A Bizarre Creations bezárásáról bővebben, belülről

  • Írta: fojesz
  • 2011. február 25.
  • Érdekesség
Sokakat megdöbbentett, felbőszített a Bizarre Creations bezárásáról szóló bejelentés, de igazság szerint vajmi keveset tudunk arról, hogy mégis miért döntött úgy az Activision, hogy az egyébként jó játékokat készítő csapatot bezárja. A Eurogamernek az egyik volt vezető nyilatkozott.

Gareth Wilson, a Bizarre volt design menedzsere beszélt a Eurogamernek bővebben arról, hogy az Activision miért döntött úgy novemberben: bezárja az egyébként jó játékokat fejlesztő liverpooli stúdiót.

Mint elmondta, több szerencsétlen véletlen is közrejátszott mindebben: mióta 2007-ben az Activision felvásárolta a csapatot, jelentősen megváltozott az ipar, a jelenlegi gazdasági helyzetben és a konzolgeneráció ezen időszakában a játékosok sokkal kevésbé szeretnek új címeket vásárolni, mint folytatásokat. "Nem csak a Blur szerepelt rosszul 2010-ben, az olyan nagy címek, mint az Enslaved, az Alan Wake és a Vanquish sem tudtak kitörni, míg a Halo és a Call of Duty rekordokat döntöttek."

Az Activision ősszel még csak bejelentette, hogy be fogja zárni a stúdiót, azonban a tényleges befejezésre múlt hétig várni kellett, mert a kiadó megpróbált vevőt találni a csapatra. Természetesen a Bizarre munkatársai mindannyian remélték, hogy valaki kíváncsi lesz rájuk, de sokan már akkor elmentek állásinterjúkra, biztos, ami biztos. Wilson az Outrun Online Arcade-et is fejlesztő Sumo Digitalhoz szegődött, most ő ott a vezető dizájner. Olyan játékokat szeretne csinálni, amelyek 85 százalék felett értékeléseket kapnak.

Wilson elismerte, hogy az egyébként jó értékeléseket kapott Blur megjelenési időpontját szerencsétlenül választották ki, hiszen akkor jött ki a Black Rock-féle Split/Second és az óriási hisztériát kiváltó Red Dead Redemption is, de manapság egyébként is nehéz elérni a korábban átlagosnak vélt 2-3 milliós eladási számot. "A játékok vagy kitörnek, és elkel belőlük 4 millió példány, vagy csak erőlködni fognak, hogy kitörhessenek, ráadásul a minőségi szint is sokat javult. Tudtátok, hogy 2010-ben minden korábbi évnél több játék kapott 80 százalék felett értékeléseket?"

Wilson a játékosokhoz hasonlóan először nagyon felhúzta magát a bezárásról szóló híreken, de azóta sikerült lenyugodnia. Mint mondta, nagyon jól estek a csapatnak a rajongóik utolsó kommentjei, és nagyon büszkék arra, amit elértek - a Blur sok játékos kedvenc autóversenye volt tavaly, és a bétával nagyon sokan játszottak.

Wilson kedvenc Bizarre-játéka a Project Gotham Racing 3 volt.

2.
Vopesz
Kotic? Ő max aláírt egy papírt. Egy ekkora cégnél hidd el nem a főfőfő-főnök hozza ezeket a döntéseket. Ő a részvényeseket tartja szem előtt, a befektetőket, valamint a bevételt. Hülyeség mindenért őt hibáztatni. Másrészt meg ilyen világot élünk, nem kell a játékiparban keresgélni, ez egy hétköznapi dolog, a sarki boltban is kirúgják a csini eladócsajt, mert sokan vannak, csak ő pénz nélkül marad, nem úgy mint egy bizarros.
1.
daenath
Kar ertuk, de nem hiszem hogy Kotick enyves keze nem volt benne.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...