Emlékeztek még, hogy az Amazon tavaly licencelte a CryEngine-t, és jó 50-70 millió dollárt hagyott ott a cégnél? A hír akkor a Crytek pénzügyi nehézségei miatt volt különösen érdekes, de most már azt is tudjuk, hogy mi volt az Amazon célja mindezzel: egy saját motort épített a CryEngine-re.
A Lumberyard egy teljesen ingyenes játékmotor, amit AAA-játékok fejlesztésére lehet használni; egyelőre a PC, a PS4 és az Xbox One támogatott platform, de hamarosan a mobilokat és a VR-t is felveszik a repertoárba. Az ingyenes pedig tényleg ingyenest jelent, a motort bárki letöltheti, és semmilyen jogdíjat, jutalékot nem kell majd fizetnie utána.
Hogy mi ebben az üzlet? Nos, a Lumberyard tulajdonképpen maga a CryEngine újracsomagolva, komolyabb multiplayer fókusszal. Ez utóbbi azt jelenti, hogy mélyebb Twitch-támogatást ígér a fejlesztőknek (ami ugye Amazon-tulajdonban van már), illetve könnyedén összecsatornázható az Amazon Web Services és a GameLift szolgáltatásokkal.
Ha sok Lumberyard-játék készül, az jó, mert az több Twitch-nézőt jelenthet. Ha szerverszolgáltatásra lenne szüksége a fejlesztőnek, a sajátját ingyenesen használhatja, külsősként viszont csak az AWS-t vetheti be. És végül ott van az 1000 játékosként 1,5 dollárba kerülő GameLift, amely a multiplayer módokhoz kapcsolódó backend-feladatok megoldását egyszerűsíti le. Okosan ki van találva, nem igaz?
A Lumberyard egyelőre bétás, de már elérhető a cég weboldaláról.
Vegyük csak sorra ki készíti? Az amazon, aki embereket dolgoztat rettenetes munkakörülmények között a raktáraiban. Az amazon aki röhögve törli az emberek vásárolt könyveit, monopolizál sokszor konkrét támadásokkal más boltok ellen és még a szerzőket is próbálja pénzéből kifacsarni, a cenzúráról nem is beszélve. Az amazon akinek a keresőjét beépítették az ubuntuba és ott rögtön elkezdett személyes adatokat szívni vele.
De nem szabad.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.