BioWare: nem vagyunk veszélyben az Anthem miatt

  • Írta: Shifty
  • 2019. február 26.
  • Hír
A premier előtti negatív visszhangok az Anthem eladásain is meglátszanak, ennek ellenére a BioWare vezető producere, Michael Gamble a Twitteren megnyugtatott mindenkit: nem kell félteni a stúdiót, nem fogják bezárni őket.

Hihetetlen hátszélben várta megjelenését a BioWare legújabb játéka, az Anthem, és sajnos a negatív fogadtatás sem alaptalan, hiszen sem a játék próbakörei, sem a hivatalos megjelenés nem volt zökkenőmentes. Egyelőre a kritikusok is közepesre értékelik a The Division és a Destiny kihívóját, és ugyan a játék szigetországi eladásai elegendőek voltak ahhoz, hogy a cím a premier hetében az élen zárjon, az eddig ismert adatok szerint a dobozos változat eladásai a Mass Effect: Andromeda eredményeit is alulmúlta, hiszen mindössze feleannyit adtak el belőle.

A digitális változat mutatói valószínűleg jobban alakultak, és minden bizonnyal az Origin Access előfizetői közül is sokan nyúzzák a játékot, így az eladások tekintetében egyelőre nem lehet végső következtetést levonni - talán még az Electronic Arts korábbi elvárása is megvalósulhat, miszerint március végéig 5-6 millió példányt adnak el a játékból.

A közepes értékelések és a sok-sok hiba után azonban joggal merült fel a kérdés a rajongókban, mi lesz a sorsa a stúdiónak, hiszen a Mass Effect: Andromeda és az Anthem kudarca után könnyen elfogyhat az Electronic Arts türelme. A Twitteren záporoznak az ilyen jellegű kérdések, így Michael Gamble vezető producer válaszában leszögezte, nem kell félteni a csapatot, mert rengetegen játszanak a játékkal, így a korábban bejelentett ütemtervüket is tartani szeretnék, aminek keretén belül rengeteg tartalom érkezik majd az Anthemhez.

94.
Aanash
Nálam a játék nem akad nem szaggat pedig alap ps4-en játszom.
Viszont minden misszió után folyamatosan kidobál a játékból.
Van úgy hogy egymás után akár négyszer ötször is.
Jó lenne ez ha a szerverekkel vagy akármikkel kezdenének is valamit.
Részemről ennyi a negatívum.
93.
kopic
https://www.metacritic.com/game/pc/anthem

Hahahahaha...Ha-ha
92.
AfterLife
#90: Nem mondtam, hogy egyetértek vele. Amúgy én is csak maximum 6 órát játszottam a demóval, de már kialakult bennem egy kép. Viszont sokszor nem lehet tudni, hogy egy ember nulla tapasztalattal ír-e véleményt, azaz másokéval példálózik, vagy netán van saját gondolata is, némi játékidővel a háta mögött. Viszont úgy érzem, hogy a pozitívabb tábor abba a hitbe ringatná magát, hogy nagyrészt az előbbiek vannak túlsúlyban. Erre semmi bizonyíték nincs.
91.
Kawada
#89: Nem, szerintem az tud érdemleges véleményt alkotni, aki 1 hónapja nem minden cikk alatt azzal köszön be, hogy "remélem pofára esnek", és aki érdemben foglalkozott a játékkal. Ha rajtam múlna, metacriticsen úgy lehetne user ratinghez hozzá szagolni, ha bizonyíthatóan megvan neked a játék.
90.
kindzsal
#89: Ugye ezt azert te is erzed, hogy igen eros csusztatas. Ilyen alapon a NMS is jo jatek volt es csak azok alkothatnak rola realis velemenyt, ha legalabb 1x eljutottal a galaxis kozeppontjaba (ergo vegivitted).

Egy jatek sok hiabaja hamar kibukik (gondolok pl. a totalis fail menu rendszerre), de nyilvan van, ami csak kesobb (sztori milyen, esetleg endgame tartalom...ami ugye esetunkben nem tul acelos). De kepet hamar kapsz egy produktumrol.
89.
AfterLife
#88: Én meg nem rád értettem, hogy a sztorit becsmérled. Arra akartam kilyukadni, hogy Kadawa szerint csak az tud érdemleges véleményt alkotni, aki folyamatosan játszik és nem csak pár óra alapján ítélkezik.
88.
kindzsal
#85: Egyebent, nem erre gondolt, de persze belemagyarazhato, de mivel ram reagalt es en egy szoban sem emlitettem a nagybetus SZTORIT, igy erosen ketlem.
87.
kindzsal
#85: Sosem kezdtem ki a "narrativat" vegig arrol beszeltem milyen hianyossagokat veltem felfedezni benne technikai oldalrol (esetleg jatekmenet). Egyebkent van jatek, ahol annyira blod a sztori (16x latott elemekbol epitkeo sci-fi...lasd destiny), vegig sem kell menned a sztorin (legyen az film vagy jatek, esetleg konyv), hogy tudd merre fut ki az egesz.
86.
bitbandita
"Hihetetlen hátszélben várta megjelenését a BioWare legújabb játéka..." Talán szembeszélben, nem?
85.
AfterLife
#83: Kawada azt nem érti, hogyha valakinek 5-20 órán belül eldől, hogy ez a játék nem tetszik, azaz van tapasztalata és tud is értelmes véleményt írni, attól neki nem kell "user"-nek lennie, azaz aktív játékosnak. Vannak dolgok, mint például a sztori, amit csak úgy lehet megítélni, ha az egészet láttad elejétől a végéig, viszont a játékmenethez és a narratívához nem kell ennyi idő, hogy valamilyen véleményt alkoss róla.
83.
kindzsal
#82: "Mi userek vagyunk, ha 5-en is. A legtöbb fikázó pedig nem az." En erre reagaltam, most probald meg e szerint te is.
82.
Kawada
#80: Ki a tököm mondta, hogy 10 pontos gyöngyszem? Ezért veszekszünk itt mint valami rohadt csitrik, mert ahelyett, hogy arra reagálnánk amit a másik ír, össze-vissza túlzunk és folyunk át személyeskedésbe. Olvasd már kérlek vissza, hogy miket írtam. Sehol, soha egy percig nem tagadtam a felrótt hibák jogosságát. Egyszerűen annyit mondok, hogy igen, ez igaz, de játszani annyira jó vele, hogy nem érdekel (MÉG!) a hibáinak egy jó része.

Én próbáltam Warframet, próbáltam Division-t, próbáltam Destiny-t. Lövöldözés közben alszom el az összesen kb. 30 perc alatt. Többször nekiálltam. Nem élvezetes vele játszani. Hagytam is őket a p*csába (mondjuk nem spammeltem szét a róluk szóló cikkeket, hogy de szarok, ez igaz...). Megnéztem az Anthemet is és minden hibája és hiányossága ellenére egyszerűen jobban élvezem a vele töltött órákat mint az összes többivel együttvéve. Ilyen egyszerű. Én annyit próbáltam megadni az Anthemnek, ami az övé, hogy a harc- és akciórendszere nagyon élvezetes. És ezt egyébként sok negatív review is megírja. Ennyi az egész...
81.
dkjq
"Nem vagyunk veszélyben.."
Viszlát Bioware! Jó volt amíg tartott.
80.
kindzsal
#62: Nyilvan! Edes istenem ekkora baromsagot...nekem is volt mar szar vetelem na bumm. Ami vicc, hogy senki(vagyis a tobbseg) nem allitotta, higy szar lenne, csak iparos kozepes. Jelenleg ennyi a jatek. Lehet nagyot fut majd evek mulva a jatek, mint a Division vagy az R6S, warframe stb. de jelenleg allapotaban ez bizony ennyi. Erre a habzoszaju fanok: mindenki hulye akinek NEM pozitiv a velemenye...meg bedolt a hate trainnek, stb. pedig egesz egyszeruen a jatek igy karcsu...en is ilyen vagyok, demoval OAval karolte kb. 25 oram van benne es vitathatatlan erdemei is vannak( zene/hang, grafika), de ez a jatek igy fillert nem er a tobbi piaci szereplohoz kepest. Alapveto dolgok hianyoznak(es akkor itt a pvprol nem is beszelek) a jatekbol, ha ez 10 pontos gyongyszem baszod, akkor a warframe/division mi? 30?

Nem arrol akarlak meggyőzni, hogy neked ne tetszen, hanem arrol, hogy nem mindenki a levegobe beszel, hanem tapasztalatbol mondja.
79.
Neotechtr
#78: "a bioware/ea párosúgyfest jól pofára esett"

Van bennem is káröröm, mert ezt még a vak is látta előre, csak az EA nem. Vagy talán még ők is, csak ennyi pénzt megért nekik egy Bioware árán még egy kicsit a porondon maradni. Ettől függetlenül sajnálom a régi szép időket és a jó játékokat, amik jöhetnének tőlük. De igazából ez nem az a csapat ember már sem kiadó, sem fejlesztő fronton. Az Anthem, meg szerintem borzasztóan rossz játék. Felháborítóan rossz. És erről szerintem még maga az EA sem tehet. Tehát ekkora szart ők sem rendeltek be, erre mérget vennék.
78.
Ultimate
#76: Agond ott kezdődik hogymíg ő fikáz olyan dolgokat amihez közenem volt, lásd dark souls szerinte csőjáték, és olyan dolgokat amit atöbbség és a kritikusok elismernek, addig én itt egy középszarjátékról írtam le a véleményem amit nem bírnak elfogadni és mindenki hazudik.... Csak feleslegesen beleállok abba hogy próbálják próbálják porcukrozni a szart és ezzel mások elé tenni terítékre, de hagyom inkább csak röhögök, a bioware/ea párosúgyfest jól pofára esett.
77.
Ultimate
#74: Jaaaajezaz álszent kamu hattyúhalál. Nem lépsz be. Ennyi a történet. Hiányozni fogsz mindenkinek... De úgyis visszatérsz.
76.
AfterLife
#74: Figyelemmel kísértem, hogy milyen viták zajlanak itt az oldalon - nemcsak ennél a hírnél -, de azért valljuk be, te is ugyanúgy fikázol más dolgokat(lásd.: Star Wars) ugyanilyen vehemenciával, mint Ultimate az Anthem-et, ami szomorú. Ebből soha nem lesz eredményes vita. De nem is erről beszéljünk.

Az Anthem véleményem szerint nem szar játék, de számos probléma van, ami miatt sorra kapja a jogos kiritkákat, az enyém már meg van fogalmazva blog formájában, ami nem más véleménye, csakis a sajátom! De nyilván, én is láttam, olvastam más kritikákat, amik hozzáadódtak az Anthem-ről kialakított képhez. És lehet, hogy számodra, vagy itt mások számára ezek az innen-onnan összeollózott problémák nem annyira nyomnak sokat a latba, attól még ott vanak és sokukon nem 5 perc lesz, míg változtatnak, ha egyáltalán eljutnak vele odáig.

Például itt az volt az egyik kérdés, hogy egy looter-shooter-t, miért egy RPG-hez hasonlítunk? Azért, mert az Anthem-nél ott figyel az RPG jelölés, ergo az emberek teljesen jogosan várják el tőle az RPG-k sajátos vonásait, ha már a BioWare annak vallja az Anthem-et. És ez csak egyetlen kritikus probléma a sokból. Vannak itt koncepcióból adódó felépítési problémák, tartalmi és változatossági hiányok, egy sor technikai gond, újrahasznosított tartalmak(Endgame Stronghold-ok), szóval nem véletlen az, hogy sokan nincsenek elájulva az Anthem-től és ezt nem egy BioWare-től várnád el. Nyilván itt az EA is sokban hibás, de ezekről szintén beszélek a blogomban.
75.
Nyarlako
#70: Amúgy köztudott hogy lapos csak a NASA hazudik.
Csak az átlag laposfoldesek meg nem tudjak hogy a világot négy elefánt tartja amik a nagy A’tuin teknős hátán állnak ami az űrben úszik.
74.
Batman
Szeretném megkérni az adminokat, hogy töröljék a profilomat, mert nem találtam rá lehetőséget az oldalon. Sok volt a hülye az elmúlt pár napban. Köszönöm!
73.
Batman
#72: Ez tipikusan az a példa, amikor fingod nincs róla miért nevezték Anthemnek a játékot, de elkezdesz kombinálni hülyeséget.
72.
Dízel
Már az beképzelt dolog volt tőlük, hogy Anthemnek (himnusznak) nevezik a játékukat. Mintha valami monumentális, eposzi alkotás lenne. Ehelyett... :D Nem is tudom mit emeljek ki.. Igazaból semmit. Nagy volt a hype, a pofa, és túl sokat képzeltek magukról meg a játékokról, úgy, hogy az nem hogy "himnuszi", de még jónak sem mondható. 10/5
71.
Kawada
#70: Ezt onnan tudod, hogy te voltál a 6.?
70.
Ooorky
#62: Milyen érdekes, a magyar laposföld társaság is pont 5 fős és pont ugyanígy érvelnek a konteójuk mellett, mint ti.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...