Még több sugárkövetést szeretne játékokban a Sony a PS5 Pro premierjére

  • Írta: zoenn
  • 2024. április 15.
  • Pletyka
Link másolása
Lapértesülések szerint a PlayStation 5 középgenerációs modellje nagyon is valós, ráadásul a Sony jelenleg arra biztatja a fejlesztőket, hogy még több ray tracing-funkciót építsenek a játékaikba, ezáltal megszerezve a PS5 Pro Enhanced-plecsnit.

A korábbi jelentések szerint a PS4-nél tapasztalt stratégiát követi a Sony a jelenlegi generációban is, hiszen a PlayStation 5 Pro már készül, és készen állhat az év végi premierre. A The Verge szerint a konzol erősebb GPU-val és valamivel gyorsabb CPU-móddal érkezik, és a gyártó arra biztatja a fejlesztőket, hogy még több sugárkövetési funkciót alkalmazzanak a játékaikban, megszerezve ezzel a PS5 Pro Enhanced címkét.

A fejlesztői papírokban található specifikációk teljes listáját már ismerjük egy ideje, ezek szerint gép körülbelül 45 százalékkal gyorsabb lesz, mint egy normál PS5. A középgenerációs masina GPU-ja erősebb lesz, már a processzora nem változik, viszont kapunk majd egy új módot, amivel magasabb, 3,85 GHz-es frekvencián dolgozhat a CPU, ami mintegy 10 százalékos javulást eredményez - ezt ki is használhatják a fejlesztők.

A memóriamódosítások 25 százalékos növekedést eredményeznek a PS5 Pro esetében (576 GB/s a normál modell 448 GB/s-éhez képest). Ráadásul a Sony új PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) felskálázási technológiája hasonló elven működik az Nvidia DLSS-hez vagy az AMD FSR-éhez képest.

A magazin hozzátette, hogy ha a fejlesztők időben elkészítik játékaikat, akkor a PS5 Pro az idei ünnepi szezonra a boltokban lehet. De mi az a három fő funkció, ami a PS5 Pro-t Pro-vá teszi? Gyorsabb framerate, lényegesen jobb képminőség még több sugárkövetés mellett.

6.
6.
Chdz
#4: A PS5 Pro egy 2080 majdnem Ti szinten lesz, van már olyan játék amihez kevés. Ordenáré nagy upgradet senki ne várjon.
4.
4.
chris8800
a 45%+ nem kevés ugrás. kérdés, h látszik ez majd a teljesítményben, vagy csak papíron kapjuk meg...
2.
2.
Chdz
A saját upscalerükre kíváncsi leszek, ha idővel megoldható egy frame generation, akkor sok játékban alap lehetne a fix 60fps, ahol van RT nyilván nem lesz annyi. Viszont sokkal több játékban elterjedhetne, ami ugye PC-n egyre jobban kiforr, főleg meg majd az nv 50xx széria, abban a generacióban is lesznek olyan megoldások, amik egyikbe sincsennek még.
1.
1.
Anti crytek
Én havidíjas előfizetéshez kötném a sugárkövetést, a 4K felbontást és a 120 fps-t is.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...