DuckTales Remastered teszt

  • Írta: InGen
  • 2013. szeptember 5.
  • ducktales remastered, pc, teszt
Dagobert bácsi 1989-ben a NES-en kérte arra a játékosokat, hogy több meglepő helyszínt (például a Holdat) végigugrálva tegyék próbára platformer tudásukat. Nem sírtam volna, ha nem kell ezt 2013-ban újra átélnem.

Sokan úgy gondolják, felesleges pontozni a játékokat. Szerintük elég lenne, ha leírnánk a véleményünket, és utána mindenki ez alapján eldöntené, milyen a játék. Akik ezen az állásponton vannak (köztük egy videókritikákkal foglalkozó magyar online lap főszerkesztője is), sokszor azt hozzák fel érvként, hogy a pár éve adott 8-9-akármennyi pont vajon mennyit fog érni néhány évvel később? Ami 2000-ben 9 pontos játék volt, az 2013-ban is 9 pontos játék? Természetesen, akinek van egy kis agya, az magától is sejtheti, hogy minden hasonló produktumot a kortársaihoz kell mérni, így a Gamekapocs is ennek megfelelően értékel: ha most megjelenik egy új Gears of War, akkor azt a jelenleg piacon lévő többi shooterhez kell viszonyítani, nem pedig valamihez, ami 10 évvel ezelőtt jelent meg, és nem is valamihez, ami 10 év múlva fog.


A helyzet azonban bonyolódik akkor, amikor egy régi játékot remake-elnek, felújítanak, újraképzelnek, vagy valami más módon ismét a piacra hoznak. A Capcom és a WayForward a Ducktales Remastered tekintetében arra jutott, hogy a grafikát teljesen újrarajzolta, a játékmenetet nagyrészt érintetlenül hagyta, a pályák sorozata is megmaradt, csupán azok elején kapunk némi történeti átvezetést, mely igyekszik megmagyarázni, miért is van Dagobert bácsi a Holdon. Az eredeti Ducktales egy NES-es játék volt, abból az időszakból, amikor még a kőkemény platformerek élték a virágkorukat, és amikor nem számított, ha a játék szana meg széjjel szopatott, mert úgysem volt jobb dolgod, mint újra nekiesni a pályának.


Ami azonban majdnem 25 évvel ezelőtt jónak számított, az ma újra kiadva sajnos semmilyen tekintetben nem üti meg a mércét. Igen, a teljesen kézzel rajzolt grafika és kézzel készített animációk fantasztikusan néznek, és egy az egyben visszaadják a rajzfilm hangulatát, mint ahogy szintén pozitívum az eredeti szinkronszínészek jelenléte is - bár ez nekünk magyaroknak pont nem számít. De körülbelül ennyi jó dolgot tudok elmondani a Ducktales Remasteredről, sajnos ugyanis egyáltalán nem vagyok vevő az ilyen jellegű nosztalgiára – be kell látni, egy platformert több mint két évtized után szinte egy az egyben visszahozni hatalmas hiba, és teljesen nyilvánvaló, hogy nem fog működni. Nem tudok tehát másra gondolni, mint hogy a készítők egy jól irányzott nosztalgiacsapással próbálnának meg rólunk lehúzni némi pénzt.


Először is, az irányítás rettenetes. Válaszképtelen és lassú, a játék sosem azt csinálja, amit én gondoltam, hogy csinálnia kellene, és emiatt rengetegszer meghaltam. A játék másról sem szól, mint hogy a „pogo jump” néven futó nagy ugrással végigpattogunk a pályán mint egy idióta, és próbáljuk becélozni a pár méteren balra-jobbra mászkáló, semmi mást nem csináló ellenfeleket, hogy a klasszikus Mario-módszerrel kiüssük őket a pályáról. Ez vagy sikerül, vagy nem, néha érthetetlen okokból. A Ducktales Remastered persze pontosan ugyanolyan brutálisan nehéz, mint az eredeti játék. Közepesen fokozaton három életünk van, amit ha elveszítünk, mehetünk vissza a pálya legelejére, úgyhogy sok szerencsét, ha az utolsó életeddel eljutsz a pálya főgonoszáig, és először találkozol vele. A könnyű fokozat pedig már annyira könnyű, hogy szót sem érdemel.


Annak idején persze ezzel semmi gond nem volt, de ma ki fog ebbe ennyi időt és energiát tenni, mikor éppen pár nap múlva megjelenik a Grand Theft Auto V? Az eredeti verzióban, ha leütsz egy ellenfelet, majd visszasétálsz kicsit, majd újra előremész, akkor az az ellenfélre újraterem. Ez pusztán azért volt így annak idején, mert a NES memóriagondokkal küzdött, de a készítők még ezt a rettenetesen idegesítő dolgot is áthozták az új változatba, teljesen szükségtelenül. Nagyon-nagyon súlyos tévedésben van a WayForward, ha azt hiszi, hogy PC-n és konzolokon egy ilyen anyag még valakit annyira tud le tud kötni, hogy többször is újra kezd egy pályát. Ha mobilra jelenet volna meg a játék, még azt mondanám, hogy talán, de már mobilra is ezerszer jobb és kifinomultabb cuccok jönnek.


Aztán ott van a „történet”, ami az eredetiből teljesen hiányzott, most azonban kapunk „átvezetőket”, hogy ne mindenféle magyarázat nélkül menjünk át egy pályán. Teljesen felesleges volt. Egyrészt az eredetiben (és ebben a korszakban sok más játékban) pont az volt a jó, hogy a játékos fantáziájára bízta, mit keres Dagobert bácsi a Holdon, az Amazonasnál, vagy éppen egy erdélyi kastélyban. Most kapunk néhány halálosan erőltetett, félelmetesen gyengén megírt sort, ami semmi mást nem tett, mint újra eszembe juttatta, hogy ezek a rettenetes, humortalan és gyökér Disney-mesék mennyire uralták gyerekkorunkat.


Visszakanyarodva, a helyzet tehát az, hogy egy régen jó játék ma már messze nem kaphat ugyanannyi pontot. A játékvilág a szórakoztatóipar leggyorsabban fejlődő része, pár évente új gépek, új stílusok jönnek, a stúdiók új ötleteket valósítanak meg, folyamatosan igyekeznek előrébb lépni, rálicitálni saját magukra és a konkurenciára. Az, hogy 2013-ban valaki egy szinte teljesen változatlan 1989-es játékot próbál kiadni átrajzolt grafikával, számomra egyértelművé teszi, hogy mire pályázik. Pénzre. Ha rajtam múlna, nem látnának egy forintot sem, de sajnos a félrevezetett nosztalgia sok mást is eladott már, nincs rá ok, hogy ezt miért ne adná el.

73.
Tinman
"Természetesen, akinek van egy kis agya, az magától is sejtheti, hogy minden hasonló produktumot a kortársaihoz kell mérni"

És te hol hagytad a tiéd, amikor ilyen sületlenséget írsz?

A minőség örök. Egy Macbeth 300 év múlva is magas szintet fog képviselni a szépirodalomban, ahogy egy Kuroszava-féle Hét szamuráj is ütni fog annak, aki életében először látja majd.

Szar a Full Throttle vagy a Maniac Mansion 2013-ba? Tévedés. Súlyos.

A Ducktales-el pedig az a legnagyobb probléma, hogy soha nem volt kimagasló darab. Voltak jóval minőségibb platformerek, már évekkel korábban, ezért nem csoda, hogy 2013-ban a remastered már nem egy átlagos platformer, mint elődje, hanem a felejtős kategória sepregetője.
72.
Gery8922
#45: teljesen igazad van
ami valakinek 8 mert azt a stílust szereti az másnak 3 mert egyáltalán nem tetszik neki a stílus
sok olyan tesztje volt a gamekapocsnak ami nekem 8-9 körüli játék ők csak 5-7 ig adtak neki ez van
ezért kell leszarni a teszteket itt mert lehet nekik nem tetszik neked favorit
71.
Twinsen
#58: Abszolút semmi baj nincs az irányítással, a cikkiró nemtom miröl beszélt. Igaz én kontrollerel nyomon, nade az eredetit is azzal toltuk.
70.
Mr. Wagner
#62: Látom nem értitek a remake lényegét. Az, hogy felújítják a grafikát és a hangzást nem eredményez egy új játékot. Ez olyan mintha most kijönne Az egri csillagok 98. javított kiadása, és minden kritikus lehúzná, mert a mai kalandregényekhez képest kevés benne az élőhalott, a romantikus szálban nincs egy csillámló vámpír sem, az ostromnál meg nem volt egy hegyi troll se. Újra kiadták mai hardverekre, ez igaz, de ez attól még nem lett egy új játék.
68.
lortnok
#67: Mi a faszt veszed magadat ennyire komolyan, amikor csak egy kis húgycső vagy!
Ja az a baj, hogy nem lehet eleget mészárolni a játékban és nincsen elég USA nyaló rész ugye?
67.
lortnok
Remélem te se kapsz ezért a hányadék cikkért egy forintot sem. Ekkora szart már régen olvastam. Egy kis faszfej jól lefikázza mások munkáját, gratulálok.
66.
lortnok
#43: szerintem a kis bmw6 osodat észre sem vennék egy old timer melett....
65.
Gerisan3
Baromság ez a cikk szerintem már elnézést. Nekem tetszett a régi NES változat de ezzel is szívesen játszottam. Szerintem igen is jó remake lett és én is szívesen játszanék több ilyen remake-el.
64.
Mediczoli
Maximálisan osztom PrimYaz00 véleményét :) :) :)
62.
leviske
#59: Felteszem a költői kérdést: Ha valaki egy játékot nosztalgia címszó alatt annak összes hibájával, változatlanul akar megélni, nem érdemesebb inkább egy NES-t vásárolnia?

Onnantól, hogy egy játék mai hardverekre jön ki, nincs értelme azzal előjönni, hogy "jaj, minek mérjük az aktuális konkurenciához?".
61.
thelegendary
60.
PrimYaz00
#57: ezzel azt akarja mondani, hogy ő nem tud játékot tesztelni... köszönjük InGen többet ne tesztelj :) na ezt az embert se kell figyelembe venni (legalábbis én nem fogom a jövőben)...
59.
Mr. Wagner
Mivel ez egy NES játék remake-je ezért nem a mostani játékokhoz kellene hasonlítani, pláne mivel nagyjából a grafikai frissítésen volt a hangsúly, úgy mint a Secret of Monkey Island Special Edition-nél. Ez egy kicsit megzavart, hogy a cikkíró az elején leszögezi, hogy a régi játékokat nem éri meg a maiakhoz hasonlítani, mert akkor mások voltak a követelmények aztán rögtön dobja is az imént felállított tételmondatot és megmondja nekünk miért is nem jó ez a játék mai szemmel nézve. Ez a remake a nosztalgiáról szólt, nem arról h megváltsák a platform ipart. A Rayman Originst meg Legendst pedig fölösleges példának felhozni mivel azok nem remake-ek csak egy újabb részt képviselnek a sorozatban. Az meg, hogy tettek bele egy történetet és nem fantáziálhatunk, hogy Dagobert bácsi hogy került a Holdra? :D Ugyan már, aki ezzel játszani fog az valószínűleg azért játszik vele mert gyerekkorában is játszott, most már felnőtt ember és nem hiszem, hogy élénk fantáziálással tölti a két pálya közötti töltési időt. Aki meg olyan fiatal, hogy szeretne saját sztorit köríteni a játékhoz az valószínűleg meg úgysem tud még angolul, hogy érthetné mi az alaphelyzet.
58.
Trapyd
#56: Ne haragudj Yanez, de Jinbobo kolléga azt mondta a legtöbb és nem azt, hogy nincs rengeteg, amire emlékezni fogunk és ezzel egyáltalán nem mondott hülyeséget.

"Épp ezért írtam, hogy nem annyira kelendőek, mint egy mai játék, sajnos."

Miért lenne ez sajnálatos? Mindennek megvan a helye, célja.

Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy mi a helyzet az irányítással, amit InGen kőkeményen használhatatlannak mond. Ezt azért igen könnyű eldönteni. Nem ártana tudnunk a játék szempontjából, hogy mi az helyzet. No meg az sem mindegy, hogy a kedves cikkíró korrekt e (ami valljuk be egy ilyen teszt után igencsak kérdéses), vagy simán hazudik, esetleg tök hülye.
57.
bema695
3,5 pont? Most azt akarod ezzel mondani, hogy golyót akarsz?
56.
Yanez
#55: "de a legtöbb mostani game, csak addig beszédtéma, amig él a multija...aztán úgy el marad mint ha nem is létezett volna."-ez nem igaz. Már most rengeteg játékot tudnék felsorolni, amelyeket soha sem felejtek el, pedig single párti vagyok!

És igen a remake-ek inkább a retro játékosoknak készülnek. Épp ezért írtam, hogy nem annyira kelendőek, mint egy mai játék, sajnos. Hiába olcsóbbak, a jelenlegi játékosok számára, nem rúghat labdába. Mi veteránok, pedig egyre kevesebben leszünk.
55.
Jinbobo
#43: Attol függ milyen az a régi autó. Mert ha egy ladát veszünk alapul, akkor valóban ne várjunk csodát, de ha egy Delorien-t akkor garantált a figyelem! A példád nem teljesen helytálló:)
Én úgy vagyok az ilyen remake játékokkal, hogy nem a mai fiataloknak készült, hanem azon játékosoknak akik még mindig hajlonganak a retro felé. Norbiii álláspontja is teljesen elfogadható. A Double Dragon Neon is egy remake, amire be ruháztam, és nem bántam meg, mert süt róla a 80-as évek feeling, ráadásul a mai napig egyik kedvencem az 1989-es Final fight, amire szintén pénzt áldoztam networkon, és azt sem bántam meg! Természetesen én is a mai játékokkal játszok már legtöbbször, de ritka az olyan játék amit még 20-év múlva is úgy emlegetnék, mint például a Final Fight-ot. Persze vannak kivételek (Gow3, Dead Space3, Bionic Commando...stb) de a legtöbb mostani game, csak addig beszédtéma, amig él a multija...aztán úgy el marad mint ha nem is létezett volna.
54.
jszili32
Szerintem ez nem 35%-os játék, legalább 50 felett van!
53.
myrte
#52: Igen, mert ilyen kevés pontot jóval pocsékabb játék kap. Am ign-en 7-et, gamespot-on 4,5-öt kapott a 10-ből.
52.
Huntsman
Szegény Dagobert bácsi mindenkinél kicsapta a biztosítékot, majdnem annyi a komment mint egy konzolgépes hírnél. Lol :D
51.
Zeroni
#40: Hát szerintem meg egy dolog a vélemény, meg megint egy dolog a stílus, ahogy azt megosztod a nagyérdeművel.
50.
Mediczoli
Sziasztok !
Én annyit mondanék , hogy sok év óta az első olyan remake ami ugyanazt a hangulatot hozza amit elgondoltunk.Olyan mint régen.jó és élvezetes.Nem tudom a cikket ki írta,és pontozta,de kár volt pont neki.A játék fantasztikus ahogyan a rajzfilm is.Ebben nem csalódtam mint ahogy más remakeben vagy éppen fantasztikus codban tizenxezerért...pedig szeret(t)em a codot.

Minden kaki játékra megy a 10 meg 9 pont erre meg 3,5...
Nálam 10 pont ! :)

Üdv
49.
SLi
#43: Ez olyan mintha felfrissítenék a Büszkeség és balítélet fordítását erre azt mondanánk, hogy eljárt felette az idő...
48.
karneol81
#43: Én inkább a 60as évek végéről választanék kocsit és a Bmw X6 csak remélné, hogy nem kell egy szalonban állniuk vagy versenyezni.
47.
#37: "de ma ki fog ebbe ennyi időt és energiát tenni, mikor éppen pár nap múlva megjelenik a Grand Theft Auto V?"

Ez mellèbeszélés, viszontý
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...