Frissítve: Ezért lett középszerű az új Castlevania

  • Írta: zoenn
  • 2014. március 3.
  • Érdekesség
Link másolása
A Castlevania: Lords of Shadow 2 meglehetősen vegyes kritikákat kapott a sajtótól, a MercurySteam egyik fejlesztője most kitálal. Szerinte a játék középszerűségéért a direktor, Enric Alvarez a felelős.

A Castlevania: Lords of Shadow 2-ért mi sem rajongtunk túlzottan, bár bőven vállalható az alkotás. A neve elhallgatását kérő MercurySteam-alkalmazott szerint csupán egyetlen személy vonható felelősségre a közepes végeredményért, aki nem más, mint a játék rendezője, Enric Alvarez. A Meristation egyik fórumozója közvetlen kapcsolatban áll a kitálaló fejlesztővel, akinek az elmondása alapján posztolta az alábbi érdekességeket.

A Lords of Shadow 2 fejlesztése maga volt a "pokol", a fejlesztő hangsúlyozta, hogy Hideo Kojimának valójában nem sok köze volt az első részhez. Jött, leült egy fotelbe, aláírt néhány papírt, de ennyi volt. A neves designer még ennél is kevesebbet szólt bele a Mirror of Fate és a Lords of Shadow 2 munkálataiba.

A csapat tisztában van azzal, hogy "szar" játékot készítettek, a folytatás közel sem esett át olyan minőség-ellenőrzésen és gondoskodáson, mint az első rész. Senkit sem leptek meg az alacsony pontszámok.

"Ha valaki hibás, akkor az Enric Alvarez" - emelte ki az úriember. Ő volt az, aki személyes szempontok alapján vezette a kisiklott fejlesztést, teljes mértékben figyelmen kívül hagyva a programozók, a designerek és a grafikusok véleményét. Mivel a játék még így is szép, ezért a sajtó Alvarezt egyfajta kreatív látnoknak tekinti, hasonlóan David Cage-hez és Molyneuxhoz, valójában azonban a fickó komoly problémákkal küzd. "Ő egy aljas és arrogáns fickó, és mivel a Lords of Shadow 1 sikere miatt az egója az egekbe szökött, már annyit sem mondott, hogy 'hello', ha találkoztál vele a folyosón."

Alvarez a saját dolgozói felé is bizalmatlan volt, egy maroknyi csapat dolgozott a keze alá, úgy kezelte a fejlesztőket, mint a marhákat, akik szégyenletes bérekért dolgoztak, mindennapos megfélemlítések mellett. A játék motorján csupán két srác dolgozott, nem újították fel a forráskódot, így az engine gyakorlatilag egy tízéves játék szintjén van.


Gyakran a frissen érkezett dolgozók többet tudtak, mint a saját főnökeik. Anarchia uralkodott a MercurySteam berkeiben, és ez a struktúra lassú és abszurd fejlesztési folyamathoz vezetett, a Lords of Shadow 2 pedig tökéletes példa arra, hogy mi történik, ha valahol ilyen állapotok uralkodnak. Több designer megunta Alvarez diktatórikus rendszerét és lelépett a stúdiótól.

Voltak olyanok is, akik nem voltak ennyire szerencsések: miután a Lords of Shadow 2 elkészült, 35 alkalmazottat bocsájtottak el, s ez még csak a kezdet (érdekes, hogy ezt nem említették a híradások). Ma már ott tartunk, hogy a stúdió jövője a tét, a Konami sem fogadta szívélyesen a középszerű játékot.

"Kilátásaink a jövőre nézve meglehetősen rosszak!" - tette hozzá a szivárogtató. Pedig kár lenne a csapatért, elvégre számos elnyomott és visszafogott tehetség dolgozik a MercurySteamnél. A fejlesztő reméli, hogy mások is olvassák ezeket a sorokat, és megértik, hogy a stúdió min ment keresztül az elmúlt időszakban.

Érdekes, hogy a korábban szószátyárnak és hetvenkedőnek megismert producer, David Cox most mélyen hallgat az egész esetről.

Kedves MercurySteam! Mi drukkolunk nektek!

Update! Közben egy másik - szintén névtelen - fejlesztő megerősítette kollégái szavait: szerinte a "mérgező légkör" már két éve sújtja a csapatot, és tovább is ostorozta Alvarezt.

Egyébként a nevezett direktor is felszólalt az ügyben a Twitter-csatornáján. aki szerint "szomorú, hogy az emberek hitelt adnak az olyan hazugságoknak és tévhiteknek, amiket egy felbőszült ex-munkás mondott (...). Micsoda világban élünk!" - tette hozzá.

A srácok egyelőre nem tudnak arról, hogy a Konami végül elégedett volt-e a végeredménnyel, azt azonban egy harmadik forrás is hozzátette, hogy a stúdió berkein belül valóságos "boszorkányvadászat" zajlik a szivárogtató után. Megkért mindenkit, hogy mutassunk egy kis tiszteletet azoknak, akik "kockára teszi a seggüket" az igazság leleplezéséért.

46.
46.
Wolf8732
Egyáltalan nem lett középszerű igaz nem játszottam a játékkal de biztos jó lett szerintem
44.
44.
MikelGun82
Középszerű??? A névtelen források bő nyállal tehetnek valamit. Kedves GK szerkesztőség, az én névtelen forrásom megerősítette, hogy nem a játék középszerű, hanem annak az agya, aki ilyen hülyeséget leír! A maga kategóriájában a legjobb!
43.
43.
RetecH
Én ma kezdtem neki, még eléggé az elején vagyok, de egészen megfogott. Akárki akármit mond, én az előző részt eléggé untam, de ennek bejön a sötét és kissé brutális hangulata. Oké, a sztori már feszegeti a marhaságtűrési határomat, de a játékmenete bejön. Elhiszem, ha azt mondják, hogy az előző rész jobb volt, de nekem ez személy szerint jobban tetszik a hangulata miatt, ez van, nem vagyunk egyformák.
Ami viszont tényleg pofátlanság, hogy nem voltak képesek a HUD-on lecserélni kontroller gombjainak kijelzőit... Nem szörnyű, csupán olyan "leszarom, jó lesz ez így" érzést ad a fejlesztők részéről. De legalább jól van optimalizálva és helyenként egész szép a game.
40.
40.
Necreon
Ott kezdődik, hogy az új Castlevania nem lett középszerű. Fantasztikus lett. Innentől kezdve pedig nem érdekel :D.
39.
39.
mocs4k
Amúgy meg ha ilyen főnököm lesz, mint a dolgozó szavaiból gondolhatjuk a csávót, akkor úgy hagyom ott, mint annak a rendje. De nem azzal töltöm majd az életem, hogy az övét keserítsem, hanem keresek egy normális csapatot. Már csak a cégnél maradó barátaim/ismerőseim kedvéért sem igyekeznék lejáratni az egész teamet.

Ha pedig ilyen beosztottam lenne, elküldeném a fenébe. Ha baja van, mondja meg nekem. Nézeteltéréseket intézzük cégen belül. Milyen már ez a sajtóhoz rohangálás. Komolyan, jöhetne magyar politikusnak.
38.
38.
mocs4k
Mostmár két vagy három alkalmazott mutogat újjal a főnökére, a 100 fős csapatból. Még jön egy, és már meg is győztek...

Azért kíváncsi vagyok, hogy aki most jól kitálalt, az mit csinált mondjuk 1996-2000 környékén, amikor Alvarez a Blade of Darkness level designereként megkezdte pályafutását.

100 főnél már majdnem lehetetlen, hogy mindenki beleszóljon mindenbe: kellenek letisztult feladatkörök, különben esélytelen a meló.

Persze nem tartom kizártnak, hogy tényleg egy szerencsétlen paraszt Alvarez, de szerintem még mindig nem áll elég infó a rendelkezésre ahhoz, hogy ez olyan egyértelműen eldönthető legyen, amilyen egyértelműen szidják a csávót.
37.
37.
Hardy
Nekem is kedvenc játékom ez a franchise, de sajnos én is csalódtam benne egy picit.

Számomra a legmegdöbbentőbb ez a jelen-múlt keverése, a legelején ez egy picit zavaró is volt számomra... Vhogy, nem erre számítottam a trailerekből, pedig nagyon jónak tűnt, de már legelején a történet is picit zavaros! Első részhez képest, nem azt érzem, hogy hú még hagyj játsszak vele, hanem, hogy mikor lesz vége a pályának... Ezt a szabadmászkálást is inkább hagyták volna, semmi értelme... Ellenfelek nem olyan rosszak, de ott is belelehetne kötni, szinte a háromnegyede kidolgozatlan, hülyeség!

Szóval amennyit vártak erre a játékra, hogy kihozzák, szerintem akkora pofon is a készítőknek, de ettől persze azért nem szabad kihagyni.
36.
36.
Adamknight
Gyerekek, azért nem lett ez olyan rossz. A hírben olyan hangnemet üttök meg, mintha ez a cím is pl. Rambo The Video game szinten lenne, pedig tudjuk, hogy ég és föld a kettő :). Elismerem, hogy vannak hiányosságai, de azért én szerintem nem kellene ennyire lehúzni.
33.
33.
Virgil31
31.
31.
mocs4k
#29: Az eladásokon (szerintem) a sok lehúzó cikk eredménye fog meglátszani ; )
30.
30.
mocs4k
#25: Te is elolvashatnád mégegyszer, de kiemelem a lényeget:

"A neve elhallgatását kérő Mercury Steam alkalmazott szerint csupán egyetlen személy vonható felelősségre a közepes végeredményért, aki nem más, mint a játék rendezője, Enric Alvarez. A Meristation egyik fórumozója közvetlen kapcsolatban áll a kitálaló fejlesztővel, akinek elmondásai alapján posztolta az alábbi érdekességeket. "

Ebből elkönyvelni, hogy ki volt a hibás, egyszerűen rossz vicc kategória. Pláne, hogy a csávó nem tegnap kezdett játékokkal foglalkozni.
Amúgy meg, ha legutóbb szabad kezet adott a fejlesztőinek, akkor most miért nem? A kérdés ugyanaz... ha csak egy emberen múlna...
29.
29.
DON GONDOCS
Azért lett középszerű mert...A lényeg nem lett rosszabb mint az előző rész, de jobb se. Ilyenkor már hiába fejtegetik a miérteket, az eladásokon fog meglátszani. Magyarázkodásból már tele van padlás, nem bírták megismételni az előd sikerét, mert nemis tudták hogyan kéne, ezvan.
28.
28.
HerodPK
Well done! ?Ezek után köszönöm nem kérek a 2. részből az első is borzalmasan idegborzoló volt az 5 enemy after 1h puzzle.. de így főleg nem ennyi pénzért. Keressenek olyat aki rendben tartja a dolgokat mert ennyi erővel lehettem volna én is a fonok!.megsporoltak nekem 40£ köszönöm jöhet egy titanfall :) Azt beta -ztam 20 3 nap alatt megáért beszél , Gabriel meg akassza magát a fogasra majd 2 év múlva karácsonykor 3£ ért . esetleg!
27.
27.
NinjaNorb
Épp most fejeztem be nem lett annyira tökéletes mint az 1 az tény viszont hogy középszerű az elégé nagy túlzás sok helyen meg is kapta a 8as értékeléseket és ennyi tartalommal főleg a mai 6 órás játékok közt ez teljesen jól is van így :D
26.
26.
Ra1D3n
Eddig nekem is tetszik a játék, bár az első részre jellemző grandiózusság eléggé hiányzik, és a hangulat is teljesen már irányt képvisel mint elődje, de ettől függetlenül nem rossz. A mastery system kicsit zavar, mert kurvára bosszantó lesz ezeket az achikat kiszedegetni a játékból, na meg a challange-es amit legnehezebb szinten is teljesíteni kell(az első részben is challange-eket utáltam, de ott nem volt rámkényszerítve legnehezebb szinten). Amúgy már így is beleraktam kb 10 órát, és meglepve olvasom, hogy egyesek itt már végigjátszották. Felteszem mindegyikük becsületesen megvette a játékot, de akkor nem értem, hogy annak a tempójú végigjátszásnak mi az értelme, amikor az ember kb 1-2 ültőben végignindzsázza a játékot, mindenféle komolyabb belemélyedés nélkül...
25.
25.
felegyi
#19: Az elvileg jobban sikerült első rész munkálatainál minőségi ellenőrzést hajtottak végre, nem kapkodtak, nem határidőre melóztak... szabad kezet kaptak a fejlesztők, nem egy farok agymenését követték... akinek nem tiszta h miért volt jobb ugyanabból a kézből az első falat, az olvassa el a hírt még egyszer!

Egyébként frankó lett így is, nincs benne annyi puzzle, és tán nem is olyan csiszolt gyémánt de... megfog!
23.
23.
Dark_Temptation
most sikerült végigjátszanom. a vége valami botrányos!!!!!

SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER

mi van most akkor draculával? nem akar meghalni? évezredeken át szenvedett és most tovább akar élni? mi van marievel? fel se tűnik a végén? mi volt ez a bossharc? jó oké megszállja a fiát de akkor utána kelljen már sátánnal harcolni. mert ez így elég bugyuta volt. nehéznek, nehéz volt de ez így nem az igazi. sátán meghal semmi robbanás semmi világmegváltó valami? olyan mintha 1 kis npc halt volna meg? 100% hogy dlc-vel zárják le a sztorit.
22.
22.
simon 555
Nekem nagyon bejön a játék.
Szerintem minden nagyon ott van. Az optimalizációért meg külön dicséret, az én ezer éves gépemen is megy majdnem maxon.
Egyszerűen minden ott van a játékban, Remek hangulat, jó harcrendszer, jó mászkálós részek és valami isteni zene.
Szóval ez a játék minden csak nem szar. Max nem tetszik valakinek, de szar biztos nem.
21.
21.
drakecsaj
Akarki is a hibas remelem rendezodni fog a helyzet, es megmaradnak a sracok rendesen mert nagyon tehetsegesek. Kar lenne egy ballepes miatt szetoszlatni oket. Kitartast nekik egy jo nagy kalappal!
20.
20.
mocs4k
Mondjuk nem lepődnék meg, ha csődbe mennének. Aztán 10 év múlva megint belefutnék vmi noname spanyol fejlesztőcsapatba, akik megint király játékokat csinálnának, és utána meglepődnék, hogy jé, ugyanazok a nevek, mint akik a Rebel Act-nál, majd a MercurySteam-nél voltak ; )
16.
16.
mocs4k
Azért hozzáteszem, hogy ezt egy ember látja így. Találgatni persze lehet, de valszeg soha nem fogjuk megtudni, hogy mi volt a háttérben. Nem hinném, hogy eleget tudunk, hogy el tudjuk dönteni, ki csinált mit rosszul.
15.
15.
Teuton
#8: A fejlesztési környezet rosszabb volt, de a rendezés és a vezetők hozzáállása is? Én úgy emlékszem nem.
14.
14.
Dark_Temptation
hát ez elég fura. nekem így is nagyon tetszik a játék. elő is rendeltem. szép grafika. remek optimalizálás, a story számomra brutálisan jó :) és akkor jön a kérdés, hogy ha ilyen körülmények között készítették el ezt a remek játékot, akkor milyen lehetett volna amúgy??? számomra ez az egyik legjobban várt játék és nem csalódtam!
12.
12.
DarkLord
#11: Na igen sok stúdió örülne neki, ha fele ilyen "szar" játékot valaha az életbe eltudna készíteni.
11.
11.
roli33
Ez még így is egy jó játék, azt meg kell hagyni. Mi lett volna, ha a dolgozók olyan körülmények között dolgozhattak volna a játékon, amik megfelelőek? Még jobb lehetett volna. Csak az a baj, hogy akik csalódnak a játékban, nem tudják, hogy miért, vagy ki miatt lett csalódást keltő a játék, és így sokan azokat a készítőket szidhatják, akik valójában minden tőlük telhetőt kitettek, hogy a lehető legjobb legyen a produktum a megjelenéskor. Szerencsétlen stúdió már ott tart, hogy ők maguk szarozzák le a saját játékukat. Ne tegyék, ez attól még így is messze van!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...