Az id már 1995-ben fizetett volna a modokért

  • Írta: zoenn
  • 2015. május 5.
  • Érdekesség
Miután a Steamen gyorsan megbuktak a fizetős modok, az id Software egykori fenegyereke, John Romero is elárult pár kulisszatitkot a témáról. A csapat már húsz éve fontolgatta, hogy anyagilag is támogatnák a moddereket.

A Valve sikertelenül vezette be a fizetős modokat a Steamre, a kezdeményezés gyorsan megbukott, hiszen a koncepció több sebből vérzett és túlzottan elkapkodottnak tűnt. Az id Software alapítója, John Romero egy interjúban nemrégiben kifejtette, hogy a csapat már 1995-ben fizetett volna a tehetséges Quake-moddereknek.

A fejlesztők úgy gondolták, hogy a moddereket érdemes anyagilag is támogatni az általuk létrehozott tartalmakért. Ezért Romero a kilencvenes évek közepén felvetette az id Net nevű oldal ötletét, amely egy igazi közösségi portál lett volna a rajongók és alkotók számára. Az id kurátori munkája alatt gyűjtötték volna össze legjobb pályákat és modokat, a készítőket összegben vagy a letöltések száma alapján fizették volna ki. 

Végül az ötletből nem lett semmi, mivel a Quake és folytatásai kemény fejlesztési ütemtervet diktáltak, így nem volt idő felépíteni az id Netet.

Romero szerint igenis van ráció abban, ha a modderek pénzt kapnak a munkájukért, hiszen a játékfejlesztői cégek is haszonra törekednek, "miért lenne ez másként a kívülállók esetében is?"

3.
strike19
Akkor még más világ volt.Egy szebb élhetőbb Gamer Világ.Nem az ami most folyik.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...