Moving Out 2 teszt

  • Írta: osan
  • 2023. augusztus 11.
Link másolása
Az SMG csapata és a Team17 együttműködésének hála újból visszatérhetünk Packmore városkájába egy költöztetős kalandra, amiben most sem fogunk csalódni, a kreatív kihívásokkal teletűzdelt folytatás több dimenzióval is ráver elődjére.

A couch co-op nem halott, ezt bátran kijelenthetjük. Olyan címekkel voltunk elkényeztetve az utóbbi pár évben, mint az Overcooked, az It Takes Two, a Worms W.M.D, vagy a Moving Out. Jobbnál jobb társas élmények ezek, és a felsoroltak közül három is a Team17 gondozásában jelent meg. Rutinos kiadó és rutinos fejlesztők, de vajon a Moving Out 2-be más is került a rutinon kívül?

Miután a Packmore-szigeten elvesztettük költöztetői engedélyünket az első rész DLC-jében, eljött az idő, hogy visszaszerezzük F.A.R.T. szintjeinket – aki esetleg nem tudná, Furniture Arrangement and Relocation Technician a hivatásunk becses neve. A Smooth Movesnál egy a fő, mégpedig a munka elvégzése, és nekünk is ez lesz a célunk. Ki- és beköltöztetéseket, illetve szortírozásokat vállalunk, hogy teljesítésükkel F.A.R.T. szintünk növekedjen, mi pedig új területeket, és ezáltal új munkákat kapjunk. A játékmenet nem változott, ugyanúgy egyedül, de akár többedmagunkkal is nekiállhatunk cipekedni, most már akár online co-opban is. Viszont érmék helyett már csillagokat kapunk és a munka teljesítési ideje maximum csak két csillagot adhat nekünk. Egyéb kihívásokkal fogjuk visszaszerezni költöztetői hírnevünket, melyek lehetnek a legegyszerűbb szituációktól – mint a „ne használd a tólóajtót” – kezdve, egészen a gondolkodást is megkövetelő próbatételekig, bármi. A legtöbbjükhöz csak ügyesség kell, de akad olyan is, amivel logikánkat is megmérettethetjük. Azért, ha esetleg teljesíthetetlennek találnánk a játékot – amire nem lesz példa, csak akkor, ha egy „szűz kéz” veszi fel a kontrollert – ott van az első részből jól ismert assist lehetőség is. Az assist móddal olyan könnyítéseket kapcsolhatunk be, mint az idő hosszabbítása, a tárgyak eltűnése a kamionba kerülésükkor, az akadályok eltűntetése, vagy a pályák kihagyása, ha minden próbálkozásunk ellenére sem jönne össze a feladat elvégzése.

Packmore nem sokat változott, de ez egyáltalán nem baj, hiszen időnk nagy részét nem itt fogjuk tölteni. Miután elvégeztük a tutorialt, főnökünk egy „koomputert” szerel be főhadiszállásunkra. Sajnos a gép szakadást okoz a tér-idő kontinuumon és több dimenzió is a miénkbe kerül, a főnök pedig eltűnik. Mivel a szakma szerelmesei vagyunk, vállunkra vesszük a négy dimenzió munkáit, hogy megtaláljuk segítségükkel munkaadónkat. Mindegyik dimenzió különbözik egymástól mind kinézetileg és tematikailag, mind játékmechanikailag. Míg Middle Folkmore-ban a portálok nehezítik, vagy épp könnyítik meg dolgunkat, addig Snackmore-ban a törhető sütifalak fogják utunkat állni. Sokat látott megoldások ezek, új külsővel, de remekül illeszkednek az összképbe, és egy cseppet sem válnak unalmassá, tekintve, hogy nincsenek túltolva.

A játékmeneten kívül a humor a másik nagy erénye a játéknak. Fárasztó szóviccek és filmes-játékos utalások tömkelege fog a nyakunkba zúdulni a bekapcsolástól kezdve. Az egyik kedvencem Snackmore egyik pályáján hangzik el, mikor megemlítik, hogy az internet ebben a dimenzióban vette kezdetét, erre természetesen karakterünk rácsodálkozik, majd elmagyarázzák neki, hogy innen valósiak a keresőben megtalálható sütik is. Akadnak relevánsabb poénok is, mint amikor a kriptovalutákat nevetik ki. A nagyobb gyerekek és a felnőttek elmosolyodhatnak ezeken is, sőt még akár egy-egy hangos nevetést is kiválthatnak, a kicsiknek pedig megmarad élvezetként a nem túl nehéz kihívásokkal teletűzdelt mókás pakolások és a meseszerű látvány.

A játék teljesítéséhez nem kell megcsinálnunk az összes pályát, de ha egyszer beszippant, úgyse fogjuk tudni abbahagyni. Miután végeztünk a történettel, lehetőségünk lesz újra nekiesni a pályáknak, hogy maximalizáljuk csillagjainkat, illetve az összes karakter-, kinézet- és árkád-dobozt összegyűjtsük. A karakter- és kinézet-dobozokat nem kell tovább taglalnom, szerintem elég egyértelmű létezésük, viszont az árkád-dobozok minikihívásokat foglalnak magukba. Ezek mindentől függetlenül semmiféle jutalommal nem kecsegtetnek, de vétek lenne kihagyni őket, hiszen remek adalékanyagai az egésznek és egy kicsivel nehezebbek is, mint a többi pálya. Lehetnek memóriajátékok, melyek mindig változtatnak magukon, ha újraindítjuk a pályát; akadálypályák, melyek során turbinákat kell kerülgetnünk; esetleg egy labirintusban megtalálni a kivezető utat, úgy, hogy a piros halált okozó golyók ne találjanak el. Természetesen mindeközben valamilyen bútort fogunk cipelni, mégiscsak F.A.R.T.-ok vagyunk.

Összességében kifejezetten élvezhető játék lett a Moving Out 2, ami egyedül is okoz pár mosolygással teli órát, de társaságban játszva szinte kötelező darab. Az irányítást szokni kell, de egyáltalán nem nevezhető rossznak, egy kis idő után már-már kézre állnak a dolgok. Bugokkal a teszt során nem találkoztam, igaz, a töltőképernyők kicsit hosszabban mutatták meg magukat a kelleténél. Egyedüli hátránya talán, hogy az első rész könnyűségét nem sikerült kinőnie, így igazán jó kihívást csak elvétve okoz, viszont legalább biztonsággal állítható, hogy az egész családnak szóló élményt nyújt.

A Moving Out 2 PC-n, Xbox One-on, Xbox Series X/S-en, PlayStation 4-en, PlayStation 5-ön és Nintendo Switch-en jelent meg. Mi PlayStation 5-ön teszteltük a játékot.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...