Leléptek a Criterion Games alapítói

  • Írta: zoenn
  • 2014. január 4.
  • Hír
Miután a Criterion Games átpasszolta a NFS-frencsájzt a Ghost Gamesnek, a fejlesztők váltig állították, hogy nincs baj, végre új projektekre koncentrálhatnak. Lehet, mégsem ilyen rózsás a helyzet: már az alapítók is távoztak.

A brit Criterion Games alapítói, Alex Ward és Fiona Sperry elhagyták az Electrionic Arts tulajdonában álló stúdiót - erősítette meg a kiadó a Polygon magazinnak, és sok sikert kívánt a két szakembernek. A brigád a Burnout-sorozatról vált híressé, később pedig a Need for Speed-frencsájz útját egyengették, egészen az új Most Wantedig. Az NFS: Rivalst már a svéd Ghost Games rakta össze.

Ward és Sperry a jelek szerint új stúdiót alapítottak és már egy "project zero" munkacímen futó alkotást kalapálnak.

A Criterion Games az elmúlt hónapokban folyamatosan zsugorodott: több fejlesztőt irányítottak át tőlük a Ghosthoz, hogy a következő NFS-en dolgozzanak. Szeptemberben Alex Ward váltig állította, hogy nincs baj, és nem ragaszkodnak ahhoz, hogy továbbra is autós produktumokat készítsenek.

A kulcsemberek távozásával az élet nem áll meg a Criterionnál: az EA Matt Webstert bízta meg a folyamatban lévő fejlesztések vezetésével.

A guildfordi székhelyű Criterion Gamest 2000-ben alapították a Criterion Software-ből kivált tagok. Az anyacég kezdetben 3D-s grafikával foglalkozott: a RenderWare-család middleware technológiáját fejlesztették, amit később a Rockstar Games is licencelt a Grand Theft Auto 3, a Vice City és a San Andreas készítésénél.

Első átütő sikerüket a Burnout hozta meg. A céget 2004-ben vásárolta meg az Electronic Arts - a pletykák szerint 40 millió fontért.

17.
17.
rocket182
Most erre mit lehet mondani...

2014 a felemelkedés éve lesz.

mondta a lufi a tengeralattjárónak
16.
16.
br1Koo
#5: gondolkozz már miket beszélsz ember.. a burnout 3-nál nagyobb osztottképernyős élményt ps-n maximum csak a tekken tudja utólérni. Az hogy nekedközöd nincs a videójátékokhoz tartsd meg magad aztán játssz a fosos ezer éve halott nfs szériáddal. AZ EA BASZTA EL, NEM A FEJLESZTŐK.
15.
15.
ATi0021
A Criterion csak részben hibás. EA is tehet róla, nem kéne minden éven elvárni egy NFSt a fejlesztőktől. Elejéről megcsinálni és felépíteni egy normális NFS-t szerintem egy ekkora csapatnak akár 5 év is lett volna, erre kaptak 1 évet.
14.
14.
Hanoi
Amit az elmúlt két évben produkáltak az gyalázatos volt, jobban tették.
13.
13.
shatterhand
#8: letoltod ingyen, fel ora alatt el is intezted

nem csodalom hogy fingod sincs az ertekeleshez:)))
12.
12.
Zombiekiller6
10.
10.
Ragnarox007
#8: Részben ezért is írtam, hogy nem vagyunk egyformák :D És nem fogom letölteni, mert egyáltalán nem élek a torrent lehetőségével (de ezt hagyjuk is), a másik pedig, hogy messze nem vagyok egy NFS rajongó. Viszont a HP-t volt szerencsém ki próbálni, és ahogy írtam is, az kimondottan tetszett... De azt is elismerem, hogy rendkívül megosztó játék lett a MW, de ettől függetlenül még nem biztos, hogy az egész a Criterion hibája. Meg ugye vannak játékosok, akiknek tényleg bejött...
9.
9.
Juha
Ennyi, ma már "okosabbak" lehetünk. Van egy fasza játék, nézzük a készítök listáját.
ök eladják vmi baszomnagy kiadónak a címet, aztán teli zsebbel kilépnek, és (kizárólagosság miatt csak max tanácsadóként) belekezdenek egy új projectbe.

Ne a címlap alapján ítéljétek meg a könyvet, és akkor talán ti is jól jártok, valamint ha sok ember elkezdene gondolkozni is, akkor a kiadók nagy része is menne a levesbe... És kapnánk végre évente 20-30 jó játékot is a 4-5 helyett, és nem csak codbf vita lenne, hanem lenne ott még vagy 5 nagy cím...
8.
8.
KőbányaKispest
#7: Nem lett gyenge? Szedd le, tedd fel és játszál vele. Adok fél órát és rájösz, hogy egy akkor rakás szar játékkal játszol, hogy az 5 éves gyerek szintjén vagy. Nagyon buta játék.

A 2010-es Hot Pursuit viszont szó m szó, jó lett. A land, a zenék, a kocsik, meg jól eltalált hangulata volt.
7.
7.
Ragnarox007
Egyébként nem értem miért szidja mindenki a Criterion-t, ugyanis egyáltalán nem adtak ki olyan mértékű "hulladék" NFS-t, mint ahogy sokan állítják. Nekem például a 2010-es Hot Pursuit kimondottan tetszik/tetszett, persze azt is elismerem, hogy csodát nem kell tőle várni... De legalább szórakoztatott, és szerintem az irányítás is rendben volt, persze lehet ezzel ismét egyedül vagyok. Viszont a legújabb MW-el még nem játszottam, de bátyám és ismerősöm szerint az se lett olyan gyenge, mint ahogy sokan beállítják. Persze tudom nem vagyunk egyformák, de sokszor akkor is túlzásnak érzem a reakciókat, arról nem is beszélve, hogy nagy valószínűséggel az EA is beleszól mindenbe, tehát részben még a kezük is megvan kötve... Szóval nem feltétlenül a Criterion a hibás :D
5.
5.
Dízel
végre kiléptek ezek az izléstelen fejlesztők az nfs projectből. csinaljanak maguknak külön műanyag bournoutokat, de az nfst haggyak békén.
az már megint más dolog, hogy a Rivals is egy nagy szemétkupac lett, NULLA hangulattal. csak és kizárólag az új kocsikért versenyeztem, nem pedig a játékélmény miatt.
4.
4.
Vágjátok azt a képet, ahol az EA fejbelövi a játékkészítő cégeket? Na most pont az jutott eszembe. A Criterion utolsó előtti 2 játékukat imádom. A NFSHP és a Burnout Paradise eszméletlen jó játékok.
3.
3.
Jani379
Úgy nyolc éve pedig egy fegyverpornóként emlegetett FPS-el lepték meg a játékosokat. Nagyon ütős játéknak számított a maga idejében. Rengeteget játszottunk vele, még az a haverom is rákattant aki amúgy utált minden FPS-t.
A játék neve csupán ennyi volt BLACK.
2.
2.
drat576
Engem nem zavar, amilyen vacak NFS-eket raktak össze...
1.
1.
lesik20
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...