Elkapkodták Japánban a Ghost of Tsushimát

  • Írta: szlav
  • 2020. július 23.
  • Biznisz
A vártnál jóval erősebben teljesített Japánban a Ghost of Tsushima. A nyugati fejlesztésű szamurájos játék akkora siker lett a szigetországban, hogy a fizikai kópiákat teljesen felvásárolták.

A briteknél már bizonyított, és úgy tűnik, nem csak nyugaton lett elsöprően népszerű a PlayStation 4 utolsó nagy exkluzívja. Most már kijelenthetjük, hogy az amerikai Sucker Punch Productions nem nyúlt mellé a Ghost of Tsushima hangulatával: a japán körítésű open world akciójátékuk olyan népszerű lett a szamurájok hazájában, hogy mára teljes lett a készlethiány az országban.

A Sony marketingesei sem látták előre, hogy ekkora sikert arat majd a játék Japánban, így amíg nem oldódik meg a készlethiány, arra ösztönzik a játékosokat, hogy dobozos változat helyett válasszák a digitális verziót, hiszen a PlayStation Store nem küszködik ilyen váratlan, de mindenképpen kellemes problémákkal.

14.
hajbel
#13: A RDR2 egy gyenge 7-es. Valóban jók a küldetések, ezt aláírom, de a játék fele lovaglás, ahol ugyanazok a repetitív npc-k még bele is szarnak a levesedbe. Rohadtul frusztrálóak és unalmasak. A történet egy rakás szar. A két jó végkifejlet tetszett, de nem érte meg végigszenvedni. A főszereplő még a korhoz képest is ostoba amerikai libcsi. Ezzel még nem is lenne baj, ha megtudnánk valamit róla, vagy talán el lenne mesélve rendesen a története. A történetmesélés az utóbbi 10 év játékgyártásának legalja a kategóriájában azzal, hogy érdektelen karakterek pofáznak melletted a lovon. Kb. 20 elmeséli a szaros életét dióhéjban. Fordulatok nincsenek benne, illetve olyanok nincsenek, amilyenek egy zs kategóriás akciófilmben ne lennének. Egyáltalán nincs elmagyarázva, hogy [spoiler] Dutch miért lett rossz. Összeesküvés-elméletek sokasága firtatja az okokat, az egyik legnépszerűbb, hogy agykárosodást szenvedett. Fantasztikus karakterfejlődésről tesz tanúbizonyságot, hogy senki sem tudja az okokat. Kár, pedig az egyetlen érdekes karakter az egész játékban. [/spoiler] TLOU2-val szemben nem azért vet fel kérdéseket, mert súlyos témakat feszeget, hanem mert rosszul van megírva a történet, sok karakter érdektelen történetére koncentrál, ahelyett, hogy a főszereplők történetét elmesélje. Egy jó westernfilm. Olyan, mint egy szuperhős film. A zsáner szerelmesei megnézik nosztalgiából, mivel romantikus érzéseket kelt bennük, de tudni kell, hogy hol van a helye a polcon. Raktak még bele a játéktól független rengeteg side-activityt, hogy legyen tartalom (ebben a játékban a tartlmon van a hangsúly) a lovagláson és az idegesítő npc-ken kívül.
13.
Ultim@te
#10: Egyeseknek lehet de ilyen hibákkal nem reális. Mint OW játék, átlagos (értsd nincs olyan brutálisan felépített világa mint mondjuk egy RDR2-nek vagy Witcher 3-nak, és a feladatok sem hozzák a W3 féle változatosságot és összetettséget), kritikus hibákkal mint az AI ami amellett hogy hardon is nagyon buta még be is akad néha vagy az hogy N+1 marhaság gyüjtögetésével próbálták kitömni a játékteret, mellé még repetitív is sokszor a cselekmény. Ezek az átlagos játékot lefelé húzzák. Viszont ott a hangulat a látvány (nem maga a grafika mert az szintén átlagos,néha jó néha gyengébb, hanem az összkép a fényekkel,tájakkal) a zenék és főként a harc amik viszont felfelé emeli. Tipikusan az a játék aminek reális pontszám átlagot (hangsúlyozom átlagot) sikerült belőni mindenhol mert nem érte semmilyen gyűlölethullám sem felszopóhullám. Erős 8 körüli stuff aminek lenne hová fejlődni de akinek bejön az nagyon el lesz vele. Én is tolom ezerrel, van egy nyugtató hatása ahogy a szél fújta mezőkön mászkálsz és gyönyörködsz a tájban amit viszont nagyon eltaláltak. Nomeg keresem az ellenfelet mert élvezetes minden egyes harc.:)
Külön pozitív hogy a boss párbajok sem életerő darálásból állnak, egy kritikus védés és ellentámadás akár 1 vágással is véget vethet a harcnak.
12.
kamgecam
#10: Abszolút! Nem csak a hibái alapján kell egy játékot pontozni hanem az alapján hogy mennyire von be és mennyire élvezetes. Nagyobbat nyom a latban. Utoljára a Zelda BotW volt az az op játék amit ennyire élveztem és ahol minden másodpercét élveztem a felfedezésnek annyira változatos és élő a világ. TLoU2 jobb a grafikája de közel sem olyan változatos a látvány mint a GoT.
Abszolút többet érdemelne mint az az összesített 83% metán. De fck it! Ki nem szarja le a pontokat ha egy játék élvezetes?:)
10.
Darksiders84
#9: Azért lehet egyeseknek 9 pontot is érhet hibáival együtt. Nagyon nem rövid mondjuk OW érthető de kíváncsi leszek majd a sziget harmadik részén is lesznek vajon újdonságok mert jelenleg kb a felénél tartok a területet nézve és majdnem minden fejlesztésem megvan már amiktől tényleg brutál módon darálok mindegy hányan vannak.
9.
Ultim@te
#1: Nagyon jó stuff de azért olyan hibái vannak ami fölött csak szemellenzővel lehet szemet hunyni Tlou2 ide vagy oda. Erős 8 pontos stuff.
8.
Ooorky
Biztos csak 500db-ot szállítottak, hogy cikkezhessenek róla.
7.
FekaFOB
Még egy játékba se toltam annyit PS4-en mint ebbe. Asszem ez a tény is önmagáért beszél. Utoljára talán csak a Breath of the wild volt ami ennyire magával tudott ragadni.
5.
kamgecam
#1: +1 Nem mondom hogy jobb játék mint a TLoU2 de hogy élvezetesebb az biztos! Macifsz kollega írta nagyon ráérezve a helyes kifejezésre hogy hipnotikusan gyönyörű a játék. A harcrendszer pedig brutálisan jó!
4.
Ganzer
#1: Ezt örömmel hallom. Augusztus végére tervezem beszerezni, kiváncsi leszek.
3.
Darksiders84
#2: +1 és egyáltalán nem rövid sőt!
2.
gyerecske
#1: Igen én is így érzem egy kicsit, hogy kevesebb figyelem irányult rá a rossz időzítés miatt.Fantasztikus játék.
1.
azureknight0715
Megèrdemli. Az egyik legjobb játèk amivel játszottam. Annyi a balszerencsèje hogy a last of us után jelent meg, így a kritikusok sokkal szigorubbak voltak, pedig nálam simán jelenleg az èv játèka last of us ide vagy oda.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...