Days Gone - elstartoltak a heti kihívások

  • Írta: szlav
  • 2019. június 29.
  • Hír
A Survival Mode után a SIE Bend csapata végre nekiállt, hogy 12 héten keresztül újabb és újabb kihívásokat állítson a Days Gone játékosai elé. Az első, Surrounded névre hallgató challenge már most várja a legbátrabbakat.

Sok ingyenes tartalommal bővül még a megjelenés után is a Days Gone. A hónap elején befutott a Survival nehézségi fokozatot elhozó frissítés, a Bend Studio pedig tegnap élesítette a három hónapon át, hetente érkező kihívások első felvonását. A Challenge Mode első fejezete a Surrounded nevet viseli, ellenfelünk pedig egy véget nem érő, minden eddiginél hatalmasabb freakerhorda lesz.

Ahogy azt a Redditen közzétett patch note-ok is elárulták, Deacon után egy végtelen nagyságú tömeg lohol majd, a mi feladatunk pedig az lesz, hogy a számunkra elérhető fegyverek, csapdák és persze a terep okos használatával minél tovább talpon maradjunk. Ellenfeleink legyűrésével magasabb pontszámot és még több időt kapunk, a végén pedig egy trófeával, illetve bronz, ezüst, vagy arany medállal jutalmaz minket a program a teljesítményünk tükrében.

Ezeket a medálokat aztán új karakterek, kiegészítők és gyűrűk feloldására használhatjuk - utóbbiak különféle bónuszokkal látnak el minket a többi játékmódban is. A kihívások után kapunk majd egy-egy felvarrót is, amit Deek büszkén visel majd a mellényén. Ha egyelőre kimaradt volna a Sony újabb remek exkluzívja, akkor olvassátok el a tesztünket, ha pedig szeretnétek betekinteni a kulisszák mögé, akkor csekkoljátok le exkluzív interjúnkat Sam Witwerrel, a Days Gone főszereplőjével!

120.
atroll1
#102: Ne legyél retardált légyszí
Senki nem szarozta le a days gonet, 7 pont körüli játéknak nevezte, ami kb megegyezik a gamer sajtó és a user értékeléseivel. Nem kell úgy hisztizni, mintha megujjazták volna a macskádat. És az is tök rendben van, ha igénytelen vagy és nem zavar némi fps dropp, netán észre sem veszed
118.
Kawada
#102: Na nem kell a trollkodás... :) Az is igaz, hogy Days Gone-t egyelőre elkerültem, pont a kétes híek miatt. Annyira pedig nem érdekelt azért, hogy mindenképp lecsapjak rá. Nálam egy jó 50%-os leárazás körül lesz aktuális. :)
103.
Ps fanboy
#102: Ez mind igaz, kivéve akkor, ha nem csak ps-el, hanem xbox-al is rendelkezel. Mert akkor a teljes kép birtokában, a fanboy véleményed releváns véleményé válik. Xd
102.
DeKor
#101: Biztosan hazudsz! Tudnod kell, hogy ha ha van PS4-ed, és nem szidod, akkor egy hazug vagy. Maga a tény, hogy rendelkezel PS4-gyel meghatározza, hogy csakis fanboy lehetsz, aki nyilvánvalóan hazudik minden alkalommal, amikor a mondandója akár minimálisan is pozitív színben tünteti fel a PlayStationt, a Sonyt, annak bármelyik leányvállalatát, vagy egy játékot, ami a Sony gondozásában készült.
Amennyiben például azt állítod, hogy egy játék nem teljesen gagyi, amit egy olyan csapat készített, amelynek bármely munkatársa látott már valaha olyan embert, akinek a szomszédja hallott a Sonyról, akkor fanboy vagy, és hazudsz. Sajnálom, ez van.
100.
Ps fanboy
#91: A Ps1 és a Ps2 nem ugyanaz, mint a Ps4, az utóbbinak nagyobb a fogyasztása és a hőtermelése is. És mivel a Ps4 nek köztudott, hogy nem a legjobb a hűtése, azaz hangos. Ez legfőképp nyáron zavaró, tehát aki nem akar úgy játszani, hogy kénytelen a gép folytonos zúgását hallgatni, az fogja és kitisztíthatja. Nekem bevált az alapgépnél, a pro-n nem tudom mi a helyzet. De ha valaki lusta rá, hogy egy évben egyszer szét szedje és kipucolja, vagy mondjuk lesz@rja az egészet annak nyilván mindegy.
98.
hajbel
#94: Ezzel nem vitatkozom. Azért hoztam fel példának, mert a kritikusok által legjobbnak ítélt játék ebben a generációban.
95.
atedolgod
#91: Kicsit túl van lihegve ez a porosodás is. A ps4 pro elég jól védett az ilyesmitől. Nyilván nem árt néha a szobát felporszívózni, és mondjuk a sivatagban használva biztosan homokszem is kerül a gépezetbe, de azért átlagos tisztaságú szobában, napi 2 - 4 órát használva kétlem hogy pár éven belül bármi gond lenne vele.
94.
atedolgod
#89: Az rdr 2 kb 3 pontot ér, amit a grafikusok, és esetleg a zenészek érdemeltek ki. (bár utóbbi sem túl acélos) A többi része hulladék.
93.
atedolgod
#89: Nem mindenkinél áll fenn, csak annál, aki ps4 vagy ps4 pro gépet használ.. ;)
91.
godach
#88: Világ életemben egy konzolom sem szedtem szét takarítás miatt, pedig a számuk szerintem 50.-en felül van. Legnagyobb gondom cartridge tartó törés volt és olvasófej csere a ps1-ben és kettőben. Egyéb eszembe sem jut, pedig voltak ám pörgetve nem gyengén.
90.
Ps fanboy
#88: Ja azt hozzáteszem mielőtt még bárki betámadna, hogy buzdítom a népet, hogy a garancia lejártát érdemes azért megvárni. Nekem például három év volt.
88.
Ps fanboy
#83: Sajnos bárki bármit mond, egy ps4 et normál használat és átlag körülmények mellett is egy-két évente (inkább egy) érdemes kipucolni és akkor már pasztázni is. Ettől még nyílván elműködne lehet akár 15 évig is, ahogy nagyon sok hasonló eszköz. De például a ps4 nél azért nem mindegy, ami eleve hajlamos felmelegedni, hát még nyáron, és úgy nem túl jó élmény játszani, hogy folyamatosan maxon zúg a gép. Viszont ha kitakarítja és újrapasztázza az ember mondjuk nyár elején, akkor a legmelegebb napokon is csak a halk morajlást halja, ami a gépből kijön, függetlenül attól, hogy mennyire számításigényes játékkal játszik. :~]
83.
Kawada
#75: Nekünk is van az irodában 10+ éves Fujitsu laptop, ami szerintem életében még kitakarítva sem volt, nemhogy pasztázva... Ettől még elkegyeg, de nem ez az ideális azért... :)
76.
atedolgod
#74: Van egy ismerősnek egy ps2 -ese. Soha, semmilyen karbantartást nem végzett rajta. Most is működik. ;)
75.
Ps fanboy
#74: Bezony, egy 1 éves gép pl hangosabban tud zúgni és sürűbben, mint egy frissen takarított újrapasztázott 5 éve nyúzott példány.;]
71.
atedolgod
#68: Mármint a hdr-re gondolsz?
69.
Kawada
#63: Világos, erre utaltam a későbbi kommentemben is, hogy elfogadhatatlan. És természetesen tisztában vagyok azzal, hogy mit jelent a pc-s variálhatóság a konzollal szemben. De nálam az említett hiba egyik pillanatról a másikra jelentkezett, úgy, hogy hónapok óta nem volt semmilyen hardver változtatás szofter is talán windows frissítés csupán (bár azok aztán... na mindegy...). Witcher 3 közben "egyszercsak" jelentkezett a hiba, semmi előjel nélkül. Annyira hirtelen volt és olyan tüneteket produkált (ahogy kiderült egy szoftveres gubanc), hogy egyből alkatrész problémára gondoltam. :) Na de ez tényleg nagyon OFF. De szoftveres háttér gondolom a konzol esetében is kell legyen, az OS-en kívül, erre próbáltam utalni. A lényegen, hogy ez megengedhetetlen konzolos játék esetén, főleg exkluzív játék esetén, nem változtat. Egyébként ez az oka konkrétan, hogy a mostani leárazássokkor nem szereztem be a Days Gone-t.
68.
Oldman
Több ps 4 pro-nàl azèrt is szaggathat a game, mert be van kapcsolva a kèpfeljavìtó mòd a menüben. Ezt èrdemes inaktivàlni egyes jàtèkok esetèben, sőt 80 %-ban mindenkèppen. A szaggatàsok teljesen nem tűnnek el, de jelentősen csökken a szàmuk. Ezt a framerate visszàssàg ìrva is van a mòd alatt zàròjelben, tehàt nem kitalàciò.
67.
DeKor
#63: Az elméletet egyébként szerintem mindannyian értjük. Egészen a Days gone-ig én is töretlenül hittem ebben, pontosan így gondoltam, ahogy te. De amikor a valóság más, akkor én már nem kötöm az ebet a karóhoz.
Ráadásul mondom újra, legutóbb 2 hete beszéltem egy kollégával a Bend Stúdiónál, és akkor még tanácstalanok voltak.
66.
atedolgod
#63: Megjegyezném továbbá, hogy a pc -n sem túl gyakoriak a nagyobb software gondok, hiszen többnyire apik mentén megy a fejlesztés. A hardware gyártója ahhoz írja a drivert, a fejlesztők pedig arra dolgoznak.
Ettől persze bizonyos területeket mindig is érinteni fog a számtalan kiépítésből származó egyedi hibák egy halmaza, de ebben a beszélgetésben ennek nincs ejentősége, hiszen itt egy konkrét gépről beszélünk. Lásd lentebb.
64.
Oldman
Kawada!
A legkellemetlenebb, hogy utòlagos tapaszokkal sem, vagy alig javìthatòak, sőt nem egy esetben rontanak a helyzeten.
AAA besorolàsù jàtèknàl ez nem màs, mint hitelrontàs.
63.
atedolgod
#58: A pc egy szabványok mentén egymással kommunikálni képes eszközök halmaza. Végtelen számú lehetőséged van úgy a hardware, mint a software terén is. Bármihez építhetsz magadnak számítógépet. Ez volt annak idején az ibm pc sikerének titka. Abban a pillanatban amikor megengedték hogy akárki gyártson alkatrészt hozzá, azonnal világsiker lett. Ez azonban maga után vonja a számtalan egyedi probléma lehetőségét is, ami csak bizonyos kiépítés, és software kombináció esetén jön elő.
Ez a probléma a konzolokat NEM érinti. Azért nem, mert bár ma már ezek is csak szép dobozba zárt pc -k, a gyártó által válogatott alkatrészeket, és ezekhez igazított software -t tartalmaznak. Nincs 134 féle ps4, csak kettő van. És ezt a kettőt a gyártó gondosan felügyeli, teszteli, ellenőrzi. Ha egy hiba náluk nem jön elő, az nálad sem fog. Ezt jelenti a fix hardware. Hogy ez jó -e, vagy sem, az egy másik beszélgetés témája lehetne. Az viszont biztos, hogy kevésbé tech beállítottságú játékosok számára mindenképpen kényelmesebb. Megveszik a dobozt, beleteszik a játékot, és játszanak.
A játék gyártójára ez ugyanúgy igaz. Tudja hogy neked milyen géped van, tudja hogy az mire képes, ezért nyugodtan használhatja annak minden képességét, és biztos lehet abban, hogy ami nála megfelelően működik a devkit -el, az nálad is pontosan úgy fog. Végtére is, ettől konzol a konzol.
Az tehát egészen biztosan nem lehetséges, hogy bizonyos ps4 -eken ez a játék másként fusson, mint a többin, feltételezve hogy mind hibátlan darab, és mind a legutolsó upgrade -eket, és patch -eket megkapta.
62.
DeKor
#60: És te el tudod képzelni azt a helyzetet, hogy valaki PRO-val 4K-val HDR nélkül valahogy mindig olyan helyzetekbe keveredik, amik laggot okoznak, egy másik ember pedig ugyanilyen beállítások mellett, ugyanabból a szériából származó PlayStation-nel valamilyen csodás módon sosem lát olyan helyzeteket, amitől szaggatna a játék?
61.
Kawada
Amin viszont mindenképp kár veszekedni, és tényként meg kell állapítani, az az, hogy technikai szempontból rengeteg probléma van a játékkal. Egy zárt konzolon, úgy, hogy 1 max 2 hardverre kell fejleszteni, ez a fajta optimalizálatlanság nagyon gáz.
60.
atedolgod
#57: Nem azt mondtam hogy ugyanazokon a helyeken jártak, vagy sem. Azt mondtam, hogy bizonyos körülmények együttes hatása okozza a jelenséget, amely körülmányek teljesülése esetén a másik ps4 pro pontosan ugyanúgy viselkedik majd. A digitális eszközök esetében nem léteznek "varázslatok". Egy chip úgy fog viselkedni, ahogy azt tervezték, nem fog az egyik jobban, a másik pedig rosszabbul teljesíteni.
Azt tudom elképzelni, hogy adott patch, adott os verzióval nem működött megfelelően. (időközben ugye több frissítés érkezett ahhoz is).
Az is lehet továbbá, hogy az adott szituáció nem annyira triviális, ami a lagot előidézi. Pl mondjuk átmész egy helyszínről egy másikra, amikor a program "összerakja" neked az adott helyszínt. Megváltozik közben az időjárás - mondjuk havazni kezd -, meg egy hordát dob le 10 méterre tőled, és ezt együttesen a fák között maximum sebességgel motozva nem bírja a hardware kezelni, ezért kapsz egy kis laggot, utána pedig minden helyreáll. Lehet hogy ha napsütésben értél volna oda, amikor nem portyázik egy horda, akkor nincs lag.
Érted? Ha a fejlesztők megtalálják ezeket a pontokat, akkor reszelnek rajta még egy kicsit, hogy máskor ne fordulhasson elő.
Ezek a dolgok jelentősen bonyolultabbak annál, mint amilyennek gondolod őket. Az viszont egészen biztos, hogy ha legyártanak 80 millió ps4 pro -t, annak minden darabja ugyanúgy fog viselkedni ugyanazokkal a software -ekkel.
Aztán van itt még egy tényező. Lehetnek játékosok akik sokkal érzékenyebbek a laggra, mint a többiek. Lehet hogy valaki egy nagyobb akadással sem törődik, még a másik egy röccenésért is veri az asztalt. Ez is lehet magyarázat arra, hogy a forum -okon mennyire változatos véleményeket látsz ugyanarról a dologról.
Azt is elbírom képzelni, hogy 1080p kimenetet használva a ps4 pro sok ilyen problémás szituációt elbír, míg cb -vel már nem.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...