Marvel’s Spider-Man: Miles Morales teszt (PC)

Peter Parker után most Miles Morales is behálózta magát a számítógépeinkbe, hogy a nagytestvérhez képest valamivel karcsúbb felhozatallal, de legalább olyan minőséggel kápráztassa el a New York-i hálóhintázás szerelmeseit.

A Puerto Ricó-i srác már az eredeti, négy évvel ezelőtt megjelent Spider-Man játékban is feltűnt, de ott még csak, mint mellékszereplő igyekezett segíteni hősünket, hogy aztán a kalandunk végeztével belengessék az ő Pókemberré válásának történetét. Erre végül két évet kellett várniuk a rajongóknak, és bár tartalom tekintetében jócskán elmaradt az elődtől a mellékág, a hálóhintázást egyszerűen nem lehetett megunni. Ugyan az önálló kiegészítő mivolta előrevetítette a kisebb és ezáltal jóval kompaktabb élményt, ennek hála a sztori végig feszes maradt, és a 2018-as játékban sűrű előforduló, meglehetősen idegesítő lopakodós feladványoknak is búcsút mondhattunk. Ha azonban rápillantunk az árcédulára, akkor rögvest elszáll belőlünk a „rövid, de pörgős” gondolat, és helyette a „méret a lényeg” kerül előtérbe, ami már a konzolos változatoknál is probléma volt, de ez igazán csak most, a PC-s változat megjelenése után fáj igazán.

A Marvel’s Spider-Man: Miles Morales számítógépes portja ugyanis kemény 50 eurót kóstál, ami csak 10 euróval olcsóbb, mint a Marvel’s Spider-Man Remastered, ráadásul semmilyen lehetőség nem nyílik arra, hogy valamilyen csomagban beszerezve olcsóbban jussunk hozzájuk. Értem én, hogy PC-n mindkettő újdonságnak számít, és a magasabb árat a Peter Parker-féle akciózás esetén talán még meg is lehet indokolni a majdnem 20 órás kampánnyal, de Miles esetében a 8 órányi történet egyszerűen röhejes, főleg a fentebb említett árcéduláért cserébe. Úgy tűnik, a Sony nem igazán mérlegel, ha korábbi exkluzív címeit hozza át számítógépekre, hiszen szinte az összes zászlóshajójuk 60 euróról startolt, míg a „másodkategóriákba” eső versenyzőik esetén beérik 50 euróval. Ennyiről indult a múltkori Sackboy, és most itt is ez a helyzet, de ha magunk mögött tudjuk hagyni a piszkos anyagiakat, akkor most is garantáltan jól fogunk szórakozni.

Ez egyrészt köszönhető annak, hogy a játék kifejezetten élvezetes, a hálóhintázás és a verekedések még mindig működnek, a mellékes feladatoknak hála pedig akár a duplájára is kitolhatjuk a játékidőt, feltéve, ha szeretünk gyűjtögetni. Újdonságokat itt nem igazán fogunk találni, hiszen a játék szinte teljes egészében megegyezik a korábban megjelent PS5-ös verzióval, azaz az ott látott lehetőségek egytől egyig visszatérnek, így aztán kapunk magyar feliratot, DualSense-támogatást, kisegítő opciókat és így tovább. Ahol viszont igazán brillírozik a PC-s kiadás, az kétségkívül a látvány, hiszen szinte korlátok nélkül szépíthetjük meg a felhőkarcolókkal szegélyezett New York-i utcákat.

Természetesen a mostanság divatos grafikai extrák mind jelen vannak, kezdve az RTX-es beállításoktól, át a DLSS megoldásig, egészen a többféle élsimítás lehetőségéig. Mindenki megtalálhatja majd a saját, illetve a videokártyájának a kedvére valót, legyen az NVIDIA, vagy AMD, senki sem marad ki a jóból. Azt mondjuk érdemes hozzátenni, hogy a sugárkövetéses fények bekapcsolásával jócskán meginog az amúgy többnyire stabil képfrissítés, így ezt csak akkor érdemes benyomni, ha tényleg nem tudunk élni nélküle, és jóval az ajánlott konfiguráció felett vagyunk. A portolást végző Nixxes Software ettől függetlenül remek munkát végzett, maximális beállítások mellett, 1080p-ben gond nélkül hozta a fix 60 fpst egy GTX 1660, egy i7-10700 és 32 GB memória társaságában, bár azért néha akadtak későn betöltődő textúrák és a hivatalos megjelenés előtt kétszer is kifagyott a játék, de ezeket többnyire javította az azóta megjelent, több gigás patch.

Irányítás tekintetében szintén a jól megszokott megoldásokat kapjuk, azaz kontrollerek terén mindent támogat a játék, de aki szeretné, az kipróbálhatja az egeres és billentyűzetes irányítást is. Ez utóbbit most annyira nem éreztem erősnek, és még átkalibrálás után sem volt az igazi, szóval inkább maradtam a jó öreg xboxos vezérlőmnél, és csak a célzást jobban igénylő feladatok esetében ragadtam cincogót. Egyszerűen annyi kombinációs lehetőségünk van a különféle összecsapások alatt, hogy bárhogy állítjuk a gombkiosztást, mindenképpen póklábakat megszégyenítő mozdulatokat kell elővarázsolnunk az ujjainkból, ha szeretnénk érvényesülni, ami rövid távon idegesítő, hosszabb távon pedig igencsak fájdalmas, főleg a ravaszokhoz és az analóg karokhoz képest.

A Marvel’s Spider-Man: Miles Morales PC-s kiadása korántsem hibátlan, de még mindig piszok élvezetes, így aztán bátran ajánlható, akár még azoknak is, akik arachnofóbiában szenvednek és a póksrácoktól is kiveri őket a víz. Sajnos azonban hiába jó a körítés, az nem adja el magát, mivel a rábiggyesztett árcédula egyszerűen röhejes, és köszönöviszonyban sincs a tényleges tartalommal. Ettől függetlenül mindenképpen ajánlott rádobni a kívánságlistánkra, hátha a közelgő karácsony alkalmával kap majd egy komolyabb leárazást, ami stílszerű lenne, elvégre a játék is javarészt az ünnepek kavalkádjában játszódik.

A Marvel’s Spider-Man: Miles Morales eredetileg PS4-re és PS5-re jelent meg, most már pedig PC-re is elérhető.

Kapcsolódó cikk

4.
4.
hedzsooo
#2: Nekem kb. 50 oraba telt fuszalak szamolgatasa nelkul is, de volt olyan kuldetes amit ujravittem a jobb eredmenyert. :D A masik kozel 50 ora pedig game+ csak mar benne
3.
3.
xsbrx
Elég sok gondom volt ezzel a PC porttal.
Iszonyat sűrűn crashel és olyan issue-kkal találkoztam amik az előző PC-s kiadásnál soha nem fordult elő: Series X controller random nem működik (más gameknél semmi gond), ABXY néha nem reagál játék közben, de menüben gond nélkül működik,a reflectionök elmosódott pacák, kivéve ha bekapcsolom az RTX-et....stb.

A játékot magát a sztori viszi el csak, mivel az opciónális open world gameplay az előző felvonáshoz hasonlóan dögunalom, leginkább a "Ubisoft féle checklist" ugrik be...menj ide szedj fel egy item-et és hallgass meg egy tök érdektelen háttérsztorit, keresd a hang forrását és egyéb marha élvezetes tevékenységek.

Ja a kedvenc galamb kergetéses őrület is visszajött sajnos, de szerencsére csak 1 küldetés erejéig.

A monoton játékmenetet szerencsére megtöri a gyakori crash így nem okoz sok gondot, hogy letegyem a játékot.

Szerencsére 30% off-al szereztem be Voidu-n és nem fizettem érte teljes árat, amit abszolút nem ér meg.
2.
2.
crytek
#1: kb 36 óra volt a kimaxolás ...micsinálsz te 100 órát ebben a fűszálakat számolgatod?
Nem mellesleg ez valamivel szarabbul fut a netes tesztek alapján mint az elődje. PS plusban letoltam ezt is de nem nagy eresztés bőven elég volt az első..az is már unalmas volt a fősztorin kivül
1.
1.
hedzsooo
Erre nem sajnaltam a teljes arat, 1reszt mert orulok h a Sony is vegre 1re tobb jatekot ad ki PC-re (raadasul korrekt PC-s minosegben, + 1re kevesebb varakozassal a konzolos megjelenese utan), masreszt meg az elozo pokfejes jatek PC-s verziojaba is mar benne van kb. 100 oram. Szoval nalam meger ennyi penzt, mert kedvelem a jatek temajat + stilusat, mufajat is.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...