Bezár a Torchlight fejlesztője, leépítések a Motigánál

  • Írta: zoenn
  • 2017. november 4.
  • Gyászhír
Link másolása
Alapos tisztogatásba kezdett a Perfect World Entertainment. A tulajdonos bezárta a Torchlight és a Hob készítőjét, a Runic Gamest, míg a Giganticot fejlesztő Motigánál masszív leépítésbe kezdett.

A kínai székhelyű a Perfect World Entertainment még 2010-ben szerezte meg a Torchlight seattle-i fejlesztőjét, a Runic Gamest. A kiadó a Polygonnak erősítette meg, hogy bezárja a csapatot, hiszen a jövőben az online játékokra szeretne koncentrálni, így portfóliójába nem fér bele egy single akció-RPG-ket fejlesztő stúdió.

A Runic fejese, Marsh Lefler egy blogbejegyzésben mondott köszönetet a csapat tagjainak a közel egy évtizedes munkájáért. Szerencsésnek vallják magukat, lévén a közösség mindvégig támogatta őket. Ez idő alatt többen összeházasodtak a stúdión belül, gyerekek születtek, szóval egy igazi családról volt szó.

Lefler szerint a közösségi és az online támogatás továbbra is folytatódik, és a Torchlight-sorozat sincs veszve. Hamarosan jönnek az első részletek.

A Runic Gamest 2008-ban alapította Travis Baldree, Peter Hu, Max Schaefer és Erich Schaefer, egy évvel később váltak híressé az első Torchlighttal, amely remek kihívója volt a Diablónak. A folytatásra 2012-ig kellett várni, legújabb és utolsó címük idén jelent meg Hob címmel.

A kiadó a Motiga Games nagy részét is szélnek eresztette. A csapat nagyon nehezen tudta befejezni első és egyetlen játékát, a Giganticot. A fő fejlesztők központi csapata megmaradt, ők támogatják tovább a MOBA-t, beleértve a közelgő novemberi frissítést és a jövőbeli tartalmakat.

8.
8.
user101
Tehát ha jól értem megvettek egy stúdiót, hogy kifarmoljanak belőle annyi pénzt, hogy tudjanak moba játékokat csinálni és kukázzák azt akinek a hátán felmásztak ? Hát ezért tényleg megérte ! :( Azt meg végképp nem értem, hogy a Runic minek feküdt le azonnal, ha egyszer egy akkor olyan sikeres játékkal a hátuk mögött stabil lábakon álltak ?!

Egyébként én sem túlságosan rajongok ezért a nagy multis szarakodásért, kenjék az összeset a hajukra.
7.
7.
mamgu
#5: Az örökkévalóságig tudnék a Hob-al játszani, sajna nagyon rövid. Vannak mechanikus hibái, de a koncepció és a dizájn nagyon bejön. Kár hogy nem lesz így már semmi hasonló tőlük.
6.
6.
imchristailor
5.
5.
jani091
Valóban szar dolog, de azért ez valahol érthető a kiadó részéről. A Runic azért nem tett le olyan sok mindent az asztalra. A felfutásukat egyedül a Diablo 3 körüli hype-nak köszönhették, amit sikerült némiképp meglovagolni a Torchlight játékokkal - egy ideig. Néhány év után már úgy vágták az ember után mindkét részt ingyen, vagy néhány dollárért. A Hob meg szerintem senkit sem hozott lázba.
4.
4.
Extol
Egy kicsikét minden kiadó szeretne a Blizzard sikereiben fürödni, ezért koppintanak ezerrel, ha nem megy eléggé, beáldozzák a fejlesztőket, látszik, nem arra fókuszálnak hogy egyedi tartalmat csináljanak, hanem a pénzt hajhásszák.
2.
2.
mestermagyar
#1: Én inkább azt kérdezném hogy a hírnevüket meglovagolva egyetlen év eltelte után miért baszták oda magukat egy kiadónak?
1.
1.
zsocc-nrg
Hát ehhez csak gratulálni tudok... A tököm tele van már hogy minden rohadt kiadónak az agya csak online játékok/szolgáltatások körül forog. Így is telített a piac de nem baj legyen még több
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...