HWSW: Zuhanórepülésben a VR-piac

  • Írta: fojesz
  • 2018. szeptember 7.
  • Biznisz
Több mint harmadával zsugorodott a piac az idei második negyedévben, a vállalati felhasználók lehetnek a mentőöv az IDC frissen közzétett jelentése szerint - írja nagytestvérünk, a HWSW.

Nem fest túl biztató képet a VR-piacról az IDC frissen közzétett jelentése: az egyébként sem erőtől duzzadó szegmens az idei második negyedévben 33,7 százalékos éves visszaesést produkált. Az elemzők a gyászos teljesítmény dacára bizakodók, a frissen megjelent termékektől és a még piacra lépés előtt álló modellektől a következő időszakban fellendülést remélnek - a Q2 mindenesetre a piac legtöbb termékkategóriájáról nem fest túl vidám képet, így nehéz átérezni a kutatócég derűlátását.

A legnagyobb visszaesést a VR-headset keretek kategóriája szenvedte el: azokról az eszközökről van szó, amelyek nem rendelkeznek saját megjelenítővel, helyette egy csatlakoztatott okostelefon kijelzőjére támaszkodnak, mint például a Samsungtól megismert Gear VR. Miután ebben a szegmensben akár fillérekért beszerezhető eszközök is találhatók, nem csoda, hogy jellemzően ez a terület produkálja a legnagyobb eladott darabszámot - és bár ez az idei második negyedévben sincs máshogy, az eszközökből több mint 59 százalékkal kevesebb talált gazdára mint egy éve, azaz összesen 409 ezer darab. Ezzel nem csak a VR-piac teljes eladott darabszámához, de a visszaeséshez is ez a szegmens járult hozzá legnagyobb mértékben. A képet árnyalja, hogy tavaly több nagy cég, köztük a Samsung is szórt hasonló ajándék headseteket egyes telefonjai mellé, így olyan vásárlók is gyarapították a kategóriát, akik egyébként nem érdeklődnek kifejezetten a terület iránt - vagyis a tavalyi szám mesterségesen inflált, az idei pedig jobban tükrözi a roppant szerény keresletet.

Hogy teljesített a többi kategória? További részletek a HWSW cikkében!

19.
cannondale
Mint a 3D tv: Jó, 1x 2x évente...
16.
user101
Zsakutca, the fact. Itt a kezenfekvo bizonyitek. Mi kell meg, hogy az a pahulye is belassa, hogy megbukott?! ( Mar megint...)
12.
Dízel
Drága és nagyon keveseknek van, így a fejlesztők persze hogy nem fejlesztenek rá játékot. Kizárólag AAA-s címek hadával lehetett volna életbe tartani a vr-t. Másik dolog meg az irányítás. Amíg azt meg nem oldják valahogy (nem, ez a teleportálós homorzsák nem az.) addig ne várjanak minőségi előre lépést. Szóval a kulcs: elérhetőbb ár, aaa-s címek fejlesztése rá, és az irányítás megoldása.
11.
Fata Morgana
#8: Olvasd el ezt a cikket, és akkor megérted mire írtam azt, hogy bezárja a játékost a játékba ami szerintem kézenfekvő mert a valódi környezeted nem érzékeled miután felraktad a szemüveget.

https://www.pcguru.hu/hirek/a-virtualis-valosag-karos-hatasai/39022
10.
Extol
Nem kétséges, akkor is a VR-é a jövő. Minden új technológia drága, gondoljunk csak az okostelefonokra, 30 ezer forinttól indulnak a régebbi típusok, és 300 ezer az új. Egy pár év kell neki még sztem de eljön az idő mikor szélesebb körökben elérhetővé válik
8.
Grabowsky30+
#6: Ez a rosszul lét picit túl van lihegve! Elsőre megeshet, hogy megkavar picit, de másodikra már általában tudja ezt kezelni az ember tudja mire számítson és nincs gond. Mondjuk van aki érzékeny az ilyesmire (aki pl nem tud a kocsiba hátul ülni, meg menetiránynak háttal a buszon) annak tényleg nem jó, de a nagy átlag simán tudja használni! A közösségi élmények pont nem fizikálisak mostanában. Sehova nem zár a VR brutálisan megnyitja a teret! Én a problémát abban látom, hogy nem igazán készültek rá olyan populáris játékok amik igazán nagy sikerek lennének! Ha lenne egy PUBG szintű siker akkor, most mindenki VR-ra gyűjtene! Amiben nagyon jó az a szimulátorok, de az már elve egy réteget érdekel csak és ennek is csak egy része fogékony a VR-ra így meg elég nehéz sikereket elérni egy olyan cuccal ami eleve nem olcsó és meg egy felső/középkategóriás gép is kell hozzá! Bárhogyan is alakul a VR sorsa én azért reménykedem, hogy a szimulátorokból nem fog kiveszni ez dolog és a jövőben megjelenő címekben is lesz VR támogatás.
7.
Necreon
Ez van ha csak Garry's Mod meg egy pici pornó jön ki rá.
6.
Fata Morgana
Ez kb.borítékolható volt, + az hogy elég sokan rosszul lesznek tőle 1/2 vagy egy óra múlva, ha jól emlékszem azt írták valamelyik cikkben hogy minden 5. embert érinti a dolog ez pedig elég magas arány.
Ami még negatívum számomra, hogy "bezárja a játékost" a játékba, és a mai világba ahol minden a közösségi élményről, a különféle megosztásokról szól, egy ideig, vagy egyáltalán nem fog számottevően labdába rúgni ez a periféria.
Talán az AR de az még csillagászati áron van.
5.
shatterhand
#4: Fotelban, ulve minimalisan csak az ujjadat mozgatod. Ez az alap kenyelem. Ezt nehez kivaltani sokfajta jatekban.
4.
Atilorn
Sajnálatos. A AAA kiadók nem nagyon implementálják a játékaikba. Pedig olyan extra élményt nyújtanak, amit semmilyen fostos monitor nem fog soha. Lényegtelen hány hertz-est terveznek. Számomra a Vr lenne a jövő, de nyilván nem ilyen mini játékokkal, amikkel csak elökörködni lehet. Jelenleg atomerőmű kellene egy AAA játék vr támogatásához. Remélhetőleg, ha széles körben elterjed ez a fehő/fantom pc megoldás, már nem kell azzal foglalkozni, hogy fusson. Csak akkor lesz a Vr igazán elterjedt és népszerű, ha végre a nagy kiadók is elkezdik használni. Még várni kell a Ready Player One-ra.
3.
TheFlash
még ha olcsó is lett volna, akkor is bukott volna, mert semmi értelme, kiegészítőként pl autós játékokhoz jó, vagy a Resi 7 hez, de vr only játékok ... pont mint a Kinect :D
2.
shatterhand
Az egesz sisakos/vr piac egy zsakutca. Jopofa,de korlatolt. Az ilyen elemzeseket is olyanok mondjak akik a pillanatnyi allapotot nezik: huha,viszik ezerrel,akkor itt nincs megállás.
1.
Heldengeist
Hűha. Micsoda meglepetés.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...