Bizonytalanná vált a Paragon jövője

  • Írta: fojesz
  • 2018. január 19.
  • Hír
A Paragon közösségi menedzsere egy meglepően őszinte Reddit-posztban ecsetelte, hogy mi újság a MOBA-val. Spoiler: a játék jövője bizonytalan a Fortnite árnyékában, a fejlesztőknek egy sor dolgot át kell gondolniuk.

Edgar Diaz, a Paragon közösségi menedzsere a Redditen fejtette ki, hogy hányadán áll most az Epic a PC-re és PS4-re megjelent free-to-play MOBA-val. A bejegyzés meglepően őszintére sikerült, Diaz ugyanis egy percig sem akarta titkolni, hogy a játék jövője abszolút bizonytalanná vált, és izzasztó hetek várnak rá.

Az utóbbi időben egyre lassabban érkeztek frissítések a Paragonhoz, így a játékosok is érezhették, hogy valami nincs rendben. Diaz szerint a legnagyobb problémát az jelenti, hogy bár az a céljuk, hogy a Paragon közössége növekedjen, eddig egyetlen olyan újdonságot sem sikerült belecsempészniük a játékba, amivel sikerült volna megnyerni a kritikus tömeget. Az újonnan összehalászott rajongóknak csak egy töredéke marad a Paragonnal az első átjátszott hónap után, ez pedig nem éppen azt vetíti előre, hogy a Paragonnak biztosított a jövője.

A küszködés a Fortnite sikerei mellett válik igazán látványossá: a túlélőjátéknak épp egy utólag érkezett játékmód, a Battle Royale adott óriási lendületet, Diaz szerint pedig ezután egyértelművé vált, hogy át kell gondolniuk, mindent megfelelően csinálnak-e. Az Epic korlátozott idővel és munkaerővel rendelkezik, és a Paragon-csapat egy része már most a Fortnite-on dolgozik, ami Diaz elmondása alapján a legnagyobb siker a cégük történetében. 

A csapatnak így előbb-utóbb döntést kell hoznia: megéri a Paragont fejleszteni? Diaz szerint a következő hetekben összedugják a fejüket, és megpróbálják kitalálni, hogy mivel rúghatnák be a játék szekerét, és bár továbbra is érkeznek hozzá frissítések, azok még lassabban készülnek majd el, mint eddig.

10.
Quentaro
Én sajnálom a játékot, de érthető a fejlesztők döntése - az Epic elsődlegesen az Unrealből él, mint ahogy a Valve a Steamből (miért nincs új HL...). Azért próbálkozgattak, és a Fortnite-nak akkora impactje lett, mint a meteornak, ami kiirtotta a dinókat. Szóval miért is foglalkozzanak a Paragonnal? Azért, hogy sok hülye alulfejlett síró-picsogó telesírja a fórumokat, hogy épp mi szar? (Úgy, hogy a fejlesztésről meg fogalmuk sincs.)

A Fortnite felületein is megy a nyávogás, de az legalább brutál pénzeket hoz.
(És még mielőtt a Legacy jobb volt, a régi kártyarendszer jobb volt stb előjönne: a játékosbázis folyamatosan növekedett, csak nem eléggé!)
9.
FATE
A fő probléma az, hogy az elmúlt fél-egy évben olyan szinten megvariálták az egész játékot, hogy néhol nekem is elment a kedvem tőle, pedig kb 300 órám van benne a játékban és az open beta óta nyomom, nyomtam. Az utolsó nagy frissítésbe telepakolták a hudot mindenféle szarral, aminek a vizuális effekteken kívül szinte semmi jelentősége nincs. Az új pályát is átdolgozták legalább 3x (épp elég volt megemészteni, hogy a legacy-t kidobták az ablakon és minden sokkal gyorsabb lett). A kártyarendszer alapvetően jó, bár ezzel az újfajta verzióval nem mindig sikerült kibékülnöm, kicsit mintha korlátozottabb lenne a karakterek megvariálása, ami más mobákban (pl. dmg alapú karaktert tankra építeni vagy ap/magic dmg alapú karaktert AD/dmg-re építeni). Az alapvető, hogy senki sem wardol, ezt már megszokhatta az, aki régebb óta mobázik. A játék gyönyörű még mindig, de az élmény nekem elveszett ismét. Új karaktereket ígértek minden 3. héten, ez szerintem fél éve ha nem működik. Engem " " ben nem fog zavarni, ha lehúzza a rolót a Paragon, mert van elég moba, amivel tudok játsszani, viszont a belefektett bizalmat és vásárlásokat senki sem fogja visszaadni vélhetően ami miatt csalódott leszek kissé. A korábbi hozzászólók tapasztalatát csak megerősíteni tudom. Engem sem érdekel annyira a szuper jó grafika, ha a játékélmény és a tartalom sokkal jobb. Inkább fogok azokkal játsszani.
8.
Shannaro
#6: Nem biztos, hogy egyedül vagy vele, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy a játékos közösség többre becsüli a tartalmat a külcsínnél. Éngem pl. nem érdekel, ha csak minimum grafikai beállítások mellett játszhatok valamit, ha az élvezeti faktor ugyanúgy megmarad.
7.
grindcore
#6: Bocs telon elgepeltem itt-ott.
6.
grindcore
#5: Viszont ha valaki mobazni akarna, en elkepzelni nem tudnam, hogy ilyen szep es hangulatos jatek mellett egy (idezojelben) gagyi kinezetu lollal meg dotaval jatsszon, szerintem az emberekke van a baj, a nagy tomegnek a hanyadek kinezetu bpubg meg az elavult lol, s, ezek jonnek be, szanalom...de ez csak az en velemenyem, siman lehet, hogy egyedul vagyok vele, nem flamelni akartam, csak szamomra erthetetlen.
5.
Shannaro
#4: Náh... Laptopomon minimumon simán fut. Daemon-nak van igaza, játszottam vele egy hónapot kb, de semmi olyat nem tud nyújtani, ami meg tudna fogni hosszabb időre, vagy vissza tudna csalni. A pakli rendszer nem rossz ötlet, de annyira nem is érdekes, hogy csak emiatt játszak vele. És más eredetiséget nem tud felmutatni.
4.
kastorhun
#2: Ránézésre azt gondoltam hogy egy atom erőmű kell neki.
3.
gatyamadzag
Battle Royale módot ebbe is! Yay!
2.
DaemonX
#1: Tény, hogy a Fortnite integrált grafikus vezérlővel is elfut, de azért a Paragon minimum gépigénye se vészes, sőt. Meg az Unreal Engine amúgy is jól skálázható. Szerintem inkább azzal van a gond, hogy semmi olyat nem tud mutatni a játék, amivel igazán kitűnne a tömegből. A multiplayer játékok piaca nagyon könnyen telítődni tud. Ha pl. már van egy kőkemény taktikai shooter (R6S), akkor mellette max egy hasonló cuccnak jut hely, és így tovább. Vannak a Paragon-nál jobb és/vagy népszerűbb alternatívák, ezért se játszanak vele.1
1.
kastorhun
Szerintem a grafikát túlságosan is szépre csinálták, vagyis a gépigénye valószínűleg az egekbe van.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...