Shadow of the Tomb Raider - 4K-ban, 60fps-sel

  • Írta: Shifty
  • 2018. május 3.
  • Hír
Az Electric Playground hosszan beszélgetett David Anfossival, az Eidos Montreal stúdiójának vezetőjével, aki többek között azt is elárulta, hogy Xbox One X-en 4K-ban és 60fps-sel hasít majd a Shadow of the Tomb Raider.

A múlt héten formálisan is bemutatkozott az új generációs Tomb Raider-trilógia utolsó felvonása, a Shadow of the Tomb Raider. Zoenn hamarosan egy előzetesben részletesen bemutatja, mit is várhatunk a szeptemberre időzített játéktól.

Addig viszont érdemes megemlékezni arról, hogy a játék fejlesztését vezető Eidos Montreal vezetője, David Anfossi nemrég interjút adott az Electric Playgroundnak, amiben többek között a Shadow of the Tomb Raider technológiai oldaláról is beszél. Az interjúból például kiderül, hogy a játék Xbox One X-en - a PS4 Prót nem említi - 4K-ban fog futni, stabil 60 fps mellett, ráadásul ez a teljesítmény akkor sem fog gondot okozni a játéknak és a konzolnak, amikor olyan jelenetet kell majd meghajtani, amikor közel 150 NPC lesz a képernyőn. A bejelentésnek azonban van egy kisebb szépséghibája, Anfossi ugyanis nem akarta megerősíteni, hogy a 4K-támogatás natív lesz vagy felskálázással érik el.

Azt viszont megjegyezte, ahhoz, hogy kiaknázzák az Xbox One X-ban rejlő nyers erőt új renderelési és bevilágítási technológiát dolgoztak ki. A stúdió vezetője azt is megerősítette, hogy nagyon odafigyeltek az optimalizálásra, így a többi platformon is gyönyörű lesz a Shadow of the Tomb Raider, köztük a teljesítményben a vetélytársaitól kissé lemaradt Xbox One S-en is.

A Shadow of the Tomb Raider szeptember 14-én landol PC-n, Xbox One-on és PS4-en. 

47.
Zoli0507
#45: A GOW-ban nincs fotomòd (mèg nem kèszültek el vele). Elvileg jàtszott mindkettővel szòval tudja ő az igazsàgot csak valamièrt "ki ha èn nem". Ellenkező esetben maga sem tudja miről beszèl
46.
Zoli0507
#39: Ha ilyen egyszerű lenne akkor minden jàtèknàl elèrhető lenne. Egyègkènt elèg megnèzned az AC Origins "HDR"-èt. Èn konkrètan kikapcsoltam a picsàba mert nèlküle volt a jàtèk HDR-ben. Konkrètan azt jelenti benne hogy egy fàtylat hùztak a jàtèkra. "Vilàgìt" az egèsz kèp ami olyan hatàst kelt mintha köd lenne vagy èn làtnèk picit homàlyosan.
Viszont a Far Cry 5-nèl màr valòban HDR a HDR.

Egy valòdi HDR-nèl (pèldàul HZD, GranTurismo, vagy most a GOW) nem csak a szìnek jönnek ki jobban. Hanem olyan szìnek jelennek meg amit HDR nèlkül nem làthatsz. Pèldàul a tűz, hdr nèlkül jàtèktòl függően kb 2-6szìntartomànyban mozog vörös ès narancs között, hdr-el kb a duplàja ès ìgy sokkal realisztikusabb arròl nem beszèlve hogy màs ès màs erőssègű fènytartomànyban (nits) vilàgìtanak a szìntartomànyok. Vagy mondhatnàm a fàk lombjain àtszűrődő napfènyt a taljon plusz pàràval...stbstb.

Csak ez mèg főleg a jàtèkiparban gyerekcipőben jàr ezèrt "köztudott" az hogy csak kiemeli a szìneket.
De pèldàul a GranTurismo HDR a jàtèkiparban a csùcs. Ez màr tènyleg megmutatja mi a különbbsèg. Szemèlyes vèlmènyem csak de szerintem a GOW ugyanaz a HDR "app" dolgozik alatta. Legalàbbis szemre ugyanolyan brutàlis.
45.
Stranger
#43: Google képkeresési találatok?
Max annak van értelme, ha mindkettőből ugyan olyan screenshotot kiszedsz. Nem photo mode meg minden szarság, hanem nyers játékmenetből.
Egyébként nem értem ezt a farokméregetést... Ezt a generációt már rég kimaxolták. Színezésben és pályadizájban eltérnek az AAA játékok látványvilága na bumm. Eddig ez a Shadow TR sem tűnik nagy számnak ahhoz képest, hogy az első reboot rész már 5 éves.
44.
kexiaxel
#42: Még a tomb raider alkotói is felhozták, hogy hasonló történet vezetést szeretnének stb...
42.
kexiaxel
Nem értem én ezt...
Nálunk sokkal okosabb hozáértőbb emberek mondták, hogy a jelenlegi csúcs a GoW!
Ezt csak kritizálni lehet de a topp háromban biztos benne lesz év végén.
Nem lepődnék meg ha kategóriájában majd az első helyen zár.
39.
#35: Ezekből pont nem következik, hogy valami grafikailag előrébb jár vagy sem. Gondolod a legelső GoW szebb lenne attól, ha 4K-ban, HDR-rel futtatnád? (Csak tegyük fel most, hogy ez lehetséges.) Nem változna semmi azon kívül, hogy szép tiszta lenne a képe és jobban kijönnének a színek. A csúnya textúrák, low-poly modellek, nemlétező post-processing (bloom talán volt) mind megmaradnak nagyobb felbontáson is. Persze az akkori standardnak bőven megfelelt, de már akkor is inkább a kiváló art design emelte ki a többi közül.
38.
frankdelgado
30.
LexerTheFirst
#29: de javíts ki ha tévedek.
26.
kastorhun
#11: https://orig00.deviantart.net/29b2/f/2013/011/5/b/don__t_feed_the_troll___by_blag001-d5r7e47.png
25.
Yanez
Szerintem a skálázott 4K és 60fps akkora látványt ad, hogy többre nincs is szükség. A játék legyen jó és akkor a fullhd is bőven elegendő!
24.
kexiaxel
#8: A Rise max settings Pc nyomtam és az én véleményem alapján seholsincs a GoW-hoz képest. Megsem közelíti!
23.
amadeusz gyermeke
Cáfolva lett a hírNemlessz meg a 4K 60fps. Azt max az iphonem tudja.!!!Tégyleg nem trollkodom. A kiadó cáfolta. Rosszul komunikálták le s dolgot
22.
frankdelgado
#17: Sőt ha ügyes vagy , a jàték végén kratos kinyul tv-ből és megsimogatja a buksidat.
20.
#16: Teljesen mindegy, hogy CGI vagy in-game átvezetőről beszélünk (mellesleg a Rise-ban is in-game rendereltek voltak, minusz az intro), az ilyenek mindig előre meg vannak rendezve, színészekkel eljátszva, body+face mocappel felvéve. Ergó mindig sokkal realisztikusabb lesz például a mimika annál, mint amikor épp a kezedben az irányítás. Ugyanúgy "meg van mondva" előre a játéknak, hogy mit és mikor rajzoljon ki, attól függetlenül, hogy ezt aztán real-time teszi meg.

És ezen semmit nem változtat az, hogy egy ilyen átvezető vágással indul, vagy a gameplayből való zökkenőmentes átmenettel, illetve hogy több kameraállás között váltogat vagy csak egyet alkalmaz, ami egy fürge operatőr módjára követi a karaktereket. Ha random bolyongás közben sasolod Atreus arckifejezéseit, az pont annyival lesz rosszabb, mint Laráé az átvezetőkhöz viszonyítva.

Mellesleg CGI átvezetőket nagyon ritkán látni manapság. Gondolom egyszerűen nincs szükség rájuk, mert már in-game is meg tudnak oldani mindent, így megmaradt a trailereknek.
19.
frankdelgado
Na bedobta màs is a csalit és van is kapàs...:)
18.
Neo1989
Maga a játék jobban érdekelne. Am nekem spec a 35-40 bőven elég.
17.
Zoli0507
#15: Arròl nem is beszèlve hogy ilyen karakter kidolgozottsàgot màs jàtèkoknàl maximum cinematic trailerben làtni.
16.
A Pulyka
#15: Marmint az "ingame" helyett, ugy fogalmaznek hogy nincs CGI jelenet, es az arcmimika sem pre-rendelt, ugye mint a gyonyoru Rise-ban, ahol Lara arca azonnal eltorzul, amit nem cutscene-t nezunk...
15.
A Pulyka
#11: A god of war szerinted csunyacska :D Azert tegyuk azt is hozza, hogy amit a gow-ban latsz, az mind ingame. Nincs vagas az egesz jatekban. Ez konkretan annyit jelent, hogy a cutscene-nel rakozelit a kamera a cselekmenyre, majd visszazoomol moged. Majd megnezem kik csinaljak ezt meg legkozelebb, ilyen armimikaval.
13.
Zoli0507
#11: XD XD XD. MOST fogadok veled hogy èv vègèn grafikailag az egyik ha nem a legjobbnak lesz megszavazva. Az animàciòk pont hogy brutàlisak benne. Nem 480p vagy 720p videòkat kène nèzegetni ròla
11.
dvs00
#6: A God of War szerintem elég csúnyácska, legalábbis szépnek nem mondanám, az animációk is elég bugyuták.
8.
#6: Továbbra se értem ezt. Egyes dolgokat kivéve (pl. a hó brutálisan néz ki) a GoW nem mutat fel olyan látványt, amit máshol még ne láthattunk volna. Ezzel abszolút nem arra célzok, hogy ne lenne szép - mert igenis az -, de inkább esztétikusan, ami sokat dob az összképen, és mellesleg legalább olyan fontos. Szigorúan grafikailag nézve viszont, ezt a szintet simán hozta már a Rise is.
6.
kexiaxel
#3: Nálam az exclusive azt jelenti csak egy valamire. Mint tudjuk a Tomb Raider mindenre megjelenik. 4k 60 fps pcn is elérhető. Gondolom pron is jól fest majd.Azt azért hozzáteszem a játékhoz szólva megnézném hoz e egy God of War grafot mert erősen létlem.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...