Már kipróbálhatjuk a The Talos Principle II-t

  • Írta: osan
  • 2023. október 9.
  • Videó
Link másolása
A logikai játék, mely fejtörőivel a legeszesebbeken is kifog néha, folytatást kap, nem is akármilyent. Alig egy hónap, és a teljes élménybe belevethetjük magunkat, de addigi is próbáljuk ki a játék demóját, amihez kedvcsináló videó is érkezett!

Szeptember végén jelentették be a The Talos Principle II-t, melybe a Croteam csapata nemcsak új és feltehetőleg nehezebb feladványokat rejtett, de egy új motor is került a játék alá, mégpedig az Unreal Engine 5. Ahogy a bejelentővideóból is megtudhattuk, nehéz kérdésekkel fog foglalkozni a játék, hiszen nemcsak a mostanában populáris mesterséges intelligencia témáját fogjuk körbejárni benne, de a hitről, az értelemről, az univerzum természetéről, illetve az emberiség hibáiról is el fogunk gondolkodni.

A játék november 2-án érkezik PC-re, Xbox Series S/X-re és PlayStation 5-re. Steamen már elérhető a demó, sőt jelenleg 10 százalékkal olcsóbban elő is tudjuk rendelni a játékot. Ha esetleg kimaradt volna a nagysikerű elsőrész, akkor most érdemes pótolni, hiszen a Croteam 30. születésnapja alkalmából hihetetlen akciókkal várnak minket. Kevesebb, mint 3 euróért már miénk lehet a The Talos Principle: Road To Gehenna, de ha minden kiegészítőjével együtt szeretnénk megvásárolni, az sem fog 5 eurónál többe kerülni.

5.
5.
AT84X
Az első zseniális volt, ez is biztosan remek lesz.
4.
4.
delphijos
#2: "Úgy néz ki ez az UE5 a következő genre készült már egyre szarabban futnak a játékok. Itt már kb nem is mertem dlss lószar nélkül tesztelni annyira siralmas lenne..."

Tényleg ? Az utolsó infó az volt hogy eladtad a VGA-dat, és majd akkor veszel kártyát ha azon megy minden 4K/Ultra/ min 60. Mégis milyen VGA az ahol kénytelen kelletlen DLSS-t kapcsoltál ? ;)
3.
3.
Doomsayer
#2: Nem hiszem, hogy közülünk játékosok közül bárki akarta volna, hogy kihaljon a natív felbontás. Ebben az egyben egyetértek veled. De ahogy sokan akarták, hogy hagyjuk el a cross-gen játékokat, hogy a régi platformok ne tartsák vissza a gyorsabbakat, úgy meg is jöttek az újabb gépekre tervezett és az azokat kihasználó gépigényű játékok... de az most senkinek nem tetszik. Ezekbe meg alapból beleépítik a DRS-t. Mondjuk, akinek van szeme az látja, hogy sokszor a DLSS brutálisat javít a képminőségen és ezért van az, hogy akik natívban játszanak, azok sem játszanak többé natívban, hanem DLAA-t használnak. Meg ugye senki sem panaszkodik az óta sem, hogy a DRS-nek köszönhetően okafogyottá válván eltűnt az összes Anti Aliasing, mint MSAA, TAA, FXAA, SSAA, stb, ugyan is a gép által kirenderelt képeket és ezeknek az éleit és mozgásait most már a DLSS és az FSR teszi rendbe. Tehát ha belevered a fejed a 65"-os 4K TV-be és 10 centiről nézed a képpontokat, akkor lehet, hogy látsz majd különbséget a natív 4K és az 1440p-ről rekonstruált 4K között, de ugyanakkor a rekonstruált kép kétszer olyan jó minőségű sokszor az éleket és a többi aliasing-ot tekintve - tehát soha nem játszanál többé natívban, ahogy annak idején sem játszottál TAA, vagy legalább FXAA nélkül. Remélem egyszer majd megérted ezt, mert vagy magadat fogod szétidegelni, vagy másokat. Hiába akarod úgy látni, hogy senkinek nem jönnek össze a játékok és mindenki, mint kifogás és mentőöv nyúl az upscaling-hez, egyáltalán nem erről van szó.

Eddig is tudtak natívban játékot csinálni és most is az lenne az egyszerűbb. De a natív felbontás vonalon nincs értelme tovább menni, mert pár évente megnégyszereződik és hiába lett erősebb hardver, akkorák lesznek már a számok, hogy nem bírja a sokkal erősebb hardver sem. Ha most hagynánk, hogy menjen a natív felbontás, akkor két év múlva mindenkinek 8K kijelzőket tolna le a torkán a marketing és szó szerint a 6099 Ti sem lenne elég hozzá, hogy egy last-gen játék elmenjen natívban. Szóval eleve a 4K is sok és ezzel is kellett kezdeni valamit. Másrészt meg a fennmaradó erőforrást lehet használni mondjuk grafikára meg komplexitásra. Ha engem kérdezel (pedig nem kérdezett engem senki, lol), szeintem a legjobb lenne a mai napig natív 1440p-ben játszani, olyan monitorokat és TV-ket tartani és kész.

De amúgy csak neked fun, itt van egy videó, ahol ilyen 240p-ről skálázzák a játékokat. Ez nálunk le van tiltva, nehogy az okosak is 240-ról skálázzanak otthon 4K-ra, aztán kitalálják, hogy rossz minőségű a DLSS.

https://www.youtube.com/watch?v=_gQ202CFKzA
2.
2.
crytek
Úgy néz ki ez az UE5 a következő genre készült már egyre szarabban futnak a játékok. Itt már kb nem is mertem dlss lószar nélkül tesztelni annyira siralmas lenne...

https://www.computerbase.de/2023-11/the-talos-principle-2-benchmark-test/3/#abschnitt_benchmarks_in_full_hd_wqhd_und_ultra_hd

https://www.pcgameshardware.de/The-Talos-Principle-2-Spiel-74377/Specials/Review-Test-Release-Deutsch-Preis-1432571/2/

Nem baj várom a dlss 14-et ami 12pixelről skáláz majd fel és ugy lesz majd sebesség
1.
1.
KopyAti
Ha steamre odahánynak egy demót, akkor a storra, meg a többi platformra miért nem?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...