Csökkentek a tavalyi konzolos bevételek

  • Írta: Shifty
  • 2017. március 17.
  • Biznisz
Link másolása
A tavalyi esztendőben lelassult a konzolbiznisz, ami azonnal meglátszott a teljes piac eredményein is. A bevételek 2,5 százalékkal, 34,7 milliárd dollárra csökkentek, de az idei év ismét áttörést hozhat.

Tavaly szenvedett a konzolpiac, de idén minden jóra fordul

Az IHS Markit legújabb kutatása szerint 2016-ban nagyot zuhant a konzolpiac, hiszen a 2015-ben elért 35,6 milliárdos összbevétel helyett 2,5 százalékkal kevesebb bevételt produkált a szegmens, vagyis 34,7 milliárd dollárt kerestek a szereplők. Az esés egyik egyértelmű oka, hogy tavaly visszaesett a konzolok iránti igény, ráadásul mind a PlayStation 4, mind az Xbox One ára nagyot csökkent, ami összességében azt eredményezte, hogy a 2015-ben produkált 12,8 milliárdos bevétel helyett mindössze 10,5 milliárd dollárt kerestek a konzolgyártók.

Ezt valamelyest mérsékelték a játékeladások, így a fizikai és a digitális értékesítések elérték a 21,6 milliárd dolláros összbevételt, ami 2015-höz képest egyébként 5,6 százalékos emelkedést jelent.  Ezzel párhuzamosan a különböző előfizetések is szignifikáns emelkedést értek el, hiszen a 2015-ben mért eredményekhez képest 14 százalékkal többet költöttünk ezekre, ami rekordot jelentő 2,8 milliárd dollárt jelent.

Az IHS Markit előrejelzése szerint idén ismét megfordul majd a piacon a széljárás és a 2016-os csökkenés után idén 4,1 százalékos emelkedésre lehet számítani, vagyis 36,2 milliárd dollárt produkál majd a konzolpiac. Ebben nagy szerepe lesz egyébként az egyre sikeresebb Switchnek és a digitális üzletágban történő fordulatoknak.

Folytatódik a Sony sikere

Az IHS Markit jelentése szerint összességében még mindig a Sony dominál, hiszen a piac 57 százalékát tudhatja magáénak, amivel 19,7 milliárd dollárt tettek zsebre, legyen szó a konzoleladásokról, a különböző szolgáltatásokról vagy a játékokról. Az IHS előrejelzése szerint ez a trend nem is fog megváltozni és 2017-ben a 20 milliárd dollárt is megcélozhatják, ráadásul így lehetőségük nyílik, hogy agresszívebben építsék fel saját digitális üzletágukat. Természetesen ez a siker a PlayStation 4 érdeme is, amiből eddig közel 53 milliót adtak el, szemben az Xbox One 27,6 milliójával. Ez azt is jelenti, hogy a PS4 a teljes konzolpiac 51 százalékát adja, míg az Xbox One csak 26 százalékos részesedéssel bír. Ezzel szemben a 3DS mindössze 8 százalékot tudhat magáénak.

Az elemzőcég szerint a Nintendo szerencséje is megfordul idén, köszönhetően a Switchnek, ahogy a Microsoft kapcsán is bizakodásra okot adó előrejelzést adnak, mert úgy vélik, tovább növekszik a digitális tartalmak üzletága, illetve az év végére időzített Project Scorpio is nagy dobás lehet.

Így alakul majd a digitális üzletág

A digitális piacon történt értékesítések mindössze 5 százalékával büszkélkedhet a Nintendo, ami 397 millió dolláros bevételt jelentett a japánoknak. Ez viszont komoly csökkenés 2015-höz képest. A Switch megjelenése ismét helyes pályára terelheti a Nintendót ebben a szegmensben, aminek első igazi eredményei majd csak 2018-ban fognak kirajzolódni.

Ezzel szemben a Sony és a Microsoft uralja ezt piacot. A Sony digitális tartalmakat magába foglaló üzletága jelenleg 4,4 milliárd dollár ér, de ez idén elérheti az 5 milliárdot. Jól mutatja a verseny nagyságát, hogy a Microsoft nemrég bejelentette saját, EA Accessre hajazó szolgáltatását, az Xbox Games Passt, míg a Sony PlayStation 4-játékokat tesz majd elérhetővé a PlayStation Now kínálatában.

20.
20.
cannondale
Nintendo tehet erről is. Kiábrándító a nintendo konzol...
19.
19.
Klank
Nem hinném, hogy haldoklik. Még csak a közeljövőben sem.
Generáció közepén vagyunk, szerintem ez benne van.
Persze alakul a piac, de még van a hagyományos konzolnak sok éve. Aztán meglátjuk... (VR/AR, mobilitás, streamelés)
18.
18.
user101
Tehát, csak, hogy tisztán lássunk: a konzol piac zsugorodott 2.5%-ot, amíg a PC piac bővült 16%-ot ...

VILÁGVÉGE, MEGHALTAK A KONZOLOK, VILÁGVÉGE, MIND MEGHALTOK KONZOL-PEASANTOK ! :DDD
15.
15.
TeddySnow
"Nagyot zuhant" és "szenvedett" a konzolpiac. Aha, 2,5% már egyenesen a világvége.
12.
12.
Yanez
#11,10:

Ezt inkább úgy értettem NEKÜNK az mit számít?
9.
9.
Yanez
#8: Plusz ha azt nézzük hány galaxis létezik az univerzumban, meg még ki tudja amúgyis hány univerzum van, akkor ez... tényleg kevés.
8.
8.
Norbiii
Ha azt nézzük, hogy hány milliárd ember él a Földön, és ebből hány ember játszik, hány embernek van játékkonzolja, akkor ez igen kevés, (rengetegen élnek videojáték nélkül) viszont ha csak úgy magát a számokat nézzük, akkor bizony sok!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...