Kojima: Semmi szükség rá, hogy játékokat filmesítsünk meg

  • Írta: pandaril
  • 2022. december 26.
  • Hír
Link másolása
Hideo Kojima a készülő Death Stranding filmjével kapcsolatban fogalmazta meg véleményét a játékadaptációk egészére nézve.

A japán játéktervező és rendező az IGN-nek adott interjújában nyilatkoztatta ki adaptációkkal kapcsolatos álláspontját. Kojima szerint az játékadaptációk legnagyobb hibája, hogy első sorban a játékosat célozzák meg, holott semmi szükség erre.

"A játékok azok játékok" - bár ez az állítás nyilvánvalónak tűnik, számos adaptáció megfeledkezik erről, és megpróbálják a filmeket olyanná formálni, mint a forrásmű.

Kojima készülő Death Stranding filmje nem akarja, hogy ilyen legyen, ezért nem csak az merült fel, hogy egyetlen karakter sem teszi tiszteletét a filmben, de valószínűleg a játék világát is átformálják, hogy jobban megfilmesíthető legyen.

A film megjelenési dátumáról sajnos nem tudtunk meg többet, azonban bizakodók lehetünk.

A cikkünk megjelenése napján az Epic Store-ban ingyenesen elérhető a játék is, csapjatok le rá!

8.
8.
Macifasz
#4: Van. Sőt. rengeteg olyan játék van, aminek ezerszer jobb a története, a karakterei és a mondanivalója mint sok mai Hollywood-i produkciónak.
7.
7.
Heldengeist
#4: Na most ez olyan, hogy a "legtöbb" játék casual puzzle játék mobilra. AA és AAA játékok között viszont tele az ipar olyan történetekkel, amik simán megállják a helyüket egy-egy film történetével szemben, vagy le is mossák őket. De ezeket a történeteket nem arra írják, hogy passzív szemlélőként nézd végig, hanem hogy aktív résztvevőként átéld. És ilyet a filmek nem tudnak nyújtani.
6.
6.
hedzsooo
Ebben a formaban nem ertek vele egyet de hat ez van, mindenkinek meglehet a maga velemenye mindenrol is...
5.
5.
hedzsooo
#4: Van. Igen, megfelelo emberekkel megtamogatva a filmes produkciot, nem pedig csak 1 hatalmas penzes zsakkal... A projekthez merten megfelelo anyagi tamogatas mellett a jo otleten es jo kivitelezesen mulik az egesz, persze most nagyon lebutitva fogalmaztam de kb. ennyi a lenyeg ha nagyon szuken szeretnek most fogalmazni ebben a temaban.
4.
4.
SgtEversmann
Egyáltalán van a "legtöbb" játéknak története? És egyáltalán azok megállják helyüket a nagyvásznon?
3.
3.
Heldengeist
Én inkább abban látom a játékadaptációk legnagyobb hibáját, hogy bizonyos értelemben a játékos saját élményeit újraértelmezve akarják vászonra vinni. Kicsit olyan, mintha önmagadról néznél életrajzi filmet. Egy játékot teljesen másképp tapasztal meg a játékos, mint bármi más médiaterméket. Egy interaktív élmény (és általában minél inkább az, annál jobb), míg egy könyv, képregény vagy film esetén a fogyasztó csak passzív szemlélő, aki 'valaki más' történetét fogadja be.

Ettől függetlenül nem játékosok számára lehetne készíteni egyik-másikból egy jó filmet, de a játékosoknak a fentiek miatt nem. Kivéve Kojima játékaiból, mert azok játéknak is inkább filmek, mint játékok.
2.
2.
crytek
A kiadóknak nagy szűksége van rá mert ha sikeres lesz akkor sok bevételt hozhatnak.

Csak ,hát ez a filmiparban a leghálátlanabb feladat ami csak létezhet hogy egy játékot ami mondjuk 20-30 óra annak a történéseit kell beküldeni 2-max 3 órába. Ez nem mindig sikerül ami totál érthető is. És lehet pont nem az kerül bele amit mondjuk egy magát "rajongónak" mondó emberke elvár..

Én viszont ezt fordítva csinálnál. Adott a film és egy über játékot adnék ki mellé igen legyen az is csak 2-3 órás de üssön mint az ipari áram. Pl egy rambo game full film sztorival stallona arcával hangjával végighentelve stb. Aztakegyetlen ha belegondolok mi durvaság lehet pl a dzsungeles rabkiszabadítós rész esti pályán már csak ettől összefostam magam.
1.
1.
almaspite
Nincs igaza. A játékokból készült filmeknek a leges legnagyobb hibája, hogy senkit nem céloznak meg. Se a játékosokat, se a könyv rajongóit. Erre még rájönnek olyan dolgok, hogy összecsapot rossz munkák csapni való történettel, tehetségtelen szinészekkel.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...