Ingyenes lesz az Artifact, de nem fejlesztik tovább

  • Írta: gorien
  • 2021. március 5.
  • Hír
Az Artifact, a Dota-univerzumban játszódó kártyagyűjtögetős játék sosem talált rá igazán a játékosaira. A Valve inkább felhagy a további fejlesztéssel, igaz, cserébe teljesen free-to-playjé teszik.

Lassan négy éve már, hogy a Valve bejelentette, Artifact címmel kártyajátékot készít, ami a Dota univerzumára épül. A projekt nem lett különösebben nagy siker, a fizetős modell nem csábított sok játékost. Az érdektelenséget észlelve a fejlesztők tavaly elkezdték újraszabni a játékot, többek közt például egyjátékos kampánnyal is kiegészítették, a bétatesztek el is rajtoltak tavasszal. Az áttörést azonban ez sem hozta el.

A fejlesztők ezért egy blogposztban tudatták velünk, hogy nem dolgoznak tovább az Artifact 2.0-n – nincs elég aktív játékos ahhoz, hogy indokolja a további fejlesztést. Ezzel együtt a játékot is ingyenessé teszik, azon belül mind az eredeti változatot, mind a 2.0-t elérhetjük Classic, illetve Foundry néven. A szerverek tehát maradnak, de további frissítéseket már ne várjunk.

A játékból eltávolítanak minden mikrotranzakciót – aki ezután játszana vele, az a Classicban minden kártyalapot ingyen megkap, míg a Foundryban a játék során tudja összegyűjteni őket. Azok, akik költöttek a játékra, a kártyagyűjteményük különleges, Collector's Edition-változatával lesznek jutalmazva, amelyet továbbra is árusíthatnak a Steam piacán.

7.
TolokocsisIsBack
#6: Valoban tul van, viszont meg mindig number 1. Ezt csak az nem latja aki nem akarja.
6.
Ooorky
#5: Gwent döglődik.
Mondjuk HS is túl van már a fénykorán.
5.
ayreon
#4: Tény? GWENT? Nagyságrenddel jobb mint a HS, és már elég régóta él.
4.
TolokocsisIsBack
Amig a HS letezik, addig egy kartyajatek sem fog tulelni heteknel/honapoknal tobbet. Ez egy teny.
3.
mephi
#2: Az első két hétben nagyon erős számokat hozott nézettségben a játék. (Tudom, mert cikkeztem is róla.) De aztán ahogy múlott az újdonság varázsa, ahogy jöttek elő a játéktechnikai hibák úgy fogyott el a lendület.
De abban igazad van, hogy amikor bejelentették a játékot, mindenki mást várt, nem egy újabb kártyajátékot.
2.
Ooorky
#1: Amennyire én emlékszem első pillanattól nevetség tárgya volt (asszem L4D3-ra bejelentést vártak az emberek), már akkor is túltelített volt a piac kártyajátékokból MtG, PTCG, Gwent, HoS...
Sose játszott vele igazi tömeg a túlkomplikált szabályok még rá is terheltek.
1.
mephi
Emlékszem a startra, ahol mindenki nekiállt vele játszani, és sokan azt mondták, hogy minden más kártyajátékot a földbe fog döngölni. Aztán teltek a napok, kiderültek a játék problémái, és szép lassan fogyni kezdtek a játékosok. A "sztárok", akik meg átálltak az Artifactra és azt mondták, hogy az lesz a jövő szép lassan visszatértek a régebbi kártyajátékukhoz.
Persze a fizetős modell problémás volt, de nem ez volt a fő problémája a játéknak.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...