Egy volt BioWare-fejlesztő szerint az EA átverte a Dragon Age-csapatot
- Írta: zoenn
- 11 órája
Mark Darrah volt a Dragon Age: Origins producere, illetve a második rész esetében már a rendezői széket is elfoglalta. A fejlesztő 23 hosszú évet húzott le a BioWare-nél, ahol gyakorlatilag ő volt a stúdió második legfontosabb embere. Darrah egy új videóban árulta el, hogy szerinte a Dragon Age: The Veilguardon dolgozó csapat nem kapta meg a megfelelő támogatást az EA-től, hiszen erre az ő idejében is volt példa nem egyszer. Az egész már 2016-ban kezdődött.
Utalva az akkori érzésekre, Darrah szerint a Dragon Age-en dolgozó csapatot "átverték", de nem csak őket, hanem a BioWare egészét is. Az akkori problémák között a folytonosság hiányát emelte ki a csapatvezetésben.
"Ez volt az első alkalom, hogy vezetési diszkontinuitással szembesültünk, ahol a projektért felelős személy elhagyta a csapatot, hogy valaki másnak segítsen, miközben a projektünk futott tovább." - mondta Darrah. A fejlesztő nem hiszi, hogy a Mass Effect: Andromeda Dragon Age-re gyakorolt hatása jelentős lett volna. A sci-fi RPG sikertelensége mindenesetre precedenst jelentett, de az EA nem tanult belőle, hiszen továbbra is hiányzott az átfogó vezetés a Dragon Age fejlesztése során.
Darrah felvetette a csapat problémáit Andrew Wilsonnál, az EA vezérigazgatójánál és Patrick Söderlundnél is, akik biztosították őt arról, hogy a kiadó továbbra is nagyra értékeli a Dragon Age frencsájzt. Ez amúgy is turbulens időszakot jelentett Casey Hudson távozásával, akit 2017-ben visszahívták anélkül, hogy konzultáltak volna a BioWare második legfontosabb emberével, Darrah-val. Szerinte óriási tiszteletlenség volt felvenni valakit ilyen fontos pozícióba, anélkül, hogy őt bármilyen módon bevonták volna a döntésbe.
Akkoriban az EA és a BioWare az élő szolgáltatású Anthem fejlesztésére összpontosított, ám a kiadó vezetése akkor is biztosította őt, hogy továbbra is számolnak a Dragon Age-dzsel. "Mindannyian tudjuk, hogy egyáltalán nem ez történt." - fogalmazott Darrah.
Szintén az EA támogatásának hiányát emelte ki a Dragon Age korábbi írója, David Gaider is, mondván a vállalat a Mass Effectet részesítette előnyben a fantasy RPG-sorozattal szemben. Szerinte a cég marketingcsapata soha nem tudta, mitévő legyen a Dragon Age-dzsel.
Szoval mar 2008 utan kezdodott ez 1ebkent, nem 2017-ben. Mar a ME2-ben is voltak valtoztatasok, mert a projekt meg eppen keszuloben volt, mikor megjott az EA hozzajuk...
Az online-os reszek is az EA hatasara kerultek a ME3-ba, a DA:I-be, persze azok csak a jeghegy csucsai voltak...
Remeljuk, hogy pl. a Warehorse Studios-nal, v. pl. a CDPR-nel ekkora lejtmenetet soha nem fogunk tapasztalni a jatekaik RPG-s minosegeben...(!) Meg pl. DLC-dompinget sem fogunk latni a jatekaikhoz remelhetoleg, stb.-stb...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.