Nehezen fogy a PlayStation Classic

  • Írta: sirdani
  • 2018. december 23.
  • Biznisz
Az eladási adatokat tekintve nem sikerült hoznia az előzetes elvárásokat a PlayStation Classicnak, a sikere jócskán elmarad a konkurenciától, így a legtöbb kiskereskedő 30 százalék feletti árcsökkentéssel próbál túladni a készletein.

A DualShockers oldalán megjelent cikk szerint komoly gondban van a Sony a PlayStation Classic értékesítésével kapcsolatban. Az Amazon adatai alapján ugyanis kevesebb mint három héttel a megjelenése után a 100 dolláros ajánlott fogyasztói árhoz képest mostanra már 30 százalékkal olcsóbban, 69,95 dolláros áron szerezhető be a retrokonzol.

Ha a regionális adatokat nézzük, akkor még inkább kétségbeejtő a helyzet; Japánban mindössze 130 ezer egységet adtak el, mely egyébként kevesebb, mint a harmada az azonos időintervallum alatt értékesített riválisnak, a SNES Classicnak.

A hazai online kereskedelemben is hasonló trendeket figyelhetünk meg, hiszen az eredeti, 40 ezer forintos összeghez képest mostanra majdnem 10 ezer forintot esett a termék ára. A jelenséghez feltehetően hozzá tartozik, hogy a konzolt meglehetősen sok kritika érte, hiszen egy nyílt forráskódú PCSX emulátor működteti a gépezetet, valamint a 20 címben kimerülő játékfelhozatalához mérten igencsak túlárazottnak érződött az egész koncepció.

A PlayStation Classic egyébként december 3. óta kapható, a hivatalos kicsomagolóvideót ezen a linken érhetitek el, az általunk írt bemutatót pedig itt találjátok.

162.
Sandic1994
15 ezer forintra le van akciózva az egyik magyar üzletben. Ha valakit érdekel, az egyik legnépszerűbb árösszehasonlító oldal a barátja. Valaki talán írta valamelyik cikknél, hogy tizenpárezer forintért talán beruházna rá.
140.
Max3000
#139: Sorry,olvastam is tegnap ezt a részét,de ma kapkodva figyelmen kívül is hagytam.Akkor tárgytalan is amit írtam,van ráció a mondataidban.
139.
delphijos
#130: Bocs, de pont ott írtam is, hogy most se ez van eladás fronton. Pont a single játékok gyakorlatilag ellepik a használtpiacot, és akár 8-10-15 emberen is "végigmegy" 1 eladott példány. Amikor az RDR2 megjelent, 21 volt a legtöbb boltban, de 3 nap múlva már láttam 16-ért használt példányt. A 360-as RDR1-et 2e forintért vettem, szerinted hányadik lehettem aki ugyanezzel a példánnyal játszik ? Még itt is olvastam olyat többször hogy az xy single játékot lemezesen veszi meg, mert kitolja, és megy a használtpiacra. Egy streaming esetében legalább az összes játékos mind fizet aki játszik az adott game-el.
136.
Max3000
#135: Én meg olyan kommentet,amiben a smile-val akar erkölcsi kakasülőre ülni a buta ember,tőled....
135.
Ooorky
Ilyen lánckommentelős "sajátmagaaládisszongást" utoljára laposföldesektől láttam facebook-on :D
130.
Max3000
#91: "Ha előfizetéssel játszod őket, még mindig jobban jár vele a fejlesztő.... Nem emiatt fognak eltűnni. Amíg igény lesz rájuk, lesznek. "


Én arra gondoltam itt,(ha hülyeségnek hangzik ha nem) hogy jóval jövedelmezőbb 60 dolcsiért eladni egy játékot,mint fizetni egy szolgáltatásért mondjuk ennyit és havonta kitolni 10 single játékot...........A kiadók részéről már nem csak a játékfejlesztést finanszírozni,hanem még a szerverparkot is és Pistike 18 ezerért mondjuk 10 játékot is végigvisz.Ma még elmegy,mert hozza a profitot a játékeladás,de csak ebből lóvét szerezni nem lenne éppen jövedelmezőbb.
129.
Max3000
#120: Végig olvastam a kommenteket és szerintem mindkét fél logikusan vezette a dolgokat,Az "ellenpéldák" a te "szalmai" szemeddel sem voltak nagyobbak,sőt ha a mai tényeket nézzük még a 720p-es játék stream is egy nagy okádék(elnézést) amit a sony képvisel és ez azért gáz a 4k küszöbén.Ugyanakkor tényleg nevetnem kell,hogy videostream-el példálóztok,de legalább aranyos.Majd a jövő eldönti ahogy írod,de olyat kijelenteni részedről,hogy ez a jövő és errefelé haladunk,még egyáltalán nem látszik.
124.
Ooorky
#120: Ha jól emlékszem magát a DirectX-et azért kezdte el fejleszteni az MS mert a Windows 95-ös Compaq géppel jól pofára estek, hogy megváltozott rajta 1 hardver az utolsó pillanatban így a hozzá csomagolt játékok nem indultak el rajta :D

Steam indulásakor is mindenki röhögött, hogy mekkora baromság online árulni a játékokat, letölteni csak warezolók szoktak...

Játék streaming-et kb. 8 éve próbáltam Onlive indulásakor, már akkor röccsenés mentesen futott 30mbit-es UPC nettel, ráadásul olyan játékokat toltam 720p@30fps-sel (1080p csak 50mbit fölött volt elérhető) amik el se indultak az akkori gépemen, kb. 300 játék volt elérhető, mindegyikkel fél órát lehetett játszani ingyen. Azóta 8 évet fejlődött a technika, csak a fenti cég pofára esése miatt senki se mer nagyban befektetni ebbe.
101.
Thor Vath
https://youtu.be/0BQ4bXNdEQI
98.
Stranger
#96: Amúgy ezek a 10-20 éve még röhögtél volna szövegek.... Én nem röhögtem semmit, aki követte a hardvereket, szoftvereket az tudta, hogy lesz fejlődés. Egyszer eljön a stream ideje is, sőt a PC is eltűnik, marad a mobil méret... De ezek akkor fognak eljönni ha már abszolút nem tud többet mutatni a nagyobb testvér.
Közeljövőben nem látom miért hozna akkora megváltást, de senki sem tud biztosat mondani. Nem véletlenül jön majd a Microsoft 2 fajta konzollal, ők is csak tippelgetnek... az emberek elég maradik ilyen dolgoknál, sztem vesznek majd egy hagyományost azt kész.
97.
Stranger
#95: Lehet hogy drága de legalább elérhető. Jelenleg semmit sem tudnál ilyen minőségben streamelni és mire beéri, jön az újabb ugrás, a korábbi minőség pedig mindenki számára elérhető, teljesen jó áron.
A stream akkor lenne nagy dobás, ha úgy jönne mint vmi megváltás... de igazság szerint mindenki vígan kifizet most egy jó minőséget. Akinek meg annyira nem megy, pont nem fog előfizetni 50 szolgáltatásra hogy minden játékot megkaphasson.

#93
Sztem lejátszani egy netflix videót megint más.
4G-5G-ről én egy szót sem szóltam. Egyébként sem értem miért olyan fontos. Vezetéken már gigabitek mennek, kisebb a késleltetés is, aztán senki sem használja ki.

Pro és X jelenleg jó minőséget nyújt, 3 év és itt a next-gen, natív 4k-val, 60FPS-el, HDR-el és ki tudja még mivel. Majd meglátjuk milyen bitsűrűség kell egy next-gen grafikához ahol minden textúra tűéles 16k+ felbontású és minden objektum kismillió poligonból áll, erre pedig még rámegy egy jó kis színezés, tonemapping. Aztán szétfingja magát a streamed mint a UPC adás lottó show közben, mert már nem bírja az 500kbps az ezernyi led lámpát a háttérben. :D
95.
delphijos
#92: Én se nagyon értem miről beszélsz. A nagy felbontás, HDR, magas framerate sokkal többe "kerül" ha "otthon" akarod elérni. A mai gond , inkább még a válaszidő. Nem a képminőség. Elöbb futja az emberekenek olyan sebességű hálózatra ahol nem gond a 4K , mint hogy olyan hw-t vegyenek otthonra amin ez simán megy. Nem hiszem hogy túl sok ember engedheti meg magának a 4K-t úgy hogy mellette 144fps legyen ( ha már a példádnál akarok maradni ). De streaming-nél ez a "másik oldalon" levő hw dolga....
91.
delphijos
#85: "Kicsit komplikáltabb ez a dolog és nem éppen filmekről beszélünk.Főleg,hogy szöget ütne a single játékok koporsójába."

Ez már megbocsáss, de badarság. Konkrétan video streaming-el foglalkozom, tudom miről beszélek. A két technológia azért alapvetően nagyon sokban hasonlít egymásra. A film streaming se volt sehol nem olyan régen. És ma már stabil, kiforrott. A játék streamingre ugyanez vár. Lehet hogy pár év még kell neki. De magára a szoftver "bérlésre" már elindult az áttérés. És nem csak a játékoknál. Sőt, a "professzionális" szoftvereknél már minden cég ebbe az irányba megy. Mobilon is egyre több az olyan program ahol az extra dolgokat nem egy összegben, hanem "előfizetéssel" tudod használni. Azt meg aztán végképp nem értem hogy a single játékokat minek kevered ide. Azok pont most is a gerincét adják a használt kereskedelemnek. Ha előfizetéssel játszod őket, még mindig jobban jár vele a fejlesztő.... Nem emiatt fognak eltűnni. Amíg igény lesz rájuk, lesznek.
89.
thrill
#86: Nem éppen előremutató hozzáállás a jelenben ragadni. A jövő pont attól jövő, hogy még nem tudod milyen lesz. Nem kiszámítható. Ilyet kijelenteni, hogy mit lehet és mit nem, nem bölcs. Lásd Bill Gates esetét a kbyte-okkal.

Az hogy teljesen egyértelmű, nem az ujjamból szoptam és az imént már meg is neveztem hogy honnan az infó (a józan ész részt leszámolva, de látom, az se győzött meg). Olyan cinkostársaim vannak ebben a teljesen nonszensz fantazmagóriában, mint a Sony, Microsoft, Nintendo, Electronic Arts, Ubisoft. Csupa feltörekvő, kínai dzsunka garázscég.

Javaslom, hogy olvasgass:
https://www.gamesradar.com/is-streaming-the-future-of-video-games-and-can-it-even-work/
https://www.ign.com/articles/2018/07/23/e3-2018-the-rise-of-streamed-gaming-is-2018s-scariest-new-trend
86.
Max3000
#85: Egyébként ha már jósolgatásba ment át,szerintem egy olyan stream szolgáltatás,amin keresztül játszani lehet,sosem lesz stabil.A net sem fejlődik a végtelenségig,de a képi technológia annál inkább +felhasználók is erősen növekednek a játékiparban.
85.
Max3000
#82: Értem én,hogy "teljesen egyértelmű"(nem tudom miért) csak azt nem,hogy miből szűrte le,hogy arra felé tart ez a dolog.

Kicsit komplikáltabb ez a dolog és nem éppen filmekről beszélünk.Főleg,hogy szöget ütne a single játékok koporsójába.
84.
thrill
#81: Ahogy érzed. Bár ha figyeltél pl. az E3-n és nem csak a trailereknél, akkor magad is hallhattad a különféle konferenciákon. Plusz elég józan ésszel belegondolni, hogy a kiadóknak ez áll leginkább az érdekükben (hogy ne birtokold a terméket).

A filmiparban már elkezdődött a folyamat, manapság már senki nem néz hülyén, ha azt mondom Netflix, vagy HBO Go. A warez ellen lehet jogos kereszteshadjáratot hirdetni, a használtpiac már nem ilyen könnyű célpont. Egyszerűbb ellehetetleníteni. A digitális kópia csak az első lépés. Aztán jöhet az a verzió, hogy már semmi nincs a kezedben, nincs HW, csak egy szolgáltásra fizetsz elő. Persze ehhez kell a technikai fejlődés is, szóval nem most lesz még. Simán lehet, hogy 5 év, vagy egy évtizednyi távlatban van (pl. következő utáni generáció). De lesz. Ha csak ki nem nyírjuk addig a bolygót....
83.
delphijos
#81: Én ebben is egyetértek. A jövő ha tetszik nekünk ha nem ez lesz. Valószínűleg nem holnap. De a tv-nél gyakorlatilag már nyert ez az irány. Persze ott is még idő mire a lineáris csatornáknak leáldozik, de az irány egyértelmű. A játékokat “bérelni” fogjuk, és nem kell a gyártóknak egy valag pénzt a hw fejlesztésre költeni ( és nekünk se a drága hw-re). Tiszta sor, ma még egy csomó megoldatlan kérdés van, de teljesen egyértelmű hogy ez az irány.
82.
delphijos
#81: Én ebben is egyetértek. A jövő ha tetszik nekünk ha nem ez lesz. Valószínűleg nem holnap. De a tv-nél gyakorlatilag már nyert ez az irány. Persze ott is még idő mire a lineáris csatornáknak leáldozik, de az irány egyértelmű. A játékokat “bérelni” fogjuk, és nem kell a gyártóknak egy valag pénzt a hw fejlesztésre költeni ( és nekünk se a drága hw-re). Tiszta sor, ma még egy csomó megoldatlan kérdés van, de teljesen egyértelmű hogy ez az irány.
81.
Max3000
#77: "Mint ahogy az egész iparág az online streaming felé tart. Tetszik vagy sem...."

Ezt nem tudom miből szűrted le,de ha a ps now-ból,akkor lehet nevetnem kell.Talán,ha azt írtad volna,hogy a digitális játékok világa felé haladunk akkor még nagy bőszen egyet is értettem volna.
69.
thrill
#61: Bírom amikor valaki a tények ismerete nélkül, vagy azok szándékos ferdítésével osztja az észt. Nem egyszerűbb azt mondani, hogy utálod a cuccot? :)

Nézzük sorban:
1. a PS azért jelent meg analóg nélkül, mert akkoriban nem is nagyon volt semmilyen más konzolon. állításoddal ellentétben semmi gond nem volt vele, a kor egyik legkényelmesebb kontrollere, a konzol meg egyből piacvezetővé tette a Sonyt (fél éven belül 2 millió eladott konzol). másfél két év elteltével jelent meg a N64, s mivel bevállt, a Sony is átvette (ellopta ha így jobban tetszik) először az analóg karokat (mindjárt kettőt, míg a Nintendonak csak egy volt) később a rezgőmotort is. Ekkor kezdtek jönni a játékok amik ki is használták már ezeket.
2. A faszi valójában egy cég volt (vagyis üzleti vállalkozás, aki ebből pénzt remélt, nem könnyes szemű Robin Hood aki a szegényeknek elhozta az kánaánt), s szerintem semmi kivetnivaló nincs abban (de legalábbis érthető), ha valaki védi a brandjét, és szellemi tulajdonait amibe nem kevés pénzt feccölt. Nyilván Te másképp csinálnád tudom ha egy dollármilliárdokat érő cég fejese lennél. :)
A mostani emulátor amúgy nem az a cucc, az a Bleem volt.
3. Az MS konzolja se visszafelé kompatibilis, de ezt már más kifejtette.

Mint látható, nagyjából semmi nem stimmelt, csak a vak gyűlölet. Hajrá folytatsd, vagy legközelebb nézz utána előbb miről is van (fals) véleményed.

A cikkíró amúgy örülhet, egy hazai lánc is elkezdte erősen leárazni a cuccot, így már nem kell javítani a cikken. Persze így is hibás alapokra épít, de legalább már csak pár szám, az ami nem stimmel, a leárazás mértéke nagyjából igen.
68.
godach
#59: Igazából ezek nem is gyűjtőknek való cuccok. Inkább olyan, mint a sárga kazettás "nintendó". Számomra, semmi értéke nincs, míg egy eredeti PS-t vagy XClassicot meglátok, megdobban a szívem.
66.
GAMEROD
Azért hozzá kéne tenni hogy az árának a felét a játékok jogdíjai teszik ki. Attól hogy régi valami,még nem feltétlen ingyenes.
65.
Back2U
#64: Nem értem miért kétszer küldi :D
64.
Back2U
#61: Az Xbox one nem visszafelé kompatibilis, gyakori tévedés.

Újra leportolják a játékot és ennyi. Persze emiatt nem veszít az érdemből, csak információ.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...