Hamarosan megérkezik az AMD DLSS-kihívója

  • Írta: fojesz
  • 2021. június 2.
  • Hardver
Az AMD az idei Computex apropóján jelentette be, hogy még ebben a hónapban elérhetővé válik a saját DLSS-kihívója, a FidelityFX Super Resolution. A technológia nem csak a gyártó kártyáival használható majd.

Az AMD bejelentette, hogy június 22-én válik elérhetővé a FidelityFX Super Resolution felskálázási eljárás. A FSR az NVIDIA-féle DLSS-hez hasonlóan az alacsonyabb felbontáson renderelt képet skálázza fel látványos minőségromlás nélkül, amely összességében jelentős teljesítményjavulást jelent a felhasználó számára a magasabb felbontáson. Habár az FSR működésének pontos részletei még nem ismertek, az a DLSS-sel ellentétben nem használ mesterséges intelligenciát.

A Computexen már demózták is a megoldást, ahol a Godfallt hajtották meg egy Radeon RX 6800 XT segítségével. A játék natív 4K-ban, bekapcsolt ray tracinggel 49 fps-t hozott az AMD mérése szerint, az FSR-ral együtt azonban a választott, a képminőség-teljesítmény skálán egyensúlyozó üzemmódtól függően 78-150 fps-t produkált. Az FSR nagy gurítása ezenkívül, hogy bárki hozzáférhet majd, így például nem csak AMD-kártyákkal, hanem az NVIDIA nem DLSS-kompatibilis hardvereivel is használhatjuk: egy GeForce GTX 1060-nal például 41 százalékos javulást mutatott a Godfall.

Az AMD egyébként más bejelentésekkel is készült a rendezvényre, ezekről a HWSW oldalán olvashattok részletesen!

19.
joshfeed
https://www.youtube.com/watch?v=IRlky0hW_vI
18.
bitchka
#8: Szerintem AMD-Nvidia 1:2 (RT, DLSS). Feltéve, hogy ez tényleg olyan jó lesz, ahogy mondják. Szerintem nem jófej itt senki. Mindkét cég azt a stratégiat nyomja, ami a legmegfelelőbb számára. Logikus, hogy az nvidia dedikált hw-el akar operálni, mert fel kell valamit mutatnia a konzolokkal szemben. Az AMD pedig nyilván szoftveresen oldja meg a dolgot, mert így atültethető a konzolokba és odaszúrnak egyet a konkurenciának.
17.
delphijos
Amúgy szerintem annyira GPU ( dedikált hardver ) fetisiszta lett a világ, hogy ott tartunk hogy egy normálisabb CPU “malmozik” a GPU meg vért izzad, mert mindent a GPU-ra akarnak terhelni.
16.
delphijos
#13: Ugyan, nézz utána, a kód futtatható CPU-n is, és zabálta a processzort ( főleg a 3-as verzió előtt, 0 MT-vel. ) Semmi ördöngösség nem volt benne amúgy, x87-es utasításkészlet ( később SSE ) az AMD is nyugodtan supportálhatta volna. Ráadásul jó régen open source is az API.
15.
Fanboi
#13: Ment volna-> ötödannyi sebességgel. Egyes játékokban meg is oldották az eredmény a hw nélkül mindig ugyan az volt, töredékére zuhant framerate.
Szó nincs ittnvidia érdekről.
Mai napignem tudtak felmutatni physics szintű fizikát külön hardverelem nélkül maximum megközelítőt egekbe szállt gépigénnyel.
Pont hogy az AMD-nek nem érdeke hogy külön hardverelemmel oldjanak meg egyes dolgokat mert oda lenne az ár...
14.
Fanboi
#10: Ez van, saját hardver, de legalább olyan megoldások amiknek nincs konkurenciája. Ha nincs rinya nincs hanyagolás. A physics az egyik legjobb dolog volt annó ami a játékiparban történt a játékokfizikájának megvalósításával kapcsolatban. Mit kapott? Amd fanok gyűlölethullámját meg idiótákat akiket be lehetett etetni azzal hogy zászlólobogáson kívül semmire nem jó. Máig nincs olyan részecske fizika játékokban,ha pedigcsak közelítik is a szintet elszabadul a gépigény az egekbe.
Amd mindig jófejnek van beállítva mert olyan szuper aranyosak hogy szoftveresen oldják meg a dolgokat. Kár hogyez a megoldás eddig mindig jócskán alulmaradt a hardveres megoldásokkal szemben. Persze így meg lehet őrizni az olcsóbban adott hardver címet és az ár/teljesítmény ranglétrák tetejét, hisz nem kell kül{n hardverelemeket megfizetni amik képesek ray tracingre, physics-re és egyebekre...
13.
Heldengeist
#12: Az a probléma, hogy a hardveres támogatás legtöbbször nem érvényesül(ne) annyira, amennyire. Például a PhysX-es időkben is, vígan ment volna a PhysX ATI/AMD kártyán is, de még processzorból is, csak hát nem volt érdeke az Nvidiának.
12.
delphijos
#10: Azért annyiban sántít a dolog hogy persze hogy saját hardveren érhető el, mert hardveres támogatásra épül. Lehetne az RT is szoftveres, “jófej” módon mehetne “mindenen” aztán lehetne nézni a teljesítményt ( még hw támogatással se olyan könnyű ). Szerintem itt is az lesz, hogy most örül mindenki hogy ez jön mindenre, aztán majd meglátjuk hogy milyen hatásfoka lesz… ez a technika se annyira triviális azért…. De mondom, majd meglátjuk
11.
delphijos
#5: Az SX-ben már most is teljes rdna2 “támogatás” van. A kérdés csak az hogy ezekből mi és mikor lesz játékokban kihasználva.
10.
Neotechtr
#7: Ha eltünik valami a süllyesztüben az az nvidia hibája lesz most is, mert mindig ők baszták el azzal, hogy csak a saját hardvereiken elérhető a dolog, azt meg kvázi csak a PC-sek egy része használ, míg a többiek meg az egész konzolipar AMD-t (pár százalékot leszámítva). Minden egyes technológiájukkal ez történt, amióta felvásárolták az Ageia-t és ez nem véletlen. Ugyan azt az utat járják, ugyan az lesz a vége is.
9.
Heldengeist
#8: Az Nvidia le fogja szarni. Az AMD az elmúlt ~10 évben egy halom ilyen konkurens open-source, de legalábbis gyártófüggetlen megoldást letett az asztalra. Talán szinte mindenre válaszoltak is, amit a konkurens csinált.
8.
joshfeed
Mikor tegnap a videót láttam én sírtam a röhögéstől és megnéztem volna pár Nvidiás góré fejét :D
Ezzel a húzással az AMD (jó fej módon) a régi Nvidiásoknak is kedveskedik és nem önzősködik. Ha ez beválik (Ne feledjük ez 1.0-ás verzió még) szerintem az Intelesek után a zöldek is elgondolkodnak az AMD vonalon. (Ja a videó alatti kommenteket erősen ajánlom) :)
AMD-Nvidia 1:0

UI: A jelenlegi RX570em is megkapja az FFX-et (Yeeey !!!)
7.
Fanboi
Bízom benne hogy nem fogják szokásosan az nvidia fikázók ezután a badarságaikat rikácsolni az nvidia felé és nem csinálnak ebből trendet ami a DLSS-t szépen megöli.
Lehet szidni az nvidiát de az AMD nagyjából eddig az összes olyan grafikai fejlődést ami bár hardverhez kötött mégis előremutató volt megölte a saját szar megoldásaival és vak fanatikusaival. Nvidia physics.. Meghalt szinte már semmiben sem alkalmazzák máig képtelenek anélkül olyan részecskefizikát felmutatni ami nem zabálja el mellé a hardvert. Hairworks... Lassan kihal a szaros tressfx ami meg legalább zabálja a hardvert és cserébe azt a szintet amit a hw kínál nem is éri. De ide vehetjük a ray tracinget is amit a microsofttal kéz a kézben akarnak szoftveresen megoldani aminek az eredménye a hardveres megoldást abszolút nem éri. Felkészül a DLSS?
Nagyon szép és nagyon jó amit az AMD próbál, de ideje lenne elfogadni hogy szoftveresen bizony rengeteg dolog jóval több erőforrást igényel a gépünkből vagy csak szimplán nem éri el a hardveres megoldásokat. Kíváncsi leszek mennyire lesz valós ellenfele a DLSS-nek de tartok tőle hogy a szokásos műsor következik és a sok buta hiszti miatt még egy hardveres nvidia megoldás tűnik el a süllyesztőben.
6.
shooter1234
#2: Gondolom pont olyan jó lesz, mint a Fidelity FX volt 1-2 éve az 5700XT -nél, emlékszem, annó ezzel promózták "az új szériát" hogy na majd ez most baszó lesz.
Nekem jelenleg jó a DLSS is a 2080 mellé, eddig 1080p -ben néhol hatékonyabb.
Amúgy meg mindkét vga gyártónak a k...
5.
Oistrakh01
Series x teljes rdna2 támogatást kap csak kérdés mikor..
3.
bitchka
#2: Működik majd, csak nem túl hatékonyan. A slide amit mutattak nem volt meggyőző. Állítólag az RDNA3-at már direkt erre a technológiára kihegyezve építi az AMD, mármint, hogy minél hatékonyabb legyen a felskálázás.
2.
crytek
Ez sokkal jobb lesz mint a dlss mert emiatt nem kell only amd vagy bármit venni mert működik nv karikkal is...
1.
bitchka
Az a jó, hogy az 5XX kártyákig visszamenőleg minden vga mekapja majd ezt a featuret. Állítólag elég közel lesz a képminőség a DLSS-hez, és úgy próbálják majd elterjeszteni, hogy open source lesz, ezért arra számítanak, hogy sokkal több fejlesztő fogja beépíteni a pipelineba. Meglátjuk, 10 játék garantáltan támogatni fogja év végéig, azt nem tudni, hogy a konzolok mikor kapják meg a featuret. A konzolok profitálhatnak a legtöbbet belőle szvsz.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...