Az Egyesült Államokban is tarolt a Diablo III

  • Írta: fojesz
  • 2012. június 16.
  • Biznisz
Noha nem igazán nem szoktunk foglalkozni a külföldi játékeladási toplistákkal, most kivételt teszünk. Az NPD Group májusi statisztikái szerint az Egyesült Államokban a Diablo III volt a legkeresettebb videojáték, ami azért is érdekes, mert az USA-beli játékosok egyébként nem nagyon vesznek PC-s címeket.

Az NPD Group májusi összegzése szerint a múlt hónapban a következőképpen alakultak az amerikai játékeladások:

  1. Diablo III (PC)
  2. Max Payne 3 (360, PS3, PC)
  3. Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier (360, PS3)
  4. Prototype 2 (360, PS3)
  5. NBA 2K12 (360, PS3, Wii, PSP, PS2, PC)
  6. Call of Duty: Modern Warfare 3 (360, PS3, Wii, PC)
  7. Sniper Elite V2 (360, PS3)
  8. Battlefield 3 (360, PS3, PC)
  9. Dragon's Dogma (360, PS3)
  10. Just Dance 3 (Wii, 360, PS3)


A hír azért is érdekes, mert az USA-beli játékosok túlnyomórészt konzolon játszanak, azt, hogy nem igazán szoktak PC-s játékokat vásárolni, mi sem mutatja jobban, hogy a számítógépes címek eladásai a Diablo III megjelenésének köszönhetően 230 százalékkal nőttek a tavalyi évhez képest. (Az pedig valahol a Blizzard zsenialitását tükrözi, hogy az utolsó PC-exkluzív játék, ami az amerikai toplista élén végzett, az a Starcraft II volt még 2010 júliusában.)

Összességében egyébként a szoftvereladások csökkentek az USA-ban, ahogy a hardvereladások is mínuszban zártak a tavalyi évhez képest - egyedül a 3DS tudott 17 százalékos növekedést felmutatni. A Nintendo a toplista után kiadott közleménye szerint 285 ezer konzolt adott el összesen (tehát asztalit és kézikonzolt vegyesen), a Microsoft pedig 160 ezer Xbox 360-on adott túl. A játékos kiegészítők növekedése egészen elképesztő, 74 százalékos ütemet mutatott, ez a Skylanders Spyro's Adventure-nek köszönhető.

51.
Trapyd
Hell en már simán tud produkálni a játék fincsi dolgokat, így túlzás azt mondani, hogy röhejesen könnyű. Az erényei vitathatatlanok, nagyon tetszik, de hemzseg a bugoktól és számomra a hibás vagy hibásan működő skillek jelentik a legnagyobb gondot. Hiányosságok is vannak bőven a játékban. Remélem a Blizznél 1000el hegesztik a javításokat, mert ez bizony nem egy kész játék.
48.
stratos55
#38: akkor nézd meg a különbséget diabloban a két felbontás között.Döbbenetes, elején én is 1280x720ban vittem, aztán átkapcsoltam és húha, leakadtam rajta rendesen mennyivel részletgazdagabb.
38.
vwxyz
#37: Full hd-nak pedig ugye az 1920x1080p nevezzük, mert az 1080i az csak hd ready. És én mindent 1280x720p nyomok, ami úgye hd ready, de szerintem az is bőven szép, és elégnek kell, hogy legyen
32.
princeps27
#31: akkor elnézést kérek :D Milyen már most akkor kelet megfeji nyugatit :D
31.
DarkLord
#30: 1 hónap alatt olyan itemeket halmoztam fel amiből már bejött első 2 nap az ára a játéknak hisz ezt írtam, amúgy nem 250euroért kell árulni a dolgokat csak sok a hülyegyerek, hanem felrakni 20-50 euro-ig elis viszik, persze ami full item annak megkell kérni az árát csak azt meg ugyse viszik el tapasztalat.

Ne belőlünk induljunk ki, mi persze, hogy nem vennénk pénzért itemet a karakterünknek, de ahol ez a pár euro annyit nyom a latba mint nálunk 1-2ft addig a külföldiek megfogják venni a dolgokat hisz neki a nem pénz kategória ez.

Persze, mint írtam 1 hónap alatt szerintem lefog futni ez az egész szóval utána max pár euro-t kereshet vele az ember, ha hetente 2 hetente utána bejön 10 euro már az is csoda számba fog menni.
30.
princeps27
#29: az árát nem fogod visszaszerezni abban biztos lehetsz, akik pénz fognak keresni azok kínában ebből élnek
29.
DarkLord
Látom itt páran belementetek a warez verzióba, szerintem ebből használható nem lesz egy jó darabig, ha valaki meg megelégszik egy összetákolt bug halmazzal az meg is érdemli, hogy azt használja. Amúgy itt a real money ah már rég vissza jött az ára a játéknak többszörösen is szóval nem értem amikor megjelent miért nem fektettek be az emberek ebbe a játékba, jó azt is hozzá tenném nemtudni meddig megy majd ez a real money dolog, de egyenlőre "addig üsd a vasat amíg meleg" móka megy és azért jön ebből pénz talán 1 hónapig, aztán kitudtja mi lesz utána, de már ígyis megérte megvenni megjelenés napján.

Játékélmény jó, kis zsebpénzt is keres az ember vele mostmár.
28.
Cuppak
#24 GTS 250-m 2-3 évig jó volt, BF3-t is mediumon futtatta, a többi játék ment maxon, 4gb ram, és jó pár éves processzorral
27.
Tam
Mondjuk én még speciel nem igazán hallottam tört diablo 3ról. Lehet, hogy valaki single playerben akarja végig nyomni a játékot, csak, hogy ahhoz is netes kapcsolat kell. Konkrétan az összes karakter a battle.net-en figyel, tehát amit te a játékban kapsz, csinálsz, hordasz etc. az mind a blizzard szerverén nyugszik :) És nyilván nem véletlenül lett ez így kitalálva. Az játékosok egy generációja nőtt úgy fel, hogy erre a játékra vártak, szóval elég sanszos, hogy ezért termelt ez ilyen mutatókat.
23.
vwxyz
Számítógépet a legegyszerűbb fejleszteni, csak azok nem szeretik, akik nem értenek az összereléséhez, vagy nem szeretnek a babrálásával foglalkozni, ezért vesznek konzolt. Simán elég 2-3 évente plusz ram-ot beszerzni 10-20ezer forintért, elég 2-3 évente új vga-t venni 20-25ezer forintért, és 3-4évente beszerezni egy processzort 25-30ezer forintért, és akkor simán elmegy minden játék max beállításokon. Akinek meg telik 100ezer forintos belevalókra, pl prociból és vga-ból, azoknak meg szerintem simán elég 10évente cserélni ezeket, mert minden full maxon fog nekik futni. Csupán ennyire vannak előre a hardverek a szoftverek előtt :) És szerintem nem véletlen a Diablo 3 tarolása, kivan éheze a PC-s társadalom egy minőségi játékra, mert mindig csak a szar konzol casual portokat kapjuk, ez pedig egy ízig-vérig PC fejlesztés.
#11: Bármit le lehet warezolni, a StarCraft 2-tőt is, hidd el :)
22.
princeps27
#15: nenene most már nincs az, hogy cserélni kell mindent a pcben, a hardver sokkal előrébb tart mint a szoftver elég megnézni azt, hogy manapság a vgakat fullhd feletti felbontáson is tesztelik(nem csak a csúcskategóriát) pedig olyan megjelenítője a felhasználók 1%ának van
19.
Stranger
#15: És miért nem lehetett akkor már olyan grafikával előállni amihez azért kell jobb gép mert olyan jól néz ki? Ennyire spórolnak h inkább mesterségesen kiszámoltatnak pár dolgot és akkor az megvan 1 napos munkával? Ezek inkább csak költői kérdések. A többi mondókádat nem értem vagy csak az agyam direkt nem akarja befogadni.
18.
GhostDog24
#17 És a másik, hogy ha véletlenül tényleg komolyan gondolják... mondjátok már el mi lenne az a bizonyos platform ami jobb mint a PC? hee? kíváncsi vagyok mert ha van akkor szeretném azon tolni -.-"
17.
GhostDog24
Nem értitek az iróniát srácok :D akik azt mondják h haldoklik a PC piac azok csak heccelik azokat akik ezt komolyan veszik... ők is tudják, hogy teljesen sanctalan... sőt a következő konzol generáció az utolsó a crytech szerint :) ők már pl Vitára nem is fognak címeket gyártani....tehát nem lesz Vitás crysis
15.
Necreon
#9: Az a bizonyos mesterséges gépigény ösztönzi a felhasználót a korábbi hardver cserére, ami jó a gyártónak... gyakorlatilag belőlünk élnek, hiszen gondold el, beleraknak egy NV kártyát az egyik konzolba, egy AMD-t (ill. akkor még ATi-t) a másikba, aztán kifújt, gyártják ugyanazt évekig? Be is zárhatnák a fele céget. De persze milyen jó, itt a PC! Ha a lobby engedi, akkor hirtelen lesz egy nagy grafikai áttörés, addig érdekes módon a konzolon a legszebb minden, majd a(z) (piaci) élettartama vége felé hirtelen csoda történik, elképesztő dolgok lesznek PC-n, megcsinálják ugyanazt konzolra (ez így helyes egyébként), MAJD ezek után furcsa mód az ÖSSZES konzolos játék jobban néz ki mint azok PC-s portja.
14.
nero66
Lenne már péntek, hogy én is a kezemhez vehessem a saját kis Diablo III-at. :DDD
13.
StormNob
#8: Na akkor itt is le kell írnom -bár lassan inkább aláírást kéne csinálnom belőle-, nem haldoklik a PC-s játékpiac. Sőt! 2011-ben 15%-kal nőtt, és összesen 18,6 milliárd dollár bevételt hozott a fejlesztőknek. Ez rohadtul nem kevés! Az más kérdés, hogy ebből a bevételből egyre kevesebb jut a nagy kiadóknak, mert leszarják a platformot, de ez az ő bajuk.

A Microsoftnak pont, hogy semmit sem köszönhet a Pc, sőt messze ők a legnagyobb köcsögök és legnagyobb ellenségei a platformnak, és persze ezek mellett még keményen hazudnak is, hogy pedig nekik fontos ez a platform is. Ami persze rohadt nagy hazugság, mert akkor lennének a legboldogabbak, ha tényleg kihalna a PC-s játékpiac :P
11.
princeps27
#8: Szerintem a hardver lehagyta a szoftvert (részben a konzoloknak is köszönhető)., szóval a hú ha állandóan kell vmit venni már nem kifogás.
A normális minőségű cucchoz még annyit hozzá kéne tenni, hogy kell egy név. A diablo, starcraft olyan nevek amiknek évtizedes rajongóbázisa van. (ja és ezeket nem lehet warezolni se, így mindenkinek meg kell venni, aki akar játszani)
10.
Adamknight
Azért csak van még kereslet Pc-s játékokra. A gond csak az, hogy (tisztelet a kivételnek) akinek konzola van az általában lenézi a Pc-seket. Erre persze valamelyik ősgyökeres troll felkapja a fejét, és visszaszól (valószínűleg még büszke is rá), ez így megy tovább, végül mindig ott lyukadunk ki, hogy példálózunk egyes játékokkal, szóval én most hátradőlök, és kíváncsian várom, hogy megint benyögi e valaki, hogy "A DIABLO SZAR", és ezzel elindít egy vitát, aminek a hozzászólásain mindig jókat röhögök :).
9.
Stranger
#8: (OFF továbbra is.) Jókat mondasz. Na meg ha ilyenek vannak, hogy mesterséges gépigény. Nehogy már bírja egy egy 30ezres kártya a Crysis2-t, mert enyhén ciki lenne. Kb. senki nem venne drágább kártyát. Csoda, hogy Max Payne 3 ilyen jól lett optimalizálva. Egy 25 ezres HD5770 HD-ban viszi maxon. Ráadásul nvidia logó alatt van... nem tudom mi lett velük.
8.
Split
#3: A dolog nagyon is egyszerű. Hagyják meghalni a platformot. Állandóan csak önmagamat ismétlem, mikor azt mondom, hogy azért tartunk itt, mert a PC mögött nem áll senki. A Microsoft lenne - ha lenne - de ő inkább a saját üdvöskéjét pátyolgatja, több-kevesebb sikerrel. Nem is tudom, hogy a Fligh Simulator szérián kívül mit köszönhet a PC a Microsoft Studiosnak. Öregek mesélik, hogy annó portolták a Gears of War, és Halo - addig konzol exkluzív címüket PC-re, majd miután kiderült, hogy a zászlóshajók multiplatformosítása aláássa az Xbox értékét gyorsan le is álltak ezzel a folyamattal.

Na de nem csak a Microsoft a hibás sőt, mindezek ellenére talán ők tettek a legtöbbet a platformért. Jelenleg a PC-s piacot a hardwaregyártók birtokolják. Ezzel az a baj, hogy az egyre csökkenő tortából egyre több cég akar egy szeletet, így a legjobbaknak egyre több és több pénzt kell ölni kutatás-fejlesztésbe, ami aztán a periféria végfelhasználói árán mutatkozik meg. A fejlődés pedig túl gyors egy átlag ember pénztárcájához, így maradnak inkább az előre megépített gépeknél, amit úgysem kell cserélgetni (élenjáró példa erre az amerikai piac: apple termékek dominálnak, valamint a konzolok)

A fejlesztők egy része (nyilván az, amelyiknek hangot adtak) panaszkodik a PC-re való fejlesztéskor, ugyanis a sokrétű alkatrészek mindegyikére optimalizálni kell egy szoftvert, és ez olykor sok idő - és mint tudjuk az idő pénz. Ez így ebben a formában nem teljesen igaz, mert mindegyik hardware egy előre megírt firmware alapján működik (eddig ugye tiszta mindenkinek?). Ezek a firmware verziók esetleg eltérőek lehetnek, de a gyártó gondoskodik arról, hogy radikális eltérés ne legyen, VAGYIS a fejlesztőknek elég egy viszonylag kis részre optimalizálni, a többit már a gyártó drivere elvégzi helyettük.

Száz szónak is egy a vége a PC azért haldoklik, mert hagyják. A Diablo (meg még egy rakat MMO / Stratégia / Indie játék / miegymás) az élő példa arra, hogy ha valaki normális minőségű cuccot hoz, azt igenis megveszi a közönség, nem pedig csak letölti.

Köszönöm a figyelmet.
4.
NoRush
Azért az NBA 2K12 befigyel. Látszik, hogy más a sportbéli bállitottságuk, mint az európaiaknak. :)
3.
fojesz
Rossz a konklúzió, srácok.
2.
Split
#1: Kuss, haldoklik a pécé, nem tudtad?!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...