Egy időben multiplayer címnek készült a Dragon Age: The Veilguard
- Írta: zoenn
- 11 órája
Egyértelmű kritikai és pénzügyi bukásnak könyvelhető el a Dragon Age: The Veilguard, ami miatt az EA is szorongatott helyzetbe kerül. A Bloomberg ezen a héten közzétett jelentésében bővebb betekintést nyerhetünk abba, mi vezetett a szerepjáték gyenge teljesítményéhez.
Jason Schreier szerint a legtöbb probléma a vezetőség kétes döntéseiből fakad, amelyek miatt a játék fókusza többször is megváltozott. A The Veilguard egy sztenderd egyjátékos BioWare-játék ként indult, mielőtt az EA vezetői rákényszerítették a srácokra, hogy többjátékos live service címmé alakítsák át azt. Amikor ez a döntés megszületett, Mike Laidlaw kreatív rendező lemondott, mert nem érett egyet a vezetőkkel. Matt Goldman vette át Laidlaw helyet és elkezdte a munkát az RPG új, online multis verzióján.
Miután több évig dolgoztak rajta, a vezetőség mégis úgy döntött, hogy visszatérnek az egyjátékos változathoz. Schreier szerint ilyenkor rebootolni kellett volna fejlesztést, ám ez nem történt meg, a munkálatok folytatódtak, miközben megváltoztatták a játék alapvető szerkezetét és újraírták az egész történetet". A Bioware másfél évet kapott a befejezésre, ami elhamarkodott döntésekhez vezetett.
A fejlesztőcsapat abban a hitben készítette a játékot, hogy kevesebb, mint egy évük van a kiadásra, ami jelentősen korlátozta az elmesélhető történeteket és a világ felépítését. Emellett a párbeszédek hangvétele is nagy problémát jelentett, a belső alfateszteken több tesztelő arra panaszkodott, hogy hiányoznak a kielégítő döntések és következmények, ezért a BioWare átírta a dialógusokat, hogy komolyabb hangvételt üssenek meg, ami a szűkös határidő miatt nem jött össze.
A jelentés szerint a kanadai stúdió jövője továbbra is bizonytalan. Csupán "néhány tucat" alkalmazott dolgozik a következő Mass Effect-játékon, ami lehet, hogy az utolsó esélye lesz a 30 éves stúdiónak, hogy valahogy szépítsen a megítélésén. Ilyen szorosra húzott nadrágszíjjal ez nagyon nehéz lesz nekik.
Ennek tudatában különösen furcsa, hogy az EA pont a live service hiányának tulajdonította a Dragon Age: The Veilguard kudarcát idén februárban. A sorozat egyik írója előtt nem ismeretlenek a megkérdőjelezhető vezetői döntések, Mark Darrah még május elején beszélt arról, hogy a kiadó már a kezdetektől fogva átverte a csapatot, míg David Gaider szerint az öltönyösök nem is értették a Dragon Age lényegét.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.