Ismét megzuhantak a CD Projekt RED-részvények

  • Írta: Baloo
  • 2020. december 11.
  • Biznisz
Paradox módon, miközben álomszerű rajtot produkált a Cyberpunk 2077 a pénztáraknál, a fejlesztőstúdió részvényei mégis jelentősen megzuhantak az elmúlt napokban. Valószínűleg mindez a játék technikai állapotának köszönhető.

Sejthető volt, hogy népszerű lesz a Cyberpunk 2077, azonban az előrendelések és a játékkal egy időben játszó játékosok száma talán minden képzeletet felülmúltak. Pontosan ezért meglepő, hogy a CD Projekt RED részvényei az elmúlt napokban jelentősen, nagyjából 29 százalékkal megzuhantak.

A legvalószínűbbnek az tűnik, hogy mindez a Cyberpunk 2077 technikai állapotának köszönhető, hiszen már PC-n is szép számmal akadnak bugok és egyéb problémák az RPG-vel, de az előző generációs konzolok alapváltozatain finoman is fogalmazva döcögősen fut a játék. A közösségi médiában terjedő beszámolók és tesztek pedig könnyen hatással lehettek a részvényárfolyam csökkenésére.

Idén nem ez az első értékcsökkenés, amit elszenvedett a lengyel stúdió, nyáron a Cyberpunk 2077 újbóli elhalasztása miatt indult negatív irányba a részvények értéke.

242.
delphijos
#241: Továbbra is csak azt mondom, hogy az nem érdem hogy csinálok egy játékot ami baszott részletes, atom textúrákkal, fényekkel, és utána miután AZON A HARDVEREN AMIN BEIGÉRTEM ÉS MEGJELENTETTEM NEM FUT RENDESEN, széttárom a kezem hogy “bocs, túl jó a grafika ehhez”. Hanem pont az, hogy akár trükkökkel, de fut azon normálisan amin kiadom. Még az új konzolokra is lehetne úgy fejleszteni mondjuk hogy “szó sem lehet dinamikus felbontásról, nekünk a minőség az első, fix 4K-ba fog futni RT-vel” aztán ahol 20 fps lenne, csak annyi lenne a magyarázat “bocs, ennyit bír a vas”. De így nem lehet játékot tervezni.
241.
Ps fanboy
#235: Mondjuk ez a játék is egy hét éves harverre készült többek között. Szóval szerintem nyugodtan lehet hasonlítani mondjuk egy HZD hez, ami valóban szép, csak éppen nem fps, hanem tps és ezzel gondolom sejthető mire gondolok (látótáv, közeli textúrák, stb...) plusz a térképen szinte semilyen fénykezelésre nincsen szükség, révén csak a természetes fények dominálnak, ha nappal van mindig jön valami porvihar, hogy semmit ne lás, az éjszaka pedig tovább tart mind a nappal, csakhogy nehogy megunja az ember a szépséges tájat. Lol
Szóval ahhoz képest, hogy bizonyos tekintetben kevesebbet kell felmutatnia a HZD nek még így muszáj volt nekik trükközni, hogy elférjen a cucc a hardveren. Ehhez képest a Cyberpunk ban ilyen jellegű trükközéseket én nem láttam, az totálba nyomja a dolgokat... nyomná, csak hát a hétéves hardver nem engedi.
240.
 Anemjóját
#238: Nem tudom...Lényegében ha a csak fő vonalat viszed 4-5 óra addig. És itt jön a főcím....
Olyasmi ez mint a Rdr2 eleje csak szerencsére nincs ennyire elnyújtca. Plusz a,tizes küldetés már változatos és nem kevés innováció figyel gameplay tekintetében..
239.
grindcore
238.
grindcore
#231: Mondjuk az eleg szar ha egy jatek orakon az unalmas, es 10 kuldetes kell, hogy vegre elinduljon, ki talalta ezt ki? ;-)
237.
 Anemjóját
"Ez egy 7,5, max 8 pontos jó iparos munka."

"Hölgyeim és Uraim, egy késői pályázó az Év Viccére, nálam meg is nyerte."

Gyorsan át is vetted a helyét.
236.
Putin csodás arccsontja
#235: Mondom ezt úgy, hogy a Witcher 3-at minden idők legjobb játékai listáján TOP 3-ba raknám nagyon simán.
235.
Putin csodás arccsontja
"A főmenüben több élet és hangulat van, mint a játékok 90%-ban."

Hölgyeim és Uraim, egy késői pályázó az Év Viccére, nálam meg is nyerte.

Hogy lehet ilyet leírni, Jesus.

Ez egy 7,5, max 8 pontos jó iparos munka. (És akkor jófej voltam és eltekintettem attól, hogy egy bughalmaz az egész.)

Az a legjobb, mikor összehasonlítja ennek a játéknak a textúráit olyan játékokkal, amiket egy 7 éves hardverre adtak ki. :)))

Nagy az Isten állatkertje, na.
234.
 Anemjóját
#233: Mondtam én ezt egy szóval is? Nem. Maximálisan elitélem amit a CDPR a konzolosokkal művelt. Csak sokan nem értik miért néz ki úgy és Tlou 2-vel meg egyéb játékokkal dobálóznak.
233.
godach
#231: Bár én sem értem mit vártak a tulajok, azért ne ők legyenek már az ügyeletes seggfejek "miért is problémás a játék a mocskosul elavult prevgen konzolokon." akik tisztességesen megvették a konzolt, majd a játékot is, amit beharangoztak rá.
Szóval, az egy dolog hogy részben igazad van, de azért kezd annyira elvakult lenni a dolog, hogy már-már undorító. :)
232.
 Anemjóját
#227: 1-2 óránként szünet, gyerek vagy az asszony épp filmezne, vagy épp az oledet pihentetem 4-5 óra elteltével hogy csináljon egy gyors automata pixelfrissítést.
231.
 Anemjóját
#228: Milyet. A grafikát méltattam teljesen jogosan a játékmenet komoly ezt bárki leírhatja aki túllép az első 10 küldetésen és meglátja a főcímet addig a játék szinte be sem indul és unalmas. Az AI pedig siralom ezt is leírtam ahogy azt is hogy világépítésben a rockstar szintjét nem tudják hozni egyszerűen.. Semmilyen marketinget nem nyomtam csak próbálok rávilágítani egyeseknél miért is problémás a játék a mocskosul elavult prevgen konzolokon.
230.
godach
öööö
nemrég indítottam a Cybert
Tény és való, hogy már a menüben több hangulat van és élet mint a játékok 90%-ban
A karaktergenerálás, amit le szoktam tojni magasról, 10 percet vett el az életemből.
Lehet, hogy a gyenge gépem miatt, de eddig amit néztem az nem nextgen de egy korrekt iparos munka.
(mondom ezt, kb 20 perc játék után)
229.
godach
#228: Gondolom valami régi motoros itt, aki viszont nem meri "felvállalni magát".
Kellett egy account... nem meglepő.
Duken vagy Ultimate kb
228.
delphijos
#222: Mondjuk nekem aztán tok mindegy, vivhatod itt a keresztes hadjáratot, de a megjelenés napján regisztáltál, és azóta olyan marketinget lenyomtál a játék mellett ( jó, a PC verzió mellett ) mintha fizetnének érte...
227.
godach
#222: Engem néha a játékmenetből még az átvezetők is kizökkentenek. Téged nem, amikor fél napokat itt körmölsz?
Hogy csinálod? Egy egy küldi után felnézel, elolvasod a kommenteket és válaszolsz, vagy menet közben állítod meg a játékot?
Kajak kíváncsi vagyok, mert engem amikor bevonz valami, akkor magasról teszek arra hogy mit mondanak itt vagy máshol, a játéknak szentelem az időm. Nálad más a helyzet, ezért kíváncsi vagyok miért és hogyan csinázod?
223.
kopic
Xboxone-n milyen most a jatek? Vki tudja!
222.
 Anemjóját
#218: Full csőpálya szélesen. És bármit nézel közelről messze nem CP77 szint tűélestől jó messze. Karakterek kidolgozása is kvázi sehol.
De, pont úgy kell mert nem tudsz miből elvenni. Annyi objektum, részletesség, bevilágítás van a jókora méretű pályán hogy egyszerűen kevés a ps4.

Ha már guerilla games,nézd meg a mesésen festő Horizont...A belső tereket, a kis falvak NPC-it. Nem lesz olyan mesés élmény.:) És ott sincs ezredennyi objektum sem a képen.
221.
Helium Prime
#220: Fú hát sokáig tartana mélyebben elmagyarázni,most nincs időm sajnos,de más biztosan megteszi majd!Vagy holnap írok bővebben,ha érdekel.
220.
Aang
#219: A killzone-ban rombolható a környezet. Van olyan pálya, ahol egyszerre 30 emberrel küzdesz.
219.
Helium Prime
#218: Ezek is nélkülözik a 3d-s rombolható,mozgatható elemeket erősen!Pl nem mindegy,hogy 1-2 ellenfél van egy fix környezetben vagy több egy olyanban ahol 20-30 csak a reagáló szemét :) tereptárgy stb ezek és a fizika ami leginkább erő igényes az RT-n kívül mert mindegyiket igencsak számolnia kell a cpu-nak és gpu-nak sem mindegy hany darab 3d-s objektumot rajzol ki!
218.
Aang
#217: Nem akarok vitatkozni veletek. De azért az akkor is gáz, hogy 720p-ben homályos textúrákkal, durva FPS dropp-okkal, kockásodó grafikat tud csak a game. Értem én hogy mennyire sűrű ez a világ. És hogy a karakterek kidolgozottsága is elképesztő, na de ne csináljunk már úgy, mintha ezek miatt a játéknak, úgy kell kinéznie sima ps4-en, mint egy rosszul sikerült ps3-mas játék!
Itt olyan szinten elcseszték a fejlesztést, hogy arra nagyon kevés példa van. Egyszerűen ebben a játékban, a látványában az összetettségében is simán benne van, a megfelelő "butitási" lehetőségek, hogy mégis szép lehessen a játék.

Nézzük meg a guerilla games játékait. Egyszerűen mesésen festenek! A killzone shadow fall pl premier játék volt, és FPS nézetű természetesen. Ugyan az openworld-től messze állt, mindenesetre abban is igen nagy pályák voltak. És tűéles textúrák vártak, még ha közelről néztél bármit is akkor is. 45 fps-el ment a game, nem is 30-al. Vagy ott a horizon zero dawn! Full hd, openworld, stabil 30 FPS.
https://youtu.be/Q0h3T_Y9B0Y
https://youtu.be/Bu2Ab4Xmn1c

Egyszerűen nincs olyasmi a cyberpunk-ban, amelyeket nem lehetett volna úgy megcsinálni, hogy vállalható minőségben fusson ps4-en.
217.
 Anemjóját
#215: Hasonlíthatják nyugodtan, agyonveri mindet. :D
Főleg ha ráközelítgetünk a pályaelemekre ahol például a Tlou 2 durván elvérezne holott még csak nem is full Openworld játék ahogy a GoW sem az.

Pár új ingame kép. :)

https://postimg.cc/gx5QGhVN
https://postimg.cc/svTb0qvF
https://postimg.cc/y3PyxMw7

216.
Helium Prime
*léphetsz stb Tórárettetóre! :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...