képkocka/másodpercet is.

Szóval hasonló (sőt talán még látványosabb) fejlődést tapasztalunk majd, mint ahogy azt láttuk egyes Xbox 360-as címeknél, amikor megkapták a maguk Xbox One X-tapaszukat. Jason ezek mellett még sokáig részletezi a fenti cikkben, hogy milyen fontos nekik, hogy a felhasználóik könnyen tovább tudják vinni az eddig elért eredményeiket, mentéseiket és játékait, egyszóval az egész eddigi xboxos profiljukat.

Ami azonban ennél is érdekesebb, hogy a korábban már bemutatott quick resume funkció - aminek a segítségével ott folytathatunk több játékot is, ahol éppen felfüggesztettük őket - bekapcsolható lesz a régebbi Xbox One-, Xbox 360- és Xbox-játékoknál is.

Mit mondhatnánk, alig várjuk, hogy mindezt mozgás közben is lássuk!

89.
Kawada
#88: "Ha pedig kevés, akkor is inkább próbál az új és számára érdekes címekkel fog."

Vagy mi... szóval akkor is inkább próbál újabb címeket kipróbálni.
88.
Kawada
#87: Nyilván egy jó és szimpatikus fícsör, de számomra egyébként reálisnak tűnik, hogy nem igen van kihasználva. Biztos van pár hardcore-abb arc, aki esetleg pótól régi címeket, elővesz pár cuccot. De szerintem ha valakinek sok ideje van játszani, akkor a tengernyi új stuffal fog. Ha pedig kevés, akkor is inkább próbál az új és számára érdekes címekkel fog. Na de ez csak az én és környezetem alapján leszűrt tapasztalat. Mindenesetre a 1,5% körüli érték meglepett. És kétlem, hogy a game pass megjelenésével jelentősen javult volna ez az arány. A jövő generációra nézve viszont változhat a helyzet kihasználtság terén. Egyrészt irgalmatlan mennyiségű cucc jelenik meg, másrészt bőven vannak olyan jelen gen elején megjelent cuccok, amik még bőven megállják a helyüket és élvezhetőek.
87.
delphijos
Hát én jó pár játékot végigtoltam BC-ben X-en. Ha már van. De amúgy nem különösebben volt szempont, a jelen gen játékaira sincs mindre időm. Annak aki sokat játszik, biztos nagyon jó, ha “visszatér” egy-egy kedvenc címhez. Persze egész más ha induláskor már van ilyen feature, az átállást segíti. Nekem azért egy kicsit ez 3rd party API vélemenyes kicsit, ami hozzáfér ezekhez az adatokhoz....
86.
Kawada
#84: Elég régi tanulmány, úgyhogy szódával... Ettől még érdekes.

https://www.usgamer.net/articles/new-study-finds-that-gamers-dont-really-use-backwards-compatability
85.
Kawada
#84: Emlékeim szerint a Checkpoint nevű podcast-ben (ami zseniális cucc egyébként a retroland-del együtt) volt ilyesmiről szó, és bár konrét arányra nem emlékszem ha habgzott is el ilyesmi, de elenyésző azok száma akik játszanának régi címmel.
84.
Őrnagy
Annyira kíváncsi lennék egy megbízható adatra arról, hogy hányan játszanak nextgen gépen előző generációs játékkal.
83.
Duken
#68: Lg C9 még mindig jobb játékra a teszterek szerint. Olcsóbb is meg nincs akkora különbség amiért a cx-et lenne érdemes megvenni kétszer annyiért.
82.
Northlorien
#81: Világos, nem is veszem annak, csak olvastam róla régebben és tényleg meglehetősen nehéz bekerülni:

https://nofilmschool.com/2015/08/how-become-member-asc-american-society-cinematographers

Van olyan befutott operatőr is akit nem vettek fel nagyon könnyen, vagy elsőre. Azt akartam szemléltetni vele, Yedlin kapcsán, hogy valószínűleg tudja miről beszél.

A youtubeos tesztet végezd el, és döntsd el magad. Én megtettem, és úgy gondolom hogy megéri. Főleg az apró zajok meg hasonló részleteket jobban megtartja UHD-ban mint HD-ban, és nem annyira agressziv az algoritmus nagyobb bontású anyagokkal. De ismétlem, teszteld le, és döntsd el magad.

Ultimate - Igen erre figyelni is fogok, valószínűleg, holnap váltok Oledre VA panelről. Köszi a tippeket. Samsungot én speciel nem vennék, de persze ez személyes preferencia.
81.
delphijos
#79: "nagyon-nagyon nehéz bekerülni közéjük, és nagyon komoly kritériumoknak kell megfelelni"

minimum 5 éves operatőri munka, és 3 tag ajánlása. Jelenleg 400 tagjuk van. És ez igazából egy Amerikai társaság, más országokban is megvan a megfelelője. Nem fityámálás ez természetesen, de azért ne túlozzunk.
80.
delphijos
#79: "DE a youtube nagyobb bitraátát fog engedélyezni UHD esetében mint full hd esetében, ezáltal vizuálisan jobb a kép minősége, nem amiatt mert több az adat benne, hanem mert több adatot fog engedélyezni a youtube hozzá lejátszásnál"

Viszont a nagyobb felbontás miatt ha a codec ugyanaz, a nagyobb bitráta - nem néztem utána hogy konkrétan a YT mennyit enged 4k-nál és 1080-nál - simán "elveszik". Én nem hiszem hogy ezért megérné felskálázni , és 4x annyi adatot streamingelni , azért a plusz-ért amennyivel a 4K-t nagyobb bitrátával nyomja a YT.
79.
Northlorien
#77: Valóban helyesebb lett volna azt mondani, hogy tagság, viszont nagyon-nagyon nehéz bekerülni közéjük, és nagyon komoly kritériumoknak kell megfelelni, ahhoz hogy tag lehessél. Sokan rangként tekintenek rá emiatt, de valóban nem volt helyes megfogalmazás.

A youtube commentre pedig, annyit hogy persze, hogy nem lesz jobb mindőségű, egy sima felkonverttől miért lenne, DE a youtube nagyobb bitraátát fog engedélyezni UHD esetében mint full hd esetében, ezáltal vizuálisan jobb a kép minősége, nem amiatt mert több az adat benne, hanem mert több adatot fog engedélyezni a youtube hozzá lejátszásnál. Pont azt akartam szemléltetni vele, hogy minőségbeli különbséget a bitráta plafon adja a különböző bontásoknál, és azért nem említettem a h265-öt mert a példát tekintve nem volt jelentősége. Sok anyag kerül fel még h264-ben és uhd bontásban amúgy, bár célszerűbb a h265 igen. Kérlek nézd meg azt is hogy milyen kontextusban írtam.

Lentebb a bontásnál pedig sehol nem irtam hogy nincs különbség, azt írtam, hogy nincs nagy vagy lényegi különbség, mint ami 1080p es 2160p között van, és igen, megjelenítő és tartalom függő a dolog.
77.
delphijos
#73: "ASC rangja van, a világ operatőreinek nagyon pici hanyada tartozik közéjük"

Te miről beszélsz ? Az ASC nem rang. Ez az Amerikai operatőrök társasága.
Nem lehet csak úgy az utcáról besétálni, és tagfelvételt kérni, de azért szó sincs ilyesmiről hogy ez valami pár emberes csoport lenne....
76.
delphijos
#64: "Videoknál is lehet értelme a magasabb felbontásnak, mert szét van tömörítve a kép a legtöbb platformon és mondjuk a színátmenetek sávosak lesznek"

A sávosodást az erős tömörítés okozza. Attól önmagában hogy nagyobb a felbontás, ez nem fog eltűnni. Sőt, ugyanolyan algoritmussal , ugyanakkora bitrate mellett a nagyobb tömörítés miatt a nagyobb felbotású anyag még sávosabb lehet. Persze ahogy alább írtam 4k-hoz nem "szokás" h.264-et használni....
75.
delphijos
#65: "ételezzük fel hogy az 1080p-s változat és a 2160ps változatot is 50mbps-es h264-es tömörítéssel töltöd fel, akkor a 2160p-s változatnak jobb lesz a minősége az algoritmusés a bitráta miatt"

Itt valami kavarodás van. Ha mindkettőnél h.264 codec van, és 50 mbit, akkor a nagyobb felbontású NEM LESZ JOBB MINŐSÉGŰ.

Viszont, a 4K-hoz h.265 ( HEVC ) kódolást szokás használni, NA EZ TÉNYLEG fejlettebb, ugyanolyan bitrate mellett jobb minőséget eredményez.
74.
delphijos
#65: "én soha nem mondtam hogy nincs különbség 1080p es 2160p között. Hatalmas különbség van. 2160p és 4320p között nincs nagy különbség vizuálisan, és ennek igazolására küldtem a két linket, hogy két független véleményt mutathassak"

Ugyanezeket már elmondták - kb ugyanígy - a 720 - FHD FHD - 4K vonatkozásban is. Persze, a szemét senkinek se veri ki a különbség ( persze tartalom, és megjenítő függő is ) , de na....
73.
Northlorien
#72: Helyesbítek, rosszul emlékeztem, nem kapott Oscart, csak ASC rangja van, a világ operatőreinek nagyon pici hanyada tartozik közéjük.
69.
Neotechtr
Mindeközben PC World-ön:

hcZh1Wg.jpg
68.
crytek
LG CX 48' OLED..

"A gördülékeny játékmenet érdekében a CX modellek (tehát a nagyobbak is) Nvidia G-SYNC támogatással érkeznek, és emellé adott még az 1 miliszekundumos válaszidő, a 120 Hz-es képfrisstési ráta, az alacsony bemeneti késleltetés, valamint a négy darab HDMI 2.1 bemenet, amelyek támogatják a VRR, ALLM és eARC-specifikációkat is.Egy tévé persze főleg a konzolosoknak lehet jó kiegészítő, és a fenti specifikációkkal egy CX készülék jó választás lehet az idén érkező újgenerációs Xbox Series X vagy a PlayStation 5 konzol mellé is.Hasznos tulajdonság továbbá, hogy a CX szenzorai képesek felmérni a szoba méreteit és akusztikai adottságait, ami alapján a mesterséges intelligencia végzi el a hangrendszer beállítását. A beépített Dolby Atmos technológia így a térnek megfelelő hangzást képes megszólaltatni, méghozzá 40W teljesítménnyel. A készülék emellett fel van szerelve a Dolby Vision IQ technológiával, ami a helyiség fényviszonyaihoz optimalizálja a képernyő beállításait és fényerejét."

610.000 magyar kredit.. Ej akkor a 4k éra odébb lesz amint ez a méret és tudás már „csak“ 350k lesz.. Szegény series x fhdbe fog szüttyögni :(
65.
Northlorien
#64: Pár dologban nem értek egyet, illetve úgy gondolom, hogy helytelen a megközelitésed.

Első sorban, én soha nem mondtam hogy nincs különbség 1080p es 2160p között. Hatalmas különbség van. 2160p és 4320p között nincs nagy különbség vizuálisan, és ennek igazolására küldtem a két linket, hogy két független véleményt mutathassak..

Másodsorban, a youtube nem alkalmas arra, hogy minőségbeli ugrásokat megtudj pontosan ítelni, mivel teljesen más bitrátával működik az 1080p és a 2160p-s mód. Tehát, ha van egy 1080p-s videód és azt fölskálázod 2160pre manuálisan bármilyen vágó programmal, és tételezzük fel hogy az 1080p-s változat és a 2160ps változatot is 50mbps-es h264-es tömörítéssel töltöd fel, akkor a 2160p-s változatnak jobb lesz a minősége az algoritmusés a bitráta miatt. Szóval itt a különbség az a bitráta. Ha mindezt összehasonlítod vimeo esetében, akkor láthatod, hogy mivel ott jóval nagyobb bitrátát engedélyeznek, ezért sokkal jobb lesz a minősége is mindkét bontásban.

Harmadsorban pedig elérkeztünk oda amiről te is írsz, és amiben tökéletesen igazad van. Jó minőségű anyagokat kell nézni, és akkor teljesen felesleges a felbontás további növelése, és én erről írtam picit lentebb, hogy miért nem fontos szempont számomra a HDMI 2.1. Magyarországon még a HD bontású adások sugárzása is hagy kívánni valót maga után, nem beszélve az uhd-ról aminek nyoma nincs, se online se TV esetében.

Harmadsorban pedig játékok szempontjából ezért nem fontos számomra az UHD 120 FPS sem, mert erre maximum kompetitiv shooter játekok esetében lenne szükségem, egy God of Warnál, Last of Usnál, vagy hasonló story alapú action adventure játékoknál nem. Természetesen ha valaki csak konzolon játszik teszem azt Apex Legendset, vagy Warzone-t akkor megértem, hogy miért dönt mondjuk egy HDMI 2,1-es portal rendelkező tvnél. A magasabb FPS alacsonyabb input lagot is jelent. De átlagos felhasználásnál a különbség elhanyagolható, és én személyesen shootereket pc-n szeretek játszani. Mindenkinek mások a preferenciai, amit tiszteletben kell tartani, viszont nincs értelme bedőlni a marketing szövegnek, és a hypenak, mert sok esetben értelmetlen.
64.
Stranger
#61: Játékoknál nem csak a pixelek számáról szól a felbontás, olyan mintha felcsavarnád a sampling-et. Összességében jobb lesz a képminőség a felbontás növelésével, ezért hülyeség a felskálázás, mert a lényeg veszik el, hogy maga a renderelés legyen nagy felbontású.

Videoknál is lehet értelme a magasabb felbontásnak, mert szét van tömörítve a kép a legtöbb platformon és mondjuk a színátmenetek sávosak lesznek. De egyébként is a downsampling alatt mondjuk 4 pixel közül kiválaszthatja a legjobbat az algoritmus, ettől jobb a képminőség mint natívan (ez mondjuk játékoknál is igaz). Nézz meg egy ilyen videót 8k-ban. 1080P-s monitoron is megeszi reggelire az 1080p-s blu-ray tartalmat.
https://www.youtube.com/watch?v=U-6wqFE79Gc

Ha tökéletes minőségű videókról és hibátlan renderelésről beszélnénk, akkor totál felesleges lenne a felbontást növelni, de ilyen nincs, úgyhogy vannak előnyei, ha nem is sok.
63.
Kawada
#61: Az érzékelés egy rohadt szubjektív dolog. Laikusként én sem gondolom, hogy lenne különbség egy 4k és 8k felbontás között, hacsak nem 5 m-es kijelzőt nézel 2m-ről. Hogy rohadt őszinte legyek, vizuálisan egy God of War közben nem látok különbséget a 4k-s (csekkerbórd renderinges fröcsögéssel kíméljetek) és a 1080p-s verzió között, nagyjából 2 m-re ülve egy 110 centis tv-n. Persze nekem nagyon belépő 4k-s Bravia tévém van (ajjaj... sony fanboy confirmed), biztos más a helyzet valami 800 ezres oled tv-nél. De ezeknél a körülményeknél, nekem sokkal jobban esik a 1080p és 50 körüli fps, mint a 30 fps-es 4k. A 20 fps+ nekem többet ad.
62.
jookrisztian
Szerintem az FPS számok konzolokon játékfüggőek, mert amíg egy pőrgős FPS vagy száguldós versenyjátéknak kell a stabil 60 frame, addig egy RDR2, vagy AC-nek elég a stabil 30 frame!
Nekem többet ad a játék élményéhez egy jól kidolgozott animáció, fejlettebb NPC AI vagy HDR támogatás, a Raytracingről nem is beszálve. És a NEXT GEN konzoloktól sem várom a 60 fps-t minden játéktól, természetesen 2160p felbontásról beszélek.
60.
axodox
#59: Korrigálok a cikkbe sikerült belelátnom a 4K-t is, de a 120Hz-el is az a helyzet, hogy előbb legyen minden stabil 60. És ha majd az megy jól, akkor lehet becélozni a 120-at.
59.
axodox
Megmosolyogtató cím, főleg hogy a 4K semmit sem ér ha a textúra low res, a HDR felskálázást meg a TV jobban tudja. Ha őszinte lenne a marketing, akkor az lenne a szöveg, hogy 1440p és/de inkább vagy 60FPS a legtöbb játéknál, mert ha minden menne 1440p + 60FPS-en már az is jó lenne. Ja és a felskálázott 4K nem 4K.
52.
Caleon
#51: Amire én még mindig nagyon vágyok, és nem értem, hogy a nagy üzleti potenciál mellett miért nem foglalkoznak vele, az egy Mass Effect trilogy remaster lenne...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...