Újra a Hot Coffee kísérti a Rockstart?

  • Írta: fojesz
  • 2021. november 14.
  • Hír
Noha a Rockstar Games Launcher már elérhető, a Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition PC-s változata továbbra sem játszható - a Rockstar szerint ki kell szedni belőle néhány fájlt, aminek nem lenne helye a játékban.

Ahogy arról pénteken beszámoltunk, óriási a felfordulás a Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition PC-s változata körül: a Rockstar Games Launcher durván másfél napra leállt, ami miatt a számítógépesek nem fértek hozzá a Rockstar-játékaikhoz és így a GTA-trilógia újrázásához sem, aminek az árusítását le is állították a platformon.

Kiderült azonban, hogy a két dolog elválik egymástól, erről árulkodik legalábbis, hogy bár a launcher tegnap óta üzemel, a GTA-kollekció továbbra sem vásárolható meg, illetve azok sem játszhatják, akiknek már sikerült lecsapniuk rá. A Rockstar magyarázata szerint el kell távolítaniuk néhány fájlt az új kiadásból, amelyeknek nincs keresnivalója a végleges változatban, és bár nem árulták el, hogy konkrétan milyen fájlokról van szó, az adatbányászok munkássága kapcsán lehet némi fogalmunk erről.

Az első számú ludas a zenei anyag lehet: noha a Rockstar jogi okokból frissítette a játékok rádióit, egyes beszámolók szerint ténylegesen nem távolította el a kivágott zenéket a telepített fájlok közül, csupán letiltotta azokat. Mások azt mondják, a játékok fájljai a Szent Grált jelentik a kulisszák mögötti anyagokért turkáló érdeklődőknek: kivágott tartalmakat és azokhoz kapcsolódó fejlesztői kommentárokat is találunk közöttük.

A legdurvább viszont az (és nem vennénk rá mérget, hogy ez nem trollkodás), hogy állítólag a Hot Coffee kódja is elérhető a csomagban: aki nem emlékezne, a Hot Coffee egy szexelős minijáték volt a San Andreasban, amit papíron ugyan kivágtak a programból, a gyakorlatban viszont egy moddal helyre tudtak állítani. Ez óriási botrányt okozott annak idején, sok helyen újra kellett értékelni a játék korhatár-besorolását, a boltok polcairól pedig vissza kellett hívni a címet, hogy ténylegesen is kivághassák belőle ezt a részt. A Take-Two még egy csoportos keresettel is kénytelen volt szembenézni, ami végül 20 millió dollárjába került.

Ahogy említettük, a fejlesztők egyelőre nem erősítették meg, hogy pontosan milyen fájlokat kell kiszedni a csomagból, így érdemes fenntartásokkal kezelni a fentieket, az ugyanakkor biztos, hogy a játékosoknak elegük van a helyzetből: sokan (még a konzolosok is) szeretnék visszakapni a pénzüket, és egy review bombing is utolérte már a céget a Metacriticen.

3.
3.
xanatos0911
Még nem jött rá senki, hogy mi ez? Ez az egyik leghatásosabb modern marketingfogás a jelenlegi kis világunkban. Ezek a cégek mind látják a statisztikákat, ami nagyjából azt mutatja, hogy aki nem bír magával az úgyis megveszi, főleg most, hogy egy csomó embert kíváncsivá tettek, de BAMM, megvonták a játék beszerzésének lehetőségét… ahogy újra elérhető lesz, venni fogják, mint a cukrot. Szar az optimalizálás? “Na majd az én agyontuningolt erőművem megmutatja!!44”

Szinte semmit sem költöttek a marketingre, ebből is látszik, hogy most van folyamatban. Így aztán mindenen tudtak spórolni… Groove Street Games? Mobil port átültetése UE4-be? Kókler, olcsó banda. Ebben kb zéró munka van és az is ami jó lett benne az az UE4 adottságainak köszönhető, nem pedig a fejlesztésbe vetett időé/pénzé/tehetségé.
2.
2.
crytek
Olvasgatom net szerte mi van a game körül és nagyon csodálkozom.

1. Hogy nem nézett rá a rockstartól valaki a trilogiára hogy mit is csináltak vele?
2. Akik csinálták miért nem tesztelték egy percet sem?
3. Ha tesztelték mennyi debil dolgozhat ott akik szerint ez "hibamentes megjelenésre kész termék" lett?
4. Van egy sejtésem hogy mindenki tudott mindent de a game pass zseton a mstól meg a sony zseton a ps now miatt bőven fedez minden melót...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...