Tavaly szenvedett a konzolpiac, de idén minden jóra fordul
Az IHS Markit legújabb kutatása szerint 2016-ban nagyot zuhant a konzolpiac, hiszen a 2015-ben elért 35,6 milliárdos összbevétel helyett 2,5 százalékkal kevesebb bevételt produkált a szegmens, vagyis 34,7 milliárd dollárt kerestek a szereplők. Az esés egyik egyértelmű oka, hogy tavaly visszaesett a konzolok iránti igény, ráadásul mind a PlayStation 4, mind az Xbox One ára nagyot csökkent, ami összességében azt eredményezte, hogy a 2015-ben produkált 12,8 milliárdos bevétel helyett mindössze 10,5 milliárd dollárt kerestek a konzolgyártók.
Ezt valamelyest mérsékelték a játékeladások, így a fizikai és a digitális értékesítések elérték a 21,6 milliárd dolláros összbevételt, ami 2015-höz képest egyébként 5,6 százalékos emelkedést jelent. Ezzel párhuzamosan a különböző előfizetések is szignifikáns emelkedést értek el, hiszen a 2015-ben mért eredményekhez képest 14 százalékkal többet költöttünk ezekre, ami rekordot jelentő 2,8 milliárd dollárt jelent.
Az IHS Markit előrejelzése szerint idén ismét megfordul majd a piacon a széljárás és a 2016-os csökkenés után idén 4,1 százalékos emelkedésre lehet számítani, vagyis 36,2 milliárd dollárt produkál majd a konzolpiac. Ebben nagy szerepe lesz egyébként az egyre sikeresebb Switchnek és a digitális üzletágban történő fordulatoknak.
Folytatódik a Sony sikere
Az IHS Markit jelentése szerint összességében még mindig a Sony dominál, hiszen a piac 57 százalékát tudhatja magáénak, amivel 19,7 milliárd dollárt tettek zsebre, legyen szó a konzoleladásokról, a különböző szolgáltatásokról vagy a játékokról. Az IHS előrejelzése szerint ez a trend nem is fog megváltozni és 2017-ben a 20 milliárd dollárt is megcélozhatják, ráadásul így lehetőségük nyílik, hogy agresszívebben építsék fel saját digitális üzletágukat. Természetesen ez a siker a PlayStation 4 érdeme is, amiből eddig közel 53 milliót adtak el, szemben az Xbox One 27,6 milliójával. Ez azt is jelenti, hogy a PS4 a teljes konzolpiac 51 százalékát adja, míg az Xbox One csak 26 százalékos részesedéssel bír. Ezzel szemben a 3DS mindössze 8 százalékot tudhat magáénak.
Az elemzőcég szerint a Nintendo szerencséje is megfordul idén, köszönhetően a Switchnek, ahogy a Microsoft kapcsán is bizakodásra okot adó előrejelzést adnak, mert úgy vélik, tovább növekszik a digitális tartalmak üzletága, illetve az év végére időzített Project Scorpio is nagy dobás lehet.
Így alakul majd a digitális üzletág
A digitális piacon történt értékesítések mindössze 5 százalékával büszkélkedhet a Nintendo, ami 397 millió dolláros bevételt jelentett a japánoknak. Ez viszont komoly csökkenés 2015-höz képest. A Switch megjelenése ismét helyes pályára terelheti a Nintendót ebben a szegmensben, aminek első igazi eredményei majd csak 2018-ban fognak kirajzolódni.
Ezzel szemben a Sony és a Microsoft uralja ezt piacot. A Sony digitális tartalmakat magába foglaló üzletága jelenleg 4,4 milliárd dollár ér, de ez idén elérheti az 5 milliárdot. Jól mutatja a verseny nagyságát, hogy a Microsoft nemrég bejelentette saját, EA Accessre hajazó szolgáltatását, az Xbox Games Passt, míg a Sony PlayStation 4-játékokat tesz majd elérhetővé a PlayStation Now kínálatában.
Generáció közepén vagyunk, szerintem ez benne van.
Persze alakul a piac, de még van a hagyományos konzolnak sok éve. Aztán meglátjuk... (VR/AR, mobilitás, streamelés)
VILÁGVÉGE, MEGHALTAK A KONZOLOK, VILÁGVÉGE, MIND MEGHALTOK KONZOL-PEASANTOK ! :DDD
Ezt inkább úgy értettem NEKÜNK az mit számít?
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.