Torchlight villámteszt

  • Írta: Ca$h
  • 2011. március 12.
  • torchlight, villámteszt, xbox 360
Link másolása
A Torchlight először 2009-ben jelent meg, mégpedig PC-re. InGen ecsém uram korábban egy igencsak részletes tesztet írt nektek róla és finoman fogalmazva nem volt valami elragadtatva tőle. Lássuk hát, hogy ami PC-n nem ért el túl nagy sikereket, az hogyan képes teljesíteni szeretett XBox 360 konzolunkon…

Mint minden magam korabeli vén róka, én is PC-vel kezdtem a pályafutásom. A személyi számítógépek hajnalán más néven; a hőskorszakban egy olyan volumenű játék, mint a Diablo, maga volt a világ legnagyobb csodája. Hihetetlen hatással volt az emberre, a második részről nem is beszélve, ami képes volt szabályosan elrabolni az életünket. Sok idő eltelt már azóta, egyik klón jött a másik után, de semelyik se volt képes azt a hatást elérni, amire annyira vágytunk. Daks papának köszönhetően viszont alkalmam nyílt egy gyors próbát tenni jelen cikkünk alanyával, és meg kell hogy mondjam, nagyon kellemes élményekkel lettem gazdagabb.
 

A Torchlightnak úgy gondolom, hogy az elejétől fogva konzolra kellett volna megjelennie, és remek választás volt, hogy az arcade játékok piacán tettek vele próbát. Mind megjelenésben, mind pedig játékmenetben nem tud annyi újat mutatni, hogy teljes értékű cím lehessen, viszont az amúgy is erős felhozatalt képes újabb fénylő csillagként díszíteni, ugyanis arcade-nak valami eszeveszettül jó cím.
 

Első dicsfényét már akkor érezni fogjuk, amikor meghalljuk a fantasztikusan minőségi muzsikát, ami folyamatosan alatta szól. A grafikája leginkább egy rajzfilmhez hasonlít, viszont nem kell hozzá sok idő, hogy észrevegyük azt a töméntelen mennyiségű grafikai elemet és effektet, amit beleraktak a címbe. Minden él és mozog, a varázslatok, a csapdák és a fegyverek használata is nagyon látványos, van hogy egyszerre 40-50 ellenfél ránk ront, mégsem riceg meg a játék egy pillanatra sem, hibátlan FPS-sel teljesít. Felszedhető tárgyakból és fegyverekből ráadásul hatalmas a választék, akárcsak a küldetésekből, legyen az a fő szálon vagy melléken, míg a segítőtársnak belerakott állatkánk is nagyon jó ötlet volt, akárcsak a Fable-ben, itt se fogjuk sose magányosnak érezni magunkat. Komolyabb csaták esetén képesek leszünk valami brutális szörnnyé változtatni társunkat, vagy éppenséggel ha tele van a zsebünk (ami alapból is jó nagyra sikerült), akkor átpakolva hozzá a cuccokat vissza tudjuk küldeni a városba eladni a felesleges dolgokat. Ennek a mechanikának köszönhetően nem törik meg a folyamatos akció, nekünk csak a csatákkal kell foglalkozunk. 
 

Rengeteg típusú alap, közepes és főellenféllel fogunk találkozni, akik ellen ritka élvezetes tud lenni a csatározás. Akárcsak a Diablo II esetében, itt is egy jól kidolgozott, több szálon futó skill-tree-vel lesz dolgunk, aminek köszönhetően számtalan változatban leszünk képesek fejleszteni a három alap karakterünket, a harcost, a varázslót és az íjászt. Nem sok rossz dolgot tudok mondani a Torchlightról, főleg hogy konzolon, arcade címnek számít ugyebár. Az egyetlen komoly probléma vele, hogy abszolúte adott lenne a co-op játék, amire sajnos nem lesz lehetőségünk, mert csak single kampány van, viszont jó hír, hogy hamarosan megjelenik a második rész, amiben már többen is tolhatjuk egyszerre.
 

Úgy gondolom, hogy a Torchlight noha PC-n nem ért el sikereket, de Xbox 360-on sokan lesznek, akik szeretni fogják, főleg azok, akik még sose játszottak a Diablóval, és minden apróság, felfedeznivaló, játékmechanikai megoldás teljesen újszerűen fog hatni rájuk. Remek játék lett, nekem nagyon tetszett, és úgy gondolom, hogy minderre az 1200 pont se olyan nagyon vészes, tegyetek vele egy próbát, megéri…


Érdekel a játék részletes tesztje? Olvasd el InGen PC-s cikkét!

Kapcsolódó cikk

12.
12.
kissdé
8.
8.
Berencsit
Hát nemigazán tudom hova tenni.... színesnek színes, az effectekkel sincs semmi baj.. elmegy egynek, de nem az én világom. ;)
7.
7.
gorezalan
A Torchlightnak úgy gondolom, hogy az elejétől fogva konzolra kellett volna megjelennie... ezt mégis mire alapozod?
6.
6.
Sarkadi
Most mondhatnánk rá,hogy Diablo klón stb. de jó kis játék lett. ;)
5.
5.
Cooper911
Nekem bejött ez a gamma, hozza a Diablo filinget.
Kár, hogy nincs multija, de készül a második rész amiben már lesz.
Ja jöhetne PSNre is.
4.
4.
Tomek1988
Hát pc-n engem több ideig kötött le, mint a dragon age...
Igaz,h csak és kizárólag a diablo miatt. Valahogy jött a feeling :)
3.
3.
drat576
én PC-n próbáltam anno és a rövid kampány után már nagyon unalmas lett a játék
2.
2.
noswear
Sztem az túlzás h PC-n nem ért el siker az egyetlen problémája a multiplayer hiány volt.. am olyan 10/9
1.
1.
NECROSMOKE
Be kell vallani tényleg jóra sikeredett.Szépek az efektek,szinek és a környezetek(dungeonok).Gondolom PSN-re nem is lesz?de sebaj.
PC-n nekem mai napig is megvan de még valahogy nem értem el,hozzá igazán,mert konzolon játszom többek közt.Amugy tényleg szép
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...