Elite Dangerous: Odyssey - késik a konzolos verzió

  • Írta: szlav
  • 2021. július 13.
  • Csúszás
Link másolása
A Frontier Developments határozatlan ideig elnapolta az Elite Dangerous: Odyssey konzolos megjelenését. Az űrszimulátor legújabb expanziója katasztrofális állapotban rajtolt PC-n, így a csapat minden erejével a javításokon dolgozik.

Hiába tűnt elképesztően ígéretesnek az Elite Dangerous: Odyssey, az óriási űrrepülős szimulátor expanziója végül egy lángoló roncsként csapódott be az immáron már lábon is bejárható bolygófelszínbe. Az egyelőre kizárólag PC-n elérhető kiegészítő rengeteg súlyos technikai hibával és borzasztó teljesítménnyel került piacra, ezzel gyakorlatilag élvezhetetlenné téve a játék új változatát, a helyzet pedig az elmúlt két hónapban nem javult túl sokat.

Márpedig a Frontier csapata gőzerővel dolgozik a javításokon, nyilvánvaló viszont, hogy továbbra is rengeteg munka áll előttük. A helyzetet eddig tovább súlyosbította, hogy az eddigi tervek szerint az Odyssey idén ősszel PlayStation 4-re és Xbox One-ra is ellátogatott volna - az a játék, amely a modern, csúcskategóriás PC-ket is rendre két vállra fekteti. A brit stúdió végül belátta, hogy az efféle ígéreteknek egyelőre nincs sok értelme, így határozatlan ideig elcsúsztatták a konzolos verziók megjelenését.

A Frontier Developments alapítója és elnöke, David Braben egy fórumposztban tette nyilvánossá a csapat döntését. Mivel a játék PC-s változata jelenleg is borzasztó állapotban van, ráadásul ezen a platformon tartózkodik a játékosbázis jelentős hányada, a stúdió bölcsen úgy döntött, hogy a portolás helyett a már kiadott játék javítására szánják az erőforrásaikat. Ez nyilvánvalóan szomorú hír a kiegészítőt váró konzolos parancsnokok számára, de az igazság az, hogy ezzel a lépéssel a Frontier valószínűleg mindenkinek megspórol egy újabb kör csalódást.

3.
3.
bitbandita
#2: Nem-e? Szerintem sokkal rosszabb a helyzet. A CP2077-el az első napos hotfix után tudtam játszani. Persze rengeteg volt a bug, nem is szaladt ki a világból, azonban azt az 50körüli fps-t stabilan hozta, lefagyni egyetlen egyszer sem fagyott le nekem, gamebreaking bugba sem futottam, stb. Ellenben az Odysseyvel akkor tudtam egyáltalán játszani, ha levettem majdnem mindent low-ra, és még úgy is necces volt. Előtte majdnem minden maxra húzva futott röccenés nélkül. Arról már nem is beszélve, hogy gyakorlatilag semmi nem működött, a bevezető mission után, miután felszálltál a bolygóról. A CP2077-et azóta kijátszottam, és beletoltam több mint 300h-t. Az ED:Odysseyvel nem játszottam azóta 2h-nál többet, pedig rajtam aztán nem múlik. Kb 35éve játszom az Elite-et, még ZX Spectrumon, aztán C64-en, és a '90-es évek eleje óta PC-n. Szóval várok türelmesen :D Csak aztán nehogy a Star Citizenből hamarabb legyen épkézláb játék. Már jó ideje szemezek vele, a következő hardware upgrade után szerintem be is szállok...
2.
2.
hedzsooo
Annyira nem volt katasztrófális a startja PC-n, mint mondjuk a Cyberpunk 2077-nek a regebbi konzolokon de teny, hogy rengeteget javitottak rajta a start ota es meg mindig van eppen 1-2 dolog ami tovabb javulhat benne...:-)))
1.
1.
Cole
Biztos lesz majd felháborodás, de hosszabb távon jobban járnak így a konzolosok.
Én egyébként tök jól eljátszom vele, katasztrofálisnak sehol nem nevezném, csak sokan elavult konfiggal esnek neki még mindig azt látom, és ha a Horizon ment fullon ez mé' nem megy? alapon.
Persze nem mondom, hogy nem fér rá az optimalizálás, mert azért van mit heggggeszteni rajta, de simán több órát gond nélkül lenyomtam vele már nem egyszer amiben volt űrhajós harc, szállítás, földi lövölde és küldik is.
Az elején a szerverekkel volt gond sokszor, de ez a probléma pl nálam már megszűnt teljesen.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...