E3 2021: Elden Ring - újabb részletek Miyazakitól

  • Írta: szlav
  • 2021. június 15.
  • Hír
Kétségtelen, hogy az elmúlt napok egyik legnagyobb durranása az Elden Ring bemutatója volt, ezzel azonban nem értek véget a játékkal kapcsolatos hírek. A Souls-széria atyja, Hidetaka Miyazaki elárult még pár érdekességet.

Részünkről már csupán az Elden Ring bemutatója miatt is megérte követni az idei E3-as trailercunamit, de további jó hír, hogy a látottak után is van okunk beszélni a várva-várt játékról. A FromSoftware elnöke és a Souls-széria atyja, Hidetaka Miyazaki az IGN interjújában beszélt bővebben az Elden Ring nyílt környezetéről és játékmenetéről. Úgy tűnik, igazán grandiózus kaland elé nézünk, bárhogy is ropogjon a kontroller a markunkban.

A beszélgetés során elsőként az Elden Ring világa volt a téma, az úgynevezett The Lands Between, amely szakít a FromSoftware Souls-szerű játékainak eddigi tradíciójával, hiszen ezúttal egy valódi nyílt területet kapunk. Ez a hatalmas világ hat területre osztható, és minden egyes terület felett egy félelmetes félisten uralkodik - már tudjuk is, hogy mi lesz a dolgunk, ugye? A játék során mindig egyértelmű lesz, hogy melyik helyszínre érdemes ellátogatni legközelebb, hiszen azok különböző nehézségű kihívást állítanak elénk, de erre fittyet hányva mehetünk a saját fejünk után is. Miyazaki hozzátette, hogy akadnak majd olyan helyszínek, amelyekhez nem férhetünk hozzá a játék legelején, de minden egyes zóna úgy lett kialakítva, hogy némi kreativitással sokféleképp megközelíthessük azokat.

A hat fő terület mellett ezúttal is lesz egy központi helyszín, amely a Firelink Shrine-hoz hasonlóan az otthonunkként szolgál majd. Innen kiindulva indulhatunk a nyílt területek felfedezésére, de ellátogathatunk a különféle méretű katakombákba, kastélyokba és erődítményekbe is, amelyeket elszórva találunk a világ minden táján. Kétségtelen, hogy minden fő zóna tartogat majd egy központi helyszínt, ahol az előbb említett félistenek tanyáznak, de ahogy a FromSoftware-t ismerjük, egész biztos, hogy a többi dungeon is tartogat majd jó néhány kemény főellenfelet.

A masszív nyílt terület egyben azt is jelenti, hogy gyakran kevés lesz a kocogás: szerencsére ezúttal is kapunk gyorsutazási lehetőségeket, ráadásul a széria történetében először lóháton is nekivághatunk a terepnek. Ha hihetünk az előzetesnek, akkor akár még harc közben is hasznát vehetjük a főhősünk lélekparipájának. Ezen felül visszatér a Sekiróból ismerős ugrás, amely a felfedezés mellett a harcokat is megkönnyítheti majd, újabb kitérési opciókat megnyitva az óriási ellenfeleink csapásai elől. A harcrendszer egyik legnagyobb újdonságát azonban a megidézhető lelkek jelentik - a szokásos kék fantomok helyett ezúttal a legyőzött ellenfeleinket hívhatjuk szolgálatba. A Souls-játékok szokatlan formájában ezúttal is visszatér a multiplayer, a jolly co-operation működni fog a nyílt terepen és a bossharcok alatt is, a hírek szerint azonban nem lovagolhatunk együtt a partnerünkkel - igen, ezt mi is kissé furcsának találjuk.

Mivel a játék erősen ösztönöz majd bennünket a felfedezésre, számos képességet is így sajátíthatunk el - ahelyett, hogy egy képességfán osztogatnánk el a pontokat. A megszokott módon az NPC-ktől is vásárolhatunk néhány varázslatot, de a hasznos tudás zömét játék világában elrejtve találjuk. Miyazaki elárulta, hogy összesen száz különleges képességet tanulhatunk meg, amelyeket szabadon kombinálhatunk a játék fegyvertípusaival. A játék tervezője szerint egyik korábbi játékukban sem találhatunk ilyen sokszínű arzenált, így garantált, hogy mindenki megtalálja majd a saját játékstílusához illő buildet.

Miyazaki röviden kitért az Elden Ring történetére is, így megtudhattuk, hogy a The Lands Between lakói mind a címszereplő gyűrű áldását élvezik - az Elden Ringet a játékban látható Erdtree szimbolizálja. Az Erdtree aranyszínű fényét az itt élők szemében is megfigyelhetjük majd, akadnak azonban néhányan, akik elveszítették ezt az isteni áldást. Őket nevezzük Tarnishednek, akik a játék során visszatérnek a The Lands Between földjére. Mi is egy ilyen reményvesztett utazót alakítunk, és a Souls-szériához hasonlóan ezúttal is alaposan személyre szabhatjuk a karakterünket.

A játéktervező becslése szerint nagyjából 30 órát vesz majd igénybe a játék, ha nem sűrűn térünk el a fő tennivalóinktól, és úgy tűnik, hogy a döntéseink és cselekedeteink ezúttal is komoly következményekkel járnak. A történet végén többféle befejezés vár ránk, melyeket számos úton-módon elérhetünk majd, vagyis vélhetően nem eshetünk be abba a hibába, hogy a játék elején elkövetett baklövéseinkkel végleg megpecsételjük a sorsunkat.

Az Elden Ring 2022. január 21-én érkezik PC-re, Xbox One-ra, Xbox Series X/S-re, PlayStation 4-re és PlayStation 5-re.

Idén is van E3-as aloldalunk, kövessétek velünk a legfrissebb fejleményeket!

1.
Dízel
En keptelen vagyok ezt kivarni. Most akarom!!!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...