Egy volt BioWare-fejlesztő szerint az EA átverte a Dragon Age-csapatot

  • Írta: zoenn
  • 11 órája
  • Érdekesség
Link másolása
Mark Darrah volt az első két Dragon Age producere és jó néhány DLC rendezője is, aki most egy videóban elárulta, hogy az EA megkérdőjelezhető döntései hogyan érintették hátrányosan a BioWare csapatát.

Mark Darrah volt a Dragon Age: Origins producere, illetve a második rész esetében már a rendezői széket is elfoglalta. A fejlesztő 23 hosszú évet húzott le a BioWare-nél, ahol gyakorlatilag ő volt a stúdió második legfontosabb embere. Darrah egy új videóban árulta el, hogy szerinte a Dragon Age: The Veilguardon dolgozó csapat nem kapta meg a megfelelő támogatást az EA-től, hiszen erre az ő idejében is volt példa nem egyszer. Az egész már 2016-ban kezdődött.

Utalva az akkori érzésekre, Darrah szerint a Dragon Age-en dolgozó csapatot "átverték", de nem csak őket, hanem a BioWare egészét is. Az akkori problémák között a folytonosság hiányát emelte ki a csapatvezetésben.

"Ez volt az első alkalom, hogy vezetési diszkontinuitással szembesültünk, ahol a projektért felelős személy elhagyta a csapatot, hogy valaki másnak segítsen, miközben a projektünk futott tovább." - mondta Darrah. A fejlesztő nem hiszi, hogy a Mass Effect: Andromeda Dragon Age-re gyakorolt hatása jelentős lett volna. A sci-fi RPG sikertelensége mindenesetre precedenst jelentett, de az EA nem tanult belőle, hiszen továbbra is hiányzott az átfogó vezetés a Dragon Age fejlesztése során.

Darrah felvetette a csapat problémáit Andrew Wilsonnál, az EA vezérigazgatójánál és Patrick Söderlundnél is, akik biztosították őt arról, hogy a kiadó továbbra is nagyra értékeli a Dragon Age frencsájzt. Ez amúgy is turbulens időszakot jelentett Casey Hudson távozásával, akit 2017-ben visszahívták anélkül, hogy konzultáltak volna a BioWare második legfontosabb emberével, Darrah-val. Szerinte óriási tiszteletlenség volt felvenni valakit ilyen fontos pozícióba, anélkül, hogy őt bármilyen módon bevonták volna a döntésbe.

Akkoriban az EA és a BioWare az élő szolgáltatású Anthem fejlesztésére összpontosított, ám a kiadó vezetése akkor is biztosította őt, hogy továbbra is számolnak a Dragon Age-dzsel. "Mindannyian tudjuk, hogy egyáltalán nem ez történt." - fogalmazott Darrah.

Szintén az EA támogatásának hiányát emelte ki a Dragon Age korábbi írója, David Gaider is, mondván a vállalat a Mass Effectet részesítette előnyben a fantasy RPG-sorozattal szemben. Szerinte a cég marketingcsapata soha nem tudta, mitévő legyen a Dragon Age-dzsel.

1.
1.
hedzsooo
A vak is latta hogy miutan az EA lett a "big brother", a BioWare 1 nagy lejtmenetbe kezdett, sorra leptek ki a jobbnal jobb alkotoik. stb... Szoval sok ujat nem mondott, max. azok szamara akik a mai napig hiszik hogy ez ugynaz a BioWare, mint cirka 20 eve, vagy hogy ugyanazt a minoseget nyujtjak RPG-ben mint anno, az EA elotti idokben.
Szoval mar 2008 utan kezdodott ez 1ebkent, nem 2017-ben. Mar a ME2-ben is voltak valtoztatasok, mert a projekt meg eppen keszuloben volt, mikor megjott az EA hozzajuk...
Az online-os reszek is az EA hatasara kerultek a ME3-ba, a DA:I-be, persze azok csak a jeghegy csucsai voltak...

Remeljuk, hogy pl. a Warehorse Studios-nal, v. pl. a CDPR-nel ekkora lejtmenetet soha nem fogunk tapasztalni a jatekaik RPG-s minosegeben...(!) Meg pl. DLC-dompinget sem fogunk latni a jatekaikhoz remelhetoleg, stb.-stb...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...