A múlt hónapban a Microsoft meglépte az idei év legnagyobb üzleti akvizícióját a videojátékos piacon, amikor is 7,5 milliárd dollárért felvásárolták a ZeniMax Mediát, ezzel együtt pedig a Bethesda Softworks összes fejlesztőstúdióját. Egyértelmű, hogy óriási lépés volt ez, a kérdés azonban mégis felmerül: megéri-e ez a befektetés a redmondiaknak úgy, hogy a Bethesda két új, sikervárományos RPG-je, a Starfield és a The Elder Scrolls VI még vélhetően évekre van a megjelenéstől?
A Kotaku csapata is felvetette ezt Phil Spencernek, amikor meginterjúvolták az Xbox fejesét, az úriember pedig óriási magabiztossággal mondott igent. A kérdés egész pontosan úgy hangzott, hogy megérte volna a 7,5 milliárdot a Bethesda, ha az így megszerzett, fejlesztés alatt álló játékok kizárólag a Microsoft hazai platformjain jelennének meg, Spencer pedig hezitálás nélkül rábólintott az elképzelésre.
Ez persze közel sem jelenti azt, hogy Spencer azt állítaná, hogy a Bethesda játékai nem jelenhetnek meg a későbbiekben a Sony vagy a Nintendo rendszerein (hiszen komoly összegektől esne el így a vállalat), de határozottan úgy gondolja, hogy a PC, az Xbox-konzolcsalád, a Game Pass és az xCloud elég széles felhasználóbázissal rendelkezik ahhoz, hogy a befektetés így is megtérüljön. A gondolatjáték végén Spencer azt is hozzátette, hogy nem az a Microsoft célja, hogy kivegye a játékosok kezéből a Bethesda-címeket, éppen ellenkezőleg, az szeretnék, hogy minél több felhasználóhoz eljussanak az újonnan megszerzett stúdiók fejlesztései.
A Zenimaxot úgy felvásárolni, hogy 2011 óta semmit nem raktak le asztalra (Skyrim), azért az bevállalós.
Ebből következik, hogy a képlet valójában az, hogy ha egy platform beengedi a Gamepass-t, akkor elérhetőek lesznek rajta az MS játékai.
Utóbbi évekre visszamenő nagysikerű multi címeket tett ex címekké, míg előbbi felvásárolt studiókkal közösen hozott létre újakat. Kivétel talán a crash bandicoot amivel viszont az ND kereste meg a Sonyt, bár ez sem állja meg a helyét... révén az első része ex címként debütált.
A marvel-ről meg először inkább tájékozódj. Hogy mást ne említsek a 90-es években a csőd szélén álltak. Azért hogy ne mondjanak csődöt egy rahedli karakter film jogát el kellett adniuk. Így került például a sony-hoz spiderman.
Legalapabb ösztönöket "támadja" főleg azok körében sikeres akiknek az élete "üres" (lásd Minecraft és a modern openworld játékok 99%-a).
Akkor semmivel sem lenne különb, mint a rivális, így viszont jobb fejnek tűnik egyelőre.
Vaknak magyarázni hogy virrad, elég hamvába holt dolog.:)::::::::
A 6.-al küszködök mai napig, de pár perc után kivágnám a gépet az ablakon :D
Szóval, nem a játék minősítése volt a gondom, hanem az hogy mintha a te ízlésednek kellene megfelelnie a világnak.
Ha nem így van és én értettem félre, akkor elnézést kérek :D
Nekem volt XClassic és imádtam a Forza Motorsportot (ami elhozta a törést az imádott szériámon belül, Gran Turismo) és ott volt a Project Gotham Racing, ami egy Forza Horizon elő-zászlós volt. Ezek mellett rengeteg játék megjelent konzol exkluzívként rá, ami csak PC-re. Tudtam, mire számítsak, amikor bejelentették a 360-at és arra az új Forzát, Halo-t stb.
A legnagyobb húzóerő a Dead Rising volt mégis, számomra. Olvastam róla, néztem videót majd mivel nem volt pénzem, csak hallgattam a haverokat róla és nekem is kellett egy 360.
Végül mégis a PS3 mellett döntöttem, mert nekem erkölcsileg nem fért bele egy Fable és Gears of War után, hogy a következő részeket csak ide adják ki. Lehet megérte, lehet életem legjobb élményei lettek volna, mégis gerinctelen húzásnak tartottam, hogy egy olyan játékot/játéksorozatot, ami kijöhetett volna másra is, "magukévá" tesznek, még ha (joguk is van) hozzá.
Aztán persze PS fronton is csalódtam, mert mire meg tudtam venni a konzolt, addigra visszavették (mai napig gyűlölöm őket ezért) a kompatibilitást. Volt....Nincs. A sok PS2 játékomat, amikből nagy százaléka még original csomagolásban volt, meg dobhattam ki. Vagy, a TV alatt tartsak egy xy hanyadik konzolt is, hogy lejátszhassam őket. Azokat, amiket megvettem a két kezem munkájából, tisztességesen. Nem volt időm rá, de előre megszavaztam a bizalmat és pénzt adtam azért, hogy majd idővel szórakoztasson, és lett is volna lehetőségem rá, de üzleti húzásként nekik egyszerűbb volt elvenni tőlem a kompatibilitási jogot, majd eladni újra, ugyan azt a játékot a storen keresztül.
Na számomra az exkluzív tartalom itt vesztette el a bizalmat legyen az platform vagy generációfüggő. Egy TloUS2 vagy Days Gone számomra minden pénzt megér, de hogy a jövőben nem fogok azért konzolt venni, hogy majd "gyszer ezt a játékot nyomom rajta" az tutibiztos. Ha az MS a Bethesda játékokat exkluzívvá teszi, akkor az "részemről" egy arconköpés lesz, mert most nem ezt vallja, hanem hogy mindent-mindenhova... Én ezt támogatom is, de ha változtat rajta, akkor annyira megy szembe velem, mint az elveimmel.
Amúgy látom,hogy ebben a cikkben is sikerült a lényeget kihagyni az interjúból.
"and we have xCloud and PC and Game Pass and our console base, I don’t have to go ship those games on any other platform other than the platforms that we support in order to kind of make the deal work for us."
Szóval a "nem akarjuk kivenni a Bethesda címeket a játékosok kezéből" után el is mondta,hogy nem kell Nintendora és Ps-re fejleszteniük a játékokat,mert ott a PC,Xbox és a mobilpiac.
Szerintem ezzel pontot is tett az exkluzív kérdésre.
Egy CoD kampány bizonyos pályája exkluzívként köcsögebb munka.
Miért? Mert am is benne lett volna, csak kivágták és nem adják oda másnak.
Itt nem erről van szó.
Egy Batman Arkham széria miatt, ha Nintendo ex lett volna, vettem volna egy switchet. Persze jobb így, hogy mindenre megjelent, de tudni kell mérlegelni minőség és exkluzivitás között.
A föld a tengelye körül forog és nem körülötted.
Sőt, a nap körül kering és nem....
Valamint, ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye :D
Sorolhatnék még párat és csípem a hozzászólásaid, de azért néha belegondolhatnál, hogy nézne ki egy Con Air film úgy, hogy minden szerepet Cage játszik. Mert bár főszereplőnek tuti, ha mindenkit ő játszana https://www.denofgeek.com/wp-content/uploads/2019/10/nic-cage-trinity-collage-scaled.jpg?resize=1024,634
Persze, persze.... ezen még Phil is röhög.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.