10 millió felett jár a Horizon: Zero Dawn

  • Írta: szlav
  • 2019. március 1.
  • Biznisz
Második születésnapját ünnepli a Horizon: Zero Dawn, ennek apropóján pedig a Guerrilla Games néhány érdekes adatot és kulisszák mögötti információt osztott meg a nagyvilággal.

Tegnap ünnepelte második születésnapján a PlayStation 4 egyik legnagyszerűbb exkluzívja, a Horizon: Zero Dawn. A Guerrilla Games igazán büszke lehet a fejlesztésére, hiszen Aloy kalandja mára több mint 10 millió példányban kelt el világszerte. Az évfordulót és a jókora mérföldkövet megünnepelvén a csapat a PlayStation blogján meg is osztott néhány egészen érdekes infómorzsát a játék fejlesztéséről.

Tudtátok például, hogy a Horizon játékmenetének fejlesztése már 2010-ben megkezdődött? Ekkor a csapat nagy része még az egy évre rá megjelenő Killzone 3-on dolgozott, ez pedig meg is látszik az első felvételeken. Aloy modellje ugyanis ekkor még nem létezett, így a Killzone 3 egyik pilótájával helyettesítették a fiatal vadászt. A programozók ekkor még valószínűleg el sem képzelhették, hogy miként fest majd a játék főszereplője, egészen addig, amíg a párbeszédekért felelős Jochen Willemsen egy influenzás szabadnapján meg nem látta a tévében Hannah Hoekstra holland színésznőt.

Az első ellenfélre sem ismernénk rá egykönnyen, hiszen a Thunderjaw prototípusa leginkább egy játékdinóra hasonlított, mintsem egy félelmetes gépszörnyetegre. Ahogy azt a képeken is láthatjuk, a fejlesztők különféle színes négyzetekkel jelölték a lény testének eltérő darabjait, az ebből adódó végeredmény pedig egészen aranyosan fest. Persze volt olyan szörny is, amely végül a vágólistán maradt - egy ilyen monstrumot megtalálhatunk a Killzone: Shadow Fallban, csak éppen egy dekoratív hologram formájában.

A hanghatásokért felelős csapat is elég kreatív módon végezte a munkáját és sokat merítettek a való életből. A csecsemőként feltűnő Aloy hangját például egyenesen a fő hangdizájner újszülött lánya szolgáltatta, de ennél talán jóval meglepőbb, hogy néhány gépszörny hangját valódi állatok adták. Gondoltátok volna, hogy a Watcherek jellegzetes hangjában van egy kis csivavaugatás is? Néha azonban egészen pepecselős munka várt a zajokért felelős csapatra. Csak a játékban megjelenő madárhangokhoz több mint 750 hangfájlt kellett kiválogatniuk, melyből végül csupán 30-at használtak fel.

48.
Fata Morgana
#7: A haverod hülyeséget mondott csak szólok, nem nehezebb mint a DS aki ezt mondja az nem tolta NG+ ban én NG+6-ig szoktam tolni a DS-t egy 100-120 közötti karakterrel csak annyit mondok van kihívás nem kicsi az enemy-k élete nem nagyobb talán de akkorát sebeznek mint az állat.
Nagyon mókás viszont mikor, valaki betámad NG+6-ban bedobok egy "giant seed"-et és figyelem hogy 1-2 alap enemy 1-2 ütésből kinyírja a szerencsétlent.
Eleve butaság a DS-hez hasonlítani, mivel a GoW4-ben talán 1-2 igazi boss-harc van a többi csak kisebb nagyobb ellenfél de semmi extra.
47.
Oldman
FreeKatana!
Jòl làtod! :)
Igen, a harcokat elfelejtettem megemlìteni, az valòban kirìvòan làtvànyos, taktikus. Az elejèn nehèz, aztàn a vègefelè jobban èlvezhetővè vàlik, hiszen a fejlesztèsek miatt màr nem 20 màsodpercenkènt halok meg egy izmosabb jòszàg tàmadàsakor. A földben mozgolòdò fèrgek okoztàk nekem a legnagyobb fejfàjàst, azokat bombàk nèlkül el sem tudtam pusztìtani. No meg a Thunderjaw, az nagyon beteg egy izè. :)
46.
FreeKatana
#44: A hangulat és harc nagyon adja. Történetnél számítottam kicsit többre, de legalábbis másra. Kezdetnek lehetett volna több, klasszikus értelemben vett átvezető, mert sok mindent csak kukán álldogálva ismerünk meg hologramokból. Nálam annak idején az Enslaved-et is az átvezetők mentették meg. Ott tudott érvényesülni a két szereplő közti kapcsolat. A TLOU is kevesebb lenne enélkül. De lehet csak én látom így, mert a múlt századi jrpg-k és Resik belém ültették ezt a perverziót.
45.
frankdelgado
#42: Voltam Békéscsabán a gamer pub-ban, pár órát csapattam a GOW al. Még a hatása alatt állok. Majd elmúlik.... :)
44.
Oldman
Maradjunk annyiban, hogy mi a jò jàtèk egyeseknek, legfőkèppen az hatàrozza meg, hogy ki mennyi idős. Ugyanis teljesen màs szemmel tekint egy adott jàtèkra a 14-èves gamer mint a 40-èves pl. Mivel sok esetben nem tudjuk, hogy itt a hozzàszòlòk mennyi idősek valòjàban, max csak sejtjük, ìgy egyetèrtès a jàtèkok megìtèlèsèt illetően ritkàn törtènik meg. Ès akkor az egyèni szocializàciòt mèg meg sem emlìtettem. A HZD technikailag ès làtvànyvilàgilag közel kìvàlò szintű, törtènetileg pedig...hogy is mondjam.. megosztò. Viszont mindenkèppen figyelemre mèltò az egyedisège okàn. Èn pl jobbra szàmìtottam, viszont ettől függetlenül örülök, hogy vègigjàtszottam, az atmoszfèràja miatt adott egyfajta pozitìv filinget a szàmomra. Nekem ez mindig sokat szàmìt.
43.
frankdelgado
#40: Ha ez így lenne, te sem tudtad volna legépelni ezeket a sorokat.
42.
Marcus88
#38: Végre kezd neked is megjönni az eszed,én örülök neki!
41.
FreeKatana
#40: Előzőt se értem miért törölték. Durvább dolgok szoktak átmenni a rostán.
39.
Neotechtr
#14: Ennyire nem lehet szar az életed már XD

Amúgy no offense, csak magas labda volt.
38.
frankdelgado
Robotdínók! Ps ex, tehát csak annyit tudok mondani:minőségi.
36.
godach
#35: Nem, nem egyáltalán nem unalmas, viszont közepes szinten kezdtem a játékot és lehet hallgatnom kellett volna kamgecamra, hogy hardon tegyem. Eddig a legtöbb életem akkor fogyott el, amikor magasról ugrottam le.
Lehet hülyén fogalmaztam, szóval most ne egy Tomb Raidert képzelj el, de ha már nagyon hasonlítani kellene nekem az jutna eszembe. Szedegeted a fát, csinálsz nyilat satöbbi
35.
Nyarlako
#34: Horizonban ugye nincsenek unalmas tűzharcok végtelen hordák ellen?
Tervben van a game de UCben azt rühelltem.
34.
godach
#33: Eddig nekem AC és Tomb Raider keverék a játék, jó sztorival (mellesleg a két fentebb említett szériát is imádom) szóval ez nem rossz.
Viszont, szerintem közelebb áll ez a Horizon a TR-hez, mint az UC4-hez, számomra elég hasonló a játékmenet. Fejleszthetés, lootolás, craftolás.
Mint mondtam nincs ezzel gond, csak elgondolkoztam éjszaka játék közben, hogy amikor összeengedik az UC-t a TR-el, általában a TR-ben azokat a (hibákat) hozzák fel ellenérvek terén amik itt is jelen vannak.
33.
Kawada
#32: Pedig olyan mélyenszántó, intelligens és szakmai kritikát rakott le az asztalra, hogy nem tudom ezzel a puritán hozzászólással van-e egyáltalán esélyed elédesgetni a követőit... :)
27.
Nyarlako
#26: Mivel 1st party címek amikkel a saját platformjukat reklámozzák és adják el a gépet. Igen, jobb lenne mindenből pc változat is mivel sokkal jobban lehetne őket futtatni, de ahol van pénz felsőkategorias pcre ott csak belefer egy konzol is ha annyira jatszani akarsz ezekkel is.
26.
Kolompár Tarzan
Fasznak nem adják ki ezeket a mocsok jó játékokat PC-re. Legalább adnák el a portolási jogot valakinek rengeteg pénzért és ők megcsinálnák.

Vagy írjanak már egy tisztességes PS4 emulátort.
25.
Nyarlako
#23: Vannak rosszabb szenvedélybetegségek, például a wow, lootbox, dohányzás meg a szesz. Ennyi belefér. Bár mikor 9 órán keresztül farmoltam Demon’s soulsban azt a rohadt pure bladestonet az se volt normális.
24.
ghost90soldier
#5: Neked lehet bármilyen a cikk mégis az anthemet szidod alatta ez már nálad hobbi lett vagy fizetnek érte ?
23.
godach
#22: Nekem ez a platinázás kényes terület. Nem is szeretek a barátaimmal erről beszélni, mert szerintem sok esetben kényszeres gyűjtögetés. Még most is ezt vallom, bár a Primal-nál pont kellett még az a 12-14 óra, hogy úgy rakjam le, hogy bólintsak egyet és ne vágyjak vissza :D
22.
Nyarlako
#21: Gratula, még sok szép fényes platinát.
Rá lehet kapni a maxolásra.
21.
godach
Én pont most töltöm, ismerősök nyaggatására. Tegnap, (büszkén jelentem) meglett életem első ps Platinája a Far Cry Primal személyében így most nekiugorhatok végre ennek.
20.
Back2U
#11: Hát inkább erre menjenek el az uniós pénzek, mint királyunk hívására, szóval támogatlak.
19.
madSci
#15: Az utóbbi évek legegyedibb harcrendszere számodra a legrosszabb volt? Ez fura, mert szerintem sok hibát fel lehet róni a játéknak, de a harcrendszere 10 pontos, iszonyúan kreatív, sokrétű, rengeteg lehetőséget nyújtó, taktikus, nem csak a lősz, mész típus.
Nem lehet, hogy túl nehéz volt neked?
18.
shatterhand
Nem fogott meg. Par orat toltam, semmit nem ereztem kizbe, csak untam magam. Azota se inditottam ujra. Utoljara a Bf3-4 sztorija volt ennyire untatott nalam. Ettől meg biztos jo, csak nekem nem jön be.
17.
NemecsekErno
#16: Igy van.

Egyszer végigcsináltam és nagyot ütött a történet is meg a játékélmény is.
Megjelet a DLCs kiadás, eladtam az enyémet, megvettem a DLC-vel, letöröltem az összes mentést és újra nekiálltam elölről +DLC.

Szóval nálam bejött és jó lenne tudni, hogy dolgoznak a folytatáson.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...