A Windows 10-zel jön a DirectX 12

  • Írta: zoenn
  • 2014. október 3.
  • Hír
A Microsoft megerősítette, hogy a régóta várt új API, a DirectX 12 a Windows 10-zel érkezik 2015 folyamán. A programozási felület készítői szerint az új DirectX "félelmetesen" jó lesz, reméljük, addig a fejlesztők is ráharapnak.

Sejteni lehetett, hogy a napokban bejelentett Windows 10-zel együtt érkezik a DirectX 12, azaz a forradalminak szánt új grafikus API, amely az ígéretek szerint a fejlesztőket közelebb hozza a vashoz, akik végre olyan eszközöket kapnak a kezükbe, amikkel az utolsó cseppig kihasználhatják a PC-jük, a tabletjük, a telefonjuk és a konzoljuk teljesítményét.

A Windows 10 mostani technical buildje már tartalmazza a DirectX 12 egyik korai verzióját a kísérletező kedvű fejlesztők számára. A third party stúdiók közül egyedül az Epic Games motorja, az Unreal Engine 4 támogatja az API-t, de a DirectX mögött dolgozó csapat megnyugtatott mindenkit: jó kapcsolatokat ápol az összes "grafikagyártóval".

Azt sem tudni még, hogy a másfélszer jobban teljesítő DX12 megjelenik-e a korábbi Windowsokra.

45.
45.
amperovszki
#44: he...???

mingyá vérig leszek sértődve :DDD
44.
44.
floax
#43: Pfúúújjj Allis xD
43.
43.
amperovszki
#14: "PC-sek, rohamra!"

ez a beszéd!
végre elérkezett az idő, hogy egyszer s mindenkorra kifüstöljük a Hordát bűzös vackából!
Előre, Paladinok!
42.
42.
Csoki80
Egyre undibb ez a fejlődés kamu.........
41.
41.
RangerFox
#39: Ez az "1 év után új gép kell" típusú felfogás zagyvaság. Egyszer kell jót venni, és nagyon hosszú ideig elvegetálnak azon a hardveren a játékok. Olyan felbontáson legalábbis biztos, amilyet a mostani konzolok képesek biztosítani. Ha meg tényleg újítani kell valamit, azt úgy is megcsinálhatod, hiszen PC-re lényegesen olcsóbb hozzájutni a játékokhoz. Az meg, hogy "pár év" múlva harmadannyiért megveheted ugyanazt a konzolt, inkább nem szólok semmit...
40.
40.
Stranger
#39: Mondjuk most a DX12 miatt bizonyos PC-kre is igaz lesz, hogy jobban fognak futni az új játékok. Nyilván azért nem egy HD7750 fogja a legtöbbet profitálni...
39.
39.
zola2000
#14: Igen, de felhasználó oldaláról: megvesz egy konzolt 100ezerért a generáció elején vagy 50ezerért pár évvel később, aztán folyamatosan jobb minőségben futnak a játékok a javuló optimalizáció miatt.

Vagy: megvesz egy új pct 150ezerért aztán folyamatosan rosszabb minőségben futnak az új játékok, pár év múlva nem tud új játékokkal játszani ha nem vesz új gépet/új hardvereket a gépbe az ember.
-> ha ez megszűnik akkor nem lesz értelme a konzoloknak, addig igen, de szerintem a jövőben is ugyanígy marad: fix hardver és fejleszthető hardverek egymás mellett, mert mindkettőnek megmaradnak az előnyei-hátrányai szerintem.
38.
38.
randall13
#37: Látod ebbe mélyebb belelátásom nincs, hogy mennyi munka a Mantlere is megírni egy játékot. Nyilván az alapoktól marha sok, de ha van egy engine, ami már eleve támogatja, talán nem olyan bonyolult. De a jelenlegi tényállás az, hogy marha kevés játék kap Mantle támogatást. Talán eddig van vagy 5, ami nem valami nagy szám ahhoz képest, hogy mennyi játék kijött már február óta. Az AMD-nek sem ártana jobban mögé állnia, mert kiadni az API-t egy dolog, rá is kell venni a fejlesztőket, hogy használják. Ez pedig a Microsoft szempontjából jóval könnyebb lesz, mert több kártyát támogat és független a GPU gyártóktól.
37.
37.
Galdech
#36: Igaz is lenne, ha a helyzet nem így állna. Ha érdekel, leírom, egyelőre csak a végére válaszolok: A kiadó azt mondja, hogy plusz egy embert ráállítani egy 2 havi munkára nem tétel :)
36.
36.
randall13
#35: Hogy a Mantle úgymond nem "szabványos". Arra jó volt, hogy a Microsoftot kilökje a nyugágyából, de széles körben nincs esélye. A DX12 lehetővé teszi, hogy szinte 0 munkával portoljanak játékokat XBox és PC között. És akkor most kérdezz meg egy kiadót, hogy akar-e plusz milliókat fizetni +5fps-ért, amit a Mantlevel kihozhatna. :)
35.
35.
Galdech
#32: Több, mint 80 stúdió áll a Mantle mögött. Mi a probléma?
34.
34.
dzsiádzsó

likvidál gyula

Én vagyok gyökér? :D
Egy mondatot nem tudsz értelmezni, majd leírod, hogy egyébként egy mondatot nem tudok értelmezni :D és még mindig neked áll feljebb....
Szánalmas emberke lehetsz, inkább bújj el, osztani akarod azt észt, de egy csepp sincs neked barátom, neked még egyes alá sem lesz meg, járj újra néhány iskolát inkább, rád fér.
33.
33.
#18: Az optimlizalas fogalma egy.
Ez nem olyan hogy ugy ertelemezem ahogy akarom.
Es nem azt takarja ami a kis fejedben ossze allt mint a felig fott galuska...
32.
32.
#9: Kenytelenek lesznek, mert ott a mantle amit senki sem akar hasznalni jol lathato modon plusz az ogl-nek is nekiestek.
Az emberek negy resze kezd odafigyelni mennyit kajal egy gep szal orajel mag szam stb noveles ( ami novelia fogyasztast ugye annyival amit nagyjabol lekovet a technologia fejlodese) nem igazan jarhato ut.
Eszetlen eroforras pazarlas megy.
31.
31.
#10: Ja es akkor az nv tulajok dobalhatnak ki a kartyaikat mert ugye azt te se gondolod komolyan hogy az nv majd licenszel technologiat a konkurenstol (vagy ja igen rohadtul valami ufo vagy aki 2 hete van a foldon).
Plane hogy az nv piaci reszesedese nagyobb.

30.
30.
#22: Nagyreszt igen, csak az uj ficsorok csak 12-es kartyaval fognak menni.
29.
29.
#8: Az optimalizalas kifejezest masra hasznaljuk te gyoker.
Itt az lesz a lenyeg hogy egy alacsonyabb szintu plussz retegektol mentes hardverkozelibb api-t kapunk.
Ilyen alapon mindenre ra lehet huzni az optimalizalas szot.
Minden hozzad hasonlo kis pocs dobalozik a szoval de levese nincs mit jelent viszont ettol olyan meno "szaki".
27.
27.
trion96
#25: Hagyd rájuk. Ilyenkor mindig kemények, hogy a pc mennyivel jobb, de ha kijön egy gépigény, akkor meg jön az az anyázás, hogy konzol árába kerülô videókártya kell az értelmes kinézethez.
(természetesen nem kell 100%-ig komolyan venni.)
26.
26.
Stranger
#22: A legrégebbi széria ami támogatni fogja valamilyen szinten, az a Fermi. Itt egy jó cikk róla:
http://prohardver.hu/hir/kiderultek_directx_12_bekotesi_modjai.html
24.
24.
Galdech
Imádom mikor ennyi összeesküvés elmélet születik egy-egy ilyen hír kapcsán :D A koporsós rész a kedvencem. Hab a tortán, DX12-vel vannak ám kavarások a fejekben.
23.
23.
randall13
#22: Ez még mindig így is van.
22.
22.
hydraxon91
Lehet hülyeséged mondok de nem úgy volt, hogy majdnem minden DX11-es VGA támogatni fogja DX12-őt?
21.
21.
Teuton
#1: Win7-re elvileg majd jön egy DX11.3, a DX12 "nem annyira fémközeli" ikertestvére.
20.
20.
dzsiádzsó
#19: Értem, tehát egy hiperhajtómű és egy térugrás van benne, és véletlenül sem az a lényeg, hogy kevesebb erőforrást igénylő módon lehessen játszani, ezzel akár ugyanazt a játékot 20-30% kisebb terhelés mellett futtatni, ezért kapják meg a régi kártyák is, hogy hiperteret ugorjanak, egyértelmű már, köszi, hülyeséget írtam, bocs mindenki...
19.
19.
randall13
#18: Nem, mert nincs igazad. Google-ön keress rá a dx12 kifejezésre és akkor magadtól is rájössz, miért írtál nagy hülyeséget. Jobban elmagyarázzák mint én, abban biztos vagyok.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...