Jót tett az Oculus Riftnek az árcsökkentés

  • Írta: fojesz
  • 2017. szeptember 5.
  • Biznisz
A Steam-felhasználók körében végzett felmérés szerint augusztusban rendkívüli mértékben tudta növelni a piaci részesedését az Oculus Rift. Nem csoda, hiszen a gyártó intenzív leárazásba kezdett nemrég.

A Steam hardverfelmérése 2016 áprilisa óta a VR-szemüvegekre is kitér, a HTC Vive pedig a kezdeti hónapokat leszámítva masszívan uralta a PC-s headsetek piacát, jellemzően 60 százalék körüli piaci részesedést tudhatott magáénak. Augusztusban azonban kapott egy gyomrost az Oculustól.

A Steam-felhasználók körében végzett kutatás szerint az Oculus Rift rendkívüli sokat, 8,1 százalékot tudott erősödni, míg a HTC Vive piaci részesedése 7,7 százalékkal csökkent, így a két szemüveg közötti különbség jelentősen csökkent: előbbi 43,8, utóbbi 52,3 százalékos részesedéssel zárt.

Mindez valószínűleg az Oculus intenzív akciózásának köszönhető: a cég először márciusban vágta meg a Rift és a kontrollerek árcéduláját 200 dollárral, majd a nyáron újabb 200 dollárt engedett a csomag árából. Habár a Summer of Rift promóció véget ért, az Oculus ezután sem az eredeti áron árulja majd a pakkot, azért csak 500 dollárt kell fizetnünk. A HTC Vive most 600 dollár egyébként.

Érdekes lesz látni, hogyan borulnak meg az erőviszonyok a Windows Mixed Reality-szemüvegek érkezésével, amely viszonylag olcsók lesznek, kevésbé erőforrás-igényesek és csakugyan támogatják a Steamet.

39.
kergabi83
#38: A DCVR első fecske volt, ez meg is látszik rajta. Akkor be voltak tojva attól, ha leesne az fps, így odapörköltek neki rendesen! :D Ezt sokan elfelejtik. Ez azért nem 30-60 fps. Sajnos a grafika látta a kárát, főleg a környezet és a látótáv. Az sem segített ezen, hogy a jármű textúráját ehhez képest igencsak felhúzták.
Ezek ellenére engem tavaly októberben meglepett, hogy kezdőrugásra mennyire egyben lett a játék. Nem bíztam különösebben benne... :D
A DCVR hibája szerintem mindezek ellenére nem a graf volt, hanem a kő egyszerű casual fizika, és a tény, hogy kb 80-100 km/h felett egész egyszerűen összeomlott benne a sebességérzet.
A Dirt Rallyban már azért jobb lett valamivel a helyzet. Ott már volt több tapasztalat.
36.
greenmelon
#32: Azért álljon már meg a menet, TI, moderátorok hagyjátok, hogy seggeszki a százharmincezredik regjével folytassa ugyanazt a feszültségkeltést mint eddig (gondolom, kiválóan hozza a kattintásokat az oldalnak), erre Fakjee kapja a lebaszást, amiért vissza mer szólni neki (amúgy személyeskedés nélkül)? Azt hiszem, tényleg megérett a munkátok a pusztulásra. ;)
32.
Yanez
Fakjee, Xavy:

Mostantól ne legyen több személyeskedés! A flamekeltő komikból is elég lesz. Ezt csak egyszer írom le. Köszönöm!
25.
almaspite
#14: Mobilokat se véletlenül nem ajánlják a szív és a nemi szerv közelébe hordozni.
24.
almaspite
#14: Infos vagyok... persze hogy nem, akkor se a fejed mellet van az antena 2 cm-re.
14.
crytek
#4: "Mert egy mini wifi ott van az ember feje mellett közvetlenül... hmm nagyon egészséges"

Ez vesz körül mindenkit nap mint mint nap....vagy csak most tudtad meg?
4.
almaspite
#2: Mert egy mini wifi ott van az ember feje mellett közvetlenül... hmm nagyon egészséges. 120 fps meg annyival jobb a 60-nál hogy jobban fárad tőle a szemed.
2.
crytek
Majd a 4K 120 fps-es , max 1 kábeles vagy inkább kábel nélküli verzió max 50-100K-ért az lesz az igazi. Amikor ilyen lesz az már azt jelenti elterjed ez a VR dolog világszinten...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...