Egy volt BioWare-fejlesztő szerint az EA átverte a Dragon Age-csapatot
- Írta: zoenn
- 2025. május 9.
Mark Darrah volt a Dragon Age: Origins producere, illetve a második rész esetében már a rendezői széket is elfoglalta. A fejlesztő 23 hosszú évet húzott le a BioWare-nél, ahol gyakorlatilag ő volt a stúdió második legfontosabb embere. Darrah egy új videóban árulta el, hogy szerinte a Dragon Age: The Veilguardon dolgozó csapat nem kapta meg a megfelelő támogatást az EA-től, hiszen erre az ő idejében is volt példa nem egyszer. Az egész már 2016-ban kezdődött.
Utalva az akkori érzésekre, Darrah szerint a Dragon Age-en dolgozó csapatot "átverték", de nem csak őket, hanem a BioWare egészét is. Az akkori problémák között a folytonosság hiányát emelte ki a csapatvezetésben.
"Ez volt az első alkalom, hogy vezetési diszkontinuitással szembesültünk, ahol a projektért felelős személy elhagyta a csapatot, hogy valaki másnak segítsen, miközben a projektünk futott tovább." - mondta Darrah. A fejlesztő nem hiszi, hogy a Mass Effect: Andromeda Dragon Age-re gyakorolt hatása jelentős lett volna. A sci-fi RPG sikertelensége mindenesetre precedenst jelentett, de az EA nem tanult belőle, hiszen továbbra is hiányzott az átfogó vezetés a Dragon Age fejlesztése során.
Darrah felvetette a csapat problémáit Andrew Wilsonnál, az EA vezérigazgatójánál és Patrick Söderlundnél is, akik biztosították őt arról, hogy a kiadó továbbra is nagyra értékeli a Dragon Age frencsájzt. Ez amúgy is turbulens időszakot jelentett Casey Hudson távozásával, akit 2017-ben visszahívták anélkül, hogy konzultáltak volna a BioWare második legfontosabb emberével, Darrah-val. Szerinte óriási tiszteletlenség volt felvenni valakit ilyen fontos pozícióba, anélkül, hogy őt bármilyen módon bevonták volna a döntésbe.
Akkoriban az EA és a BioWare az élő szolgáltatású Anthem fejlesztésére összpontosított, ám a kiadó vezetése akkor is biztosította őt, hogy továbbra is számolnak a Dragon Age-dzsel. "Mindannyian tudjuk, hogy egyáltalán nem ez történt." - fogalmazott Darrah.
Szintén az EA támogatásának hiányát emelte ki a Dragon Age korábbi írója, David Gaider is, mondván a vállalat a Mass Effectet részesítette előnyben a fantasy RPG-sorozattal szemben. Szerinte a cég marketingcsapata soha nem tudta, mitévő legyen a Dragon Age-dzsel.
azzal a játékkal semmi baj nem volt, sőt, az egyik legjobb (ha nem a legjobb) játékuk.Tökéletes lezárása a trilógiának. A balhé a befejezés körül volt ja, mert sok rajongó nehezen dolgozta fel a játék végi eseményeket. nem fogom elspoilerezni, mert nyilván sokan nem játszottak még vele, de javaslom tegyék meg, mert baromi jó.
Alapvetően nem értem hogy ilyen döntéseket egyáltalán milyen kritériumok alapján hoznak meg? A holdról is láthatná mindenki előre, hogy ez rossz döntés, ehhez képest mégis meghúzzák. Amikor meg bekövetkezik az elkerülhetetlen bukás, mindenki pislog a cégnél, hogy hát izé, így meg ugy,a játékosok a hibásak, mert szexisták, meg mittudomén még mi nem, de az tuti, hogy ők nem felelősek. Itt tenném hozzá, hogy a marketing csapat is miféle munkát végez, ha azokat ekézik, akinek a pénzére szüksége lenne a cégnek? Hihetetlen egyébként, tényleg, ilyen hozzáállással bárki akárcsak egy közepesen jó produktumot vár el ezektől.
Szoval mar 2008 utan kezdodott ez 1ebkent, nem 2017-ben. Mar a ME2-ben is voltak valtoztatasok, mert a projekt meg eppen keszuloben volt, mikor megjott az EA hozzajuk...
Az online-os reszek is az EA hatasara kerultek a ME3-ba, a DA:I-be, persze azok csak a jeghegy csucsai voltak...
Remeljuk, hogy pl. a Warehorse Studios-nal, v. pl. a CDPR-nel ekkora lejtmenetet soha nem fogunk tapasztalni a jatekaik RPG-s minosegeben...(!) Meg pl. DLC-dompinget sem fogunk latni a jatekaikhoz remelhetoleg, stb.-stb...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.