3,3 millió gyűlt össze Schafer kalandjátékára

  • Írta: InGen
  • 2012. március 14.
  • Biznisz
A Kickstarter történetének legnagyobb sikere Tim Schafer és a Double Fine kalandjátékprojektje. A fejlesztésre egy hónap alatt 3,3 millió dollárt dobtak össze a rajongók. Brian Fargo közben már a Wasteland folytatására kéri a pénzt a néptől, és egyelőre jól megy neki.

Tim Schafernek elege lett a kiadókból: régivonalas kalandjátékot akart készíteni, olyat, amire a kiadók biztosan nem adnának pénzt. Így a Kickstarter weboldalon, melynek lényege, hogy felajánlásokat lehet tenni egy-egy projektre, elindította a maga kis próbálkozását.

Egy hónap után most zárult le a lehetőség a felajánlásokra, s végül az eredetileg megcélzott összeg többszöröse, 3,3 millió dollár gyűlt össze. A teljes átláthatóság jegyében a fejlesztés alatt a Two Play minden mozzanatot rögzít, és dokumentumfilm formájában teszik megtekinthetővé azok számára, akik valamennyivel hozzájárultak a fejlesztéshez.

Schafer sikere sokakat megmozgatott, többek között a legendás Brian Fargót is. Az inXile Entertainment első embere is a Kickstarterhez fordult, hogy a rajongóktól remélt pénzből készíthesse el régi álomprojektjét, a Wasteland folytatását. Az eredeti Wasteland gyakorlatilag a Fallout elődjének számít, és sokak szerint a mai napig az egyik legjobb oldschool szerepjáték. Fargo ötletére a rajongók már az első napon 500 ezer dollárt adtak össze, többek között a minecraftos Notch 10 rugót dobott be, így a megcélzott 900 ezer dollár biztosan összejön, valószínűleg még jóval több is.

Brain Fargo elmondta, legalább tíz éve nem izgult ennyire játékfejlesztés miatt, és szerinte ez remek példa arra, hogy az oldschool szerepjátékok még mindig népszerűek.

6.
M3rcy
Remélem Schafer a humorából semmit sem vesztett. No meg a maradék pénzből (ha lesz) a Psychonauts 2- be is belekezdhetne.
5.
JcGross
#4: Hoppá! Utána írtam még vagy 2 mondatot, csak aztán úgy döntöttem inkább kitörlöm, mert akkor egy 40-50 soros komment kerekedett volna belőle, csak véletlenül kitöröltem az utolsó mondat utolsó pár szavát is. Szóval azt akartam mondani, hogy félnek, hogy nem hozza vissza a fejlesztési pénzt és inkább csinálnak egy új MW-t mert úgyis megveszi a sok (insert insult here), mi meg sz*punk mert alig van normális játék, csak a sok szemetet adják ki évről évre.
4.
izomkukac
,,... mert félnek, hogy majd pénzt." <--- ez mi?:D
2.
JcGross
Én Brian Fargo-nak nagyon örülök, meg annak, hogy ezek a régi nagymenők vissza tudnak kászálódni a játékfejlesztés világába és azt csinálhatnak amit ŐK akarnak. Ezért nincs manapság új IP, mert a legtöbb játékfejlesztő a kiadóhoz van láncolva és nem mernek újítani mert félnek, hogy majd pénzt.
1.
donkutyafasz
Kiváncsi vagyok abból a 3,3 millióból mennyi is fog valójában a fejlesztésre menni.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...