Az EA szerint a live service hiánya miatt lett sikertelen a Dragon Age: The Veilguard

  • Írta: zoenn
  • 2025. február 5.
  • Hír
Link másolása
Hivatalosan is kereskedelmi bukás a BioWare legutóbbi játéka, ám az Electronic Arts vezére szerint részben a folyamatos többjátékos elemek hiánya miatt nem fogyott belőle elég. Ezzel a feltevéssel biztosan többen vitatkoznának.

Kicsit furának tűnik az Electronic Arts indoklása arra nézve, hogy miért nem tudott elég nagy közönséget bevonzani a Dragon Age: The Veilguard. Az akció-RPG-nek köztudottan hosszú és viharos fejlesztési ciklusa volt, és egészen a legutolsó reboot-ig élő szolgáltatású címként készítették. A kiadó szerint nem volt jó döntés egyjátékos élményként prezentálni.

"Ahhoz, hogy a kulcsközönségen kívül másokat is meg tudjunk szólítani, a játékoknak közvetlenül kapcsolódniuk kell a játékosok változó igényeihez, akik egyre inkább a megosztott világot és a mélyebb elköteleződést keresik a magas minőségű narratívák mellett ebben a műfajban." - fogalmazott Andrew Wilson, az EA vezérigazgatója a vállalat legutóbbi pénzügyi negyedév beszámolójában.

"A Dragon Age-nek remek volt a startja, és a kritikusok imádták, és azok, akik játszottak vele, jó véleménnyel voltak róla; azonban nem vonzott elég széles közönséget ezen az erős versenypiacon."

Fura ezt hallani, lévén a BioWare még 2023 júniusában jelentette be, hogy "magával ragadó, érzelemgazdag egyjátékos címek" alkotására helyezi a hangsúly. Ennek nyomán a stúdió átadta a Star Wars: The Old Republic fejlesztését a Broadsword Online-nak.

A következő Mass Effect már az előgyártási fázisban jár, és egyjátékos anyagnak készül (legalábbis egyelőre), hogy az EA változtat-e ezen a Dragon Age buktája után, még nem tudni. Az RPG gyér fogadtatását a csapat rendkívül megsínylette, leépítésbe kezdett, több munkatársát más stúdiókhoz csoportosították át, és jelenleg 100-nál is kevesebb a dolgozói létszám.

16.
16.
delphijos
#15: Ez nem valami bírósági eljárás, nem megdönthetetlen bizonyítékokat akarok bemutatni, de ettől függetlenül az hogy a végigjátszók aránya kb. ilyen , az ezer más statisztika alapján teljesen reális. Ez nem a BG “ellen” van, ahogy írtam is, a végigjátszások aránya általánosan meglepően alacsony. És minél hosszabb egy játék annál inkább. ( persze ez azért más tenyezőktől is függ természetesen ) Pl. egy Persona 5 , FF VII is olyan 20% körül van.
15.
15.
Realms07
Nem akarok okoskodni, de az RPGk 99%ánál nem kapod meg a végigjátszás achievementet, ha babrálsz a nehézségi beállításokkal játék közben. Talán 1 gémnél láttam eddig olyasmit, hogy "játszd végig bármilyen nehézségen" az összes többinél nehézségfüggő végigjátszás eredmények vannak.
Szóval attól, hogy valakinek nincs meg ez az eredmény, még simán végigjátszhatta a játékot.
14.
14.
memoryman
#13: lásd: Dead Space
10 év alatt összehoztak egy remaket. Én már nem csodálkozom semmin. Ezt csinálják évtizedek óta, mégsem mentek csődbe.
13.
13.
delphijos
#12: Hát, azok a kiadók akik játék ”gyárakként” üzemelnek , sajnos szenvednek ettől. Meg hiszem hogy egy bizonyos méret fölött egy cég egy nagy “dinoszaurusz” lesz, elveszti a rugalmasságot, kreativitást, meg a kontrollt.
12.
12.
Spazz Maticus
Úgy néz ki kell még néhány bukta ezeknek a vezetőségeknek, egyenlőre képtelenek elismerni azt, hogy ebben a cégszerkezeti formában, illetve az arra ráépült végtelenül rossz hatékonysággal működő "sleppel" nem fognak tudni annyi nyereséget termelni, ami eltartja, fenntartja ezt.

Lelkük rajta, akkor jönnek mások helyettük akik majd hatékonyabban csinálják.
11.
11.
delphijos
#9: Én azt mondom hogy az ember ne magából, meg a környezetéből induljon ki. Meg mondjuk nem egy olyat kell kiragadni a listából ami teljesen irreleváns. Hiába "RPG", és "másképp játssza" valaki, progress akkor is van. Nem az "ölj megy 25 mókust bugylibicskával" achievement-et kell kiragadni.

Absolute Power Corrupts 6%
Hero of the Forgotten Realms 24%
Sins of the Father 3%
Ceremorphosis 9%

Amúgy ez ettől a címtől független, hogy a játékok VÉGIGJÁTSZÁSÁNAK a statisztikája nagyon rossz. És minél hosszabb a játék, ez annál rosszabb. Ennek az ég világ semmi köze ahhoz hogy valaki achievement gyűjő vagy sem. A "mérfödkövekhez" tőbbnyire amúgy is jár, azokat nem kell hajszolni, a progress "adja". De nyugodtan olvass utána, nem muszáj nekem hinni, de nekem aztán mindegy. Még egyszer mondom, ne magadból, meg a "power gamer" ( amibe a többség beletartozik eleve aki idejár ) indulj ki. A többség belekap egy csomó game-be, de sose játssza végig. Az AC Valhalla, Odyssei -vel kapcsolatban is van cikk, Pl. Valhalla: a prologue 90% feletti, a main story meg olyan 20%...
10.
10.
hedzsooo
Az EA-nal mar most volt aprilis elseje, vagy meg mindig fogalmuk sincsen mit akar a DA jatekosok java?
9.
9.
hedzsooo
#8: "Busker
Earn a hundred gold from playing sweet, sweet music in a single playthrough."

A 2. legritkabban elert, legkevesebbek altal elnyert achievement. Nekem is csak par hete lett meg, pedig cirka 400 ora legalabb nekem is van mar a BG3-ban. Szoval az hogy 1 achievement kevesek altal van meg, nem jelenti azt hogy keveset jatszott a jatekkal. Egyszeruen csak maskeppen jatszotta, mivel ez ugye 1 RPG. :) Nem mindenki jatszik achievementekert, vannak akiknek eleg szimplan ha elvezik a jatekot.
8.
8.
delphijos
#6: "Szerintem az elozo kollega itt arra ertette hogy a barldur's gate felrohog, hogy elotte azt irtak a jatekosok nem akarnak tobbszaz orat eltolteni egy jatekban."

Valószínű erre gondolt, de akkor is tartom. Az egy dolog hogy népszerű , és rengetegen kipróbálták / kipróbálják, és megint más hogy EZEK KÖZÜL hányan tettek bele annyi órát hogy befejezzék. Persze ez nem 100%, de azért sokat mond:

https://steamcommunity.com/stats/1086940/achievements

Az meg hogy "power" gamerek sok időt el tudnak tölteni valami nagy kedvencben, az egy dolog.

7.
7.
Stagrider
#6: Ezt csak érdekességnek linkeltem be. A Veilguard nálam összességében a hulladék kategóriába esik.Ha jó a játék, akkor én szívesen beleölök több száz órát is. Legutóbb pl. újrajátszottam a Pathfinder WOTR-t. 237 óra alatt végeztem vele, de úgy, hogy 2 lehetséges csapattársat össze sem szedtem, mert így alakult, ezáltal elestem a hozzájuk tartozó küldetésektől, valamint a Heroes-szerű minijátékot autoamatára állítottam.Nagyon tömény cucc, igazából nincs benne üresjárat, sem hulladék küldik. ezzel szemben a Veilguardban...:))
6.
6.
silkgoat
#5: Szerintem az elozo kollega itt arra ertette hogy a barldur's gate felrohog, hogy elotte azt irtak a jatekosok nem akarnak tobbszaz orat eltolteni egy jatekban.
Ami valamennyire igaz is, ha szar a jatek. De nekem mondjuk lovoldozos szarokban is szokott lenni 300+ oram, szoval en sem ertek egyet ezzel. De azzal annal inkabb hogy az egesz egy bullshit, mert a jatekosok jo jatekokat akarnak es ennyi. Abban eltoltenek akar 1000 orat is (Morrowind 1400 ora korul van nalam) liveservice szar nelkul :D
5.
5.
Stagrider
#4: https://www.gamekapocs.hu/hir/85680/a_larian_munkatarsa_elismeroen_nyilatkozott_a_dragon_age_the_veilguardrol
4.
4.
Dio papa
Baldur's Gate 3 meg hangosan felröhög...
3.
3.
delphijos
"egyre inkább a megosztott világot és a mélyebb elköteleződést"

Mi ez a bullshit? A játékosok JÓ játékokat akarnak. Amúgy szerintem a többségnek pont pincs ideje / türelme több száz órás játékokra. Persze, sokan mondják hogy igen, HOSSZÚ játékot akarok a pénzemért, de aztán 20-30 órás game-k jó részét se fejezik be sokan.
2.
2.
Doomsayer
Ez a kemény, nem a kád széle.
1.
1.
gegory
"a live service hiánya miatt lett sikertelen a Dragon Age"
Akkor most nevessünk együtt a 2025-ös év legjobb viccén. Lehet, hogy még sok van hátra az évből de én megelőlegezem neki ezt a titulust XD
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...