Megéri a Discord Store-ban árulni a játékokat

  • Írta: szlav
  • 2018. december 14.
  • Biznisz
Link másolása
A Discord saját videojátékboltja akár komoly konkurenciát is jelenthet a Steamnek. A fejlesztőknek ugyanis biztosan megéri majd az ő platformjukat választani, hiszen itt 90 százalékos részesedést kaphatnak az eladott játékok után.

Véget érhet a Steam egyeduralma a digitális játékboltok között? Több új kihívó is saját alternatívával száll szembe a Valve platformjával, gondoljunk csak az Epic Games vadiúj store-jára, vagy éppen a Discord felületére. Nem elég, hogy ezek az oldalak sokszor ingyenes játékokkal, vagy korai hozzáféréssel jutalmazzák azokat, akik őket választják, úgy tűnik, a fejlesztőknek is jobban megéri majd, ha a feltörekvő virtuális játékboltok mellett döntenek.

Tudniillik ugyanis, hogy a Steamen elkelt játékok bevétele csupán 70 százalékban kerül az adott címek készítőihez, a Valve minden eladás után 30 százalékos hasznot húz. Ez a nem elhanyagolható összeg elméletben a felület nyújtotta reklám, valamint a digitális terjesztés költségei miatt róható fel. Igen ám, de egy 60 dolláros cím esetében tényleg jogos elkérni 18 dollárt? A Discord szerint nem. Az Epic Store is hatalmasat lépett ez ügyben, ők 88 százázalékos részesedést hagynak a fejlesztőknek, a Discord azonban erre is rátett egy lapáttal, s úgy döntöttek, hogy az ő platformjukon eladott játékok bevételéből csupán 10 százalékot tartanak meg.

Elég lehet-e ahhoz, hogy letaszítsák Gabent a virtuális játékpiac trónjáról? Korai lenne még megmondani, hiszen ez egy rendkívül összetett ügy. A konkurens platformoknak azonban biztos nem örülnek a Valve-nál, az pedig megint egy teljesen más kérdés, hogy mennyiben szorongatják meg őket a tripla-A stúdiók olyan saját kliensei, mint az Origin, a Uplay, vagy a Blizzard-féle Battle.net.

14.
14.
Ooorky
#12: Anno 2002-ben 5%-ot írtak ami a dolgozókhoz eljut, kereskedők, kiadók, rezsi, állam bácsi után, azóta ez sztem nem sokat változott.
13.
13.
Extol
Ha a diszkó meghagy nekik 90%-ot annyit ér el hogy a pénztöbbletet benyelik a kiadók és más figurák akiknél áthalad a zsé.
12.
12.
Extol
"Tudniillik ugyanis, hogy a Steamen elkelt játékok bevétele csupán 70%-ban kerül az adott címek készítőihez,,

Ez most tényleg komoly? Eddig se, ezután se fog a 70% a készítőkhöz kerülni micsoda blődség ez, elfelejtettétek, hogy a bolt és a fejlesztők között még van egy olyan szerveződés, aminek a neve KIADÓ? A kiadóknak dolgoznak általában a fejlesztő cégek, így a pézosztás sorrendje az hogy: 1. online bolt ---> 2.Kiadók ---> 3. Fejlesztő cég maga (ott is vannak fejesek akik a pénzből részesednek) ---> a sor legvégén a 4.melós baka. Mire hozzájuk leér a 70% addig jó lesz az 20%-nak is
11.
11.
Max3000
#9: " facebook erősen haldoklik a fiatalok között, instagram szinte teljesen felváltotta "

Ez még viccnek is rossz volt.Bár rendőr nem vagyok,de ha tudna bizonyítást nyerni a dolog,vevő vagyok rá.Én pont azt tapasztalom,hogy bár instára bevágnak egy éppen aktuális fürdőszobában pózoló hülye gyerek/szupergirl fotót,de alapjában a facebook adja az éltető energiát.
10.
10.
zozo76hun
nem baj ha a steam kap komoly versenytarsakat. persze igy egyre tobb kliens kell majd, dehat a pc-s oldal az ilyen.
5.
5.
markoci555
hanyadik ilyen hír már ez?
nem csak a százalékokról szól... mikor értik már meg?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...