Új verzióval jelentkezett a Denuvo

  • Írta: zoenn
  • 2018. január 25.
  • Hír
Zajlanak az események az osztrák szupervédelem körül. A múlt héten ugyan sikerült feltörni a Denuvo 4.8-as verzióját, de a fejlesztő rögtön válaszolt, és már egy újabb változatot tett elérhetővé a legújabb játékokban.

Friss hír, hogy elkelt a Denuvo: egy dél-afrikai biztonságtechnikai cég, az Irdeto vásárolta fel az osztrák csapatot, ugyanaz a brigád, amely 2016 májusában az Overwatch-pornó eltávolítása mellett ágált. Az akvizíciónak hála a vállalat jobbá teheti a kalózkodás elleni technológiáját. Nem csupán videojátékokban tűnhet fel a jövőben a Denuvo, hanem az "online szerencsejáték élményének védelmére" is felhasználhatja az új tulajdonos.

Az osztrákok munkájába nem szól bele az Irdeto, továbbra is függetlenül dolgozhatnak Ausztriában.

A hír nagyjából egy időben kapott szárnyra a Denuvo 4.8-as változatának vereségével. A CPY nevű olasz crackercsapat sikeresen feltörte a Sonic Forcest - ez az egyetlen olyan PC-s cím, amely eddig beadta a derekát. Ugyanez a verzió védi az Assassin's Creed: Originst (a VMProtect mellett), a Need for Speed: Paybacket, a Star Wars: Battlefront II-t, az Injustice 2-t és a Star Ocean: The Last Hope HD Remastert is - bár ez utóbbi címek egyelőre még kitartanak.

A Denuvo azonban egy lépéssel előrébb jár: kiadta az 5.0-s változatot. A hírt az egyik cracker, Voksi szellőztette meg, miután észrevette, hogy a Capcom frissítette a védelmet a Marvel vs Capcom: Infinite PC-s verzióján.

Meglátjuk, hogy a kalózok mire jutnak a frissített technológiával. Annyi biztos, hogy a közeljövőben érkező címek közül a Dragon Ball FighterZ, a Final Fantasy XII: The Zodiac Age és a Far Cry 5 is az anti-tampert használja majd. Ha az eladások szempontjából kritikus első pár hónapban nincs törés, akkor már sikerrel járt.

Vannak azonban olyan csapatok, akik úgy gondolják, hogy a Denuvo többet árt, mint használ. A cseh Warhorse csapata a minap erősítette meg, hogy a Kingdom Come: Deliverance-t biztosan nem a Denuvo védi majd.

21.
Ooorky
#20: Ajjaj, valaki tövig benyalt a konzumer akciójáték készítőknél.

Almát hasonlítod a körtéhez, anno a Fallout 3 - New Vegas kapcsán is látszott, hogy hiába a nagy hasonlóság, a komplexek sztori, komoly döntések miatt a NV messze nem volt olyan kelendő az ellustult, gondolkozásra képtelen tömegek számára.
20.
Formula1fanatic
#17: Gondolom, a 22-őt akkor sem fogja elérni már. TES5-re mennyit költöttek?
19.
GAMEROD
#13: Szerintem lecsengett már a DVD-k kora is, így az azokon lévő DRM-ek senki útjában nem állnak.
17.
mdr88
#16: 22.7 millió példányt... de azért azt tegyük hozzá, hogy 4 évvel korábban jelent meg, mint a W3, tehát volt némi előnye produkálni ezt a számot....
Amire célozni kívántam, hogy egy játék, amit 65 millió euróból kalapáltak össze, majd a "végén" 241 millió euró bevételt - tehát a készítési költség majd négyszeresét - hozza vissza... azt szerintem nyugodtan nevezhetjük kasszasikernek, főleg ha egy CDProject RED-ről beszélünk.
16.
Formula1fanatic
#15: TES5-ből mennyit adtak el?
15.
mdr88
#14: Amennyiben a 241,2 milló Euro!!! bevétel másfél év alatt, továbbá az idő közben eladott 6 millió példány nem nevezhető kasszasikernek... akkor valóban nem volt az ;)
14.
RangerFox
#11: A W3 se volt kasszasiker azért.
13.
deda1993
#12: Az állításaid nem egészen helyénvalók, ha egy filmet kiadnak DVD-re vagy Blu ray-re ott is használnak másolásvédelmet, csak megfelelő programmal tudod másolni a filmeket. Ráadásként filmeknél sem feltétlenül a jó filmek a kasszasikerek, több jó film is megbukott a kasszáknál, míg több rossz film szárnyalt. Ugyanez igaz a játékiparban is, az egész a reklámtól és az emberek igényeiktől függ.
12.
GAMEROD
Jó játékokat kell kiadni, és megveszik. A filmiparban sincs másolásvédelem, és mégis kasszasikert tudnak elérni ha az jó. Nem értem miért kell kínlódni, főleg a bejáratott sikercímeknél.
11.
csoki0619
Érdekes ez a nagy erőlködés a fejlesztők részéről. Annyi pénzt elvesz, ehelyett elkölthetnék mindezt fejlesztésre. Egy érdekes példa : a Witcher 3-ban tudtommal nincs és nem is volt semmilyen fajta védelem már a kezdetekkor. Na már most nézzük meg mekkora bevételt produkált, és produkál mai napig, de van még ezeregy ilyen példa.
9.
Formula1fanatic
A fejlesztők inkább a játékba raknák a pénzt nem ebbe a szemétbe. Aki torrentezik az nem fogja úgysem megvenni, mert nem akar annyi pénzt költeni főleg nem egy középszerű játékra amit 2 óra alatt elun az ember. Vannak jó játékok is(amik le is tudják kötni az embert) akár sokkal olcsóbban, azok megérdemlik a megvételt, egyiken sincs ez a védelem.
8.
GAMEROD
Hmm, Irdeto. Műholdas csatornák kódolásával is foglalkoznak, gyerekként az volt az első amit sikerült fél mondatos tutorial segítségével feltörni.
4.
mestermagyar
Nincs feltörhetetlen védelem, csak a feltöréshez szükséges befektetett energiát lehet növelni. Ennek a kuncsaft hardveres erőforrásai szabnak határt végsősorban.
3.
Grabowsky30+
Ha nem max 5órás bug halmaz fél játékokat akarnának közel 20ezerért lenyomni a vásárlok torkán akkor lehet jobb eladásokat produkálnának!?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...