Pörög a live service, látványos számok az EA-nél

  • Írta: fojesz
  • 2021. február 3.
  • Biznisz
Az Electronic Arts pénzügyi helyzetjelentése is befutott, és bár a céget sok kritika éri a live service-modell miatt, ez a számaikon egyáltalán nem látszik: rekordforgalommal ért véget az elmúlt negyedév.

Az Electronic Arts is közzétette a legfrissebb pénzügyi helyzetjelentését, ez alapján a december 31-én véget ért negyedév rekorderős lett a bevételek szempontjából, nem kis mértékben a szolgáltatásalapú játékoknak hála.

A kiadó forgalma éves szinten 19 százalékkal nőtt, és 2,4 milliárd dollárra rúgott, igaz, a nyeresége 40 százalékkal, 211 millió dollárra csökkent. A live service-modellhez kapcsolódó költések (mikrotranzakciók, szezonbérletek és hasonlók) 1,5 milliárd dollár bevételt hoztak, ami 24 százalékos erősödés az előző év hasonló időszakához képest, míg a játékeladások 858 millió dollárt termeltek - ez 10 százalékos pluszt jelent.

Ezek után nem meglepő, hogy a sportjátékok Ultimate Team-módjai és az Apex Legends számítottak a cég legnagyobb pénznyomdáinak az elmúlt időszakban, amelyek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek: a FIFA Ultimate Team napi aktív játékosszáma 6 millió fővel döntött rekordot decemberben, míg az Apex Legends 30 százalékkal több új játékost hozott be, mint 2019 utolsó negyedében. Az EA egyébként a The Sims 4 teljesítményét is kiemelte, amit mára több mint 33 millióan próbáltak ki, a játékosbázisa pedig sorra dönti a rekordokat.

A kiadó azt is leszögezte: noha a koronavírus-járvány közrejátszott a látványos erősödésükben, a vakcinák érkezése ellenére sem gondolják azt, hogy megtorpanhat a biznisz. Az áprilisban induló 2022-es üzleti év még felül is múlhatja az előző tizenkét hónapot a várakozásaik szerint, ebből pedig vastagon kiveheti majd a részét az új Battlefield.

Apropó, Battlefield! Az EA több infómorzsát is elcsepegtetett a befektetőknek a különböző terveikkel kapcsolatban, ezeket az átláthatóság kedvéért pontokba szedve foglaljuk össze:

  • Az új Battlefield megjelenése az idei ünnepi szezonban várható, a bejelentésére pedig tavasszal számíthatunk - úgy tűnik, csúszástól nem kell tartanunk, az anyag ugyanis minden korábbi résznél hamarabb került feature-kész állapotba. Az ígéretek szerint az új rész kihasználja majd a next-gen konzolok erejét, és ez a játékosszámon is érződik majd - a kiadó szerint a folytatásban több játékos játszhat majd egyszerre, mint az előző részekben.
  • Ahogy arról beszámoltunk, az EA az utolsó pillanatban lecsapta a Take-Two kezéről a Codemasterst, és felvásárolta a brit céget. A jelek szerint a kiadó célja az, hogy megerősítse a versenyjátékos kínálatát, és az EA Sports címeihez hasonlóan évi rendszerességgel tudjon szállítani valamit a műfajban. A cég szerint a Codies sorozataiban óriási növekedési potenciál van, amit az EA marketinges hadjárataival lehet majd kiaknázni igazán.
  • Noha az Electronic Arts és a Disney (többé-kevésbé) kizárólagos megállapodása véget ért a Star Wars kapcsán, a kiadó jelezte, hogy továbbra is készítene majd adaptációkat az univerzumra építkezve. Sokan kudarcként jellemzik a Star Wars-videojátékok EA-korszakát, a cég azonban jelezte: a Star Wars-címeik 52 millió eladott példánynál járnak, és hárommilliárd dollárt termeltek. A mobilos Star Wars: Galaxy of Heroes önmagában hozott egymilliárdot.
  • Nem konkrétan a pénzügyi jelentés során, de valószínűleg attól nem függetlenül jelentette be az EA a minap, hogy több évre meghosszabbította az UEFA-val kötött exkluzív megállapodását, így egy darabig csak a FIFA-ban találkozhatunk majd a Bajnokok ligájával, az Európa-ligával és a Szuperkupával is. Emellett a FIFA is meghódítja a Stadiát (a FIFA 21 március 17-én debütál a platformon), tizenöt újabb piacot vesz be a FIFA Online 4, és hat mobilos vadhajtás készül a sorozathoz. A FIFA-franchise 325 millió eladással büszkélkedhet, a FIFA 21-et pedig már most többen játsszák, mint a FIFA 20-at.
  • Végül az amerikai foci rajongói talán örülni fognak a hírnek, hogy újra játékot készít majd a cég az amerikai főiskolai bajnokság alapján. Az EA Sports College Football a next-gen konzolokra készül, üröm az örömben, hogy NCAA-licenc nem lesz hozzá.
1.
Anti4730
Az amerikai focival amit muvelnek szegyen, bugos, ronda, a nextgen valtozat is.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...