PlayStation 5 teszt

  • Írta: szlav
  • 2020. november 18.
Hét év diadalom után nyugdíjba vonul a PlayStation 4, de nincs okunk a szomorkodásra, hiszen megérkezett a fehérbe és feketébe öltöztetett PlayStation 5, amely a nyers erő mellett sok szuper újdonságot is tartogat.

Elég magasra emelte a Sony a lécet 2013 novemberében, amikor piacra dobták a PlayStation 4-et. A búcsúzó generáció alapkonzolja és annak a félidőnél érkező nagytestvére is olyan óriási sikert aratott, hogy az életciklusa végére a széria minden idők egyik legnépszerűbb konzolcsaládjává vált mintegy 114 millió eladott példánnyal világszerte. Ezzel a japánok komolyan feladták a leckét nem csupán a zöld vetélytársaiknak, de önmaguknak is, azt viszont már az első néhány önfeledt játékkal töltött nap után bátran kijelenthetem, hogy a PlayStation 5 nem fog meghunyászkodni az elődjei árnyékában.

 

Teljes döbbenet. Máshogy nem is tudnám leírni azt az érzést, amikor először kézbe vettem a PlayStation 5-öt. Ezernyi képet, videót és ilyen-olyan promóciós anyagot láttam az elmúlt hónapokban az új konzolról, de semmi nem tudott felkészíteni arra, hogy valójában milyen hatalmas ez a masina. A jókora doboz mélyén egy közel 40 centi magas, matt fehérben és éjfeketében tündöklő torony fekszik, amely a maga négy és fél kilójával fogásra jobban emlékeztet egy kompakt PC-re, mintsem egy játékkonzolra - szerény PlayStation 4 Slimem gyakorlatilag reszketve eltörpült mellette. A hagyományos, Ultra HD Blu-ray meghajtóval felszerelt változat mellett egy némileg karcsúsított digitális kiadás is készült, hozzám viszont a nagyobb, aszimmetrikus kialakítású konzol érkezett.

Az pedig evidens, hogy Mark Cerny és bandája nem spórolta ki belőle az anyagot a tervezés során. A robusztus, sziklaszilárd dizájn fogásra is abszolút prémium érzetet kelt, olyannyira, hogy miután a novemberi hűvös időben leszállított konzol fehér polimerszárnyait először megtapogattam, elsőre simán azt gondoltam, hogy az egész géptest fémből készült. Igazából nem is lőttem volna túl messze a valóságtól, hiszen aki bekukkantott már a fedél alá is, az láthatta, hogy a belső tér jelentős részét egy hatalmas hűtőmodul foglalja el. Ez a masszív rézlabirintus pedig tényleg jó szolgálatot tesz, hiszen a konzol elég komoly hardver-összeállítást kapott, de a komoly hőtermelés ellenére is szinte teljesen hangtalan marad a gép.

Ezúttal is az AMD processzora került a fedél alá, egy 8 magos, 3,5 GHz-en pörgő Zen 2-es egység, amit hagyományos hűtőpaszta helyett folyékony fém tart hidegen. A GPU szintén az AMD egyedi dizájnja, egy olyan RDNA 2-es mikroarchitektúrára épülő lapka, amely a 10,3 TFLOPS-os teljesítményével és a dedikált ray tracing gyorsítójával gondoskodik arról, hogy 4K felbontás mellett se piruljon el a hardver, még akkor sem, ha belőjük a sugárkövetést. Memória terén 16 GB-nyi GDDR6-os, 448 GB/s-os RAM került a fedél alá, és persze nem feledkezhetünk el a generáció egyik legnagyobb selling pointjáról, a régi vágású HDD-ket váltó SSD-ről sem. Az ultragyors, másodpercenként 5,5 GB-ot megmozgató adattárolónak köszönhetően drasztikusan lecsökkennek a töltési idők, sok esetben pedig gyakorlatilag teljesen megszűnnek a töltőképernyők.

A lelki szemeimmel már látom, ahogy a PC-s játékosok csak forgatják a szemüket a nagy újdonság miatt, de higgyétek el, tényleg brutális az, amire ez az egyedi modul képes. A Total War: Warhammer II veteránjaként jól tudom, hogy mennyire tud fájni a hosszú töltési idő, és tisztában vagyok azzal is, hogy egy jó SSD mennyivel gördülékenyebbé tudja tenni az ember napját. Mindezzel együtt nekem is szabályosan leesett az állam, amikor a Spider-Man: Miles Morales, a Demon’s Souls vagy éppen a külsős fejlesztésű Godfall olyan gyorsan betöltött, hogy két misszió közt még egy gyors orrfújásra sem jutott időm. Ami viszont kevésbé impozáns, az az SSD mérete. Papíron 825 GB tárhelyet kapunk, ami viszont a rendszerfájlok után a gyakorlatban csak 667 GB nettó szabad területet jelent, ezt pedig csak később növelhetjük majd meg.

A hardver tehát gyors, az előző generációhoz képest elképesztően, és szerencsére ezt a sebességet nem hátráltatja az új menürendszer sem. A bekapcsoláskor a már jól ismert pittyenést követően egy elegáns szürkésfekete tér fogad, ahol egyetlen ikonsoron felsorakoznak a játékaink. Eközben a beállításokat, a profilopciókat és gyakorlatilag minden más mellékfunkciót a rendszer mélyebben eltüntet a szem elől – a Sony ezzel nyilvánvalóvá teszi, hogy náluk tényleg a játékok az elsők. Természetesen a konzol a nappali központi szórakoztatóegységeként is remekül szerepel, így egy külön fülecskén megtaláljuk az olyan támogatott médiaalkalmazásokat, mint a Netflixet, a Spotify-t, a YouTube-ot vagy a Twitchet.

Az összkép egyébként nagyon emlékeztet a PlayStation 4 felhasználói felületére, a dizájn azonban jóval elegánsabb és (vizuális és gyakorlati szempontból is) áramvonalasabb. Embere válogatja, hogy kinek mennyire volt szimpatikus az előző generáció kezelőfelülete - én speciel kedveltem a PS4 menüjét -, abban viszont mindannyian megegyezhetünk, hogy a PlayStation Store valami borzalom volt. Óriási örömhír tehát, hogy az új konzolon a Store nem különálló applikációként, hanem a menü szerves részeként beépítve érkezik, ennek megfelelően pedig éppen olyan villámgyors, mint a UI bármely másik eleme. Egyébként az egész online bolt átesett egy kiadós ráncfelvarráson, amelynek köszönhetően minden kategória és menüpont jóval átláthatóbbá vált.

A megújult operációs rendszer néhány érdekes új funkciót is kapott. A játékaink közvetítése eddig is gyors és egyszerű volt, mostantól viszont lehetőséget kapunk arra is, hogy a Twitch vagy YouTube nagyközönsége helyett közvetlenül a PS-es barátainknak indítsunk streamet. A megújult barátlistának és partiopcióknak köszönhetően akár játék közben is követhetjük mások kalandjait – ilyenkor a rendszer picture-in-picture módban, egy mozgatható kisablakban helyezi el a saját képernyőnkön az élő videót. Ennél is izgalmasabb újítás viszont a Game Help, ami a PlayStation Plus előfizetőinek az egyik új kiváltsága. A funkciót támogató játékok fejlesztői mostantól rövid videófelvételekkel segíthetik a játékosokat elakadás esetén vagy egy trófea hajszolása közben – a Demon’s Souls például több mint 180 ilyen minivideóval készült a premierre.

És ha már PlayStation Plus, érdemes egy kis kitérőt tennünk az előfizetéses szolgáltatás új játékcsomagjához, a PlayStation Plus Collectionhöz is. Mivel az utóbbi években egyre nagyobb relevanciát nyertek a havidíjas előfizetéssel operáló játékkölcsönzők, a Sony is úgy döntött, hogy felturbózza a saját szolgáltatását. A PS Plus ára maradt a régi, az online funkciók és a havonta érkező ajándékjátékok mellett viszont PlayStation 5-ön kapunk egy elég vaskos válogatást az előző generáció legsikeresebb játékaiból. Ez azoknak jelenthet igazán óriási hírt, akik nem vásároltak az előző generációban PlayStation 4-et, a gyűjteményben ugyanis számos kiváló first-party cím is helyet kapott, melyek közül néhányan már a DualSense új funkcióit is támogatják.

És igen, megérkeztünk a csomag egyik legérdekesebb részéhez, a DualShock 4-et váltó DualSense kontrollerhez. Nem kertelek, ennél nagyszerűbb irányítót még soha nem fogtam a kezemben! Hozzá kell tennem, hogy ha kontrollerpreferenciáról volt szó, mindig is az Xbox felé húzott a szívem (még a Duke-ot is imádtam!), a DualSense után viszont nem vágyom semmi másra, kilóra megvett az új dizájn. A DualShock 4-hez képest lényegesen nagyobb, tömörebb és valamivel nehezebb ez a fekete-fehér patkó, tapintásra teljesen elsőosztályúnak hat. A D-Pad és a gombok némileg megemelkedtek és olyan reszponzívak, hogy szinte kipattannak a helyükről, az analóg karok pedig rugalmasak, de mégis szilárdak, lötyögésmentesek.

A legvadabb újdonságokat viszont a borítás alatt kell keresnünk, a DualSense ugyanis a már több mint húsz éve sztenderdnek számító, nehezékeket pörgető rumble-motorok helyett haptikus visszajelzéses technológiát és kontextusérzékeny adaptív ravaszokat alkalmaz. Na de mit is jelent mindez? Kezdjük a ravaszokkal, hiszen itt valamivel egyszerűbb a képlet. Arról van szó, hogy a L2 és R2 billentyűi alatt egy-egy ellenállómotor található, amely a megfelelő esetben változó erővel megfeszíti, gyakorlatilag „keményebbé” teszi a ravaszokat. Tehát nem az Xbox One rezgőravaszaihoz hasonló élményt kell elképzelnünk (habár a DualSense ezt a funkciót is tudja), hanem egy olyan mechanikát, ami élethűen szimulálja a játékban zajló eseményeket. Nézzünk erre néhány példát!

A Spider-Man: Miles Moralesben minden egyes kilőtt pókfonalat egy apró, lövedékszerű rezgésként érzékelhetünk, miközben az elsütőbillentyű kemény ellenállása úgy válik egyre lazábbá, ahogy főhősünk lengés közben leírja a félkörívet New York utcái felett. Mire Pókember a kötélhinta görbületének a tetejére ér, a mi ujjunk is szépen lassan végigjárja a ravasz mozgástávolságát. Hasonló okosságokat tud Demon’s Souls felújított változata is. Íjazás közben úgy feszül meg a karakterünk kezében a fegyver, ahogy húzzuk az egyre nagyobb ellenállást tanúsító billentyűt. Ha pedig úgy döntünk, hogy lövés helyett inkább visszaengednénk az ideget, csak finoman fel kell engednünk az ujjunkat. Rengeteg jópofa demonstrációval szolgált a konzolra előtelepített Astro’s Playroom is, ami nem meglepő, hiszen a játék a PlayStation 5 demózására lett kihegyezve. Egy bizonyos szakaszon például a kis robot egy gumilabdákat szóró minigunt vesz a kezébe, melynek óriási ereje alatt szinte megvadul az ujjunk alatt a ravasz, ezzel érzékeltetve a gyorsan tüzelő fegyver rúgását. 

A haptikus visszajelzés érzését ennél jóval nehezebb szavakba önteni, kimondottan egy olyan funkcióról van szó, amit csak akkor ért meg igazán az ember, ha saját kézzel tapasztalja azt. Gyakorlatilag arról van szó, hogy a hagyományos rezgőfunkció az új motoroknak köszönhetően mérföldekkel precízebbé és változatosabbá vált. A kontroller más-más felületein eltérő erejű és gyorsaságú rezdüléseket vagy lökéseket tapinthatunk ki, így az ezt támogató játékok képesek arra, hogy jól felismerhető, természetesnek tűnő fizikai behatásokat érzékeltessenek.

Játék akár 120 Hz-en!

A PlayStation 5 hátoldalán a két 10 Gb/s-os USB Type-A port és a LAN-bemenet mellett egy HDMI 2.1-es portot találunk, így akár 120 Hz-es képfrissítéssel is élvezhetjük a játékainkat. A konzol elején egy harmadik USB Type-A és egy USB Type-C csatlakozó kapott helyet.

Az Astro’s Playroom erre is rengeteg nagyszerű példát mutat. Egész egyszerűen a tenyerünkben érezhetjük azt, ahogy főhősünk átgázol a térdig érő ragacsos sártengeren, nagy lépéseket tesz a vattapuha felhőkön, vagy csak átszalad egy füves mezőn – utóbbi esetben például apró, szinte csiklandozó rezzenések érzékeltetik a hozzánk simuló fűszálakat. Ha elered az eső, a kontroller teljes felületén érezhetjük az ezernyi apró vízcsepp becsapódását, amikor pedig ez a zivatar jégesőbe fordul, a korábbi finom rezzenések éles, szinte fájdalom nélkül szúró vibrációzuhatagba csapnak át. 

A kontrolleren természetesen ezúttal is helyet kapott egy jókora trackpad és mozgásérzékelést is kapunk a beépített giroszkópokkal. Ezeket a DualShock 4-től megörökölt funkciókat azonban eddig is legfeljebb alkalmanként használhattuk ki, akkor is többnyire csak a Sony saját stúdiói által fejlesztett játékaival. Éppen ezért joggal nevezhetjük ezeket a képességeket mellékesnek, az adaptív ravaszok és a haptikus visszajelzés viszont nem igényelnek a játékostól különösebb inputot, és a használatuk sem kötődik feltétlenül semmiféle spéci játékmechanikához. A lényeg tehát az, hogy szabadon alkalmazhatók a külsős fejlesztésű multiplatformos címekben is, ahogy erre már az első naptól példát mutat a Call of Duty: Black Ops – Cold War, az NBA 2K21 vagy a Godfall – mindhárom cím remekül kihasználja a DualSense adottságait.

Abban tehát biztosak lehetünk, hogy nagyon boldog karácsonya lesz azoknak a kis és nagy lurkóknak, akik PlayStation 5-öt találnak idén a fa alatt, egyszerűen kiváló lett ez a konzol. A 1080p-s felbontásnál, 30 fps-sel is gyakran csak ziháló öreg konzolok után elképesztően üdítő a dinamikus 4K melletti sziklaszilárd 60 fps, vagy éppen a natív 4K-s, HDR-es és ray tracinges gyönyör - főleg az olyan elképesztően részletgazdag játékoknál, mint amilyeneket a PS5 nyitókínálatában találhatunk. Az pedig kifejezetten becsülendő, hogy a Sony idén is mert újítani a kontrollerén, és habár elsőre én is csak legyintettem a hangzatos, de semmitmondónak tűnő fícsörök hallatán, egyetlen délután elég volt arra, hogy fülig beleszerelmesedjek a DualSense összes újdonságába. Úgyhogy legyen is ez a végszó, most pedig bocsássatok meg, de rohanok is vissza játszani!

A PlayStation 5 november 19-én kerül boltokba Magyarországon. Az új konzol nyitócímeit egy 55 hüvelykes, gamereknek szánt OLED-tévén teszteljük, amelyet az LG biztosított a számunkra.

119.
Kawada
https://www.gamingbible.co.uk/news/playstation-dualsense-controllers-are-already-suffering-from-drift-apparently-20201128
118.
delphijos
#117: Szerintem elbeszélünk egymás mellett. Amit idéztél, az egyáltalán nem erre a videóra vonatkozott ( és nem is neked írtam, hanem egy “mennyire megbízható a DF” kommentre válaszként ) és arról a videóról beszéltem, amit linkeltem.
117.
hajbel
#115: Az én hosszászólásomból indult az egész thread, amiben az összehasonlító videót linkeltem. Erre állítottad, hogy láttad. Utólag persze ide linkelted a videót, amiről beszélsz, de a threadben teljesen más videó volt, ráadásul többször is állítottad, hogy láttad és a szóban forgó videóról beszélsz. Sehol nem hülyéztelek le, csak a kommentek és a videó konklúziói totál mások voltak abban a videóban amit linkeltél utólag és amit én a témaindító hsz-ben.
116.
Neotechtr
https://www.youtube.com/watch?v=EwgH_iAmp4c&ab_channel=JimSterling
115.
delphijos
#114: Ott ahol ezt írtam , erről a tesztről volt szó, akkor ez volt linkelve. ( és erre utaltam a kommentben ) Azt hogy mások , máshol , másik teszben mit írtak ( amiről te beszéltél ) azt nem tudom. Persze te se tudtad én mire utaltam, de zsigerből hülyének titulálsz hogy “nem is azt írták amit én mondok”.
114.
hajbel
#110: Ez egy másik tesztelő véleménye. Ezért lett kiemelve a másik videóban, hogy durván tömörít a youtube. Egybként nem tudom, hogy mit várnak az emberek. Ez a két gép a XOX kb. kétszerese teljesítményben. Ami ott 30 fps-el ment, az itt 60 fps korláttal nem lesz sokkal szebb, bár szerintem a 120 fps mód azért nagyon jól néz ki a körülményekhez képest.
113.
Kawada
#112: Nem tudom, de szerintem félreértetted, vagy nem értetted, hogy mire utal vissza. :)De lehet én néztem el valamit, mindegy, nem gond. :) Részemrő semmi probléma.



112.
hajbel
#109: Miért, hogy reagáltam rá? Ebben mi volt a sértő? Tény, hogy kétszer állított homlokegyenest mást, mint amit a videó, kommentek állítanak. Én is elmondtam, hogy szerintük optimalizációs hiba lehet, habár fura, hogy 5-ből eddig 5 játék fut jobban a ps5-ön. Az, hogy a játék nem néz ki jó, ebben a témában irreleváns, az is, hogy a kommentek valóságtartalma mi, mert én nem ezekre reagáltam.
111.
FARKAS
#107: Csak elsőre ez jött le, de oly mindegy. Mindkettőn élmény játszani.
110.
delphijos
#108: https://youtu.be/CF9A935XFkU

Köszönöm kérdésed, egész jól elboldogulok....
109.
Kawada
#108: A Dirt videóval nem az a volt a baj (nem a mostani teszttel, hanem egy preview-al), hanem, hogy egy kalapsz.prev-gen szar látvány au egész és általánosságban elég elnézőek voltak, miközben mindenhol máshol szét volt oltva a játék, hogy ezt hogy képzelik...

Az pedig, hogy meg van említve, hogy bizony látványos az előnye a péesnek, és láthatóan más world detail szinten megy a kettő (megjegyezve ismét, hogy valószínű/remélhetőleg szoftveres/optimalizációs gondok vannak csupán). Ez persze a DF oldaláról mondom. Az, hogy a kommentek milyenek/milyenek nem, az más kérdés. Nem hiszem, hogy az az ő felelősségük kéne legyen.

Bár nem értem, hogy miért így reagálsz rá, de az lényegtelen...
108.
hajbel
#107: "Nemrég írtam hogy a Dirt 5 teszt alatt végig ömlengett a fickó, és még a kommentekben is leoltották, hogy vajon mit nézett..." Pont az ellenkezője. Mindenki arról ömleng, hogy mekkora a ps előnye, ami még 720p-ben is szembeötlő. Amúgy Te gáváríse ángliszkí?
107.
delphijos
#104: Tényleg megint az lesz hogy kötekszem, de nemrég irtad hogy TE LÁTTAD hogy SX-en nagyobb a látótávolság. A többivel nem is foglalkozom, mert a grafika minőségét eleve YT stream-ből megállapítani, amúgy sem valami elegáns. De ezt konkrétan a kommented után megnéztem, és kajakra nem értem hogy ezt te hol láttad.... amúgy meg a DF-re. Nemrég írtam hogy a Dirt 5 teszt alatt végig ömlengett a fickó, és még a kommentekben is leoltották, hogy vajon mit nézett... amúgy nincs velük baj, csak amit itt is írtam, hogy ezek már abszolút szőrszálhasogatások amit csinálnak, és a valóságban a kutya nem venné észre. Főleg hogy ki játszik úgy hogy két konzollal nyomja, és ide-oda kapcsolgat ?
106.
Ps fanboy
#104: Hát gamer szempontból nem is számít semmit, jól mondod. Ez most csak a szokásos farokméricskélő ciklus, hogy a végén kinek lesz nagyobb, hogy aztán a másik pofájába dörgölje, hogy hehe, az enyém az. Ok, ez egy részről most érthető is talán, de azért remélem, hogy nem erről fog szólni az egész elöttünk álló generáció. Én jobb szeretem a játékokkal a másik pofájába önteni a szart, mint holmi szír szar specifikációk közti, szemmel is csak épphogy látható különbségekkel, pláne, hogy ezekhez nem is értek. Lol
105.
Oldman
Kawada!
Talàn láttad az elmúlt hónapokban, hogy eléggé pörgött a Snowrunner off-road játék topikja, ahol én is érdekelt voltam a hozzászólásokat értve. Ez a játék bár nagyon tetszett, grafikailag nem voltam elájulva tőle. ( pc verzió nagyon szép ) Ellenben pár napja jött rá egy nagyobb frissítés, amely segítségével a menüben kikapcsolhatóvá tették a film grain-t, a motion blurt, valamint egy élsimításszetű opció is belekerült. Nos, kb 30 %-al szebb/élethűbb lett a játék. A képelmosódást hogy kikapcsoltam kis túlzással olyanná lett a játék, mintha a 30-as fps érték felment volna kb 45-re ( 60 fps talán túlzás lenne ha írtam volna ) Ezzel csak azt szerettem volna jelezni, hogy a játékot készítőkön fog múlni továbbra is, hogy egy adott mű mennyire lesz szép, maguk a konzolok meg tudják jeleníteni elvileg a legkomolyabb játékokat is úgy, hogy arra még a finnyások is csattintani fognak. A 4 K 30 fps filmgrain nélkûl a motion blur-al èrtve ha kikapcsolható lesz, akkor úgy gondolom elégedettek leszünk a minőséggel. Online játékok esetében viszont más a helyzet.
104.
FARKAS
#101: Hallgas a saját véleményedre. DF csak mérőműszerekkel ökörködik, amit szemmel nem is lehet észrevenni. Nekem aztán mutogathatják a szarjaikat, majd ha látom a kettőt a saját szememmel, majd eldöntöm melyik a jobb. Nem mintha számítana.
103.
Kawada
#102: Azért nehogy azt higyjük, hogy ezek a gépek kisujjból rázzák a 4k 30/60 fps-t, nagyjából pc-n highnak megfelelő beállítással és ray tracinggel.
102.
Oldman
Nem a mostani játékok fogják bebizonyítani, hogy melyik kozol tudja jobban/szebben megjeleníteni az adott game-eket, hanem a pár év múlva piacra kerülő, főleg open world típusú összetett/hatalmas terjedelmű, AAA kategóriájú, részletgazdag, a konzolok erejét várhatóan 80-90%-ban kihasználó későbbi alkotások. Majd ezeknél lehet igazán a most kíválónak tartott hűtési mechanizmusokat letesztelni. Anno a ps4 sem volt hangos, aztán jöttek a minden szempontból kíváló játékok, melyeknél a ventillátorok kemény munkát kezdtek végezni. Szóval az összehasonlító jelenlegi tesztek inkább érdekességnek jók, jelentőségük vajmi kevés. Per pillanat lényegében nincsen szemmel látható különbség a két konzol között. Ha van minimális is, az inkább optimalizációs problémából adódhat. Mindig volt futtatási különbség Box-PS-PC között.
101.
Kawada
#100: Nem hiszem, hogy tecnológia szempontból van kivetni való velük. Legfeljebb olykor indokolatlanul elnézőek vagy szigorúak. De pl. várom szeretettel az ajánlásokat, hogy kiknek a szavára érdemes adni, szeretek több forrásból tájékozódni.
100.
FARKAS
#97: Még van olyan ember, aki ad a DF szavára? Hátha vki ez alapján választ konzolt, annak úgy kell. Meg kell venni mindkettőt és nincs gond melyik a jobb.
99.
Kawada
Kicsit gondban voltam, hogy hova tegyem ezt a cikket, ami a figyelmemet felkeltette, de blognak nem fognék neki így a vasárnapi pisztrángzabálás után...

A téma a kontrollerek. A Valve közölt némi érdekes (számomra legalábbis) infót. Az persze sejthető volt, hogy pc-n is egyre nagyobb arányban használnak kontrollert. Az ütem viszont talán meglepő. Engem különösen meglepett, hogy mennyien használnak DS4-et is steamen, sokkal kisebbre saccoltam a "részesedését". Na de hát ha sokaknak az van kéznél a ps miatt, akkor érthető. A napokban sokat nézelődtem a Dualsense után. Örömmel tapasztalom, hogy szinte naponta ad ki hozzá (ha bétában is) valami updatet a Valve is (nagy pacsi érte, bármennyire is kapják be a tökömet általánosságban ugyebár). Na de miközben próbálom magam lebeszélni/győzködni a DualSense beszerzésén, nekifogtam a DS4-et tesztelni a különféle launchereken és meglepődve tapasztaltam, hogy határozottan jobb a helyzet support szempontból, mint régen. Ennek lecsekkolása csak azért volt fontos számomra, mert úgy voltam vele, ha a DS4 supportja javult, feltételezem a DualSensre is fog figyelem terelődni. Azt viszont, hogy ilyen korán nekifognak, kellemes meglepetés a Valve-tól. Remélem a hülye Sony is partner lesz ebben, és felfedeznek egy piaci lehetőséget ebben. Nem a sikerük miatt, hanem mert ha tényleg olyan jó, mint mondják (azt hiszem veszek PS nélkül is...), akkor nyilván szeretném pécén is használni. Amúgy Epicen és Origin-en is gond nélkül ment egyből, instant bedugva (mármint a DS4), márha valakit érint.

https://www.eurogamer.net/articles/2020-11-21-valve-says-a-growing-number-of-people-are-playing-steam-games-with-a-controller?fbclid=IwAR1--f75mrCqaFyFVSsWChCT5TTeIE4DXN3xY-Z0PkgEcb8kwZG1diIqGL4
98.
delphijos
#97: De, megnéztem. Amit írtam arra vonatkozott hogy játék közben a fenének se tűnne ez fel. Lehet még akkor se ha egymás után játszanál velük. Persze, lelassítva, egymás mellett megint más....
97.
hajbel
#94: Ezek szerint akkor nem nézted meg. Elég durva különbségek vannak, főleg performance módban, de pl. az aszfalt textúra quality modeban is feltűnően jobban néz ki, mint XSX-en. Bár a digital foundry szerint ezt majd valószínűleg javítják, a korona és a sok optimalizáció miatt hagyhatták benne ezt a bugot.
96.
delphijos
#95: Annyira sajnálom megírni hogy - ha megkeresed láthatod - ezt pont rád írta...de nyugtasson a tudat.
95.
Helium Prime
#90: Crow77 voltam! De itt veled zárom is soraimat! Oorky szavával élek!
Ő lenni fogyaték!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...