Horizon: Zero Dawn - problémák a PC-s porttal

  • Írta: Baloo
  • 2020. augusztus 9.
  • Hír
Két nappal ezelőtt jelent meg az idáig PlayStation 4-exkluzivitásban tartott játék, a Horizon: Zero Dawn PC-re is, és bár Aloy kalandja hatalmas népszerűségnek örvend, többen számolnak be komoly problémákról a porttal kapcsolatban.

Ez a nyár igencsak rendhagyó volt abból a szempontból, hogy rengeteg PlayStation 4-exkluzív játék költözött át Steamre, vagy úgy általában PC-re. A sort a Quantic Dream kalandjátékai nyitották, majd júliusban Kojima Death Strandingje látogatott el számítógéprek, és végül a Guerrilla Games PS4-en már hatalmas sikereket elért open world játéka, a Horizon: Zero Dawn zárta a listát.

Sajnos az utóbbi hiába örvend kimagasló népszerűségnek (nagyjából 40 ezren játszanak vele egyszerre Steamen jelenleg), több játékos igen komoly technikai panaszokról számol be, így a játék értékelése éppen a - nem túl hangzatos - "Mixed" kategóriába esik.

Ahogy a fenti Digital Foundry-videóból is kiderül, hiába remek továbbra is maga a játék, ha az élményt folyamatosan különböző bugok, kifagyások, villódzó textúrák, késő betöltések és folyamatosan hullámzó framerate-problémák árnyékolják be.

Remélhetőleg a holland srácok - akik tisztában vannak a hibákkal - hamar helyreteszik a dolgokat egy-két tapasszal, hiszen Aloy története többet érdemel egy középszerű PC-s portnál.

114.
Antitroll
#111: Ezt nem is vitatom. A konzol fő ereje az egyszerűségében van. Ez a legfőbb szempont amiért tömegek veszik nem más.
112.
Kawada
#110: Erről beszélünk... Egy külső periféria lófasz szoftvere is képes megborítani dolgokat.
111.
Kawada
#108: Nem mondtam, hog állandó. De elég tudatos gép használó vagyok, nincs szemét, DDU aktívan van használva, stb. és azért tudnék felsorolni játékokat... És semmi user erroe nincs benne... Én mindezek ellenére is a pécét preferálom multiplatform címeknél, ne essen félreértés, de azért lássuk be, a legtöbb felhasználó nem ennyire tudatos. Így átlag szinten, igenis problémásak ezek a dolgok és sokak számára emiatt is egyszerűbb a konzolos lét.

Legutóbb épp a Game Pass-es Gears of war ultimate editionnel szoptam, egyik napról a másikra nembindult a kampány... Majd egy driver reinstall után okésnak látszott. Pedig semmi nem történt...
110.
Neotechtr
#108: Van benne valami. Hallottam már esztelen sírást havertól egy hatalmas fikázással az adott játékra, aztán kiderült, hogy az szuper egér RGB világítós effektezős bullshit program miatt halt ki a játék mindig.
108.
Antitroll
#103: Az nagyobbat hazudik aki úgy állítja be a driver nyüglődést,crashelést és egyéb problémákat mintha egy állandóan előforduló probléma lenne. Nyilván előfordul, de hacsak nem user error akkor bizony ritka. A fórumokon siránkozók színe java user errorral küszködik nem mással. Eszetlen driver telepítgetések, rakás szeméttel teleszórt windows és hasonlók. Aztán mikor fel van rakva 3 hangkártya effektelő program, egy rakás rgb baszkuráló app, három vírusírtó biztos ami biztos, 89 tesztprogram meg aktív méricskélő amivel látja a paraszt hány fokos a vga játék közben mert az kurvafontos, akkor jön a pislogás: crashel a játék! Indulhat a matek, vajon az állandó driver egymásratelepítésektől? Vagy összeakad valamelyik háttérben futó baromsággal? Az efféle user agyatlanságból ered a legtöbb hiba a játékokban és a sok kretén odáig el sem jut hogy próbáljon utána járni, nem. Helyette sír a fórumokon, holott sanszor hogy 5 perc google-zással rálel a megoldásra, bár nyilván annál nehezebb minél több szeméttel van telebaszva a számítógép.
Milyen érdekes 2-3 havonta ha vga driverből frisset rakok fel azt is DDU-val lepucolva elötte, nem használok csak egy szaros kis vírusírtót azt is csak netezésnél aktiválva, és az MSI Afterburner-el iratom ki a gép adatait játék közben ha épp valamit tesztelnék. Nincs fent felesleges szemét sem háttérben futó baromságok, és lám annyi crashbe és hibába futok hogy az idejét sem tudom mikor volt probléma játék közben. Biztos volt már idén mert előfordul, volt hogy szimplán a fejhallgató erősítőmet (ami egyben külső hangkártya) nem komálta egy játék és fagyott tőle, de nagyjából 10 perc volt megtalálni a hiba okát és a megoldást rá siránkozás helyett.
Lényeg ami lényeg, a fórumokon történő userek általi sírásból messze menő következtetést nem lehet levonni.
107.
Neotechtr
#106: Pedig nagy parádé volt, ha rákeresel, akkor simán megtalálod. Amúgy a telefongyártók egyes csúcsmodell telóiknál már a telefon programjába beleírják, hogy felismerje a tesztekben szereplő tesztprogramok futását és full overclock módba kapcsol teszt esetén a teló (kb 1 órát bírna így egy feltöltéssel a teló). Hasonló, mint a VW csalása a kibocsájtási teszteken, ahol az autó érzékelte a mérést a megadott fordulatszám és egyéb jellegzetességek alapján, és nem pöffentett akkorát, mint amikor az úton megy. Utoljára ilyen telefonos okossággal amúgy a Huawei bukott meg. Csalnak, lopnak, hazudnak ezek. Ilyen világ van, de mindenki addig nyomatja szemrebbenés nélkül, amíg ki nem derül, utána meg majd jól bocsánatot kérnek. Te meg pirosban mész át a zebrán és megölnek a rendőrök.
106.
Kawada
#104: Ezzel nem is vitatkozom. :) De a 3dmark-os Nvidia huncutság nem rémlik, majd utánanézek, köszi. :)
105.
Neotechtr
#104: Nem veszti el a lényegét, mert még mindig nem kell low level-ben megírni minden hardverhez külön a dolgokat, csak bedobod az engine-t, ami DirectX-en fut aztán jól van. Hogy vesztené el a lényegét, amikor az egésznek ez az alapköve? De még az Xbox eredeti neve is DirectX Box volt.
104.
Ooorky
#103: Ez már a gyártók faxsága, amit anno az nVidia kezdett, hogy 2000-es évek elején driver szinten optimalizálták a 3dmark-ra a kártyáikat, megadva melyik képkockán melyik takarásban levő 3szöget ne számolja, így jobb pontot elérve, mint ami normálisan lehetséges lett volna, cserébe az Ati is elkezdett faxkodni (csúcspont a Half Life 2 volt ami budget Radeon kártyán jobban futott, mint a legerősebb Geforce-on), végül mára oda jutottunk, hogy legnépszerűbb kártyák a legnépszerűbb játékokra direktbe be vannak lőve és lassan 1GB egy tetves GPU driver.
Aztán ha félreoptimalizálnak valamit, vagy jön a játékhoz egy patch ami módosít az engine-en akkor crash, bug hegyek...
Így hiába ölt milliárdokat az MS a DirectX-be, pont a lényegét veszti el...
103.
Kawada
#102: Hagyjuk már. Minden driver leírása azzal kezdődik, hogy melyik specifikus típus ilyen-olyan hibáira találtak gyógyírt. És egy legújabb drivert elindítok és tök random 30 fps-el több vagy épp kevesebb az átlag fps-em mondjuk R6 Siege-ben... Persze, ezeknek megvan a szoftveres "egységesítésük", de mégis... Persze, nem várom el, hogy egyesével teszteljenek mindent. Képtelenség is lenne, ezért hordoznak rengeteg ptenciális probléma lehetőséget. Olvass el bármilyen random járék steames fórumán topicokat, nem találsz olyat, ahol ne panaszkodnának valamilyen problémákra. Konzolok ez kicsit egyszerűbb azért... Az az aktív pécés gémer, akinek nincs szopás tapasztalata driverekkel, indokolatlan crashekkel és hasonló nyalánkságokkal, az hazudik... :)
102.
Neotechtr
#86: "800 féle alaplapot, 150 féle procit és 200 féle VGA-t tudok venni, amit lehet több ezer hdd-vel és ssd-vel, meg memóriával párosítani. Hmmm..."

Erre találták ki a DirectX-et és a drivereket. :D

Meg csak nem elvárható még tőled sem, hogy egyesével letesztelj minden kombinációt egy fejlesztés miatt manapság, amikor már konzolra is 40 giga az első napos patch, utána meg bugged a játék. Csakúgy, mint PC-n, de ott ugye inkább úgy van, hogy ha szólnak, hogy a játék crash-el mondjuk FX AMD-n, akkor utána patchelik és nem előtte próbálgatják.
101.
kamgecam
#97: :D Neeee! A szemem előtt látom!
100.
Ooorky
#98: Fix hardverből is ki lehet pumpálni szebb látványt idővel, ahogy a programozók ráéreznek a finomságokra (mondjuk amikor a játékok 99%-a unreal engine-en fut ez már nem annyira mérvadó).
Pl.
https://www.youtube.com/watch?v=Y6QtoZcYhi4
99.
Ooorky
#97: Gondolom bundle alatt a csavartat érted :D
98.
Ps fanboy
#90: Igényes és igénytelen és az iparos munka, ezzel így egyet tudok érteni. És nyilván a bika pc vel egy konzol sem vetekedhet és persze ez meg is látszik a játékokon, ezen sem veszünk össze. De hogy nem volt fejlődés? Hát csak az előző gent hasonlítva ezzel a gennel, nagyobb, részletesebb helyszínek (ha kell), szebb animációk...stb, azért ezeket tetten lehet érni. Ai meg konkrétan nem is létezett soha, csak előre leprogramozott lehetőségek, amiket az adott szituhoz mérve számolgat az éppen szituhoz illő válaszlehetőségek közül, majd végrehajtja. Ez csak abban tud továbbfejlődni, hogy többféle és talán összetettebb lehetőségek lesznek majd az ellenek palettáján. És azért ebben is volt némi előrelépés az előző gen hez képest, pl a part2 ben kihúznak a kocsi alól baszki. XD...Lol. :), de viccet félretéve ez ennyi. A fénykezelés is sokat fejlődött, a rombolhatóság sajnos már nem. De ezen lehetne vitatkozni, hogy ezek a fejlődések mennyire tünnek fel egyeseknek avagy sem és, hogy mennyit nyomnak ezek a latba, ha fejlődésről van szó. És azért az is egy tény, hogy ezeket az kisebb-nagyobb innovációkat mindig egy konzol generáció váltása hozzá el.
97.
Kawada
#95: Fenét. Mi egyesével vennénk max, crytek pedig hordaná a "bundle"-t :D
96.
kamgecam
#82: Már miért járna neked kitiltás ultimaci, ööö antitroll, vagyis, ööö Korió? ( bocsi csak annyira hasonlóan írtok hogy összetévesztelek benneteket...)Semmivel sem mondtál sértőbb dolgot mint ahogy az óviban szokták egymást csúfolni a gyerkőcök.
Ráadásul még a pécé mellett sem tudsz normálisan érvelni.( pedig lehetne...) Helyette olyan irreleváns fantasztikumokkal és légből kapott összeesküvés elméletekkel jössz, ami megmosolyogtatja és/vagy elgondolkodtatja az embert az élet értelméről és az emberi természet, ömm hogy is mondjam... gazdagságáról.
95.
kamgecam
#93: Bszki most látom Te is ezt írtad!
Amm ha összehozzuk, egy kört fizetek! :)
91.
Antitroll
#81: Ezt pont TE írod le? :D
90.
Antitroll
#88: Az átlagon? Igen. De minden fölé? Nem. Amit írtam nem vélemény hanem tény. Ezek a játékok sajnos sosem avagy ritkán jönnek pc-re így nehéz az összevetési alap de mindig látszódikezekben a játékokban is mit kellett feláldozni cserébe. Ráadásul ezek sosem olyan elemek amit más játékban ne láthattunk volna, legyen szó akár az általad emlegetett animációkról,és ahogy írtam mikor valami kiemelkedőbb érezhető miből vesznek el. Neked nem másítja meg, másnak igen. Persze hajlamosak ilyenkor elővenni a nem számít dolgot ha előkerül pc-n mennyivel többet kaphatsz látvány terén. Csak közben adott a konzolháború amiben a sony és ms rajongói nem egyszer estek röhögve egymáson olyan grafikai különbségeket lógatva az ellenfél elé amik a pc-n látható különbségekhez képest nevetségesek. Gondoljunk csak az előző genre mikor az ms tábor vihogva mutogatta hogy 700p helyett az ő gépükön 720p egy játék felbontása. Vagy ajár ebben a genben mikor a sony fanok a 900p ellenében mutogatták az 1080p-t. Majd ugyan ezek az arcok mikor a pc fölényről vanszó ami a játékok színe javában durván látványos rögtön előveszik a nem számít sztorit. :)
De ahogy gondolod higyj csak a nextgen fogalomban ettől még a tények tények maradnak. Több pénzért többet kapsz, a konzol pedig a jelenlegi vonalon sosem fog már akkora ugrást és "nextgenséget" mutatni mint mondjuk a ps2-ps3. Nincs nextgen AI, nextgen animáció,nextgen hangzás. Csak igényes játékfejlesztés és igénytelen.
89.
logic5
#87: Ja, 1080p-ben természetesen
88.
Ps fanboy
#72: Ott bukik a véleményed, hogy azért mégis minden genben van egy-két ex, ami lazán föléemelkedik az átlag játékokon animációban és egyébb részleteségben mindenképp és ezek azok amiktől egyre-egyre élőbbé válik egy játék. És ezt az sem másítja meg, ha a huszonakárhány órában kétszer százméterrel elötted pakolja be az adott terepettárgyakat az adott játék. Szóval de, nagyon is beszélhetünk nextgen ről, mégha csak 4-5 ilyen van egy generáció alatt. Azt meg márcsak a nyomatékosság kedvéért teszem hozzá, hogy ezek azért többnyire mégiscsak konzolra készülnek.
87.
logic5
#66: 1. Jó nagyon mentél este haver, grat!

2. Nekem a játék (csak, hogy essen már szó arról is), hibátlanul kimaxolva megy egy 4.gen i7-tel, meg 1080 kombóval. IGEN, egy 5-6 évvel ezelőtti cpu, igaz pöckölve, de mindent elvisz. A Kártyám sem mai.

3. Te annyira vagy képben, mint Magdi anyus kb..

4. Ásd el magad végre.
86.
Kawada
#82: Aha, menjél és sírd össze az összes fórumot a "sok csóró kis g*ci" miatt, akiknek nem futja 1060-nál meg rx580-nál többre, aztán akkor térjünk vissza ehhez a beszélgetéshez. :) Meg a sok csóró konzol pezöntnek, akik nem képesek a One-jukat legalább egy X-re, a PS4-üket pedig legalább egy próra lecserélni. Aztán mehetsz rinyálni a kiadókhoz is, hogy miért eröltetik azt, hogy lassan már 2-3 évnél több fejlesztési idő nem jut semmire, mert ki kell tolni mindent, hogy jöjjön a bevétel. Keress olyan fórumot is, ahol a fejlesztőket is elküldheted a picsába, mert már kis túlzással inkább dizájnerek készítik a játékokat mint programozók... Ez persze amitt is van, mert lassabb, sokkal kevesebb a jó szakember, azok pedig sokkal drágábbak... Említettem már a microsoftot, aki a kövertkező gen első 1-2 évében mindent úgy akar megjelentetni a saját háza tájáról (szerencsére nem lesz sok...), hogy az menjen azon az alapkonzolon is, ami már megjelenésekor is bőven elavult volt 7 éve? Jaj, ez nem gátja... Ahogy az sem, hogy jelenleg ha megnézem épp kb. 800 féle alaplapot, 150 féle procit és 200 féle VGA-t tudok venni, amit lehet több ezer hdd-vel és ssd-vel, meg memóriával párosítani. Hmmm... Biztos jobb ezeket letesztelgetni fejlesztéskor, figyelni arra, hogy minden elmenjen, ne legyen hibák, minden kompatibilis legyen mindennel. Én tuti ezt választanám az egy vagy kettő fix hardverhez képest, ha fejleszthetnék! Sokkal jobb móka! Ez egy hiperszónikus ugródeszka... Említettem azokat a legalja népeket, akik még mindig 720p-ben játszanak? Vagy a játékosok 80%-át, aki 1080p-ben játszik mindent? Ha már itt tartunk... Én is 1080p-ben játszok. Felőlem lehetnének sokkal szebbek a játékok. Ha, hogy akkor 4k-ban ray tracinggel 50 fps-el menne a NASA gépeden? Bocsi... te vagy a fejlődésem gátja... :D
85.
ABorealis27
Az egyik legjobb játék-optimalizációs tesztek itt szoktak lenni: https://www.overclock3d.net/reviews/software/horizon_zero_dawn_pc_performance_review_and_optimisation_guide/1
Eszerint elég neki a 4 mag/8 szál és az optimális beállításokkal hozza 1440p-ben, 2060-al a 60 fps-t (58-at a táblázat szerint). Ettől függetlenül van mit javítani rajta.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...