Phil Spencer elismerte, hogy az Xbox nem védte eléggé a kreatív stúdióit

  • Írta: Baraaju
  • 5 órája
  • Érdekesség
Link másolása
Az Xbox vezetője, Phil Spencer meglepő őszinteséggel beszélt a Paley International Council Summit rendezvényen Kaliforniában arról, hogy a Microsoft nem mindig védte meg megfelelően a kreatív fejlesztőit.

A Double Fine stúdió vezetőjével (aki egy hatalmas legenda a videojátékiparban), Tim Schaferrel folytatott beszélgetés során Spencer azt mondta, hogy az egész médiapiac számára létfontosságú lenne, hogy megbecsülje és védje azokat az alkotókat, akik szívüket-lelküket beleadják a munkájukba. Pontosabban így fogalmazott: „A csapataink kreativitása szerintem a legfontosabb dolog, amit meg kell védenünk és támogatnunk kell.”

De ha már ezt így kinyilvánította, akkor azt is elismerte, hogy az Xbox az utóbbi időben pont ezt az ominózus megvédést és megbecsülést nem nyújtotta megfelelő mértékben a kreatív csapatai felé. Pláne a keményebb online kritikák és a közösségi nyomás közepette.

„Bátor dolog bármit is alkotni, amit aztán az internet megítél. Néha elgondolkodom, miért akarja ezt bárki is bevállalni, hiszen az internet nem mindig kedves hely az alkotások megvitatására. De a kockázatvállaló, kreatív csapatok támogatása és védelme létfontosságú. Nem mindig sikerül, de ez minden médiaipar gyökere; ez a kreatív szikra.” – folytatta Spencer.

A vezető szavai persze azért is fontosak most, mert a korábbi hírek arról szóltak, hogy milyen tömeges elbocsátások jellemzik épp a Microsoft háza táját. A teljesség igénye nélkül: tavaly januárban az Activision Blizzard felvásárlása során 1900 főt; idén májusban 7000 főt, júliusban pedig 9000 dolgozót küldtek el, és több stúdió is bezárt, több játék fejlesztése is vége szakadt.

Tim Schafer viszont elmondta a beszélgetésben, hogy a Double Fine 2019-es felvásárlása után is megőrizte kreatív függetlenségét:

„Fontos volt számomra, hogy a kultúránk megmaradjon. Az Xbox is azt mondta: Maradjatok önmagatok. És ez mindvégig igaz volt. Ha azt mondjuk, szeretnénk egy játékot csinálni egy sétáló világítótoronyról, ők csak annyit mondanak: Rendben, jól hangzik.”

A játék, amire Schafer utalt, nem más, mint a Keeper, ami egyből nagy kritikai sikert aratott (és mi is nagyon szerettük).

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...