2024-ben jöhet a PS5 Pro, a Sony saját DLSS-megoldásával
- Írta: zoenn
- 2023. december 16.
A legújabb iparági pletykák alapján már a 2024-es karácsonyi szezonban a piacra kerülhet a PlayStation 5 Pro. A legújabb infókat maga a Giant Bomb újságírója, a mindig jól értesült Jeff Grubb szállította, aki szerint a nemrégiben napvilágot látott, a konzol specifikációit taglaló szóbeszédek nagyon is valósak.
"A PS5 Pro szivárgása a most hallottak alapján szinte biztos, hogy valós, és nyilvánvalóan nem én vagyok az egyetlen, aki ezt mondja, de megerősíthetem mindenkinek." - fogalmazott Grubb. Szerinte a gép valószínűleg 2024 szeptemberben jelenik meg, azaz a jövő évi karácsonyi szezon nagy slágere lehet.
A kolléga számos ígéretes funkciót emelt ki a PS5 Próval kapcsolatban. Ilyen a Sony saját DLSS-szerű megoldása, amellyel gépi tanulást használnak a képminőség javítására, így "igazán nagy felbontásban és nagyon magas képkockasebességgel" futhatnak a játékok. Még a kétszeres hardveres sugárkövetési gyorsítás sem lenne elérhetetlen.
Ezt tudja a PlayStation 5 Pro
Ami igazán érdekes, hogy az az új XDNA2-es neurális feldolgozó egység, ami a Sony egyedi gépi tanulási algoritmusait futtatja a kép még jobb felskálázásához. Így már a legtöbb játék esetben meglenne a stabil 60 fps natív 4K felbontás mellett. Ez a teljesítmény a bekapcsolt sugárkövetéshez is elégnek bizonyulna.
Az Xbox nem tervez mid-gen konzolt, és csak 2026-ban rukkolhat elő új géppel
Habár a szivárgások alapján a jelenlegi konzolgeneráció 2028-ig elhúzódhat, a Microsoft jelen állás szerint néhány évvel előrébb hozná a generációváltást. Már csak azért is, mert bevallottan nem terveznek erősebb, középgenerációs modellt az Xbox Series X-ből, csak egy henger formájú, lemezmeghajtó nélküli modellt - nagy eséllyel 2024-es dátummal. A PS5 Pro specifikációit is megszellőztető adatbányász, Kepler szerint a nextgen Xbox már 2026-ban a boltokba kerülhet, megelőzve ezzel a rivális Sonyt.
Arra már korábban fény derült, hogy masina egy hibrid játékplatform lenne, tehát a kliens és a felhő együttes erejét felhasználva "mélyebb belemerülést és teljesen új játékélményeket" biztosítana.
Én se értem miért akarják bemagyarázni az embereknek hogy ezektől a megoldásoktól a FELBONTÁS jobb lesz. Pont hogy arról szólnak ezek, hogy úgy rendereljenek ALACSONYABB felbontásban, hogy minél kevésbé legyen észrevehető hogy az FPS magasabb legyen.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.